سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بی نیازشدن ازدندان پزشک با چای سبز



 

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

روزانه نوشيدن يک فنجان چاي سبز شما را از دندان پزشک بي‌نياز مي‌کند

 

محققان با اعلام تاثير چاي سبز در تقويت دندان ها، يک نمره مثبت ديگر به کارنامه درخشان اين نوشيدني پرفايده اضافه کردند.نوشيدن يک فنجان چاي سبز در روز شما را از بي‌نياز مي‌کند. اين يافته، نشان مي‌دهد که نوشيدن حداقل يک فنجان چاي سبز در روز قدرت و استحکام دندانها را با وجوددندان پزشک افزايش سن، بيشتر مي‌کند.

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

محققان تصور مي‌کنند که مولکول هاي ضد ميکروبي موجود در چاي سبز موسوم به «کاتچين‌ها» سبب تقويت بهداشت و سلامت دندان ها مي‌شود. البته اين گروه هشدار دادند که اگر علاقه داريد چاي را با قند مصرف کنيد، مراقب باشيد که شيرين کننده‌ها و مواد قندي اين تاثير را معکوس مي‌کند.

 

 

 

چاي سبز مي‌تواند تاثيرات باکتري زايي داشته باشد و براي دندان ها مفيد باشد، البته در صورتي که بدون قند مصرف شود.نوشيدن قهوه شيرين در واقع اثر تخريب کننده روي دندان ها دارد. قهوه به تنهايي هيچ مشکلي ندارد اما اگر شيرين شود در واقع باعث مي‌شود که زودتر دندان هايتان را از دست بدهيد.

 


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین چای سیاه، چای سبز و دمنوش های گیاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معجزه ای به نام چای سبز!



 

 معجزه ای به نام چای سبز!

 

چای سبز تاثیر به سزایی در پیشگیری از سرطان، مبارزه با بیماری های قلبی، كاهش كلسترول، سوخت چربی، پیشگیری از دیابت و سكته و به تعویق انداختن اختلال مشاعر دارد. بعلاوه ثابت شده است كه چای سبز حاوی آنتی اكسیدان ها و تركیبات مفید برای حفظ سلامتی است...


آنتی اكسیدان های قدرتمند چای سبز:


متخصصان تاكنون در مورد فواید بالقوه چای سبز به عنوان یك داروی ضد سرطان و تضمین كننده سلامت قلب تحقیقات زیادی انجام داده اند .


این مرتبه باید گفت كه عدم اغراق در مورد فواید این گیاه سخت است!


یکی از مهمترین آنتی اكسیدان های موجود در چای سبز كاتچینزها می باشند. این نوع از آنتی اكسیدان ها قادر به از بین بردن رادیكال های آزادی هستند كه حضورشان به سیستم DNA ضربه زده و منجر به سرطان، ایجاد لخته خون و تصلب شرایین می گردد. البته باید گفت كه انواع انگورها، توت ها و شكلات های تیره حاوی چنین تركیبات پرتوانی می باشند.


به علاوه به دلیل ساختار خاص چای سبز نوع به خصوصی از انواع كاتچین ها به نام EGCG در آن متمركز است كه برای بدن مفید می باشد. اخیرا نیز ثابت شده است كه این ماده در كاهش تومورهای پروستات موثر بوده است. اكنون مشخص شده كه استفاده از این نوع چای در كاهشت توسعه انواع سرطان ها نظیر سرطان ریه، پانكراس، معده، پروستات و مری موثر بوده است.

 

به نظر می رسد كه چای سبز برای حفظ سلامت قلب نیز مفید است. آنتی اكسیدان های موجود در چای سبز خاصیت متسع كنندگی دارد . زیرا انعطاف پذیری رگ های خونی را افزایش می دهد و لذا مانع از بروز لخته می شود. باید گفت كه انار و بلوبری نیز چنین خاصیتی دارد. با تمام تعاریفی كه از مزایای چای سبز برای حفظ سلامت قلب گفته شده ، اما باید اعتراف كرد كه پیروی از فعالیت بدنی منظم در روز بهتر از هر چیز برای رسیدن به این هدف(سلامت قلب) كارساز می باشد.

 


تاثیر چای سبز بر كاهش وزن


چای سبز و عصاره آن برای مبارزه با چاقی و كاهش LDL خون (دو فاكتور اساسی و موثر برای سلامت قلب و پیشگیری از دیابت)مفید می باشد. البته مصرف مكمل های كاهش وزن كه حاوی عصاره چای سبز می باشد نیز مفید است. اما توصیه می گردد كه چای سبز به طور طبیعی نوشیده شود.