سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بی دردسر به مباحثه ها پایان دهیم!



زندگی زناشویی,احساسات همسران

 

روانشناسی زناشویی - در زندگی زناشویی اگر قرار است یگانگی زن وشوهری حفظ شود نیرو‌های عاطفی بین آنها نقشی به مراتب حساس تر به عهده دارند.اما چگونه؟

  وقتی بعضی از اعمالی را که در نهایت منجر به طلاق شده است بررسی می‌کنیم ، می‌بینیم که زوج‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند تا از عشق و عواطفی که هر کدام نسبت به دیگری دارند حفاظت کنند و خلاصه چه چیزهایی ازدواج را حفظ می‌کند ؟ مردها و زن‌ها عموما نیاز به میزان شدن‌های دقیق، احساسی متفاوت دارند .

 

توصیه ای که برای اقایان وجود دارد این است که از اختلاف نظر و مناقشه کنار نکشند و با همسران خود قهر کنند. بلکه تشخیص دهند که وقتی همسرشان مسئله یا سوء تفاهمی ‌را پیش می‌کشد ممکن است کارش از روی عشق باشد و می‌کوشد سلامت و روال درست رابطه خود را حفظ کند چون معمولا خانم‌ها سعی می‌کنند رابطه خانوادگی آنها از بین نرود یا گو اینکه ممکن است برای ابراز خصومت خانم انگیزه‌های دیگری هم وجود داشته باشد ، وقتی به آنها مجال داده شده و روی مسائل کار شود و درباره آنها صحبت شود از فشارشان کاسته می‌شود .

اما شوهران بهتر است تشخیص دهند که عصبانیت یا عدم رضایت مترادف باحمله شخصی و جرو بحث‌های شدید نیست .

 

احساسات همسران آنها در این زمان مشخص کننده قدرت حساسیت موضوع برای آنهاست . توصیه ای که برای خانم‌ها وجود دارد نیز دز همین راستاست ، از انجا که اصلی ترین مشکل مردان این است که زنانشان در بیان شکایتشان شدت عمل زیادی نشان می‌دهند و گاهی دیگر غیر قابل تحمل می‌شود و باعث کناره گیری مرد می‌شود . مواظب باشید به شخصیت شوهرانتان هیچ وقت و در هیچ شرایط و نزاعی حمله و توهین نکنید .

 

از عملی که آنها انجام داده اند و باعث ناراحتی شما شده است شکایت کنید ، نه اینکه از شخصیت شان انتقاد کرده و آنها را تحقیر کنید . گله کردن، حمله به شخصیت نیست این دو را از هم جدا کنید و برای انها یک مرزی قائل شوید. گله کردن بیان روشنی است در مورد ناراحت کننده بودن یک عمل مخصوص .

 

عشق ورزیدن و کار کردن ظرفیت‌های دو قلویی هستند که علامت بلوغ کامل اند . اگر اینچنین باشد پس بلوغ و کمال باید یکی از ایستگاه‌های خطرناک راه زندگی باشد زیرا بسیاری از تمایلات در ازدواج وتحقق نشدن آنها در این مسیر است که باعث طلاق می‌شود در این زمان است که هوشمندی احساسی. راظریف تر و حساس تر از همیشه مطرح می‌کند اگر قرار است یگانگی زن وشوهری حفظ شود نیرو‌های عاطفی بین آنها نقشی به مراتب حساس تر به عهده دارند .

شاید بزرگ ترین گشایشی که در راه ادراک چیزهایی که ازدواج‌ها را استوار نگاه می‌دارند یا آنها را از هم می‌پاشاند ، از یک لحظه تفاوت در احساس به وجود می‌اید و این لحظه باعث نزاع می‌شود و در معرض دیدقرار می‌گیرد یا رابطه را تا مرز نابودی می‌برد یا نزاع پایان می‌گیرد .

منبع: سیمرغ


ویدیو مرتبط :
سامی یوسف:بیایید با حمایت از WFP به گرسنگی پایان دهیم..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به سکوت در برابر خشونت علیه زنان پایان دهیم



اخبار,اخباراجتماعی,آزار جنسی زنان

 

 اخباراجتماعی  - بان‌ کی‌مون با اشاره به آمار‌ تکان‌دهنده جهانی؛
به سکوت در برابر خشونت علیه زنان پایان دهیم

 بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت ۲۵ نوامبر "روز جهانی منع خشونت علیه زنان" با ارائه آماری تکان‌دهنده و اشاره به ربوده شدن دختران نیجریه‌ای در سال جاری اعلام کرده است: «زنان و دختران در تمامی کشورها و محله‌ها خشونت را تجربه می‌کنند، اما این جرائم مخفی می‌مانند. ما باید به این سکوت خاتمه دهیم.»

به سکوت در برابر خشونت علیه زنان پایان دهیم
«خشونت مبتنی بر جنسیت و روابط جنسی خشونتی است که هیچ مرز جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی نمی‌شناسد». دبیر کل سازمان ملل در "روز جهانی رفع خشونت بر زنان" این نوع از خشونت علیه زنان را شدیدترین گونه در سال‌های اخیر دانست. سازمان ملل متحد ۳۳ سال پس از کشته شدن سه خواهر به نام‌های منیروا، ماریت ترزا و بتربه میرابال که از فعالان سیاسی و اجتماعی علیه حکومت در جمهوری دومینیکن بودند، روز ۲۵ نوامبر را به طور رسمی "روز جهانی منع خشونت علیه زنان" نامگذاری كرد.

در ٢٥ نوامبر ١٩۶٠ خواهران میرابال از مخالفان رافائل لئونیدس تروخییو، دیکتاتور جمهوری دومینیکن پس از ماه‌ها شکنجه و تجاوز به قتل رسیدند. از آن پس خواهران میرابال که به "پروانه‌های فراموش نشدنی" تشبیه می‌شدند، به سمبل مقاومت ملی زنان دومینیکن تبدیل شدند. از آن زمان تا کنون پیوسته برای حساس کردن افکار عمومی نسبت به خشونت علیه زنان تلاش شده است. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ دبیرکل سازمان ملل متحد علاوه بر انتشار بیانیه‌، این روز را "روز نارنجی" نام نهاد. هدف او ارتقای آگاهی و پیش‌گیری از خشونت علیه زنان و دختران بود.

طبق اعلامیه جهانی منع خشونت علیه زنان، هر عمل خشـونت‌آمیز بر اساس جنسیت که به آسیب یا رنجاندن جسمی، جنسی و یا روانی زنان منجر شود، از مصادیق خشونت علیه زنان محسوب می‌شود. برای مثال انواع تهدیدها، اجبار یا محروم کردن زنان از آزادی که در منظر عمومی یا در زندگی خصوصی انجام شود از مصداق‌های بارز خشونت است.

این اعلامیه، خشونت بر مبنای جنسیت، تجاوز، خشونت خانوادگی، حمله و آزار جنسی، قاچاق زنان و دختران وهم‌چنین اعمال برخی سنت‌های زیان‌آور مثل ختنه دختران را نیز از عنوان‌های دیگر خشونت علیه زنان برشمرده است. نهاد زنان سازمان ملل متحد (UN Women) در همین روز اعلام کرده است که از هر سه زن، یکی از آن‌ها خشونت فیزیکی و جنسی را تجربه کرده است.

در بخش دیگری از گزارش این نهاد اعلام شده است در اتحادیه اروپا، ۴۵ تا ۵۵ درصد از زنان آزار و اذیت جنسی را از سن ۱۵ سالگی تجربه می‌کنند. در بخش دیگری از آمارهای ارائه شده از سوی این نهاد نیز آمده است، ۷۰۰ میلیون زن در دنیا پیش از ۱۸ سالگی مجبور به ازدواج شده‌اند. زنان با انواع مختلفی از خشونت‌ها روبه‌رو هستند. در این بین برخی از آن‌ها برای رهایی از بسیاری از این خشونت‌ها دست به مهاجرت می‌زنند. مهاجرتی که در برخی موارد نه تنها از درد خشونت‌های پیشین نمی‌کاهد، بلکه به انواع دیگری از خشونت علیه آن‌ها دامن می‌زند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) به تازگی اعلام کرده است، خشونت علیه زنان مهاجر در قالب فاکتورهای سن، وضعیت قانونی، طبقه اجتماعی، فرهنگ و قومیت قابل بررسی است. ضعف در دانش زبان کشور مقصد، اشتغال در مشاغل نامناسب، بی‌اطلاعی از حقوق و تجربه قبلی خشونت در وطن در افزایش احتمال خشونت علیه زنان مهاجر مؤثر است.

 

 اخبار اجتماعی  - بهار نیوز