سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بچه ات را کتک نزن!!!



 

 

تنبیه کودک

 

کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند و از والدین خود کتک می خورند، بیش از سایر همتایان خویش ممکن است به افرادی پرخاشگر و مضطرب تبدیل شوند.

 

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، یک گروه بین المللی از محققان رفتار کودک اعلام کردند کتک زدن فرزندان می تواند آثار منفی و نامطلوبی بر رفتار آنان بر جای گذارد و میزان پرخاشگری و تهاجم را در آنان افزایش دهد. بر پایه این گزارش، نتایج بررسی های انجام شده بر روی ۳۳۶ خانواده از ۶ کشور جهان نشان می دهد آثار نامطلوب مورد نظر، بدون توجه به طبقه اجتماعی و سطح فرهنگی خانواده ها، کودکان را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

 

به گفته پژوهشگرانی از دانشگاه های اروپا، آسیا و ایالات متحده آمریکا که در این تحقیقات مشارکت داشته اند، این قبیل رفتارهای نامناسب با فرزندان افزون بر افزایش پرخاشگری و اضطراب، می تواند مشکلات رفتاری دیگری را نیز برای آنان به وجود آورد و زندگی آینده آنها را متأثر سازد.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بچه دست نزن...!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقل قول عجیب امام جمعه سیاهکل از احمد خمینی: اگر رهبری بفرمایند سر بچه ات را ببر، می برم!



نقل قول امام جمعه سیاهکل از احمد خمینی , احمد خمینی

نقل قول عجیب امام جمعه سیاهکل از احمد خمینی: اگر رهبری بفرمایند سر بچه ات را ببر، می برم!

خطیب جمعه سیاهکل گفت : مرحوم سید احمد خمینی گفته است که «اگر مقام معظم رهبری بفرمایند که سر بچه ات را ببر من این کار را انجام می دهم» و معنی این جمله این است که ایشان نماینده برحق امام زمان (عج) در زمان غیبت هستند و سخن ایشان سخن خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی امام جمعه سیاهکل در خطبه های این هفته ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی ، کارکنان این نیرو را خدمتگذارترین قشر خطاب کرد و گفت : کارکنان نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی زحمت می کشند و با فداکاری خود از مردم در برابر نا هنجاریها دفاع می کنند و موجب امنیت ما هستند.

وی تصریح کرد : به در پیش بودن روز عرفات و عید قربان اشاره کرد و گفت : در روز قربان خداوند حضرت ابراهیم را امتحان کرد و پس از قبولی ایشان ، پروردگار یک گوسفند برای قربانی به نزد وی فرستاد.

خطیب جمعه سیاهکل افزود : مرحوم سید احمد خمینی گفته است که «اگر مقام معظم رهبری بفرمایند که سر بچه ات را ببر من این کار را انجام می دهم» و معنی این جمله این است که ایشان نماینده برحق امام زمان (عج) در زمان غیبت هستند و سخن ایشان سخن خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی با تأکید بر این مطلب که حضرت آیت الله خامنه ای بزرگترین افتخار برای جهان اسلام و شیعه هستند اظهار داشت : علمای عربستان ، قطر ، الازهر از افرادی که در کودتای مصر حضور داشتند حمایت می کنند اما علمایی همچون امام خمینی (ره) ، امام خامنه ای (مدظله العالی) و سید حسن نصرالله همواره به دنبال حق هستند.

وی خاطرنشان کرد : می بایست به فرموده مقام معظم رهبری از رئیس جمهور حمایت کرد تا آقای روحانی بتوانند به مسائل کشور رسیدگی و مشکلات مردم را برطرف کنند.

امام جمعه سیاهکل روز یکشنبه هفتم ذی حجه شهادت امام باقر (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت : باقر به معنای شکافنده علوم است و در زمان ایشان شرایط به نحوی مطلوب بود که توانستند یک حرکت بزرگ علمی به راه بیاندازند.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی ادامه داد : این امام بزرگوار از ضعف بنی امیه استفاده کرد و شاگردان زیادی را تربیت کرد و پس از ایشان نیز فرزندش امام صادق (ع) راه این بزرگوار را ادامه داد./انتخاب