سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بيماران قلبي گردو بخورند!!



 

 

خواص گرد.و

 

از گذشته تا به‌حال در مورد فوايد گردو صحبت‌هاي بسياري کرده‌اند و تحقيقات هم نشان داده که مصرف 45 گرم گردو بـه عـنوان بخشي از رژيم کم کلسترول به شرط اينکه کالري دريافتي افزايش پيدا نکند، باعث کاهش خطر بيماري‌هاي قلبي- عروقي مي‌شود.


مطالعات انجام گرفتـه در دانشگاه هاروارد بيانگر اين مطلب است که مصرف رژيم حاوي مقادير بـــالاي مغزها خطر مرگ قـلبي ناگهاني را کاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، بســياري از مطالعات بيان مي‌کنـند که مصرف مقادير زياد اين مواد (مواد حاوي اســيدهاي چرب امگا 3) خطر حمله قلبي و انسداد سرخرگ‌ها را تا 70 درصـد كاهــــش مي‌دهد.

اثرات جلوگيري‌کننده و درماني گردو ثابت شده است. پژوهشگران تاکيد دارند که گردو به دليل داشتن مقادير معتنابهي از اسيدهاي چرب با چند پيوند غيراشباع چربي‌هاي خون را بهبود مي‌بخشد و در کاهش ديگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد. نتايج اين تحقيق همچنين گردو را منبع مهم فيبر، منيزيم، ويتامين B و E و ديگر آنتي‌اکسيدان‌ها معرفي مي‌کند. پژوهشگران با انجام تحقيق روي 365 داوطلب که 10 تا 25 درصد از کالري روزانه مورد نياز خود را طي 24 هفته از گردو به‌دست مي‌آوردند به اين نتيجه رسيدند که هر چه افراد مقادير بيشتري از گردو را در رژيم غذايي خود مصرف کنند به همان ميزان کلسترول بد خون آنها کاهش پيدا مي‌کند.

 


اين گروه از محققين تاکيد دارند که اگرچه گردو خود از منابع مهم چربي به‌حساب مي‌آيد، اما در عين حال کاهش‌دهنده عوامل موثر در بيماري‌هاي قلبي- عروقي است. پيش از اين نتايج پژوهش‌هاي مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابوليک، مجموعه‌اي از نشانه‌هاي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي را کاهش مي‌دهد. گردو طبيعتي گرم داشته، تصفيه‌کننده خون است و سبب تحريک جريان صفرا مي‌شود.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نهال گردو چندلر,نهال گردو پیوندی,نهال گردو ژنوتیپ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقایان گردو بخورند!؟




آقایان گردو بخورند!؟

 

یك پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موشهای آزمایشگاهی كاهش می‌د‌هد.
مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موشها كند می‌كند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌های چندگانه مرتبط با كنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.
گردو اگرچه سرشار از چربی است اما برای سلامتی مفید است.
این پژوهش نشان می‌دهد كه وقتی موش‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات مقادیری گردو مصرف می‌كنند كه مصرف آن برای مردها نیز به آسانی و بدون مشكل امكانپذیر است، رشد تومور در آنها كنترل می‌شود.
نتیجه مصرف گردو در بیماران می‌تواند مفید و سودمند باشد.
آمارها نشان می‌دهد كه در آمریكا از هر 6 مرد یك نفر به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. این سرطان از جمله بیماریهایی است كه فاكتورهای محیطی بویژه رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن تولید می‌كنند. چندین مطالعه بالینی نشان داده است كه خوردن گردو به دلیل اینكه سرشار از امگا-3، چربی‌های چند شاخه‌ای اشباع نشده، آنتی اكسیدانها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را كاهش می‌دهد.

 

آقایان گردو بخورند!؟

 

اما در این تحقیق برای اولین بار تاثیر مصرف این مغز گیاهی خوراكی در مقابله با سرطان پروستات مشخص شد.

دكتر دیویس به موشهایی كه با تغییرات و دستكاری‌های ژنتیكی به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند، مغز گردو خوراند. پس از 18 هفته متوجه شد مصرف مقداری گردو معادل مصرف روزانه یك انسان یعنی 4/2 اونس در موشها باعث شد به میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آنها كاسته شود در حالی كه در گروه مقایسه موشهایی كه به همین مقدار از چربی دیگر به جز چربی گردو استفاده كرده بودند،‌ این مزایا در آنها مشاهده نشده بود.
محققان دریافتند: در موشهایی كه گردو مصرف كرده بودند نه تنها رشد سرطان پروستات 30 تا 40 درصد كاهش پیدا كرد بلكه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون آنها كمتر شد. این پروتئین یك فاكتور رشد شبه انسولینی است كه ارتباط بسیار قوی با بروز سرطان پروستات دارد. بعلاوه دیویس و دستیارانش روی تاثیر گردو بر فعالیت ژنی در تومورهای پروستات بررسی كرده و تاثیرات مثبت این خوردنی سالم را روی ژنهای چندگانه مرتبط با كنترل رشد و متابولیسم تومور كشف كردند.