سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بوی بد دهان را چطور برطرف کنیم؟


بوی بد دهان کمی ناراحت کننده و مشکل ساز است. هنگامی که دوستانتان نزدیک شما هستند ممکن است برایشان ناخوشایند باشد.

وب سایت بدونیم: بوی بد دهان کمی ناراحت کننده و مشکل ساز است. هنگامی که دوستانتان نزدیک شما هستند ممکن است برایشان ناخوشایند باشد. حتی در جمع دلتان نمی خواهد دهانتان را به صحبت باز کنید. ممکن است به پزشک مراجعه کرده باشید و با وجود مصرف داروهای تجویزی او هنوز هم مشکلتان حل نشده باشد. پس این روش ها را به شما پیشنهاد کنم.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم

جعفری بجوید

این سبزی را بجوید تا تاثیر آن را تمیزی دهان ببینید. در نهایت دهان شما تازه و خوشبو می شود. حتی می توانید از آب این سبزی به عنوان شوینده دهان استفاده کنید تا از بوی بد دهانتان خلاص شوید.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم



روغن نارگیل

تصور نکنید که روغن نارگیل تنها برای مو و پوست مفید است. می توانید از روغن نارگیل برای دندان ها نیز استفاده کنید. برای این کار باید ۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با ۳ قاشق سوپ خوری جوش شیرین مخلوط کنید و دندان ها را هر روز صبح و شب با آن مسواک بزنید. این ترکیب میکروب ها و باکتری های دهان را از بین می برد. دهان را تمیز و تازه و برای همیشه از بوی بد آزاد می کند.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم



زیره

با جویدن زیره دیگر با بوی بد دهان خداحافظی کنید. جدا از مسواک و نخ دندان می توانید برای تازه کردن بوی دهان زیره بجوید.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم



روغن ضروری نعناع فلفلی

نعناع فلفلی علاوه بر این که برای رشد موها بسیار مفید است دهان را نیز خوشبو می کند. فقط یک قطره از این روغن روی زبان برای خوشبو کردن و از بین بردن باکتری های دهان کافی است. بهتر است این کار را صبح ها قبل از رفتن به محل کار انجام دهید.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم



شوینده لیمو، عسل و دارچین

این ترکیب خوشمزه بوی بد دهان را برای تمام روز از بین می برد. آب ۲ عدد لیمو را بگیرید و نصف قاشق چای خوری دارچین، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مواد را در یک فنجان آب گرم حل کنید و داخل بطری بریزید. هر وقت نیاز به شوینده دهان داشتید از آن استفاده کنید.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم



لیمو و سرکه سیب

فواید سرکه سیب بی شمار است. آب یک عدد لیمو و یک فنجان سرکه را در نصف لیوان آب حل کنید. یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و در یک بطری بریزید. دهان را با آن بشوئید و برای همیشه از بوی بد دهان خلاص شوید.

چگونه بوی بد دهان را درمان کنیم


ویدیو مرتبط :
بوی بد دهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوی بد دهان به راحتی برطرف می‌شود!


این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید. بوی بد دهان پدیده‌ای آشناست که اغلب اوقات، اول صبح در بسیاری از افراد شایع است. زمانی که در تاکسی کنار فردی می‌نشینیم و یا در برخورد با همکاران در هنگام احوالپرسی ساعات اولیهٔ کار، بوی بد برخی از اشخاص باعث آزردن خاطر می‌شود و چه بسا خود ما از آن دست افرادی باشیم که با بوی بد دهان خود دیگران را می‌آزاریم و باعث دوری آنان از خود می‌شویم.

ناهید کرمی؛ کار‌شناس پرستاری؛ بوی بد دهان را مشکلی متداول در جامعه و بین افراد مختلف دانست و گفت: این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید.

وی در ادامهٔ گفت‌و‌گو تصریح کرد: این مشکل را می‌توان با بهداشت و نظافت دهان، از بین برد و یا کنترل کرد. با این حال در خصوص برخی از افراد حتی پس از رعایت مداوم بهداشت دهان و دندان نیز این معضل کماکان برطرف نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

کرمی؛ بروز برخی بیماری‌ها را نیز دلیل بدبو شدن دهان افراد خواند و افزود: در این صورت علت اصلی این بیماری باید شناسایی شود تا برای اقدامات درمانی آن تدابیری اتخاذ گردد.

استفاده از تکنیک‌های درست و صحیح مسواک زدن، تمیز کردن زبان، استعمال خلال دندان، غرغره کردن آب ولرم، توجه به عادات غذایی و مصرف میوه جات، نوشیدن آب و استفاده از خنک کننده‌های دهان از دیگر راهکارهایی است که کرمی به عنوان راه‌هایی عملی برای از بین بردن بوی بد دهان به آن‌ها اشاره کرد.

منبع : عصر ایران