سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بومادران خون ریزی داخلی را متوقف می کند



 

 

بومادران خون ریزی داخلی را متوقف می کند

 

 

بومادران، گیاهی مقاوم است که به طور طبیعی در مناطق مختلف اروپا، آمریکای شمالی و آسیا می روید. این گیاه که بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد علاوه بر زیبا کردن باغچه منازل استفاده دارویی نیز دارد.در این مطلب از سایت «ehow» به چند خاصیت این گیاه می پردازیم.


بومادران برای درمان زخم ها و متوقف کردن خون ریزی به کار برده می شود.


این گیاه خاصیت ضدباکتریایی، ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دارد.


به دفع سموم بدن کمک و اشتها را تحریک می کند.


برای رفع ناراحتی های مربوط به قاعدگی، روزانه از چای بومادران، قبل از هر وعده غذایی بخورید.


کمپرس چای پررنگ این گیاه دردهای عضلات و قسمت تحتانی کمر را از بین می برد.


روغن این گیاه که خاصیت قوی ضدالتهابی دارد، برای درمان آرتریت مفید است.


با ایجاد عرق، دمای بدن را کاهش می دهد و در نتیجه تب را درمان می کند.


به عنوان خلط آور، گرفتگی سینه را از بین می برد.


تانین موجود در آن که به انقباض بافت ها و عضلات کمک می کند، در تقویت لثه ها و دندان ها نیز موثر است.


▪ با تنظیم کردن فشار خون، به بهبود قلب و عروق کمک می کند.


سیلیکای موجود در این گیاه، بافت های فرسوده را بازسازی می کند.


این گیاه علایم حساسیت های فصلی را از بین می برد.


چای این گیاه خاصیت خواب آور و آرام بخش دارد.


چای بومادران به طور کلی به درمان ناراحتی کبد کمک می کند.


خون ریزی داخلی به خصوص در ریه را با مصرف چای بومادران، برطرف کنید.


خوردن چای این گیاه به عملکرد کیسه صفرا کمک می کند.

 


ویدیو مرتبط :
روش تفأل با چوبهای بومادران- آی بابا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید دو خودروی داخلی متوقف شد



 

 

 

خودرو

 

رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به توقف تولید خودروهای سایپا ۱۴۱ و پژو RD به علت رعایت نشدن استانداردهای۵۱ گانه گفت: از این پس کیفیت خودروهای دارای گواهینامه استاندارد نیز به طور مستمر به ویژه از نظر موفقیت در تست تصادف ارزیابی می شود.

نظام الدین برزگری افزود: از این پس گروه های کارشناسی ویژه، علاوه بر بازرسی مستمر خط تولید، محصول نهایی خودروسازان را نیز در آزمایشگاه های داخلی و خارجی بررسی می کنند.وی گفت: در صورت رعایت نشدن کامل استانداردهای ۵۱ گانه از شماره گذاری خودرو جلوگیری می شود. برزگری درباره علت تاخیر در ارائه گزارش اقدامات خودروسازان در رعایت کامل استانداردهای اجباری ۵۱گانه با توجه به گذشت حدود ۱۰روز از پایان مهلت تعیین شده سازمان استاندارد گفت: برخی خودروسازان از چند ماه پیش مدارک و مستندات لازم را ارائه کردند و پس از بررسی، گواهی های لازم به آنها داده شد اما برخی نیز در آخرین روزهای مهلت تعیین شده مستندات خود را ارائه کردند که بررسی آنها چند روز طول کشید.وی افزود: پس از بررسی مستندات خودروسازان مشخص شد به جز خودروی سایپا ۱۴۱ و پژو آر.دی بقیه خودروها توانستند استانداردهای ۵۱گانه را اعمال کنند.

رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: خودروسازان کوچک در کشور مانند راین خودرو و کرمان خودرو نیز استانداردهای ۵۱گانه را در تولید محصولات خود رعایت کرده اند.وی درباره پژو ۴۰۵ که باید تا پایان مهر همه استانداردهای۵۱گانه در تولید آن اعمال شود، اظهار كرد: در تولید این خودرو تغییرات اساسی از جمله تغییر موتور به TU۵ و بدنه و سیستم ترمز و تغییر و طراحی برخی قطعات و تست تصادف با همکاری یکی از کشورهای اروپایی انجام شد و توانست گواهی های لازم را کسب کند و در این خودرو نیز استانداردهای ۵۱ گانه اعمال شده است.

رییس سازمان استاندارد درباره دیگر خودروهای سواری تولید ایران خودرو گفت: در تولید انواع پژو ۲۰۶، انواع سمند، پژو پارس و تندر ۹۰، استانداردهای ۵۱گانه رعایت شده است.وی افزود: در گروه سایپا نیز سایپا ۱۱۱ که در کاشان تولید می شود، توانست استانداردهای ۵۱ گانه را کسب کند و در تولید مینیاتور با نام جدید تیبا نیز استانداردها رعایت شده است.برزگری گفت: شرکت سایپا همچنین پراید جدید ۱۳۲ را در ۴ مدل LX، SX، EX و CX با استانداردهای ۵۱ گانه تولید کرده است که جایگزین پراید صبا ۱۳۱ می شود.

برزگری گفت: سایپا ۱۴۱ حتی از لحاظ اسنادی هم نتوانست گواهی آزمایش تصادف و سایر موارد را دریافت کند و از اول مهر دستور توقف تولید آن صادر شد و خوشبختانه ۲ روز بعد شرکت سایپا هم توقف تولید آن را اعلام کرد.

برزگری در پاسخ به این پرسش که آیا نصب ترمز ضد قفل یا ای بی اس و کیسه هوا جزو استانداردهای ۵۱ گانه اجباری بوده است گفت: این موضوع به ویژه مورد توجه پلیس راهور ناجا است و ما نیز با هر فرد یا ارگانی که در ارتقای ایمنی تلاش کند، هم صدا هستیم و در شورای سیاست گذاری خودرو نیز برای نصب ترمز ای بی اس و کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو خودروهای سواری توافقی میان پلیس با خودروسازان منعقد شد.وی افزود: مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده است از این پس هیچ خودرو سواری، بدون ترمز ای بی اس از کارخانه خارج نمی شود.برزگری گفت: کیسه هوا جزو استانداردهای اجباری نبود اما مقرر شد خودروهای تولیدی کشور در مقابل صندلی های جلو خودرو، کیسه هوا نصب کنند.رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: در توافق با گروه سایپا نیز بر ضرورت نصب ترمز ABS و کیسه هوا تاکید و تغییراتی در داشبورد سواری های سایپا داده شده است...../تحلیل:واحد مرکزی خبری