سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به همین سادگی دلشوره خود را ساکت کنید !



 

 

به همین سادگی دلشوره خود را ساکت کنید

 

با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توانید همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشید. این توصیه‌ها می‌تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشید كه هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست .

 

زمانی كه دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

- درخواست كمك از دیگران در صورت نیاز

 

- مشغول شدن به انجام كاری ترجیحا كار مورد علاقه مانند كتاب خواندن، باغبانی و ...

 

- صحبت كردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان

 

- خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه و یا قدم زدن در پارك

 

- ورزش كردن

 

- انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعكس سفت می‌شود 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.

 

روش تمرینات آرام‌سازی

 

- ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید.

 

- ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

 

- چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید.

 

- زبان خود را به سقف دهان فشار دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

 

- دندان‌های خود را به سقف دهان فشار دهید. آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. در صورتی كه دندان مصنوعی دارید این حركت را انجام ندهید.

 

- لب‌ها را به هم فشار دهید و چروك كنید. چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

 

- شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

 

- دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید. در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را كاملا خالی كنید.

 

- كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید.

 

- پای راست را صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید. بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

 

- زانوی راست را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

منبع : tabnak.ir


ویدیو مرتبط :
دلشوره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط گستردگی جوامع و سادگی دستورزبان



 

 

کشف ارتباط گستردگی جوامع و سادگی دستور زبان

 

 

نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد میزان گستردگی جامعه تاثیر مهمی بر روی سادگی و دشواری ساختار دستوری یک زبان بر جای می گذارد.

 


پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه ممفیس با هدف پاسخ به این سئوال که چرا برخی زبانها ساختار نحوی- دستوری ساده ای دارند و بعضی دیگر از دستور زبان بسیار پیچیده ای برخوردارند دریافتند که گستردگیهای اجتماعی بر روی سهولت و یا دشواری زبان تاثیر مستقیم دارند به طوری زبانهایی که گستردگی بیشتری دارند از دستور زبان ساده تری برخوردارند و زبانهایی که تعداد گویشوران آنها کمتر است بسیار پیچیده و دشوار هستند.

 


تاکنون اعتقاد بر این بود که این تفاوت با تغییرات تصادفی که در بافتهای تاریخی- جغرافیایی مجزا رخ می دهند ارتباط دارد.

 


به طوری که دو زبان بسیار متفاوت مثل انگلیسی و ترکی تفاوتهای بسیاری به خصوص از نظر تاریخی باهم دارند و در دو فضای جغرافیایی بسیار دور از هم تکلم می شوند.

 


این درحالی است که اکنون این زبانشناسان ارتباط قویتری را بین ویژگیهای محیط اجتماعی و برخی از خصوصیات ساختاری زبانهای مختلف شناسایی کرده اند.

 


این دانشمندان با کمک تحلیلهای آماری بیش از دو هزار زبان را مورد بررسی قرار دادند و ارتباط جالبی را میان ویژگیهای گستردگی جمعیت گویشوران یک زبان و پیچیدگی دستوری آن پیدا کردند.

 


این بررسیها نشان می دهد زبانهایی که توسط تعداد زیادی از افراد صحبت می شوند و در دنیا از گستردگی بیشتری برخوردارند دستور زبان بسیار ساده تری دارند، در حالی که زبانهایی که توسط کمتر از ۱۰۰ هزار نفر تکلم می شوند گرامر دشوارتری دارند.

 


این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "انگلیسی دستور زبان نسبتا ساده ای دارد. افعال به سادگی صرف می شوند و اسامی مفرد با افزودن یک s به صورت جمع در می آیند.

 


در مقایسه با زبانهای آفریقای غربی که ۱۰ روش برای جمع بستن اسامی دارند و یا نسبت به زبانهایی چون ترکی انگلیسی بسیار ساده است. زبانها در داخل جوامع تکامل می یابند و پدیده هایی مثل مهاجرت، استعمارگری و ... نیز نقش مهمی در این تکامل ایفا می کنند و این تکامل در گذر از نسلها شکل گرفته و به تدریج وارد بافت زبان می شوند."