سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به فرزندمان چقدر اطلاعات جنسی بدهیم؟



 

به فرزندمان چقدر اطلاعات جنسی بدهیم؟

 

 

دادن اطلاعات مناسب جنسی مساله مهمی است و نوجوانان و جوانان ما باید بدانند در موقعیت های مختلف در رابطه باحیات شخصی شان چگونه برخورد کنند و به چه شیوه ای از خود و شرافت خود دفاع کنند.

 

دادن آگاهی به وسیله والدین و مربیان از پسران و دختران امروز، مردان و زنان آگاه و سالم فردا را خواهد ساخت.

 

پدران محرم راز پسران خود هستند و باید رابطه تنگاتنگی با فرزندان خود ایجاد کنند و رهنمودهای لازم را برای حفظ خود از خطر و رعایت عفت و پاکدامنی به آنها ارایه دهند. مادران نیز باید محرم راز دختران خود باشند و در جریان رشد آنها مسایل مورد نیازشان را برطرف کنند؛ ضمن اینکه راه و روش بهداشت، سلامت و عفت را به دختران خود بیاموزند.

 

اولیای مدرسه نیز در ادامه راه والدین باید با دادن آگاهی های علمی و دقیق در تقویت گوهر ایمان و عفت دختران و پسران سعی و تلاش لازم را بکنند. این وظیفه والدین و معلمان است که فرزندان و شاگردان خود را تفهیم کنند چه خطرها و امراضی در سر راه خانه تا مدرسه و برعکس در کمین آنهاست و چه تیپ افرادی در سر راهشان ممکن است در لباس دوست حاضر شوند و موجب چه رسوایی هایی برای آنها شوند. نوجوانان باید با بیماری های مقاربتی نیز آشنا شده و راه سرایت آن را بدانند.


کودکان و نوجوانان از طریق رسانه های گروهی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجلات، اینترنت و ماهواره، مسایل جنسی را به صورت برنامه ریزی شده فرامی گیرند. امروزه دیگر تصور اینکه بتوان کودکان و جوانان و نوجوانان را در خانه ای نگه داشت و امیدوار بود که آنها در معرض مسایل جنسی مبتذل قرار نگیرند، امری محال است.

 

اینترنت و ماهواره در زیرزمین و انبارهای خانه ها هم سایه افکنده است و دورافتاده ترین اماکن در نقاط مختلف دنیا، همگی به یک میزان می توانند در معرض بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی قرار گیرند. بنابراین شناخت موارد فوق و آگاهی دادن از مضرات و محاسن ابزارهای ارتباطی می تواند از تاثیر مخرب این ابزارهای ارتباطی بکاهد.

 


ویدیو مرتبط :
چه کنیم که فرزندمان دختر شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چقدر پول توجیبی به فرزندمان بدهیم؟


آموزش، تشویق و توانا ساختن کودکان در نحوه خرج کردن پول، آنها را قادر می سازد تا بهتر بتوانند درآمدهای خود را در آینده پس انداز کنند و قسمت اعظمی از دارایی های خود را در آن زمان ذخیره سازند.

 
 
 
 
کسب و کار: آموزش، تشویق و توانا ساختن کودکان در نحوه خرج کردن پول، آنها را قادر می سازد تا بهتر بتوانند درآمدهای خود را در آینده پس انداز کنند و قسمت اعظمی از دارایی های خود را در آن زمان ذخیره سازند.

بیشتر والدین بر این باورند که دادن پول توجیبی به طور مستقل به فرزندان امری خطا است چرا که فرزند آنها هنوز خیلی کوچک است و ارزش واقعی پول را نمی شناسد. در نتیجه ترجیح می دهند به جای دادن پول توجیبی برای فرزند خود تنقلاتی را تهیه کنند؛ شاید از این طریق کودک خود را از خطرات احتمالی دور کنند.

از سوی دیگر، برخی نیز بر این باورند که تا آنجا که امکان دارند فرزندشان را از پول توجیبی غنی سازند چرا که با این روش او را با معنای واقعی پول آشنا می کنند و در ضمن اجازه نمی دهند که فرزندشان احساس کمبود کند. در واقع خلأ بی پولی و حسرت نداشتن را از کودک خود دور می کنند حتی گاهی اوقات فرزندانشان فراموش می کنند که پول چه ارزشی دارد. کدام دسته فرزندانی خودساخته و آینده نگر خواهند داشت؟



آیا واقعا پول توجیبی خطرآفرین است؟ آیا نداشتن پول کافی سبب سرخوردگی فرزند ما است؟ پول توجیبی آغاز درس مدیریت مالی است. درس درست خرج کردن و درست پس انداز کردن است. درس بخشندگی و آینده نگری است. والدین باید فرزندانشان را از همان دوران کودکی با مفهوم پول آشنا کنند.

با او به خرید بروند و اجازه بدهند به طور مستقیم با خرید آشنا شوند. از پنج سالگی، مبلغی را به عنوان پول توجیبی به کودک بدهند تا او بتواند با آن، آنچه را که دوست دارد بخرد و آنچه را که باید بیاموزد.

پول توجیبی به کودک شما احساس استقلال می بخشد و به او می آموزد که چگونه تصمیم بگیرد، کجا خرج کند و چقدر تا ماه آینده پول دارد. در واقع او را با مفهوم سرمایه و پس انداز آشنا می کند. او می آموزد که برای خرید هر چیز باید درست و به جا خرج کند و گاهی برای رسیدن به بعضی خواسته هایش باید از بعضی از خواسته ها بگذرد.

البته وظیفه هر پدر و مادری است که همگام با دادن پول توجیبی به فرزند خود؛ او را با راه های پس انداز و ارزش پول آشنا کنند. به او بیاموزید که چطور می تواند برای خرید نیازهایش را اولویت بندی کند. همچنین تفاوت میان نیاز، خواسته و آرزو را به خوبی درک کند تا در آینده تصمیم های عاقلانه تری در مورد نحوه خرج کردن بگیرد.

زمانی که به فرزندان خود پول توجیبی می دهید قدری اضافه تر بدهید تا تشویق به پس انداز کردن شوند. کودکتان را به بانک ببرید و برای شان حساب باز کنید و به اختیار او هر بار مقداری از پول پس انداز شده را در حساب پس انداز فرزندتان با حضور خودش بگذارید.

در پایان ماه در صورتی که کودک پول هفتگی اش را به درستی خرج یا پس انداز کرده باشد، می توانید مبلغی را به عنوان جایزه ویژه علاوه بر مبلغ پول توجیبی به او هدیه بدهید اما به طور رندومی، نه متداول چرا که تشویق باید ارزش خود را از دست ندهد.