سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به سادگی شاد باشید



احساس شادی,شاد بودن,

وقتی شیوه ی زندگی تان با اهداف  و تجربیات تان هماهنگ باشد و خودتان از وضعیت زندگی تان راضی باشید ، احساس شادی می کنید . اگر از سوی دیگر به هر دلیلی وضعیت فعلی تان با آنچه واقعا می خواهید و انتظار دارید متفاوت باشد ، ناراضی و ناراحت خواهید شد.

شاد بودن، لبخند زدن
وضعیت رضایت شما ، می تواند مدام در حال تغییر باشد . مثلا وقتی یک کاری را شروع می کنید اگردرآمد ماهانه ی آن یک ملیون باشد ، می تواند دستاورد بزرگی برایتان محسوب شود . اما وقتی به این هدف دست پیدا می کنید ، احساس ناراحتی در شما ایجاد می شود ؛ زیرا ماهی 5 ملیون تومان یا بیشتر درآمد ندارید . حتی بعضی ها هستند که اگرماهی 10 ملیون هم درآمد داشته باشند ،  باز هم شاد نیستند.

ما در این مقاله برآنیم تا برای شما کاربران گرامی توضیح دهیم که : شادی ، یک محصول جانبی است.

نکته جالب در مورد شادی این است که شادی ، هدفی نیست که بشود به تنهایی آن را تعیین کرد ، به سمت آن حرکت کرد ، ویا  آن را کسب کرد .

شادی یک محصول جانبی است که وقتی به سمت شما می آید که در کنار افرادی که دوست شان دارید و برایشان احترام قائل هستید مشغول انجام کاری باشید که از آن لذت می برید .

شادی ، به معنای درک رو به رشد یک ایده آل ارزشمند است . هر گاه احساس کنید که قدم به قدم در حال حرکت به سمت چیزی هستید که برایتان مهم است ؛ یعنی حرکت به سمت مهم ترین هدف هایتان ، به طور خودکار احساس شادی و رضایت می کنید و رضایت فردی و سلامتی زیادی را حس خواهید کرد .
 
پنج عنصر تشکیل دهنده شادی:
شادی ، پنج عنصر تشکیل دهنده دارد . ضعف در هر یک از این حوزه ها می تواند باعث بروز اضطراب و ناراحتی شود و شما را در وضعیتی قرار دهد که حس کنید کنترل زندگی خود را در دست ندارید .

1.سلامتی و انرژی:  شاید این مهم ترین عامل برای برخورداری از یک زندگی خوب باشد .  ما در واقع همه ی عمرمان را برای کسب سلامتی و انرژی صرف می کنیم .

در بسیاری از موارد سلامتی « نیاز دوران ضعف » است یعنی تا زمانیکه خدای ناکرده از سلامتی محروم نشوید خیلی به آن فکر نمی کنید . به عنوان مثال تا زمانیکه دچار دندان درد نشوید به دندان هایتان فکر نمی کنید . یا تا زمانیکه دردی نداشته باشید به جسم تان فکر نمی کنید .

2.روابط خوب: حدود 85 درصد شادی یا ناراحتی شما از روابطی که با دیگران دارید ناشی می شوند . ارسطو می گوید : « انسان یک حیوان اجتماعی است .» ما طوری طراحی شده ایم که در هر مرحله از زندگی مان در جامعه فعالیت کنیم و با افراد دیگر کار و زندگی کنیم .

توانایی شما در ایجاد و حفظ یک رابطه عالی با همسر ، فرزندان ، دوستان ، همکاران و دیگران ، مقیاس حقیقی سنجش شخصیت و میزان سلامت روانی شما است . افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردارند و برای خود احترام زیادی قائل هستند بهتر با دیگران کنار می آیند و در زندگی شادتر هستند .

یکی از بزرگترین اشتباهات ما این است که : از روابط خود غافل هستیم . علی الخصوص از مهم ترین روابط مان . اغلب اوقات تا وقتی مشکلی پیش نیاید به روابطی که داریم فکر نمی کنیم . و وقتی  مشکلی پیش می آید دیگر به چیزی جز روابط مان نمی اندیشیم .

3.کار ارزشمند:  برای اینکه واقعا شاد باشید باید کاملا درگیر زندگی شوید . باید کارهایی انجام دهید که شما را فعال نگه دارند  و حس موفقیت به شما ببخشد . اگر برای اداره ی مخارج زندگی خود کار می کنید باید کاری انجام بدهید که از آن لذت ببرید ، کاری که بتوانید آن را به خوبی انجام دهید و برای انجام آن پول خوبی به شما بپردازند .

مردم تنها زمانی واقعا شاد هستند که فکر می کنند در زندگی نقشی را اجرا می کنند و بیشتر از آنچه دریافت می کنند می بخشند . شما نیاز دارید از این مسئله مطمئن باشید که کاری که انجام می دهید واقعا در زندگی و کار مردم تفاوتی ایجاد می کند .

آقایان محترم !
یکی از مهم ترین مسئولیت های شما در قبال خودتان ، این است که شغل مناسبی برای خودتان پیدا کنید . و بعد وقتی آن را به دست آورید با تمام وجود مشغول انجام آن شوید . اگر به هر دلیلی نخواهید که با تمام وجود مشغول انجام کارتان شوید ممکن است این علامتی باشد که نشان دهد دیگر جای شما آنجا نیست .

4. استقلال مالی : بعضی از بزرگترین ترس هایی که با آنها مواجه می شویم ترسِ  از دست دادن ، شکست و فقر هستند . ما می ترسیم فقیر شویم ، پول نداشته  باشیم و به دیگران وابسته شویم.

یکی از اصلی ترین مسئولیت هایی که در قبال خودتان دارید این است که در طول زندگی تان طوری کار کنید که به استقبال و آزادی مالی برسید . شادترین افراد کسانی هستند که به نقطه ای رسید ه اند که دیگر نگرانی مالی ندارند . این چیزی نیست که بتوانید به عهده بخت و اقبال بگذارید ؛ بلکه برای رسیدن به این نقطه ، بیشتر به فعالیت هدفمند و آگاهانه و انضباط فردی بالایی نیاز دارید .

هر زمان که احساس کنید میان جایگاه فعلی تان و جایگاهی که می خواهید در آن باشید فاصله زیادی وجود دارد اضطراب ، نگرانی و ناراحتی را تجربه خواهید کرد . و برعکس ، هرگاه احساس کنید که این زندگی ، می تواند برای شما رضایت بخش باشد ، شادی به سراغتان می آید ؛ زیرا برای رسیدن به اهدافتان تلاش می کنید و با توکل به خداوند به نتیجه های خوبی هم می رسید .

5. خودشکوفایی : خودشکوفایی یعنی اینکه بتوانید همه ی کارهایی را که می توانید انجام بدهید . این وقتی اتفاق می افتد که همه توانایی های بالقوه خود را به فعل درآورید .
منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
آیا می خواهید شاد باشید ؟ سپاسگزار باشید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانمها اینطوری شاد باشید!



 

خانم هااینطوری شاد باشید

 

امروزه انسانها به دلیل مشغله زیاد روحی و روانی نیاز به آرامش و شادی دارند که راههای شاد زیستن می تواند در این راه به این افراد کمک کند .

 

 

این راهها عبارتند از :


نقطه ضعف خود را بشناسید و از همین حالا دست به عمل بزنید .

 

قبل از اینکه بخواهید ذهنتان را آرام کنید ، عصبانیت ، نگرانی ، احساس گناه را دور بریزید و بعد بخوابید .

 

همیشه مثل اردک عمل کنید ، در ظاهر آرام و ساکن باشید اما زیر آب نهایت سعی خود را بکنید و پا بزنید .

 

بهتر است متوجه آینده باشید چون وقت زیادی را در آن می گذرانید .

 

 

ضعف های خود را بشناسید روی نقاط قوت خود متمرکز کنید ، نقاط تهدید کننده خود را بشناسید .

 

اگر همه راهها به شکست منتهی شدند سطح معیارها و توقعات خود را پایین ببرید .

 

مراقب افکار خود باشید ، آنها حرفهای شما را تشکیل می دهند .

 

مراقب حرفهای خود باشید آنها اعمالتان را تشکیل می دهند .

 

 

مراقب اعمال خود باشید ، اعمال عادت می شوند .

 

مراقب شخصیت خود باشید که در سرنوشتتان موثر خواهد بود .

 

یک الگوی خوب بهترین نصیحت است الگوی خوب معادل 10000 کلمه ارزش دارد .

 

وقتی بحث کردن هیچ فایده ای ندارد بهترین کار این است که راضی شوید .

 

 

یک متشکرم که بلافاصله گفته شود همیشه موثرتر از یک نامه دو صفحه ای تشکر است که یک هفته بعد فرستاده شود .

 

یک مداد کوتاه بهتر از یک خاطره بلند است .

 

در همین زمینه پروفسور رابرت پوتنام محقق و استاد دانشگاه هاروارد می گوید : یکی از موارد شاد بودن انسان داشتن روابط قوی اجتماعی و خانوادگی است .

 

هر چه فرد از روابط بیشتر اجتماعی برخوردار باشد از سلامت قوی روحی و روانی برخوردار شده و بر شادی وی افزوده خواهد شد .

 

 

به گفته این محقق انسان ذاتا موجودی اجتماعی خلق شده که احساس درونی کمک به دیگران در او وجود دارد ، بنابراین با داشتن چنین روابطی احساس سبکی و شاد بودن به فرد دست می دهد .

 

همچنین وی افزود : بنابر تحقیق های به عمل آمده یکی دیگر از موارد داشتن جامعه شاد اعتماد به یکدیگر در جامعه است .

 

در انتهای این گزارش نتیجه گیری شده است که در آینده جهت رسیدن به یک جامعه واحد و سالم نیاز است تا افراد علاوه بر داشتن روابط دوستانه ، دارای انگیزه و هدف مشترک باشند تا رسیدن به آن در کنار یکدیگر فعالیت کنند .

 

بدین صورت این گروهها در یکدیگر حل شده و در نتیجه عقاید و فرهنگ های طرف مقابل مورد احترام قرار می گیرد ، اعتماد بین این گروهها بالا رفته و از جامعه ای واحد و سالم برخوردار خواهیم شد .

منبع : jahannews.com