سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به تغییر رنگ ناخن‌هایتان حساس باشید


فکر می‌کنید که زرد شدن گاه به گاهی ناخن‌تان ارزش نگرانی ندارد؟ عجله نکنید. نزدیک به 50 درصد از تغییرهای رنگ ناخن ناشی از قارچ است. موضوعی که درمان آن ممکن است پیچیده شود و اگر آن را پشت گوش بیاندازید اوضاع بدتر هم می‌شود.

وب سایت فرادید: فکر می‌کنید که زرد شدن گاه به گاهی ناخن‌تان ارزش نگرانی ندارد؟ عجله نکنید. نزدیک به 50 درصد از تغییرهای رنگ ناخن ناشی از قارچ است. موضوعی که درمان آن ممکن است پیچیده شود و اگر آن را پشت گوش بیاندازید اوضاع بدتر هم می‌شود.

ضمن اینکه اگر دستگاه ایمنی بدنتان ضعیف است و داروهای خاصی مصرف می‌کنید نیز مبارزه با عفونت قارچی سخت‌تر هم می‌شود. پیشگیری از قارچ ناخن اغلب آسان است. فقط روشهای آسان زیر را در پیش بگیرید تا پاها و دستهایی عاری از قارچ داشته باشید.
 
روشهای پیشگیری و درمان قارچ ناخن

حواستان به علائم هشداردهنده باشد

در اغلب موارد، عفونتها از یک نقطۀ زرد یا سفید در نوک ناخن شروع می‌شوند و به سمت بستر ناخن پیشروی می‌کنند. محیط مرطوب و تاریک زمینۀ رشد آنها را فراهم می‌کند. از اینجا به بعد، ممکن است شاهد رگه‌های سفید، زرد یا قهوه‌ای در ناخن، ضخیم شدن ناخن و حتی شکستن ناخن باشید. اگر تغییری در رنگ یا بافت ناخن مشاهده کردید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.
 
دستها و پایتان را خشک نگه دارید

قارچها در تاریکی و محیطهای مرطوب به سرعت رشد می‌کنند. بنابراین همیشه پس از استحمام بین انگشتهایتان را خشک کنید. جوراب شلواری و دستکشهای چرمی، محیطهای بسیار خوبی را برای رشد قارچ فراهم می‌کنند. در نتیجه این گونه پوشیدنی‌ها را شبها در معرض هوای بیرون قرار دهید. همچنین، پودر آنتی‌باکتریال روی پا و کفشهایتان بپاشید و جورابهایتان را بلافاصله بعد از ورزش عوض کنید.
 
جورابهایتان را با مایع ضدعفونی‌کننده بشویید

هنگام شستن جورابها و جوراب شلواری‌ها مقداری مایع ضدعفونی‌کننده نیز به شوینده اضافه کنید.
 
محیط اسیدی ایجاد کنید

چند نقطه در حال تشکیل شدن مشاهده کرده‌اید؟ محلولی متشکل از یک ششم سرکه و پنج ششم آب درست کنید و ناخنهایتان را در این محلول بگذارید. قارچها نمی‌توانند در محیط اسیدی زندگی کنند.
 
از ناخنهایتان در برابر آسیب محافظت کنید 

هر چند که هیچ کس از روی عمد انگشتهای پایش را به پایۀ میز نمی‌زند، اما به هر حال بیشتر مراقب باشید، چرا که ضربه خوردن به انگشت می‌تواند منجر به بریده شدن بستر ناخن شما شود و فضایی را برای رشد قارچها فراهم کند. ناخن جویدن هم همین خطر را دارد، پس ناخنتان را از دهنتان در بیاورید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در کفشهایتان وجود دارد؛ به قدری که بتواند بلندترین انگشتتان را نیز آزادانه تکان دهید.
 
روشهای پیشگیری و درمان قارچ ناخن

سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

تضعیف سیستم ایمنی بدن شما را در معرض عفونتهای قارچی قرار می‌دهد. حتماً استرس خود را با فعالیتهایی نظیر کوهنوری یا مدیتیشن مدیریت کنید و هر شب حداقل 7 ساعت خواب را داشته باشید.
 
این محلول پیشگیرانه را امتحان کنید

محلول نمکی محیطی متخاصم برای قارچها ایجاد می‌کند، تعریق زیادی را کاهش می‌دهد و پوست را نرم می‌کند که در نتیجه داروهای ضدقارچ بیشتر می‌توانند در پوست نفوذ کنند. پاهایتان را به مدت 5 تا 10 در مخلوطی از 4 قاشق چایخوری نمک به ازای هر لیتر آب گرم، بخیسانید.
 
در مانیکور پدیکور بهداشت را رعایت کنید

سالنهای زیبایی پرمشتری، محیطهای مناسبی برای سرایت قارچها هستند. پیش از آنکه به یک سالن زیبایی بروید، از آنها بپرسید که برای جلوگیری از شیوع قارچ از چه روشی استفاده می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
تغییر رنگ جالب لاک ناخن با آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنگ لاک ناخن هایتان در مورد شما چه می گویند؟



انتخاب رنگ لباس، کفش و ناخن و.. رابطه مستقیم با روحیات و شخصیت افراد دارد.شما می توانید با دنبال کردن این مطلب در مورد روحیات خانم ها بیشتر بدانید.

1.گلبهی

شخصیت شناسی

افراد آرام، رمانیتک و در عین حال زیرک و باهوش

لاک گلبهی رنگ، لاکی است که برای موقعیت های گوناگون استفاده می شود. به عنوان مثال اگر می خواهید در جلسه ای رسمی شرکت کنید اما نمی خواهید لاک دست تان خیلی توی چشم باشد، این رنگ لاک بهترین انتخاب برای شما است. لاک گلبهی را می توانید در هر فصلی از سال استفاده کنید و همیشه دستانی زیبا و مرتب داشته باشید. افرادی که تمایل زیادی به لاک گلبهی دارند، افرادی آرام، رمانیتک و در عین حال زیرک و باهوش هستند.

2.لاک قرمز

تست روانشناسی

افراد با اعتماد به نفس بالا

لاک قرمز همیشه در چشم است و فردی که از این رنگ لاک استفاده می کند از اعتماد به نفس بالایی بر خوردار است و دوست دارد که همیشه نظر دیگران را به خود جلب کند.  این رنگ کلاسیک را در تابستان با نارنجی و در زمستان با بنفش ست کنید.

3.لاک سفید

شخصیت شناسی

افراد گریزان از محدودیت ها

لاک سفید رنگ برای افرادی که از محدودیت ها گریزانند، مناسب است. شما با این رنگ لاک در تابستان زیبا و شاداب و در زمستان کلاسیک و شیک به نظر خواهید رسید. افرادی که مانیکور سفید را برای دست های خود انتخاب می کنند، افرادی هستند که به ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهند و برای زیباتر شدن خود وقت می گذارند. شما این افراد را بیش از دیگران در آرایشگاههای زنانه خواهید دید.

4.لاک بی رنگ

تست روانشناسی

افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند اما زمان کافی برای آراستن خود ندارند

 

از نظر این افراد، لاک بی رنگ بهتر از لاک های رنگی اما خراب و خرد شده است. خانم هایی که از لاک بی رنگ استفاده می کنند، افرادی هستند که به ظاهر خود اهمیت می دهند اما زمان کافی برای آراستن خود ندارند به همین دلیل به سراغ لاک بی رنگ که دردسرش از دیگر لاک ها کمتر است، می روند.

5.لاک طرح دار

شخصیت شناسی

افراد ریسک پذیر

 

خانم هایی که ناخن های خود را به شکل های مختلف طراحی می کنند، افراد ریسک پذیری هستند که برای خود و زیبایی شان اهمیت زیادی قائلند. آنها از ساعت ها وقت گذراندن در سالن های زیبایی لذت می برند و دوست دارند همیشه متفاوت تر از دیگران دیده شوند. اگر وقت کافی ندارید و برای بیرون رفتن از آرایشگاه عجله می کنید، بهتر است فکر لاک های طرح دار را از سرتان بیرون کنید.

6.لاک یاقوتی

تست روانشناسی

افراد به روز

 

رنگ های یاقوتی، سبز زمرد و بنفش، نسبت به رنگ های کلاسیک قرمز و صورتی، به روز تر هستند. افرادی که دوست دارند همیشه روی مد باشند، این رنگ ها را می پسندند. اما اگر فکر می کنید این رنگ لاک به دست هایتان نمی آید، آن را روی پاهایتان امتحان کنید.

7.لاک نئون

شخصیت شناسی

افراد شاداب

 

لاک های نئون برای میهمانی و مسافرت ها جان می دهد. اگر شاغل هستید، برای تنوع در اوقات فراغت تان، این لاک را امتحان کنید. رنگ های شاد و روشن حس جوانی و شادابی را به شما منتقل می کنند.

8.لاک مشکی

تست روانشناسی

افراد سرسخت

 

همان طور که لباس های مشکی حس قدرت و اختیار را منتقل می کنند، لاک مشکی هم نشاندهنده این است که شما فرد سرسختی هستید که خودتان را زود نمی بازید و هیچکس توانایی مقابله با شما را ندارد.. اگر می خواهید این لاک را با رنگ های دیگر ست کنید، ما رنگ آبی و خاکستری را به شما پیشنهاد می دهیم. این رنگ تقریبا با تمام رنگ ها جور در می آید و زیبا و شیک به نظر می رسد.

 

منبع: برترینها