سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به اضطراب خودتان حمله کنید!



 

به اضطراب خود حمله کنید

 

ورزش منظم: مطالعات علمی، بارها ارتباط بین ورزش و کاهش استرس را اثبات کرده‌اند. فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می‌شود و اندورفین‌، احساس نگرانی و اضطراب را کم می‌کند. اما برای شروع، ورزش‌های سنگین مناسب نیستند؛ چون فشار بیش از حدی به بدن وارد می‌کنند که باعث ایجاد احساسی ناخوشایند می‌شود و گاهی باعث می‌شود قید ورزش را بزنید.

 

حذف کافئین: کافئین در نوشیدنی‌هایی مثل قهوه، چای، نوشابه‌های سیاه و همچنین در شکلات به مقدار زیادی وجود دارد و می‌تواند علایمی شبیه به حمله اضطرابی در بدن ایجاد کند یا باعث تشدید علایم اضطراب ‌شود.

 

کاهش کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها (قندها) موجب تشدید اضطراب می‌شوند و تحریک‌پذیری بدن نسبت به محرک‌های خارجی را افزایش می‌دهند. در نتیجه، حملات اضطرابی بیشتر به‌وجود می‌آید. پس قند و شکر کمتری مصرف کنید تا آرامش‌تان حفظ شود.


مصرف ویتامین‌ها: ویتامین C نقش مهمی در کاهش استرس‌ دارد. ویتامین B هم باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود.

 

مصرف امگا3: محققان می‌گویند مصرف روغن ماهی و انجام فعالیت بدنی منظم در کنار هم به اندازه استفاده از داروهای ضدافسردگی در درمان این بیماری موثرند. از آنجا که اضطراب و افسردگی معمولا زمینه‌های مشترکی دارند، مصرف امگا3 توسط افراد مبتلا به «اضطراب بیش از حد» می‌تواند مفید باشد.

 

به اضطراب خود حمله کنید


فعالیت ذهنی: هیچ چیزی بدتر از این نیست که تمام روز بنشینید و در مورد حمله‌های اضطرابی خود فکر کنید و غصه بخورید. به جای این کار باید برنامه روزانه خود را از فعالیت‌های مختلف پر کنید، به خصوص فعالیت‌های عملی که باعث تحرک شما می‌شوند.


استفاده از پارادوکس‌ها: دکتر ویکتور فرانکل در یکی از کتاب‌های روان‌شناسی خود می‌نویسد: «پسربچه‌ای که لکنت زبان داشت در حال دزدی از مغازه‌ای بود که مغازه‌دار او را دید و دستگیرش کرد. پسربچه با خودش فکر کرد چون من لکنت زبان دارم، احتمالا مغازه‌دار دل‌اش برای من می‌سوزد و آزادم می‌کند. پس شروع کرد به خواهش و تمنا اما در کمال ناباوری همه جملات کاملا سلیس و روان ادا می‌شدند و هر چه‌قدر پسربچه سعی می‌کرد، نمی‌توانست با لکنت زبان صحبت کند!» این همان قضیه پارادوکس است. اگر در مواجهه با اضطراب به خودتان بگویید که این بار بدترین حمله اضطرابی به سراغ شما آمده، ماجرایی شبیه همین قصه اتفاق خواهد افتاد، یعنی اگر اضطراب را بپذیرید و وحشتی از آن نداشته باشید، علایم از بین می‌روند؛ یعنی ترس شما باعث تشدید اضطرا‌ب‌تان می‌شود.

 

جادوی کلمات: همیشه با صدای بلند به خودتان بگویید فردی قوی هستید و از زندگی لذت می‌برید. عادت نکنید در هر جمعی فقط از احساسات بد و منفی‌تان صحبت کنید؛ چون همین‌ها ناخودآگاه در مغز شما جای می‌گیرند و باعث بروز احساسات منفی می‌شوند.


مواجهه با استرس‌: شروع حمله اضطرابی را در خودتان بشناسید و خودتان را در معرض آن قرار دهید. این کار در ابتدا باعث افزایش ترس و اضطراب می‌شود اما نهایتا اثر بسیار خوبی دارد. کم‌کم عوامل استرس‌زا برای شما عادی می‌شوند و روش برخورد با آنها را یاد می‌گیرید.

 

نگران نباشید: اضطراب به هر حال احساسی گذراست. قبول کنید که شما فرد مضطربی هستید و اجازه بدهید بقیه زندگی مسیر خودش را طی کند. به خودتان بگویید: «مهم نیست که الان مضطرب هستم چون این بار هم مثل دفعات قبل می‌گذرد.»

منبع:سلامت


ویدیو مرتبط :
Dr. Mitra babak, Radio Azadegan دکتر میترا بابک، حمله های اضطراب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودتان را گول نزنید؛ اگر اسرائیل به ایران حمله کند، امریکا هم وارد جنگ می شود!



مقام سابق پنتاگون:

خودتان را گول نزنید؛ اگر اسرائیل به ایران حمله کند، امریکا هم وارد جنگ می شود/پاسخ ایران حمله ی موشکی به سفارتخانه های آمریکا خواهد بود

یک مقام سابق پنتاگون گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای حمله ی اسرائیل به ایران نیست و چنین حمله ای به طور اجتناب ناپذیری امریکا را به درون جنگ می کشاند.

 انتخاب: یک مقام سابق پنتاگون گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای حمله ی اسرائیل به ایران نیست و چنین حمله ای به طور اجتناب ناپذیری امریکا را به درون جنگ می کشاند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کالین کاهل معاون سابق دستیار وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه گفت: هرگونه حمله اسرائیل به ایران منجر به حملات تلافی جویانه این کشور می شود.

وی اضافه کرد: پاسخ ایران به حمله اسرائیل گسترده خواهد بود.

 

این مقام سابق پنتاگون افزود: حملات تلافی جویانه ایران شامل حملات موشکی به سفارتخانه های امریکا در منطقه و استفاده این کشور از متحدانش در جهت بستن تنگه هرمز می شود.

 

    اخبار,اخبار جدید

 

کالین کاهل گفت: کسی نباید خودش را در خصوص احتمال عدم ورود امریکا به جنگ احتمالی با ایران فریب دهد.

وی افزود: در صورت حمله اسرائیل به ایران، آمریکا وارد جنگ با ایران خواهد شد.

معاون سابق دستیار وزیر دفاع امریکا گفت: حمله ی نظامی به ایران منجر به توقف و پایان یافتن برنامه هسته ای این کشور نمی شود.

 

وی اضافه کرد: باید زمان بیشتری به دیپلماسی داد و البته هنوز هم مشخص نیست که ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای گرفته باشد.

 

این مقام سابق پنتاگون گفت: هر کسی که مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته ای است، باید نگران حمله نظامی هم باشد.

 

کالین کاهل اظهار داشت: حمله به ایران شرایطی دارد، مانند انکه دیپلماسی و تحریم ها جواب نداده باشد، ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته ای گرفته باشد و اینکه یک حمله نظامی بتواند توانایی های هسته ای تهران را کاهش داد.

وی گفت: دلیل مخالفت من با حمله اسرائیل به ایران آن است که در حال حاضر هیچ کدام از شرایط بالا وجود ندارد./انتخاب