سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهینه‌سازی مصرف هله هوله‌!


همه ما عاشق قند و شیرینی هستیم و متاسفانه اکثر غذاها از نوشیدنی‌ها، میان وعده‌ها تا دسرها غنی از قند هستند.



گاهی به قدری طعم این غذاها هیجان‌انگیز و لذتبخش است که ولع و اشتها برای خوردن آنها چندین برابر می‌شود. در اینجا غذاهای قندی (که بیش از هر چیز دیگر ما را برای خوردن وسوسه می‌کنند) را به شما معرفی می‌کنیم و جایگزین‌های آن را نیز در اختیار شما می‌گذاریم.





چای سبز به جای چای سرد

وقتی تشنه هستید، بهترین نوشیدنی که می‌تواند شما را وسوسه کند، چای‌سرد است. در حالی​که یک بطری چای‌سرد حاوی 160‌کالری و 40 گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید نوشیدنی‌های طعم‌دار اما رژیمی را که کالری آنها صفر است، به جای چای‌سرد استفاده کنید. اگر طعم چای را دوست دارید، بهترین گزینه برایتان چای سبز، سیاه یا سفید است. می‌توانید آن‌را دم کرده و سپس برای چند ساعتی آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود، در این صورت دیگر نیازی به افزودن شکر و قند نیست.





آبنبات؟ نه!

قبل از شام یا هنگام غروب، وقتی سخت مشغول کار کردن هستید یا از کار روزانه فارغ شده‌اید، خوردن یک نوشیدنی با آبنبات حسابی می‌چسبد، اما خوردن 56 گرم آبنبات، 35 گرم قند به شما اضافه می‌کند.
جایگزین: بهتر است لذت خوردن آبنبات را با شکلات عوض کنید و به جای خوردن آبنبات از شکلات‌های تلخ استفاده کنید. این شکلات‌ها حاوی حداقل 60 درصد کاکائو هستند و مقدار قند آنها بسیار کم است. اطلاعات مربوط به شکلات را می‌توانید از روی برچسبی که به آنها زده شده است، متوجه شوید.





پاستیل رژیمی بخرید

رنگ و لعاب پاستیل، مهم‌ترین عامل وسوسه کردن شما برای خوردن آن است. وقتی به حجم انبوهی از پاستیل‌های رنگ و وارنگ نگاه می‌کنیم، اراده خود را از دست می‌دهیم در حالی‌که بد نیست بدانید خوردن 20 عدد پاستیل کوچک حاوی 16 گرم قند است.
جایگزین: اگر فقط عاشق رنگ‌ها هستید و رنگ‌ها شما را وسوسه می‌کند، می‌توانید از پاستیل‌های رژیمی استفاده کنید. خوشبختانه امروزه انواع تنقلات و خوراکی‌های رژیمی وارد بازار شده‌اند که می‌توانید از خوردن آنها لذت ببرید.





نخوری چی می‌شه؟

اسمارتیزهای رنگارنگ که از وسوسه‌انگیزترین هله‌هوله‌هایی است که در طی روز و به عنوان میان وعده مصرف می‌شود.  این خوراکی خوش‌رنگ و لعاب، نه تنها دارای کالری و قند فراوانی است، بلکه می‌تواند به سلامت دندان نیز آسیب وارد کند.
جایگزین: می‌توانید از لوبیای سویا یا برنجک استفاده کنید و بدون اینکه کالری اضافه به بدن خود برسانید از طعم آن لذت ببرید.





مقابل وسوسه کلوچه بایست

کیک و کلوچه از اصلی‌ترین میان‌وعده‌ها هستند که یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی بعدازظهر را تشکیل می‌دهند. معمولا سرکار، خوردن یک عدد کلوچه با چای می‌چسبد، اما مراقب باشید که یک عدد کلوچه کوچک، حاوی 20 گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید در منزل، با همان طعم دلخواه، کلوچه مورد علاقه خود را با یک‌سوم میزان قندی که در بیرون استفاده می‌شود، تهیه کنید. (می‌توانید به جای آرد سفید نیز از آرد گندم استفاده کنید.)





ماست میوه‌ای دست‌ساز

ماست می‌تواند یک میان‌برنامه عالی باشد و پروتئین و پروبیوتیک موردنیاز بدن را تامین کند، اما در این میان یک مشکل وجود دارد. 170 گرم ماست میوه‌ای و طعم‌دار حاوی 33 گرم قند است.
جایگزین: می‌توانید این ماست‌ها را خودتان در خانه تهیه کنید. به ماست بدون چربی یک‌چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل و یک یا دو قاشق چایخوری شکر رژیمی به ماست خود اضافه کنید، سپس یک پیمانه میوه خرد شده به آن اضافه کنید.


ویدیو مرتبط :
خداحافظی با هله هوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هله هوله های ترسناک! +عکس


جیمز اوستر نقاش، و عکس نئو باروک، اعجوبه ای ست که با عکس های جنجالی اش بسیاری افراد را متحیر کرده است.