سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنـان



پولسازترین مشاغل برای زنـان

 

در سه دهه گذشته، درآمد متوسط زنان شاغل ۶۳ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از یک سوم زنان بیشتر از همسران خود پول در می آورند. زمانی زنان تمایل چندانی به دنبال کردن تحصیلات عالیه نداشتند، اما امروزه در کسب مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس از مردان پیشی می گیرند. با توجه به این واقعیت ها، بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان چه شغل هایی هستند؟

 

پولسازترین مشاغل برای زنـان, مشاغل برای زنـان,شغل های زنانه

 

این روزها زنان بیش از پیش، عهده دار مشاغل تخصصی با درآمد بالا می شوند و فاصله با مردان را کمتر می کنند. محققان آمریکایی با بررسی آمارهای مربوط به مشاغل گوناگون به نتایج جالبی دست یافته اند. بر این اساس، مشاغلی که به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند و عمدتا در حوزه سلامت و بهداشت، علم و تکنولوژی و کسب وکار متمرکز شده اند، مناسب ترین شغل ها برای زنان شناخته می شوند. مشاغل آکادمیک و به طور کلی تدریس، آن هم در مقاطع بالای آموزشی، بهترین شغل برای زنان است. گزارش ها حاکی از آن هستند که میزان رضایت زنان از این شغل بسیار بالا است و در عین حال، درآمد سالانه ای بین ۵۹ هزار دلار تا ۹۴ هزار دلار برای آنان به همراه دارد. این میزان درآمد برای زنان مناسب است و به غیر از آن، معلمی پرستیژ و احساس استقلال به زنان می دهد و محیط شغلی هیجان انگیزی برای آنان دارد. تحقیقات نشان می دهند زنان بیش از مردان به موقعیت و فضای کاری خود اهمیت می دهند.

 

زنان از قدیم وظیفه نگهداری از اعضای خانواده را بر عهده داشته اند. شاید به همین دلیل، مشاغلی که در آنها امنیت و آرامش وجود دارد، می توانند مناسب زنان باشند؛ مشاغلی در حوزه های انسان شناسی، اقیانوس شناسی یا مدیریت علوم طبیعی. در واقع، بررسی ها نشان می دهند زنان به امنیت در کار، بیش از حقوق و فرصت پیشرفت، اهمیت می دهند. همچنین زنان نسبت به مردان، برای نقشی که شغلشان در اجتماع دارد، اهمیت بیشتری قائل هستند. بنابراین مشاغل حوزه های بهداشت و درمان، مانند دندانپزشکی، چشم پزشکی و پزشکی که خدمات ارزنده ای به جامعه می رسانند مطلوب زنان هستند.

 

شغل زنان,شغل های پردرآمد,مشاغل پردرآمد زنانه

 

در مقابل، زنان کمترین رضایت را از مشاغلی مانند خدمات و تهیه غذا، فروشندگی، کارگری در خط تولید و منشی گری و دستیار اداری دارند.

 

از طرف دیگر، پردرآمدترین شغل برای زنان، داروسازی است. این شغل به طور متوسط در هفته ۱۸۹۸ دلار یا تقریبا ۹۹ هزار دلار در سال درآمدزایی دارد. زنان بیش از نصف داروخانه ها (۵۶ درصد) را در دست دارند و در این شغل به اندازه مردان پول در می آورند. داروسازی شغلی است که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می توان از آن پول درآورد و به نسبت پول و زمانی که شما برای تحصیل در این رشته صرف می کنید، بازگشت سرمایه خوبی دارد.

 

برای دریافت مدرک لیسانس داروسازی، باید فقط ۴ سال دوره تخصصی این رشته را در دانشگاه بگذرانید، اما پزشکان و جراحان، علاوه بر ۴ سال تحصیل در رشته پزشکی، ۳ تا ۸ سال دوره انترنی و رزیدنتی را باید بگذرانند. با این حال، پزشکی بعد از داروسازی، وکالت و مدیریت سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری، چهارمین شغل پردرآمد برای زنان است. پزشکی در آمریکا درآمدی معادل ۱۵۲۷ دلار در هفته یا حدود ۷۹ هزار دلار در سال برای زنان به همراه دارد که ۲۱ درصد کمتر از پزشکان مرد است. دلیل این امر آن است که پزشکان مرد بیشتر در رشته های پرریسک و در عین حال پردرآمدی مانند جراحی پلاستیک و جراحی مغز و اعصاب تخصص می گیرند، در حالی که پزشکان زن، به تخصص های کم درآمدتر مانند پزشکی عمومی یا اطفال روی می آورند. به هر حال، مشاغل مربوط به حوزه های پزشکی و بهداشت، بیشترین درآمدها را برای زنان به همراه دارند.

 

شغل پرستاری,شغل های زنانه,مشاغل زنانه

 

پرستاران زن (رتبه ۶ پردرآمدترین شغل) در آمریکا به طور متوسط هزار و ۱۴۳۲ درآمد در هفته دارند و ۸۵ درصد پرستاران زن هستند. همچنین اکثریت روانشناسان (رتبه ۱۰)، فیزیوتراپ ها (رتبه ۱۲) و مدیران خدمات درمانی (رتبه ۱۶) را زنان تشکیل می دهند. زنان در همه این مشاغل بیش از ۶۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. حوزه های علم، تکنولوژی و مهندسی نیز درآمدهای بالایی برای زنان دارند و اختلاف دستمزد در این مشاغل با مردان کمتر است. اما زنان کمتر علاقه ای به این مشاغل نشان می دهند. طراحان نرم افزار زن (رتبه ۷) به طور متوسط هفته ای ۱۳۸۸ دلار درآمد دارند. اما تنها ۱۸ درصد این مشاغل را زنان تشکیل می دهند.

 

مشاغل مدیریتی را بیشتر مردان در اختیار گرفته اند. مدیرعاملی پنجمین شغل پردرآمد برای زنان است. اما زنان تنها ۲۵ درصد مشاغل مدیریتی را به خود اختصاص می دهند و ۳۱ درصد کمتر از مدیران مرد درآمد دارند. با این حال، زنان در این حوزه در حال پیشرفت هستند. در سال ۲۰۱۰ زنان ۴۴ درصد کل مدارک تحصیلی رشته مدیریت را دریافت کرده اند که افزایش ۷۵ درصدی را از سال ۲۰۰۰ نشان می دهد. در ضمن، ۴۰ درصد کل شرکت های خصوصی را زنان راه اندازی می کنند.

 

بهترین مشاغل برای زنان,شغل زنانه,مشاغل پردرآمد

 

منبع:روزنامه دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
تــمرینات زنـان بادیگارد!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاغل در آمد زا در اوقات فراغت



 

 

 

مشاغل درامدزا

 

بسياري از مردم در عين حالي که درآمد نسبتا خوبي دارند باز هم به دنبال راههايي براي کسب در آمد بيشتر هستند. اما بيشتر افراد به خاطر خانواده شان نمي توانند شغل دومي داشته باشند زيرا رسيدگي به خانواده خود نوعي از وظايف است اما داشتن يک شغل کوچک و نه وقت گير، علاوه بر داشتن درآمد مي تواند نوعي سرگرمي محسوب شود که در بعضي اوقات خانواده هم مي توانند سهمي در انجام آن داشته باشند.


در اينجا به بعضي از اين مشاغل اشاره مي کنم :



فروش کلکسيون ها و مجموعه هاي زيبا :


از کتابهاي قديمي و خواندني گرفته تا خرس ها تدي، از تمبر گرفته تا موجموعه هاي صوتي. مهم اين است که با مجموعه اي که داريم آشنا بوده و مشخصات آنرا بدانيم.

ملک يابي (واسطه گري در ملک و املاک) :
مي توانيم با پيدا کردن آپارتمانهاي اجاره اي و يا فروشي از طريق بنگاهها، روزنامه ها و ... براي افراد جوياي منزل قدمي برداشته باشيم.

 

 

پرستاري کودک :


افراد پر مشغله هميشه به دنبال پرستار خوب براي کودک خود هستند. اين راه کمي دشوار ولي پر درآمد است.

 

 

خطاطي و طراحي :


خطاطي براي کارتهاي عروسي، عزا و مراسم مختلف . همچنين مي توان سفارش طراحي لوگو گرفت و با خلاقيت خود بازي کرد.

 

 

انجام خدمات شخصي افراد :


بسياري از مردم (بخصوص تجار) حتي فرصت بيرون آمدن از منزل خود را در ساعات روز ندارند. مي توان امور بانکي، سفارشات، رسيدگي به مطالبات و ... را در قبال گرو گذاشتن سند و ... برايشان انجام داد.

 


باربري با اتومبيل :


اين کار فقط با وانت ممکن است. چه بسا افرادي که در کنار خيابان ساعتها منتظر وانت مي ايستند.

 

 

مشاوره :


اين کار کمي تخصص نياز دارد که معمولا ما اسيايي ها سرشار از تخصص در امر مشاوره و پرحرفي هستيم. مشاوره در ازدواج، شغل، خريد و فروش و ...

 

 

برنامه ريزي وعده هاي غذايي :


با کمي جستجو و تحقيق مي توان يافت که کدام غذاها کالري، چربي، کربوهيدرات، فيبر و ... بيشتر و يا کمتري دارند. سپس مي توان با يک تبليغ کوچک با مضمون "طراحي وعده هاي غذايي به منظور چاقي يا لاغري" براي خود مشتري جذب کرد.

 

توليد صيفي جات

 

توليد صيفي جات در منزل :


با داشتن يک حيات کوچک و کمي دقت و حوصله مي توان انواع سبزيجات و صيفي جات از جمله گوجه فرنگي و خيار و بادمجان و ... را در منزل چه در زمستان و چه در تابستان به عمل آورد و آنها را فروخت.

 

آموزش موسيقي :

 

اگر شما در نواختن يک نوع ساز مهارت داريد، ميتوانيد آنرا به ديگران اموزش داده و علاوه بر پيشرفت خود، درآمد ناچيزي هم داشته باشيد.

 

 

ارائه مقاله به مجلات و روزنامه ها :


با مطالعه دقيق و تحقيق بر روي موضوعي خاص، مي توان آنرا به مجلات و روزنامه ها فروخت . اين کار علاوه بر درامد زا بودن به علم و اگاهي ما نيز اضافه مي کند.

 

 

برف روبي :


اين کار اگر جنب? آبرو را کنار بگذاريم. کار در آمد زايي محسوب مي شود. علاوه بر ورزش در روزهاي سرد، لذت برف بازي را نيز مي چشيم. (من خودم پدر و پسري را که صاحب رستوراني بودند در حال برف روبي منزل ديگران ديدم!)

 

 

آچار فرانسه منزل :


مي توان با مقداري ابزار امور برق يا نصب کولر و يا راه اندازي شوفاژ را به عهده گرفت. بسياري از مردم به افرادي نياز دارند تا پيچ جالباسي منزل آنها را ببندند! در ايام تابستان هم همانطور که ديده ايم سوپر مارکتي محل تابلوي "نصب و سرويس کولر" خود را جلوي يخچالش قرار مي دهد.

 

 

وب هاستينگ، فروش فضاي اينترني :


اين کار کمي تخصص در اينترنت نياز دارد ولي کار پر درآمدي محسوب مي شود اما کيفيت را نمي توان ناديده گرفت (من خودم هميشه از شرکت هاي معتبر که ساير شرکتهاي دولتي با آنها کار ميکنند کار خريد مي کنم).

 

 

باغباني :


شغلي پر درآمد در ايام تابستان است که باعث باز شدن روحيه و آشنا شدن با خانواده هاي مثبت نظر مي شود. ابزار لازم هم يک عدد بيلچه، يک عدد قيچي باغباني، و در صورت نياز يک عدد اره درختي.

 

 

طراحي و فروش زمينه هاي وبلاگ و وبسايت :

 

با کمي وقت گذاشتن، مي توان طراحي هاي فوق العاده اي پديد آورد. همچنين نرم افزار هايي اين امور را انجام مي دهند.

 

 

پشتيباني و انجام امور کامپيوتري :


با تهيه چندين عدد سي دي شامل سيستم عامل هاي مختلف و نرم افزارهاي پرکاربرد و همچنين درايورهاي مختلف مي توان يک مهندس کامپيوتر شد!

 

آرايشگري

 

طراحي سوالات امتحاني :


اين کار يک کار بسيار بسيار مفيد است. علاوه بر آسان کردن کار اساتيد و معلمان در رده هاي مختلف، از خود يک استاد در زمينه درسهاي گوناگون خواهيم ساخت . همچنين مي توان نمونه سوالات امتحاني را در اينترنت فروخت.

 

 

فروش کتابهاي الکترونيک :


کتابهاي الکترونيک امروزه کاربردهاي بسياري دارند. حتي بسياري از کتابهايي که در بازار عرضه نمي شود و يا فروش آن تمام شده است را مي توان در اينترنت يافت.

 

 

بازاريابي :


اين کار که يد طولايي در ميان شغل دومي ها دارد خود نوعي شغل اول حساب شده و در صورت داشتن پشتکار مي تواند درآمد بسياري داشته باشد.

 

 

ساخت صنايع دستي :


از جمله مي توان به انواع گلدوزي، بافتني، سبدبافي، کاربا چوب، کنده کاري، رنگ آميزي و... اشاره کرد.

 

 

آرايگشري در منزل :


مي توان در منزل همه کارهاي يک آرايشگاه را انجام داد. البته کمي هنر و طرافت نياز دارد. همچنين يک دوره آموزش آرايشگري بخصوص براي بانوان.

 

 

رزومه نويسي :


اين هم که دغدغ? بسياري از افراد جوياي کار است که رزومه نويسي را ياد نداشته و يا اصلا نمي دانند رزومه نويسي چيست.

 

 

تعمير اسباب بازيهاي خراب :


اين کار نه تخصص مي خواهد و نه ابزار زياد. بسياري از اسباب بازي ها به دليل ضربه خوردن و عدم استفاده درست توسط بچه ها با قطع يک سيم معمولي از کار مي افتند. همچنين با تعويض يک آرميچر کوچک مي توان يک آدم آهني بزرگ را نجات داد!

 

ساخت عروسک

ساخت عروسک :


با تهيه مواد اوليه عروسک سازي، يک کارخانه عروسک سازي را در منزل ميتوان برپا کرد.

 

 

بازسازي تصاوير قديمي :


اين کار که اين روزها ديگر از دست هر آماتوري بر مي آيد، کاري وقت گير و در عين حال درآمدزاست. بسياري از مردم براي تصاوير قديمي خود ارزشي بيشتر از تصاوير جديد قائلند.

 

 

تايپ متون مختلف :


بهترين کار براي خانمهاي خانه دار است که از وقت خود نهايت استفاده را ببرند. پس از يک يا دوهفته سرعت دست تا ? صفحه در دقيقه افزايش خواهد يافت.