سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین و بدترین غذاها برای پوست شما


با بالارفتن سن و ورود به دهه 30 سالگی، كلاژن و بافت ارتجاعی پوست به تدریج از بین می‌روند. در نتیجه پوست نازك و چروك می‌شود. برای جلوگیری از این روند، باید از یك‌سری نكات در رژیم غذایی پیروی كرد.

شرق: سلامت مو به قسمت داخلی تا بیرونی سر بستگی دارد. درست مانند سیستم عصبی، سیستمی در بدن وجود دارد كه سیستم پوششی نامیده می‌شود. سیستم پوششی شامل مو، پوست و ناخن‌هاست. بسیاری از افراد از محصولات متفاوتی برای سالم نگه‌داشتن مو استفاده می‌كنند. مراقبت درست از بدن و تغذیه مناسب برای سلامت موها ضروری است و عدم سلامت آن می‌تواند به دلیل تغذیه ناسالم باشد.

 موهای ناسالم كدر، خشك و قطعا دارای موخوره هستند كه به موها ظاهری نازیبا و حالت وزوزی می‌دهد. رژیم‌های غذایی‌ای كه در آن از مقدار زیادی قند، نمك و چربی حیوانی استفاده شود برای موها مناسب نیستند. آنها حالت فشار و نامناسبی برای بدن ایجاد كرده كه در نتیجه آن بدن به مقدار بیشتری مواد مغذی نیاز پیدا می‌كند. عادات غذایی نادرست ویتامین ب پوست را از بین می‌برد. ویتامین ب كاركردهای مختلفی برای انسان دارد. این ویتامین مانع ریزش مو شده و كمك به سالم ماندن ناخن‌ها می‌كند.



غذاهایی مانند نان و تخم‌مرغ دارای مقادیر فراوانی ویتامین ب و ث هستند. ویتامین ب و ث نقش مهمی در رشد موها، رنگ مناسب موها و جریان خون كافی آنها دارند. آنها به‌ویژه مانع صدمه‌دیدن موها می‌شوند. با وجود اینكه مصرف مولتی‌ویتامین برای موها بسیار خوب است، اما دریافت مواد مغذی مناسب از غذاها اهمیت بیشتری دارد. ویتامین آ نیز باعث سلامت پوست سر شده و برای پوست تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. شما بهتر است از خوردن تنقلات و مصرف نوشیدنی‌های ناسالم بپرهیزید زیرا آنها مواد مغذی بدن را از بین می‌برند. برخی نوشیدنی‌ها مانند قهوه مقدار زیادی كافئین دارند كه برای مو مضر هستند. حداقل در روز هشت لیوان آب بنوشید تا موهای سالمی داشته و بدنتان پاك شود. این كار به آبرسانی به بدنتان نیز كمك خواهد كرد و همچنین به موهای شما رطوبت بیشتری خواهد داد.

مو دارای 98‌درصد پروتئین است. تارهای مو پروتئین مرده هستند. موها به محض اینكه از كف سر بلند می‌شوند می‌میرند. برای داشتن موهای سالم باید منبع پروتئین آنها را تامین كرد. گوشت، غلات و آجیل‌ها منابع سرشار از پروتئین هستند. یكی از مهم‌ترین نكات در این‌باره دوری از مصرف نوشیدنی‌های الكلی و سیگار است زیرا آنها ویتامین‌های ب و ث را در بدن از بین می‌برند و روی پوست اثرات تخریبی دارند.



بهترین و بدترین غذاها برای پوست شما

یكی از رایج‌ترین سوالاتی كه افراد بالای 20‌سال از پزشكان خود می‌پرسند این است كه برای جوان نگه داشتن و سفتی پوست از چه محصولات و كرم‌هایی باید استفاده كنند. حقیقت این است كه كرم‌های ضدچروك در جوان ماندن پوست نقش مهمی دارند اما به خودی خود كافی نیستند. چرا؟ زیرا با بالارفتن سن و ورود به دهه 30 سالگی، كلاژن (ماده‌ای كه پوست را سفت و محكم نگه می‌دارد) و بافت ارتجاعی پوست (بافتی كه پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌كند) به تدریج از بین می‌روند. در نتیجه پوست نازك و چروك می‌شود. برای جلوگیری از این روند و ترمیم كلاژن و بافت ارتجاعی پوست، باید از یك‌سری نكات در رژیم غذایی پیروی كرد. در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌كنیم:



پروتئین، دوست پوست!

كلاژن نوعی پروتئین است. بنابراین تمام مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت كم‌چرب و سویا پوست را سفت و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند.

رژیم‌های مكرر ممنوع!

افرادی كه خود را گرسنه نگه می‌دارند، بدن‌شان را از ساخت كلاژن‌های جدید محروم می‌سازند، كه این باعث می‌شود پوست سریع‌تر چروك شود.

شیرینی، به حد مجاز

مصرف بیش از حد قند به بافت‌های پوست آسیب می‌رساند و در ساخت كلاژن‌های جدید اختلال ایجاد می‌كند. این امر باعث نازك شدن و ضعیف شدن پوست می‌شود. اگر به شیرینی علاقه دارید سعی كنید در هنگام خوردن دسر تنها یك قاشق از آن را بخورید و از مصرف موادی كه در آنها از شربت ذرت با فروكتوز بالا (HFCS) استفاده شده است (مانند انواع نوشابه، سس‌های سالاد و سریال‌های صبحانه) بپرهیزید.

سبزی، هرچه بیشتر بهتر!

تحقیقات نشان داده‌اند افرادی كه بیشتر از بقیه از سبزیجات استفاده می‌كنند، پوست‌شان (به خصوص در ناحیه دور چشم) كمتر چروك می‌شود. بنابراین هنگام خوردن مرغ، ماهی، توفو یا استیك؛ به جای مصرف برنج، سیب زمینی و پاستا در كنار آنها از اسفناج، كدو و لوبیای سبز استفاده كنید.

یك راه خوش‌مزه برای تامین پروتئین و سبزیجات مورد نیاز بدن، درست كردن اسموتی‌های خوش مزه با آنها است. كافی است تمامی مواد را به همراه یخ در مخلوط‌كن ریخته، با یكدیگر مخلوط کنید.


ویدیو مرتبط :
درباره چین و چروک پوست - مصاحبه پوست نیوز با دکتر سعید امینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدترین و بهترین پوست های هالیوودی



هالیوودی ها پولهای زیادی خرج ترمیم پوستشان می کنند اما چرا بعضی از آنها هنوز هم پوست خوبی ندارند؟ آیا علت آن می تواند گذراندن زمان زیادی در آفتاب یا بیدار ماندن تا دیروقت و خوشگذرانی در مهمانی های شبانه باشد؟ مقاله زیر را بخوانید تا به این قضیه پی ببرید همچنین راهکارهایی که برای داشتن پوست بهتر به شما پیشنهاد شده را به کار بگیرید.

بهترین پوست: هالی بری

 

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


تقریبا رنگ پوست بی عیب و نقص هالی بری حسادت همگان را به خود واداشته است. دیوید بنک موسس و رئیس مرکز بیماری های پوستی، آرایشی و لیزر درمانی معتقد است که هالی بری پوست بی عیب و نقصی دارد که دلایل مختلفی هم برای آن ذکر می کند از جمله: دقت نظر درمورد درمعرض آفتاب بودن، مراقبت های مرتب خانگی از پوستش، مصرف بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی، و شاید بوتاکس.
شما کدام یک از این کارها را برای پوستتان انجام می دهید؟ سعی کنید مرتبا از پوستتان مراقبت کنید و بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را برای پوستتان به کار ببرید.

بدترین پوست: لیندسی لوهان

 

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


پوست ناهموار و کدر لوهان پوست نامطلوب و ناخوشایندی را برای او ایجاد کرده است. بنک معتقد است که رنگ دانه های ناهموار پوست لوهان می تواند به دلیل گذراندن زمان زیاد در آفتاب، استرس، مصرف سیگار، کمبودخواب و کمبود آب بدنش باشد. لوهان بایستی از کرم های با اس پی اف 30 یا محصولات آرایشی ضد آفتاب دیگر استفاده کند.


بهترین پوست: اشتون کاچر

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


کاچر فقط 31 سالش است اما نبودن خطوط روی پوستش، نبود هیچ گونه آسیبی ناشی از آفتاب و نبود منفذهای مشخص روی پوستش نشان می دهد که او از پوستش خوب مراقبت کرده است. بنک فکر کرده بود که کاچر پوستش را بوتاکس کرده اما پوست صاف کاچر به علت تمیز نگه داشتن و مرطوب نگه داشتن پوستش است.


بدترین پوست: براد پیت

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


پیت یکی از کسانی است که دچار تپش قلب است و پوستش عالی به نظر نمی رسد. روی پوست صورتش آکنه که شاید نتیجه جوش های دوران نوجوانی اش است دیده می شود. روی هم رفته رنگ و بافت پوستش صاف به نظر نمی رسد. بنک معتقد است که این نوع از پوست می تواند نتیجه کار زیاد، استرس و نزدیک شدن به میانسالی و پیری باشد. هیدی والدورف رئیس مرکز بیماری های پوستی و لیزردرمانی والدرف روش لیزردرمانی را برای براد پیت پیشنهاد می کند که دو الی سه روز بیشتر وقت نمی گیرد تا بلکه براد پیت پوستش ترمیم شود.


بهترین پوست: کیت بلانچت

 

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


بلانشت پوست روشن و برافروخته ای دارد و به مقدار کمی هم آثار اسیب ناشی از آفتاب روی پوستش دیده می شود. بنک معتقد است که بلانچت همیشه پوستش را با چتر و کلاه از درمعرض مستقیم آفتاب محافظت می کند. شما هم با انجام این کار از پوستتان محافظت کنید.


بدترین پوست: رنی زلوگه

 

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


آسیب ناشی از آفتاب، کمبود خواب و استرس علت هایی است که بنک معتقد است موجب پوست ناهموار و رنگ نامطلوب پوست زلوجر شده است. او پیشنهاد می کند که از محصولاتی که شامل اسید آلفا هیدروکسی مثل کرم های نیتروژنه اس پی اف دار یا کرم هایی که شامل ویتامین آ هستند استفاده کنید تا پوستتان شفاف و روشن شود. همچنین می تواند پوستتان را لیزر کنید.


بهترین پوست: رایان رینولدز

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


حتی در سن 32 سالگی، رینولدز پوست خوبی دارد. بنک فکر می کرد که او از بوتاکس کمک گرفته اما او به خوبی از پوستش مراقبت کرده و دربرابر نور آفتاب از پوستش محافظت کرده است. اگر شما هم می خواهید منفذهای پوستتان نمایان نباشد و پوستتان مانند رینولذر باشد، والدورف پیشنهاد می کند که از کرم های موضعی استفاده کنید که از پوست پوست شدن و خشک شدن پوستتان جلوگیری می کند.


بدترین پوست: مل گیبسون

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


گیبسون جوان نیست اما هالیوودی های هم سن او پوست بهتر و صاف تری دارند. والدروف علت چروک های پوست گیبسون را آسیب های ناشی از آفتاب می داند.


بهترین پوست: لیو تایلر

 

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


پوست صاف، شفاف و بدون هیچ گونه جوش و آکنه تایلر به دلایل مختلف ژنتیک و مراقبت های خوب در برابر نور آفتاب است. اگر چه او از بوتاکس کمک گرفته اما به نظر می رسد که تایلر برای داشتن یک پوست مناسب تلاش زیادی کرده مثلا سیگار نمی کشد و حمام آفتاب می گیرد که به نظر والدروف همه این عوامل از آسیبهای پوستی جلوگیری می کند.


بدترین پوست: تری هاچر

تصاویر ستاره های هالیوودی بدون گریم, بدترین پوست های هالیوودی


والدروف معتقد است که پوست هاچر نشان دهنده این است که به دفعات بوتاکس کرده است.از نظر بنک منفذهای بزرگ روی پوستش و چشم های فرورفته او نشان می دهد که هاچر از کمبود خواب و استرس رنج می برد. لاغر ماندن او هم مشکلات زیادی را برای او به وجود می آورد. او پیشنهاد می کند یک رژیم غذایی سالم و وزن متعادل و استفاده از درمانها و لیزرهای پوستی باعث شفاف شدن و بهتر شدن پوست او می شود. اگر این موارد خیلی زیاد و دور از واقعیت به نظر می رسد حداقل محصولات آرایشی و بهداشتی ای استفاده کنید که شامل پپتید و رتینول باشد تا به ساخت کلاژن پوست کمک کند و باعث صاف شدن پوستتان شود.


منبع : porbazde.com