سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین رژیم غذایی تابستانی را دنبال كنید



 

بهترین رژیم غذایی تابستانی را دنبال كنید

 

با وجودی كه فصل تابستان ممكن است خاطره پیك نیك ها، چیپس ها و دسرهای شكلاتی خوشمزه را در ذهن تداعی كند اما متخصصان تغذیه معتقدند كه در این فصل دنبال كردن یك رژیم غذایی سالم راحت ترین كار است.

با وجودی كه فصل تابستان ممكن است خاطره پیك نیك ها، چیپس ها و دسرهای شكلاتی خوشمزه را در ذهن تداعی كند اما متخصصان تغذیه معتقدند كه در این فصل دنبال كردن یك رژیم غذایی سالم راحت ترین كار است.

در فصل تابستان سبزیجات و میوه های تازه به میزان فراوان در دسترس است و بنابراین فرصت ها برای انتخاب گزینه های تغذیه ای سالم تر، فراهم می شود.

بنابراین با وعده های غذایی سالم و تمرینات ورزشی مناسب در این فصل می توانید تمام وزن اضافی و ناخواسته خود را از بین ببرید.

نكته اول این كه توصیه می شود برای رفع تشنگی آب بنوشید، هرچند اغلب ما تمایل داریم از نوشیدنی های گازدار در این فصل استفاده كنیم اما آب گزینه ای مناسب تر و عاقلانه تر است.

چون بدن را خنك نگه می دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می شود و همچنین كالری اضافی هم به بدن شما وارد نمی كند. آب لیموی تازه و آب نارگیل هم گزینه های مناسبی برای رفع تشنگی در تابستان هستند.


منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
بهترین رژیم غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی مناسب را متناسب با مزاج خود انتخاب كنید



 

یک پزشک گفت: برای چاق یا لاغر شدن نیازی به مصرف دارو نیست.

دكتر مجید حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با انجام مشاوره مناسب و ارایه رژیم غذایی مناسب، تعادل وزنی در بدن فرد ایجاد می‌شود.

وی تعادل در غذا خوردن را عاملی برای سلامتی، افزایش طول عمر و امید به زندگی عنوان كرد و گفت: افرادی كه تمایل به افزایش و یا کاهش وزن دارند باید به صورتی سالم و صحیح غذا مصرف کنند و از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشند. بنابراین برای كاهش یا افزایش وزن نیازی به مصرف انواع داروهایی گیاهی و شیمیایی نیست و بهتر است روش‌هایی را برای تعادل وزن انتخاب کنند که عوارضی نداشته باشد.

وی افزود: هر فرد متناسب با مزاج خود از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کند و با شناسایی مزاج خود بهتر می‌تواند از رژیم غذایی مناسب بهره ببرد. افراد از نظر مصرف مواد غذایی دو نوع مزاج سرد و گرم دارند که میل و رغبت هر یک به غذا متفاوت است.

حمیدی ادامه داد: افراد گرم مزاج تمایل به خوردن غذاهایی سرد و دارای زنجیره غذایی سبک مانند ماست، دوغ و لبنیات و نان‌های بدون سبوس، دارند. افراد سرد مزاج نیز به خوردن غذاهایی گرم به ویژه مربا، خرما و شیرنی‌جات تمایل دارند.

وی افزود: افراد گرم مزاج دارای اندامی لاغر و کشیده و دارای چهره تیره هستند. غده تیروید آنها فعال بوده و فعالیت اعصاب سمپاتیک آنها بیشتر است. افراد سرد مزاج نیز دارای قدی کوتاه و اندامی چاق بوده و چهره‌ای سفید دارند. افراد گرم مزاج در مقایسه با افراد سرد مزاج زمستان را بهتر تحمل می‌کنند و تابستان‌ها را نمی‌توانند تحمل کنند.

حمیدی تاکید کرد: بهتر است افراد متناسب با مزاج خود غذا مصرف کنند؛ چراکه اگر خلاف آن عمل کنند تعادل غذایی را بر هم زده و در نهایت باعث بروز بیماری‌های متعدد می‌شوند.

وی گفت: افراد چاق برای لاغر شدن باید کیفیت رژیم غذایی خود را به طرف غذاهای گرم ببرند و از مصرف چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و موادغذایی با زنجیره سنگین خودداری کنند. گرم مزاج‌ها نیز برای افزایش وزن خود باید به مصرف غذاهای سرد سوق داده شوند.

حمیدی در پایان گفت: افراد گرم مزاج اگرچه ممکن است موادغذایی زیادی را مصرف کنند اما به دلیل سوخت و ساز زیاد معمولا دارای اندامی لاغر هستند. همچنین روش خوردن غذا تاثیر مهمی در شرایط بدنی دارد؛ چرا که در سوخت و ساز بدن تعادل ایجاد می‌کند.... / تحلیل : عصر ایران