سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین راه آرام كردن آقایان


شاید اكثر زنان تمایلی به شنیدن این خبر نداشته باشند اما تحقیقات نشان می‌دهد یك مرد، زمانی بیشترین آرامش را دارد كه همسرش در آشپزخانه مشغول آشپزی و ظرف شستن است!



محققان به‌مدت 2 سال تحقیقاتی را روی تعدادی از خانواده‌ها انجام دادند تا متوجه شوند چه زمانی زن و شوهرها كمترین استرس را در محیط خانه دارند. در این تحقیقات مشخص شد، زنان زمانی بیشترین آرامش را دارند كه همسرشان به آن‌ها در انجام كارهای خانه مانند شستن ظرف‌ها، پختن غذا و تمیز كردن خانه كمك می‌كند.  اما در عوض استرس مردان زمانی به كمترین وضعیت خود می‌رسد كه روی مبل بنشینند و درحالی‌كه همسرشان به تنهایی مشغول انجام كارهای خانه است، بتوانند با خیال راحت استراحت كنند. این تحقیقات همچنین نشان داد، زنان بیشتر اوقات فراغت خود را صرف تمیز كردن خانه می‌كنند، درحالی‌كه همسر آن‌ها بخش زیادی از زمان‌های اضافه خود را صرف انجام كارهای مورد علاقه خود و سرگرمی‌هایش می‌كند. قبلا هم محققان متوجه شده بودند، مردان درصورتی كه قدرت مردانگی آن‌ها زیر سوال برود برخورد خشنی از خود نشان می‌دهد و میزان هورمون‌ استرس در آن‌ها بالا می‌رود. به همین دلیل آن‌ها بعد از انجام كارهای خانه كه معمولا زنانه به حساب می‌آیند، بیشتر تمایل به بروز خشونت از خود نشان می‌دهند و به‌طور ناخودآگاه اندكی خشن‌تر می‌شوند.



ویدیو مرتبط :
موزیک ویدو آرام همدان و هیمنH2به نام چاوه ریتم کارگردان:آرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقایان بخوانند:آرام كردن كوچولوها قلق دارد



آرام كردن نوزادان,آرام كردن کودکان,

 اكثر آقایان حوصله و سررشته نگهداری از كودكان را ندارند چه برسد به این‌كه كودك مورد نظر یك نوزاد یا نوپای عصبانی و بداخلاق باشد؛ بهانه بگیرد و فریاد بزند؛ اگر خواسته‌اش اجرا نشود برای مادرش بی‌تابی كند؛ این‌جاست كه آقای محترم گیج می‌شود؛ نمی‌داند باید این بچه كوچك را چگونه آرام كند؛ از خودش می‌پرسد: «خانمم چادو چمبل بلد است؟» ما روش خانم شما را نمی‌دانیم، اما تجربه پدران موفق در امر آرام كردن كودك را با شما در میان می‌گذاریم تا از این به بعد برای چند ساعت تنها ماندن با فرزند كوچك‌تان زانوی غم بغل نگیرید.


رمز ریزش قطره‌های اشك‌ این‌جاست؛ متخصصان می‌گویند، گریه كردن كودكان یكی از رفتار‌های عادی و طبیعی آن‌هاست، درست مثل خوابیدن و غذا خوردن. می‌توان گریه كودك را آژیرخطر او دانست؛ آژیر در مواقع خطر به صدا در می‌آید تا اقدامات لازم هرچه سریع‌تر به عمل آیند. شما پدر عزیز، باید با حوصله، علتی كه این آژیر را روشن كرده است بیابید و آن‌ را رفع كنید. گاهی علت گریه كاملا مشخص است، اما گاهی به عقل جن هم نمی‌رسد كه كوچولو چرا گریه می‌كند. البته یادتان باشد كه گاهی بعد از بررسی همه علل، باز هم فرزندتان گریه‌هایش را قطع نمی‌كند، این حالت طبیعی است شما هم وظایف‌تان را درست انجام داده‌اید؛ نگران نباشید.

گرسنگی
نشانه: ازته دل، بی‌امان و با صدای بلند گریه می‌كند.

نشانه كمكی: از آخرین باری كه شیرمادرش را خورده 3-5/1 ساعت گذشته است.

از آخرین‌باری كه شیرخشك خورده 4-2 ساعت گذشته است.

راه‌حل: به فرض این‌كه فرزندتان گرسنه باشد ولی ممكن است برای خوردن نوبت بعدی شیرخشك آماده نباشد؛ بد نیست بدانید هضم شیرخشك حداقل 2 ساعت زمان نیاز دارد بنابراین دادن شیرخشك با فواصل كوتاه به كودك می‌تواند او را ناراحت‌تر كند.

بچه‌هایی كه شیر مادر می‌خورند ممكن است گاهی در بغل مادرشان ناآرام شوند، زیرا بوی شیرمادر آن‌ها را ناراحت می‌كند؛ در این مواقع فرزندتان را از مادرش بگیرید و شما آرامش كنید.

خستگی
نشانه: نفس‌نفس زنان و درمانده گریه می‌كند.

نشانه كمكی: چشم‌هایش بسته، اما خودش بی‌قرار است. ممكن است چشم‌هایش باز، قرمز، پر از اشك و پف كرده باشند یا حتی چشم‌هایش را بمالد.

راه‌حل: ساده‌ترین نوع آرام كردن كودك این است كه او را درتخت یا گهواره‌اش بگذارید تا راحت بخوابد.

بی حوصلگی یا كلافگی
نشانه: گریه‌اش بریده بریده است و سر و صدای دیگر گریه‌ها را ندارد.

نشانه كمكی: از عاملی كه حوصله‌اش را سر برده روی بر می‌گرداند یا حتی او را می‌زند.

راه حل: اگر شما حوصله فرزندتان را سر برده‌اید، چند دقیقه او را در جایی مطمئن (مثلا او را روی لبه یا جایی كه پر از وسایل خطرناك است رها نكنید) به حال خود بگذارید، اما دورادور مراقبش باشید كه كار دست خودش ندهد (حتی یك ثانیه از او چشم برندارید.) در چنین شرایطی می‌توانید از صداهای متناوب و یكنواخت هم كمك بگیرید؛ مثلا پنكه، تیك‌تیك ساعت، جاروبرقی و.....یكی از راه‌های دیگر هم مرطوب كردن دست و پای بچه با آب ولرم است.

اذیت شدن
نشانه: بی‌وقفه و از روی اجبار گریه می‌كند، باصدایی كه مدام بلند‌تر می‌شود.

نشانه كمكی: ممكن است دست‌هایش را تكان دهد یا صورتش را جمع كند.

راه‌حل: ببینید چه عاملی كودك‌تان را اذیت كرده است؛ مثلا اگر هر بار كه كودك‌تان را در كالسكه‌اش می‌گذارید داد و فریادش بلند می‌شود، پس كالسكه مشكل دارد و باید مشكل آن را پیدا كنید. ممكن است فرزندتان یخ كرده باشد (حتی در داخل ساختمان).

ممكن است به نظرتان برسد كه پوشكش را كثیف كرده است، اما یادتان باشد كه بر‌خلاف تصور عموم كثیف كردن پوشك باعث گریه نمی‌شود، مگر این‌كه فرزندتان دچار كهنه‌سوز، عفونت یا حساسیت ناحیه تناسلی و كشاله‌های ران شده باشد.

درد
نشانه: بلند و دل‌خراش گریه می‌كند.

نشانه كمكی: ممكن است كمرش را خم كند و چیزی را با دست‌هایش بزند یا پاهایش را به سمت شكمش بالا بیاورد.

راه‌حل: درد‌ها به‌طور معمول به‌دنبال بیماری یا مشكل جسمی ایجاد می‌شوند كه اگر نمی‌توانید گریه ناشی از آن‌ را آرام كنید، بهتر است به متخصص اطفال سری بزنید.

دل‌درد
نشانه: در سه ماهه اول تولد، نوزاد در طول هفته3 بار یا بیشتر گریه‌های طولانی مدت-‌حدود 3 ساعت- سر می‌دهد.

راه‌حل: قنداق، خواباندن به پهلو یا شكم، مكیدن انگشت شما، تاب دادن و لالایی گفتن.

درد فرزندتان را بفهمید
گریه می‌كنم چون دلم می‌خواد!
آرام كردن بچه‌ها فرمول ندارد؛ همه كودكان مثل هم نیستند، بنابراین باید از روش آزمون و خطا كمك بگیرید؛ برخی از توصیه‌های زیر ممكن است در مورد فرزند شما بی‌اثر باشد اما به هر حال امتحان‌شان ضرری ندارد. گذاشتن سی‌دی كارتون، گریه‌های ناشی ازگرسنگی فرزندتان را ساكت نمی‌كند! گریه‌های دندان‌درد كودك هم با عوض كردن پوشك قطع نمی‌شود. به عبارتی ابتدا ببینید علت اصلی گریه‌ها و بی‌تابی‌های كودك چیست. اگر گریه‌های كودك به عصبانیت و تحركات فیزیكی و خشمگین تبدیل شدند، دیگر منطق علت و معلولی به درد نمی‌خورد؛ باید چاره‌ای بهتر اندیشید.

انگشت كوچك‌تان را امتحان كنید
اگر نمی‌توانید علت گریه‌های بی‌وقفه فرزند نیم‌وجبی‌تان را پیدا كنید، بروید دست‌های‌تان را بشویید، سپس انگشت كوچك‌تان را كنار دهان او ببرید تا آن را بمكد؛ همین كار هم روشی دارد كه پدر‌های ناشی آن را بلد نیستند؛ باید انگشت خود وارونه بگیرید تا ناخن‌تان سقف دهان كودك را اذیت نكند و مشكل 2 تا نشود.

بفرما نوشیدنی كوچولو
اگر فرزندتان نوزاد است می‌توانید در شیشه‌اش كمی شیرمادر یا شیرخشك گرم شده بریزید و به او بدهید.

تابش دهید
بچه‌ها عاشق تحرك‌اند؛ چه كسی بهتر از «بابایی» می‌تواند آن‌ها را به آرزوی‌شان برساند؟ او را بغل كنید و در هوا تاب دهید. با این بالا پایین بردن بچه حداقل 3 كیلویی، عضلات بازوی‌تان هم خوش فرم و قوی‌تر می‌شود!

حركات موزون پدر و فرزند
كوچولو را بغل كنید و دست‌هایش را دور گردن‌تان بیاویزید، سپس آرام حركات موزون انجام دهید و بدن‌تان را به جهات مختلف متمایل كنید.

ای نبض برس به فریادم
اگر راه‌حل‌هایی كه تاكنون عنوان شد، فایده‌ای نداشت، با آرامش دراز بكشید، سر او را روی سینه خود بگذارید و با عطوفت نوازشش كنید، صدای تپش‌های قلب، برای همه بچه‌ها قطعه‌ای گوش‌نواز و لذت‌بخش است.

 بچه پرروها
گاهی بچه‌ها نه گرسنه‌اند، نه خیس، نه درد دارند، نه خواب‌شان می‌آید، بغل نمی‌خواهند، حوصله بازی و تكان خوردن را هم ندارند، گریه می‌كنند چون دل‌شان می‌خواهد. در این مواقع بگذارید كوچولوی پر سر و صدا گریه‌هایش را به اتمام برساند؛ البته ابتدا اطمینان حاصل كنید كه مشكلی دارد یا خیر.

منبع:bartarinha.ir