سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین خوراکی ها و داروهای طبیعی ضد درد


در اینجا لیستی از خوراکی هایی که خاصیت ضدالتهابی دارند آورده ایم.

 
 
 

صبح بخیر: درد یکی از حس های وحشتناکی است که باعث می شود رنج زیادی بکشیم. درد به شکل های مختلفی سراغمان می آید: دندان درد، سر درد، درد عضله یا دردهای مزمن دیگر که به مدتی طولانی آزارمان می دهند. از آنجائیکه درد باعث مختل شدن زندگی، کار و تحصیل ما می شود، همیشه به دنبال راه هایی برای مبارزه با آن و بهبود سلامت خود هستیم. داروهای زیادی وجود دارند که به تسکین درد کمک می کنند، ولی عوارض جانبی آنها بسیار بدتر از فواید آنهاست. به همین دلیل بهتر است که با داروهای طبیعی با درد مبارزه کنیم. در اینجا لیستی از خوراکی هایی که خاصیت ضدالتهابی دارند آورده ایم.

1. گیلاس


آسپیرین رایج ترین دارو برای کاهش درد و التهاب است. با این حال جایگزین طبیعی بسیار خوبی برای آن وجود دارد. طبق آخرین تحقیقات گیلاس برای تسکین درد مؤثرتر از آسپیرین گزارش شده است. عصاره خالص گیلاس بهترین چیز برای این منظور است. ولی چه چیزی بهتر از یک کاسه گیلاس تازه می تواند باشد؟ فرصت خوردن این میوه شیرین را از دست ندهید و خاصیت آن را از یاد نبرید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

2. زنجبیل


این واقعیت که زنجبیل برای دل درد شفابخش است بر کسی پوشیده نیست. به علاوه باید بدانید که این خوراکی برای مبارزه با درد نیز عالی است. زنجبیل برای ورزشکارانی که اغلب از درد عضله رنج می برند فوق العاده است. سعی کنید روزانه حداقل 500 میلی گرم زنجبیل مصرف کنید تا دردهای شما از بین بروند.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

3. زردچوبه


زردچوبه بیشتر برای مزه دار کردن غذاهای مختلف بکار می رود. هنوز چیز زیادی از فواید آن برای سلامت بدن نمی دانیم ولی دانشمندان می گویند که این ماده برای بدن بسیار مفید است. مصرف مداوم این خوراکی به بدن کمک می کند تا از سرطان و التهاب هایی پیشگیری کند که منجر به درد مداوم در بعضی از بخش های بدن می شوند. اگر نوشیدن چای را دوست دارید، بهتر است دمنوش خوشمزه لیمو، عسل و زردچوبه را امتحان کنید. این نوشیدنی خوشمزه درد شما را تسکین می دهد.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

4. سالمون


اگر در میان ماهی ها به دنبال ماهی خوشمزه ای برای غذا پختن می گردید، سالمون انتخاب خوبی به نظر می رسد. زیرا این ماهی سرشار از چربی های سالم است و برای بدن و مغز بسیار مفید است. سالمون حاوی امگا-3 است که برای کارکرد صحیح بدن و تسکین درد ضروری است. به علاوه با خوردن این محصول طبیعی است که می توانید با مشکلاتی همچون ورم بدن مبارزه کنید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

5. کرفس


خوراکی دیگری که برای بدن مفید است، کرفس است. پیشنهاد می کنیم که کرفس را جزو برنامه غذایی خود قرار دهید، زیرا کرفس منبع مهمی از apigenin است که درمان بسیار خوبی برای درد و التهاب ها است. دستور پخت های متفاوت و زیادی برای این ماده غذایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ترجیح ما آب کرفس است زیرا بدین ترتیب همه مواد غذایی و ویتامین های موجود در کرفس را دریافت می کنید. همچنین می توانید آن را در سوپ میل کنید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

6. روغن زیتون


تصور غذا درست کردن بدون روغن برایمان بسیار دشوار است. چه قرار باشد سالاد درست کنید چه سیب زمینی سرخ کرده به این ماده خوراکی نیاز دارید. این روزها گزینه های زیادی برای روغن در سوپرمارکت ها وجود دارد. با این حال روغن زیتون بهترین گزینه محسوب می شود. به علاوه این ماده چرب در زمان کوتاهی دردهای شما را از بین می برد. در مقایسه با روغن های دیگر، روغن زیتون مزه بهتری دارد و می توانید روی تکه ای نان روغن زیتون بپاشید و به عنوان مسکن درد آن را میل کنید. در میان خواص دیگر روغن زیتون، قابلیت کاهش ریسک سرطان را نیز اضافه کنید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

7. فلفل هندی


همه می دانند که فلفل کاین یا فلفل هندی نیز نوع دیگری از فلفل های بسیار تند است. این فلفل ها سرشار از کپسای سین هستند که معمولاً به عنوان ماده اصلی در مسکن ها استفاده می شود. اگر در اثر جراحات عضله درد دارید، از کمی پماد یا کرم فلفل هندی برای ماساژ دادن بدن استفاده کنید تا اثر آن را مشاهده کنید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

8. گردو


این خوراکی سالم و خوشمزه فواید بسیار زیادی دارد. اول از همه گردو غنی از چربی های امگا-3 است که اثر مثبتی روی بدن دارند. دوم اینکه خوشمزه است و جزو اسنک های مغذی محسوب می شود و می توانید در محل کار هم بین وعده های غذایی آن را میل کنید. سعی کنید بطور منظم گردو بخورید تا بدن تان راحت تر از جراحات ورزشی بهبود پیدا کند.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

9. تخم کتان


تخم کتان مقدار اسید چرب امگا-3 لازم برای بدن را به خوبی تأمین می کند. در اصل این تخم ها در ترکیب با غذاهای دیگر خورده می شوند. برای مثال می توانید آنها را روی ماست بپاشید و یا در صبحانه آنها را مصرف کنید. تخم کتان مزه خوبی به غذاهای محبوب شما می دهند و مهمتر از همه خاصیت ضد درد دارند.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

10. دارچین


دارچین یکی از خوش طعم ترین چاشنی هایی است که می توان به دسرها، کیک ها، نوشیدنی ها و غذاهای مختلف اضافه کرد. مزه عالی تنها فایده آن نیست و دارچین التهاب ها را هم کاهش می دهد. از مزه خوب آن در غذاها استفاده کنید و از آن برای درمان سردردهای مزمن بهره بگیرید.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد

11. مریم گلی


مریم گلی گیاهی است که خواص درمانی بیشماری دارد. برای آنکه با درد مبارزه کنید، می توانید چای خوشمزه ای با برگ های مریم گلی دم کنید. ثابت شده است که مریم گلی به بهتر شدن حافظه کمک می کند. تراکم بالای فلاوونویدها در این گیاه باعث می شود که مریم گلی یکی از بهترین درمان های طبیعی برای تسکین درد و التهاب باشد.

بهترین خوراکی های طبیعی برای تسکین درد


ویدیو مرتبط :
درمان افسردگی با داروهای گیاهی و خوراکی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دارو های گیاهی - داروهای ضد تب و تب بر



 

نسخه هاي مركب

 

نسخه شماره 1- داروی تب بر


ریشه بابا آدم          30 گرم

 

گیاه علف چای        20 گرم

 

ریشه شیرین بیان    15گرم

 

برگ کاکوتی            10 گرم

 

برگ سنا               10 گرم

 

برگ گاوزبان            10 گرم

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک فنجان میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 2- داروی تب بر


پوست بید                   یک قسمت

 

ریشه کاسنی               یک قسمت

 

گل اروانه                       یک قسمت

 

برگ بادرنجبويه              یک قسمت

 

میوه ناخنک                  یک قسمت

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 3-داروی تب بر


مغز خیار                       30 گرم

 

مغز تخم کدو                   30 گرم

 

تخم کاسنی                  30 گرم

 

عصاره شیرین بیان          10 گرم

 

نشاسته                      10 گرم

 

کتیرا                           10 گرم

 

آب کاهو                      به مقدار کافی

 

طرز تهیه: داروها را کوبیده و الک كرده و سپس با مقدری آب کاهو یا لعاب اسفرزه مخلوط و به صورت حب درآورده و هر بار تا 6 گرم مصرف شود .

 

 

توجه : نسخه فوق جهت تب و سردرد و سرسام ( ورم مغز ) مفید بوده و همچنین تشنگی را رفع كرده و خاصیت خواب آور درد .

 

 

 

نسخه شماره 4- داروی ضد تب و خنک کننده


اسفرزه                       یک قسمت

 

تخم شربتی                 یک قسمت

 

تخم ریحان                   یک قسمت

 

اسطو خودوس              یک قسمت

 

بالنگو                          یک قسمت

 

بارهنگ                       یک قسمت

 

به دانه                        یک قسمت

 

ریشه ختمی                یک قسمت

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط داروی فوق ( ریشه ختمی قبلاکوبیده شده باشد ) را در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 5- داروی تب بر


تخم کاسنی          یک قسمت

 

خارخاسک             یک قسمت

 

ناخنک                   یک قسمت

 

گل پنیرک               یک قسمت

 

پوست بید            یک قسمت


طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از داروی فوق را که قبلا نیم کوب شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 6- داروی تب بر


زرد آلو                     50 گرم

 

عناب                       50 گرم

 

آلوی سیاه                50 گرم

 

پوست بید                50 گرم

 

بنفشه                    10 گرم

 

نیلوفر                      10 گرم

 

گشنیز                    10 گرم

 

تخم کاسنی            5 گرم

 

طرز تهیه :ابتدا پوست بید را کوبیده و نرم كرده و همراه با سایر داروها در یک لیتر آب برای مدت 8 ساعت خیسانده و سپس آنرا صاف كرده و در یک نوبت میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 7- داروی تب بر ( چهار تخم )

تخم خیار          یک قسمت

 

تخم خیار چنبر    یک قسمت

 

تخم هندوانه        یک قسمت

 

تخم کدو              یک قسمت

 

طرز تهیه :داروی فوق را با یکدیگر مخلوط كرده و می کوبند سپس روزی سه بار هر بار ده گرم با کمی آب میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 8- داروی تب بر ( شش تخم )


تخم خیار            یک قسمت

 

تخم کدو              یک قسمت

 

تخم خیار چنبر     یک قسمت

 

تخم هندوانه        یک قسمت

 

تخم گرمک         یک قسمت

 

تخم کاهو           یک قسمت

 

طرز تهیه :داروی فوق را با یکدیگر مخلوط كرده و می کوبند سپس روزی سه بار هر مرتبه ده گرم با کمی آب میل می کنند.

 

 

 

نسخه هاي تك دارويي

 


نسخه شماره1


دارو : پوست یا برگ درخت بید ( Salix alba )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 2


دارو : گل اروانه ( Salvia hydrangea )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 3


دارو : گل شاه پسند طبی ( Verbena officinalis )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 4


دارو : برگ و پوست ساقه گیاه زبان گنجشک ( Fraxinus excelcior )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم


طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 5


دارو : برگ یا چوب یا پوست ساقه غان ( قان ، توس ) ( Betula alba )

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 6


دارو : ریزم با تمام گیاه همیشه بهار کوهی ( تنباکوی کوهی ) ( Arnica montana)

مقدار مصرف : 0/5 تا 1 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره7


دارو : ریشه کاسنی ( Cichorium intybus)

مقدار مصرف : 5تا 15 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره8

دارو : پوست کبوده و سپیدر ( Populus alba )

مقدار مصرف : 4 تا 8 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید

 

 

 

نسخه شماره9

دارو : تمام گیاه بنفشه ( Viola ordorata )

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره10


دارو : تخم خرفه ( Portulaca oleracea)

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 11


دارو : برگ بارهنگ ( Plantago Lantceolata)

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره12


دارو : پیاز ( Allium cepa)

 

طرز تهیه و مقدار مصرف : روزی 2 تا 3 پیاز همراه با غذا میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 13

 

دارو : ریحان ( Ocimum basilicum)

مقدار مصرف : 5 تا 15 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 14


دارو : ماش ( Vicia sativa)

مقدار مصرف : 30 تا 60 گرم

 

طرز تهیه : بصورت پخته میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره15


دارو : بادرنجبويه ( Melissa officinalis)

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 


نسخه شماره16


دارو : گل گیاه شاه بلوط هندی ( Aesculus hipocastanum)

مقدار مصرف : 4تا 8 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.