سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای موفقیت با ببرها قدم بردار!



 

روانشناسی,موفقیت در زندگی,برای موفقیت

 

ببرهای واقعی همگی افرادی هدفمند هستند. آن‌ها در تمام ابعاد زندگی، اهدافی را برای خود تعیین می‌کنند. این افراد اهداف شخصی و کاریشان را یادداشت کرده و به انواع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی می‌کنند.

 

گویی بعضی از افراد در تجارت چوب جادویی دارند، نه فقط به این خاطر که به پول و ثروت زیادی دست می‌یابند ( هرچند که این تنها دلیل خوبی است) بلکه به این دلیل که در هر کاری تاثیر مثبتی به جا می‌گذارند. برای ایشان تجارت نوعی لذت است. آن‌ها سخاوتمندانه این حس خوبشان را به ما منتقل می‌کنند. این افراد مانند ببر هستند. گرچه تعدادشان زیاد نیست اما به راحتی می‌توان آن‌ها را از میان انبوه جمعیت تشخیص داد. آن‌ها رهبران کارآمد و قدرتمند جنگل هستند.

 

زیرا در دنیای تجارت امروز کمتر می‌توان چنین افرادی را پیدا کرد. دنیای تجارت پر از شرکت‌های ورشکسته و مدیران نالایقی است که فقط شرایط را بدتر می‌کنند.

 

انسان‌های موفق، افرادی هدفمند هستند

ببرهای واقعی همگی افرادی هدفمند هستند. آن‌ها در تمام ابعاد زندگی، اهدافی را برای خود تعیین می‌کنند. این افراد اهداف شخصی و کاریشان را یادداشت کرده و به انواع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی می‌کنند.

 

داشتن هدف به ما کمک می‌کند رویاهای‌مان را به حقیقت برسانیم، از وقت و انرژی خود درست استفاده کرده و با برنامه‌ریزی صحیح به نتایج مطلوبی دست یابیم.

 

رویا پردازان

رویاهای بزرگ داشته باشید. بیشتر افراد برای انجام کارها، ماه‌ها و سال‌ها از تعداد محدودی از توانایی‌هایشان استفاده می‌کنند. این‌ها نمی‌توانند افراد تاثیر گذار باشند. افراد موفق با کارشان زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند، می‌خوابند و رویاپردازی می‌کنند. این عشق و علاقه ساختگی نیست. اگر نسبت به کارتان این عشق و علاقه را ندارید و یا نمی‌توانید سختی‌ها و مشکلات آن را تحمل کنید، بهتر است کار یا اهدافتان را تغییر دهید.

 

قدرت افراد

همه‌ی ببرها گروهی از افراد علاقه‌مند و ماهر را در کنارشان داشتند. به طور کلی اطرافیان تاجران موفق کسانی هستند که به اندازه‌ی خود او موفق‌اند.

 

افراد موثر و کار‌امد با شرایط و سنین مختلف سر راه‌تان قرار می‌گیرند. آن‌ها لزوماً جوان، خوش قیافه و تحصیل کرده‌ی دانشگاه نیستند. موتسارت اولین آهنگش را در 7 سالگی ساخت. بیل گیتس، ثروتمند‌ترین فرد دنیا، 20 ساله بود که مایکروسافت را تاسیس کرد. اماری‌کراک، بنیانگذار مک‌دونالد، این شرکت را در سن 52 سالگی افتتاح کرد.

 

افراد مناسب را در کنار خود نگه دارید، افرادی که به‌دردتان نمی‌خورند، از خود دور کنید و فقط آن زمان می‌توانید به جلو حرکت کنید.

 

انتخاب افراد مناسب، حفظ آن‌ها و انگیزه دادن به آ‌ن‌ها برای رسیدن به اهداف فروش و راهنمایی و تشویق آن‌ها عواملی است که با موفقیت سازمان‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد.

 

عملکردی متعادل

این‌که همیشه کار کنید و از زندگیتان لذت نبرید، نه تنها از شما انسان افسرده‌ای می‌سازد، بلکه شانس ببر بودن را هم از شما می‌گیرد. تعادل داشتن در زندگی و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اغلب افراد به اشتباه فکر می‌کنند فقط باید بر کارشان تمرکز کنند تا موفق شوند. برقراری تعادل میان زندگی و کار، چیزی بیشتر از یک اصطلاح است. در واقع این تعادل، کلید داشتن یک زندگی خوب است و به همین خاطر از نظر ببرها اهمیت بسیاری دارد.

 

تحقیقات نشان می‌دهد تعادل لازم میان زندگی و کار در بسیاری از خانواده‌ها وجود ندارد. مدیران موفق باید از نظر احساسی، آماده‌ی رویارویی با مشکلات و سختی‌های کار روزانه باشند. این نیاز فقط از طریق داشتن یک زندگی خانوادگی آرام تامین می‌شود.

 

حفظ ارزش‌های خانوادگی و پایبندی به اصول اخلاقی به اندازه‌ی موفقیت در یک پروژه کاری اهمیت دارد. به این ترتیب داشتن زندگی خانوادگی موفق به معنای بی توجهی به موفقیت‌های شغلی نیست. یکی از ببرها در این باره می‌گفت: حاکم بودن فضایی سرشار از عشق در محیط خانه، پایه و اساس زندگی است.

 

محتوا مهم‌تر از ظاهر است

تا چند وقت پیش، وب سایت‌ها پر از طرح‌های گرافیکی و انیمیشن‌های چشم‌گیر بودند. البته طراحی زیبا هنوز نیز ارزش و اهمیت زیادی دارد اما آنچه امروزه اهمیت دارد این است که سایت‌تان آسان و تاثیر‌گذار باشد، ابزارهای موثر برای رشد کاریتان به شمار آید، خدمت رسانی را تقویت کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

 

تبلیغات پر زرق و برق گرچه زیبا هستند اما رسیدن به این اهداف را دشوار می‌کنند. طراحان وب‌سایت‌ها جزوه یکی از این سه گروه هستند: گروه اول می‌توانند سایتی مفید و موثر را طراحی کند.

 

گروه دوم تجربه بازاریابی دارد و می‌تواند وب‌سایت را به مکانیسم بازاریابی برای جذب مشتریان جدید تبدیل کند.

 

گروه سوم می‌داند که چطور می‌تواند بازدید کنندگان را جذب سایت کند.

 

به ندرت فردی می‌تواند جزوه هر سه گروه باشد و همه‌ی این کار‌های مهم را انجام دهد. از این گذشته اگر بهترین وب‌سایت جهان را داشته باشید اما کسی از آن بازدید نکند، پولتان را هدر داده‌اید.

 

علاوه بر آن فراموش نکنید که باید شرایط و امکانات لازم برای برقراری ارتباط مشتریان با خودتان را فراهم کنید. قانون این است که مشتری با 2 بار کلیک بتواند به هر اطلاعاتی که لازم دارد دست یابد.

 

جملاتی از چند ببر بزرگ

 

در زندگی و تجارت، خطر 2 گناه بزرگ وجود دارد. اول این‌که بدون فکر کاری بکنید و دوم این‌که اصلا کاری نکنید.

 

بزرگترین افتخار ما این نیست که هرگز شکست نمی‌خوریم، بلکه این است که بعد از هر شکست برمی‌خیزیم.

 

برای رسیدن به موفقیت، ابتدا باید باور داشته باشیم که می‌توانیم.

 

همه‌ی رویاهای ما می‌تواند به حقیقت بپیوندند اگر و فقط اگر جرات دنبال کردن آن‌ها را داشته باشیم.

منبع:مدیرسبز

 


ویدیو مرتبط :
قدم هاتو یکم آهسته بردار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک قدم موفقیت آمیز دیگر تا مهار بلای قرن؟



یک قدم موفقیت آمیز دیگر تا مهار بلای قرن؟

داروی پیشگیری از «ایدز» تاییدیه گرفت

به تازگی دارویی مورد تایید کارشناسان قرار گرفته که می تواند تا حدود زیادی از ابتلا به ایدز جلوگیری کند؛ خبری مسرت بخش که البته ابهاماتی نیز به همراه خواهد داشت.

وقتی صحبت از ایدز می‌شود، ذهن بسیاری از مردم به بیماری لا علاجی می‌رسد که به نوعی هاله شرم دورش را گرفته است، چرا که یکی از راههای انتقال آن از طریق تماس جنسی است؛ اینجاست که صحبت از مباحث پزشکی فراتر رفته و ماجرا به ابعاد فرهنگی و اجتماعی هم سرایت می کند و با این تفاسیر، جا دارد که هر موفقیتی در مقابله با آن برای همه کشورهای جهان موفقیت به حساب آید.

 

 مراجع کنترل سلامت مواد غذایی و دارو در آمریکا اولین داروی پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی را تایید کردند تا به این ترتیب افراد بالغی که ممکن است در معرض خطر ابتلا به این ویروس باشند، بتوانند از این شبه واکسن بهره گرفته و مصون بمانند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دارو که ترووادا (Truvada) نام دارد، از سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شده و در طی سالیان گذشته تحت نظارت مراجع کنترل دارو قرار داشته و سرانجام توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی مراحل آزمایشی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان ابزاری در مقابل گسترش اچ آی وی رسمیت بیابد.

 

این در حالی است که برخی از کارشناسان بیماری ایدز، این دارو را یک سلاح موثر در برابر شیوع ویروس اچ آی وی می دانند ولی در مقابل، برخی از مدیران و کارشناسان بهداشت عمومی و به خصوص مشاوران روابط جنسی می گویند که در دسترس قرار گرفتن این دارو ممکن است باعث شود که برخی از افراد به خطر ایدز کمتر توجه کرده و رفتارهای پر خطر جنسی گسترش یابد.

 

این نگرانی ها از این رو مطرح می شود که در پشت پرده بیماری ایدز، ویروسی قرار گرفته که به نام اچ‌آی‌وی (HIV) شناخته می شود و به نوعی عجیب از قابلیت جهش یافتگی برای عدم مقابله با خود بهره می گیرد؛ به این صورت که ویروس مهاجم بعد از ورود به یک سلول، علاوه بر اینکه مانند سایر ویروس‌ها از دی‌ان‌ای میزبان برای تکثیر خود استفاده می کند، بلکه رد برخی ویژگی های ژنتیکی خود را در دی‌ان‌ای میزبان به جا گذاشته و به نوعی با هر بار تکثیر شدن سلولهای میزبان، بدون اینکه توسط سیستم ایمنی بدن شناسایی شود، بر دامنه گسترش ویروس افزوده خواهد شد.

 

اکنون کافی است که بدانیم روزانه سیصد میلیارد سلول در بدن انسان ساخته می شود تا ترس ورود ایدز به بدنمان بیش از پیش پر رنگ شود؛ در حقیقت تکثیر روزمره سلول در بدنمان می تواند همراه با خطری باشد که ممکن است تا سالیان سال نهفته بماند تا بالاخره زمانی که بیماری بروز پیدا کرد، فرد بیمار را با انبوهی از مشکلات مواجه کند که شاید در قالب نا توانی سیستم ایمنی بدن در مقابله با یک سرماخوردگی ساده هم به چشم بخورد.

 

این دورنمای نا امید کننده از ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در حالی مطرح است که طی دهه اخیر نقطه ضعف هایی در عملکرد این ویورس شناسایی شده که همواره دانشمندان را در یافتن راهی برای مقابله با آن امیدوار نگه داشته و پروژه های متعددی برای کشف درمان ایدز کلید زده است تا جایی که اکنون مهار شدت گسترش بیماری به کمک برخی داروها ممکن شده و البته ممانعت از ورود ویروس هم تا حد زیادی با داروی ترووادا به تایید رسیده است؛ بر پایه تحقیقات اخیر مشخص شده که استفاده از داروی ترووادا احتمال آلوده شدن افراد سالم از طریق داشتن روابط جنسی با افراد مبتلا به ایدز را حدود ۴۴ درصد کاهش می دهد.

 

این اتفاق مثبت در حالی مطرح می شود که آمار ها از افزایش درصد مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی طی سال های اخیر می گویند و نگرانی ها مبنی بر آغاز موج جدید ابتلا به این ویروس در بسیاری از کشورها -من جمله کشورمان- روزافزون شده است.

اما داروهای ساخته شده قبلی چه می کردند و تفاوت این دارو با آنها چیست؟ این نکته کلیدی ما را بر آن داشت تا سری به دنیای مقابله با بیماری قرن بزنیم و نتایج سال ها تلاش در این باره را بازخوانی کنیم:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تا کنون پنج دسته دارو برای مقابله با ایدز ساخته شده که در مقاطع مختلف ورود و تکثیر اچ‌آی‌وی عمل می‌کنند:

 

بازدارنده‌های‌ ورودی: مکانیزم این نوع داروها بر اساس ممانعت از ورود ویروس به بدن تمرکز داشته است؛ بدین ترتیب که قرار است داروی موجود در بدن (چیزی شبیه واکسن) به کمین اچ‌آی‌وی نشسته و با چسبیدن به پروتئین‌های موجود بر سطح بیرونی ویروس، مانع از پیوستن آن به پوسته سلول و ورود آر‌ان‌ای آن به پروسه کدسازی ژنتیکی بدن میزبان شود. از این گروه تاکنون تنها یک نمونه (با نام فوزیون) وارد بازار شده است.

 

بازدارنده‌های گیرنده: عملکرد این دسته از داروها هم مشابه دسته قبل است، با این تفاوت که این بار صحبت از نوعی پروتئین مطرح می شود که قرار است به پوسته سلولهای پذیرنده اچ‌آی‌وی بچسبد و مانند مانعی برای چسبیدن ویروس به سلول عمل کند. از این گروه هم تاکنون تنها یک دارو، (به نام ماراویروک) به بازار راه یافته است.

 

مهارکننده‌های ترانس کریپتاز معکوس نوکلئوزیدی: مکانیزم این نوع داروها هم بر اثر گذاری بر فرایند نسخه‌سازی ویروس در سلولهای میزبان متمرکز شده و نقش اصلی شان، کنترل سرعت تکثیر اچ‌آی‌وی است و نمونه هایی از آن سالهاست که به بازار آمده و مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیدوودین و لامیوودین هم نمونه های این نوع دارو هستند که به بازار رسیده.

مهارکننده‌های ترانس کریپتاز معکوس غیرنوکلئوزیدی: این دسته نیز مانند داروهای مهار کننده ای که گفته شد، برای کاهش سرعت تکثیر ویروس به کار گرفته می شوند اما فرایند کارشان با چسبیدن به آنزیمی صورت می گیرد که فرآیند نسخه سازی را هدایت می کند؛ از این دسته نیز داروهایی چون نوی راپین و افاویرنز به بازار راه یافته اند.

 

مهارکننده پروتئاز: این دسته از داروهای مهار کننده هم مانند دسته های قبلی برای کاهش سرعت گسترش ویروس به کار گرفته می شوند اما این بار فرآیند با تاثیر بر پروتئازها (نوعی از آنزیم ها که باعث تجزیه پروتئین ها می شوند) صورت می گیرد که دست بر قضا اهمیت زیادی در کنترل فعالیت‌های سلولی دارند؛ از این گروه هم ساکی ناویر به بازار راه یافته است.

این در حالی است که همه گروه های دارویی بالا تا کنون نتوانسته اند که به موفقیت زیادی دست پیدا کنند و علی رغم اینکه در کنار هم به مصرف می رسند، تغییر شکل های مداوم ویروس ‌اچ‌آی‌وی به مرور آنها را بی اثر کرده و کار را به جایی می رساند که در برخی موارد از مبتلایان تازه، ویروسهایی ردیابی می شوند که حتی پیش از آغاز معالجات در برابر داروهای موجود مقاومت نشان می‌دهند.

 

بدین ترتیب دانشمندان بر آن شدند تا ترکیبی از داروهای مهار کننده بسازند که مصرف آنها به نوعی کارکرد پیشگیری کننده داشته باشد و ترووادا (ترکیبی با دوز ثابت از دو نوع داروی مهار کننده به نامهای تنوفوویر و امتریسیتابین) محصول این تلاش به شمار می رود؛ دارویی گرانقیمت که مصرف سالانه اش چیزی حدود چهارده هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و به نظر نمی رسد که مصرف آن به این زودی ها فراگیر شود.

ترووادا در حقیقت مخصوص افرادی است که حداقل سه ماه قبل از استفاده از این دارو به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا نبوده و در طول مدت استفاده از این دارو نیز هر سه ماه یکبار عدم آلودگی خود به این ویروس را آزمایش کنند.

 

با این تفاسیر از یک سو دارویی مورد تایید قرار گرفته که در یک جامعه آماری پرخطر (آمیزش جنسی افراد سالم با افراد مبتلا به ایدز) با کاهش 44 درصدی احتمال ابتلا به ایدز تا حد زیادی نقش پیشگیرانه از خود بروز داده و البته طی 8 سال کماکان موثر مانده و از سوی دیگر برای استفاده از آن نیاز به صرف هزینه های گزاف بوده و علاوه بر دستورالعمل دقیق برای استفاده از آن (که ممکن است گاه مورد غفلت واقع شده و تاثیری شدید بر نتایج کار بگذارد) در نهایت راهی قطعی برای عدم ابتلا به بیماری هم محسوب نمی شود.

 

بدین ترتیب شاید دستیابی به ترووادا گامی موثر برای مبارزه با افزایش درصد مبتلایان به ویروس اچ آی وی –به ویژه در سال های اخیر- باشد، اما قطعا هنوز بهترین راه مبارزه با گسترش ویروس اچ‌آی‌وی، تکیه بر جنبه های پیشگیرانه از انتقال آن است که بیشتر با تاکید بر روابط جنسی همراه با ایمنی، مشاوره و آموزش های جنسی کامل (خصوصا برای جوانان) و انجام آزمایش های مربوط به تشخیص ایدز به انجام می رسد؛ نکته ای در خور توجه که متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته است!/تابناک