سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای تبدیل شدن به خود رؤیایی‌تان، باید این 1+5 قدم را بردارید



رسیدن به رؤیا‌ها, رسیدن به آرزوها, انتخاب مسیر درست

چشم‌های‌تان را ببندید و خود را همانجایی که آرزویش را دارید و همان‌طور که در رؤیا‌های‌تان است، تصور کنید. همین شمایی که حالا خسته‌اید و در لباس‌های خانه‌تان این مطلب را می‌خوانید، در رؤیاهای شما کیست و کجای این دنیا قرار دارد؟ مهماندار هواپیماست و دور دنیا را می‌گردد؟ در رشته تحصیلی‌اش دکترا گرفته و مشغول نجات جهان است؟ تاجر شده و زندگی مرفهی دارد یا شاید هم یک مادر آرام خانه‌دار است که هر روز با لبخند فرزندش را از خواب بیدار می‌کند؟ شاید بهتر باشد پیش از خواندن این مطلب حسابی رؤیا‌پردازی کنید و سپس با کمک ما به آرزوهایی که در ذهن‌تان بافته‌اید، برسید. نمی‌خواهیم به شما امید بیهوده دهیم، اما اگر به خودتان اعتماد داشته باشید، می‌توانید  از خود امروزی‌تان چند قدم فاصله بگیرید.

بدانید چه می‌خواهید
اگر می‌خواهید رؤیا‌های‌تان به واقعیت تبدیل شوند، باید تعریف دقیقی از آنچه آرزویش را دارید، داشته باشید. پس در ذهن‌تان دقیقا مجسم کنید که چه اتفاقی قرار است، بیفتد. حالا وقت آن است که هدف کلی‌تان را در چند قدم مجسم کرده و پله‌هایی که برای رسیدن به آن نیاز دارید را در ذهن مجسم کنید. حاشیه نروید. آنچه در ذهن شماست باید دقیق و کاملا جزئی باشد. فرض کنید هدف شما خوشحال‌تر شدن است. خب حالا باید از خود بپرسید که چه اتفاقاتی می‌تواند آرام آرام شما را شاد‌تر کند.

ذهن‌تان را کندوکاو کنید
داستان را یک دور از اول مرور کنید. قطعا وقتی می‌گویید دوست دارم شاد‌تر باشم، پس به اتفاقات دیگری که با این شادی به زندگی شما می‌آید هم فکر می‌کنید؛ حالا وقت تجسم آن اتفاق‌های دیگر است. می‌خواهید شاد باشید که چه؟ شاد باشید تا دوستان بیشتری را دور و برتان جذب کنید؟ تا انرژی بیشتری برای متمرکز کردن بر کار یا درس داشته باشید؟ تا خواستگاران بیشتری به سمت شما جلب شوند؟ خجالت نکشید. در ذهن‌تان حفاری کنید و همه این دلایل پنهان را بیرون بکشید.

به زمان وفادار باشید
تا اینجای کار همه چیز خوب پیش رفته. شما می‌دانید چه می‌خواهید و از انگیزه‌های پنهان‌تان هم آگاهید و مسیر رسیدن به خواسته‌های‌تان را هم می‌شناسید. اما این پایان راه نیست. شما باید برای رسیدن به هدف، زمان‌بندی دقیقی داشته باشید. هیچ کدام از ما تا ابد پرانرژی نمی‌مانیم. پس باید برای برداشتن هر کدام از قدم‌هایی که گفتیم، زمانی را درنظر بگیرید و سعی کنید به این برنامه وفادار بمانید.

از شکست نترسید
تصور نکنید نقشه‌ای که امروز ترسیم می‌کنید، بهترین و آخرین راهی است که برای رسیدن به هدف‌تان وجود دارد. شاید بد نباشد راه‌هایی که قرار است برای رسیدن به هدف از آنها عبور کنید را در یک دفترچه سیمی بنویسید و هر زمان که احساس کردید باید نقشه‌تان را عوض کنید، برگه‌ای که نقشه قبلی را در آن کشیده‌اید از دفترتان جدا کنید. شما در مسیر رسیدن به اهداف‌تان ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوید یا با بن‌بست‌های پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو شوید.  اما به جای ناامید شدن، بهتر است از آنچه اتفاق افتاده درس بگیرید و با آوردنش در دفترچه آرزو‌های‌تان فهرست موانعی که پیش‌روی‌تان قرار دارد و راه‌هایی که نباید از آنها بگذرید را کامل‌تر کنید. تکمیل این فهرست به شما برای انتخاب مسیر درست و کوتاه کمک می‌کند.

نقشه راه را بکشید
حالا که می‌دانید چه می‌خواهید، وقت آن است که نقشه‌ای برای رسیدن به این هدف ترسیم کنید. تند نروید. شما باید مرحله به مرحله و آرام آرام به هدف‌تان نزدیک شوید. مهم نیست فاصله شما تا هدف موردنظرتان یک قدم باشد یا هزاران قدم. شما باید همه این گام‌ها را در ذهن‌تان مرور کنید و حتی روی کاغذ بیاورید تا برای برداشتن آن قدم‌ها آماده شوید. از خوردن یک کیک شکلاتی گرفته تا گشتن دور دنیا، همه می‌توانند در قدم‌هایی که پیش خود تجسم می‌کنید وجود داشته باشند.

واقع‌بین باشید
اهداف‌تان را از رؤیا‌های‌تان جدا کنید. نمی‌گوییم رؤیا‌پردازی نکنید، اما بهتر است قبل از پرداختن به خواسته‌هایی که رسیدن به آنها چندان هم شدنی نیست، بر آرزوهای در دسترس‌تر خود تمرکز کنید و آنها را در فهرست راه‌هایی که قرار است بروید، بیاورید.

 البته می‌توانید در پایان این نوشته کمی هم رؤیابافی کنید و به خودتان قول دهید اگر به اهدافی که برای خود مشخص کردید رسیدید، برای رسیدن به رؤیاهای اطراف‌تان هم تلاش خواهید کرد. اما پیش از آنکه چنین وعده‌ای به خود دهید، توانایی‌های خودتان و محدودیت‌هایی که دست و پای شما را بسته را هم در نظر بگیرید تا سرخورده نشوید و سراغ نقشه‌هایی بروید که از پس کنترل‌شان بر می‌آیید.

منبع:مجله سیب سبز 

 


ویدیو مرتبط :
شما هم یک قدم بردارید...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

31 قدم آخر را آهسته بردارید


اگر رابطه شما و نامزدتان به هر دلیلی، به پایان رسیده و هیچ شکی در آن ندارید، این 31 قدم را طی کنید تا تکلیفتان یکسره شود!





هفته نامه زندگی مثبت: اگر رابطه شما و نامزدتان به هر دلیلی، به پایان رسیده و هیچ شکی در آن ندارید، این 31 قدم را طی کنید تا تکلیفتان یکسره شود!

1-    آیا در اعماق قلبتان، باور دارید که او تنها عشق شماست؟

2-    اگر پاسختان «مطمئن نیستم» است، احتمالا مطمئنید که «نامزدتان» دیگر عشقتان نیست اما از تنها ماندن می ترسید. بنابراین این سوال را از خود بپرسید: «آیا نامزدم تنها عشق است یا فقط همراه این روزهای زندگی ام؟

31 قدم آخر را آهسته بردارید

3-    اگر او فقط همراه امروزتان است، قدم های بعدی را مرور کنید و ببینید چطور باید انجامش دهید.

4-    به خودتان قول بدهید که قبل از گفتن «همه چیز تمام شد» یک هفته به خودتان فرصت دهید. این طوری فرصت کافی دارید که ببینید چه زمانی به ادامه رابطه تان شک کرده اید و به این ترتیب علت را هم پیدا خواهیدکرد.

5-    قبل از اینکه چیزی بگویید، 5 تا از ویژگی های طرف مقابل را که باعث عاشق شدنتان شد، بنویسید.

6-    حداقل 2 تا از اتفاق هایی که باعث شادی هردویتان شده، بنویسید؛ حالا از خودتان بپرسید که «می توانیم دوباره شادی را پیدا کنیم؟»

7-    خوبی ها و بدی های رابطه تان را یادداشت کنید.

8-    حالا دوباره چیزهایی را که نوشته اید بررسی کنید و ببینید کدام کفه ترازو سنگین تر است.

31 قدم آخر را آهسته بردارید

9-    دوباره نوشته هایتان را بخوانید و از خودتان بپرسید: «آیا وقت خداحافظی است؟»

10-    حالا از خودتان بپرسید: «اگر او می خواست با من به هم بزند، دوست داشتم چه کلماتی از او بشنوم؟»

11-    سعی کنید جمله بندی تان را درست و از نکات مثبت رابطه تان شروع کنید: «ما با هم روزهای شادی داشتیم.»

12-    بعد سراغ اصل ماجرا بروید: « یک چیزی این وسط درست پیش نمی رود.»

13-    خواسته تان را بیان کنید: «من می خواهم بروم.»

14-    برای شنیدن عکس العمل طرف مقابلتان گوش شنوا داشته و خونسرد باشید.

15-    از اول تصمیم بگیرید که بحث نکنید. فقط گوش کنید و بگویید: «می دانم که دردناک است.»

16-    به او بگویید که چقدر برایتان سخت است و خیلی کوتاه توضیح دهید که تصمیمتان را با نهایت دقت گرفته اید.

31 قدم آخر را آهسته بردارید

17-    شفاف باشید: «اینها را می گویم چون به نظرم ما به پایان راه مشترکمان رسیده ایم.»

18-    آماده باشید که اگر طرف مقابل پرسید: «می توانیم دوباره سعی کنیم؟» یا «می توانیم پیش مشاور برویم؟» جوابی داشته باشید.

19-    در پاسخ به «یک فرصت دیگر» یادتان باشد این کار به شرایط بستگی دارد. اول از خودتان بپرسید او قبلا چند بار تا به حال به شما قول داده که «درستش خواهدکرد.»

20-    اگر طرف مقابل را دوست دارید و او هم برای تغییر شرایط جدی است، مشاوره گرفتن از یک متخصص ایده خوبی خواهدبود.

21-    اگر با مشاوره گرفتن موافقید، با ذهنی باز در جلسات حاضر شوید.

22-    اگر با هم پیش مشاور می روید، وقتتان را به انتقاد از هم نگذرانید.

23-    اگر به زوج درمانی نیاز دارید، صادق اما مهربان باشید.

24-    اگر توافق کرده اید که در جلسات مشاوره حرفی از پایان رابطه نزنید، واقعا این کار را نکنید.

25-    اگر طرف مقابل از شما پرسید که پای فرد دیگری در میان است بگویید: «این موضوع به فرد دیگری مربوط نیست؛ ما به درد هم نمی خوریم.»

31 قدم آخر را آهسته بردارید

26-    در ضمن هرقدر جداشدن شما بیشتر طول بکشد، ممکن است باعث شود طرف مقابلتان در قالب «قربانی» فرو برود: «چطور می توانی این کار را با من بکنی؟»

27-    سعی کنید احساس خشم و آسیبی را که متوجه طرف مقابل شده، درک کنید و همچنان فقط خونسرد بمانید.

28-    به طرف مقابلتان تاکید کنید که او همان کسی است که شما لحظه های شادی را با هم گذرانده اید اما حالا وقت رفتن است.

29-    باز به 2 مورد از اتفاق های خوشایند زندگی تان رجوع و آن را برای طرف مقابلتان بازگو کنید.

30-    اگر طرف مقابل در پاسخ گفت: «پس چرا نمی توانیم دوباره با هم باشیم؟» قاطع باشید و روی حرفتان بمانید.

31-    اگر تصمیم قطعی گرفته اید، جوابتان به همین سادگی است: «همه چیز تمام شده» و با هم صمیمانه خداحافظی و بعد گریه کنید. حتی اگر پایان دادن به این رابطه مشترک همان چیزی است که آرزویش را دارید، احتمالا بعد از این کار احساس خالی بودن خواهید کرد؛ پس آماده باشید. از او به خاطر لحظه های خوبی که با هم داشتید تشکر و برایش آرزوی خوشی و سعادت کنید. به این ترتیب تحمل درد جدایی برایتان آسان تر خواهدشد و مطمئن باشید خورشید دوباره به شما لبخند خواهدزد.