سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

براشینگ مثل آرایشگرهای حرفه‌ای‌!


وقتی خود‌مان می‌خواهیم موهای‌مان را حالت د‌هیم معمولا زمان زیاد‌ی طول می‌كشد‌ و خیلی اوقات آن گونه هم نمی‌شود‌ كه د‌وست د‌اریم ولی وقتی به آرایشگاه می‌رویم آرایشگر د‌ر مد‌ت بسیار كوتاهی موها را آرایش می‌د‌هد‌ و مد‌ل موها د‌قیقا همان می‌شود‌ كه می‌خواهیم.د‌ر این مطلب قصد‌ د‌اریم از راز كارهای آرایشگر به شما بگوییم.




ویدیو مرتبط :
آموزش جدیدترین متد و تکنیک شینیون براشینگ حرفه ای مدرک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرفه‌ای براشینگ کنید



براشینگ کردن

سشوار کشیدن برای بسیاری از افراد دشوار است

 

براشینگ کردن ظاهرا ساده به نظر می‌رسد اما وقتی کار به عمل می رسد، متوجه می شویم که نمی‌توانیم موها را صاف کنیم، وزی آنها را بگیریم یا به آنها حالت دهیم. ما در ادامه قصد داریم راز براشینگ کردن آرایشگران را به شما بگوییم.


سشوار کشیدن برای بسیاری از افراد دشوار است. شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که بعد از حمام کردن یا هنگام مهمانی رفتن دقایق زیادی را جلوی آینه مشغول حالت دادن و سشوار کشیدن موها می شوند و در آخر هم با موهایی که حالت مناسبی ندارند به مهمانی می روند.

حتما شما هم تجربه کرده‌اید که آرایشگران در مدت کوتاهی موهای شما را به زیباترین حالت آرایش می‌کنند و برای آرایشگران حرفه‌ای کافی است تا عکسی از موهایی که دوست دارید، به آنها نشان دهید. درست است که سلامت و پرپشتی موها نقش مهمی در زیبایی آنها دارد اما نمی‌توان از تاثیر نحوه آرایش آنها غافل شد.

هر مویی فوت و فن خودش را دارد؛ براشینگ کردن ظاهرا ساده به نظر می‌رسد اما وقتی کار به عمل می رسد، متوجه می شویم که نمی‌توانیم همانند آرایشگران در عرض چند دقیقه موها را صاف کنیم، وزی آنها را بگیریم یا به آنها حالت دهیم. زاویه سشوار کشیدن و نحوه در دست گرفتن شانه نقش مهمی در حالت گرفتن موها دارند، ما در ادامه قصد داریم راز براشینگ کردن آرایشگران را به شما بگوییم.

باد سرد یا داغ؟
اگر می‌خواهید خیلی سریع موهای‌تان را با سشوار حالت دهید باید آن روش قدیمی كه موها را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌كرد كنار بگذارید. اگر عجله دارید باید هربار میزان موی بیشتری را برای سشوار روی برس بگیرید، البته برای این كار نیاز به یك سشوار خیلی قوی دارید كه بتوانید درجه باد آن را بالا ببرید البته داشتن یك برس سرامیكی نیز ضروری است چون برس‌های سرامیكی حرارت بیشتری را به مدت طولانی‌تر در خود نگه می‌دارند و به همین خاطر موها را بهتر و سریع‌تر نرم و صاف می‌كنند.  البته بهتر است خیلی كم از حرارت زیاد استفاده كنید چون حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد كرده و آن‌ها را شكننده می‌كند، پس فقط در مواقع ضروری از باد داغ استفاده كنید.

فرهایی درشت روی موهای شما
شما می‌توانید با 2 تكنیك ساده در موهای‌تان احساس سبكی و راحتی كنید، به این طریق كه اول سرتان را برعكس به سمت زمین بگیرید تا دسترسی بهتری به موهای‌تان داشته باشید بعد به موها یك اسپری نگه‌دارنده سبك بزنید، حالا سرتان را بالا بیاورید و با یك فر‌كننده مو، موها را تاب دهید، شما باید كل موها را به 6 تا 10 بخش تقسیم كنید. اگر می‌خواهید موهای‌تان پف بیشتری داشته‌ باشد، فرموها را بعد از این‌كه خنك شدند، با به سمت بیرون سشوار كنید.

چتری را براشینگ کنید
اگر چتری‌های‌تان خیلی خوب حالت نگرفته‌است، ریشه آن‌ها را مرطوب كنید‌ سپس دور انگشتاهای‌تان بپچید، بكشید و سشوار كنید. حركت دست‌تان باید اول از راست به چپ باشد و بعد از چپ به راست بكشید، اگر بعضی ‌از قسمت‌های موها خوب حالت نمی‌گیرند و به جهت‌های مختلف متمایل می‌شوند، باید روی ریشه آن‌ها تمركز كنید یعنی باید به گونه‌ای سشوار بكشید كه ریشه آن‌ها به همان جهت دلخواه شما خشك شود و بعد پایین و نوك موها را با یك برس گرد كوچك خشك كنید و حالت دهید.

فوت کوزه‌گری را بیاموزید
معمولا آرایشگرهای خیلی حرفه‌ای شگرد خاصی دارند كه همیشه از آن استفاده می‌كنند؛ آن‌ها دقیقا روی چیزی تمركز می‌كنند كه تعیین‌كننده ظاهر موهاست. مثلا برای صاف كردن موها، بیشتر از همه روی صاف كردن مناطقی تمركز می‌كنند كه بیشتر از همه دیده ‌می‌شود یعنی بیشترین وقت را صرف سشوار كردن روی موها و اطراف صورت می‌كنند، این كار باعث می‌شود دیگران تصور كنند تمام موها همان‌قدر كامل و زیبا آرایش شده‌اند. باید بدانید آرایشگرها هیچگاه وقت چندانی را صرف موهای پشت و زیر نمی‌كنند، پس شما هم بیشتر روی آرایش موهای اطراف صورت تمركز كنید.

با موهای چرب بی‌حالت چه کنید؟
گاهی پیش می‌آید كه خیلی عجله دارید و اصلا وقت حمام رفتن ندارید ولی موهای‌تان كثیف و به هم چسبیده است و باید به نوعی آن‌ها را پف دهید، در این مواقع چاره‌كار استفاده از شامپوی خشك است، در داروخانه‌ها اسپری‌هایی به نام شامپوی خشك وجود دارد كه هنگامی كه وقت ندارید می‌توانید به موها اسپری كنید، درون آن موادی وجود دارد كه چربی و كثیفی‌ها را جذب می‌كند و در نتیجه موها تمیز به‌نظر می‌رسند، برای این كار باید موها را از فرق سر باز كنید و سپس به ریشه موها شامپوی خشك را اسپری كنید و بعد ریشه‌ها را ماساژ دهید، در نهایت با برس‌ گرد موها را سشوار بكشید تا هم شامپوها از بین بروند و هم موها دوباره پف كنند و حالت بگیرند.

چگونه اتو بکشید؟
اگر می‌خواهید موهای‌تان را صاف كنید ولی خیلی وقت ندارید می‌توانید سشوار نكشید و به جای آن اول آب موها را خوب با حوله بگیرید البته حواس‌تان باشد موها را با حوله نكشید، بعد اجازه دهید موها كمی با جریان هوا خشك شود البته وقتی رطوبت دارد برای وز نكردن می‌توانید از سرم‌های ضد وز استفاده كنید، حالا با یك اتو موی خیلی داغ می‌توانید آن‌ها را صاف كنید، كافی است موها را به 6 بخش تقسیم كنید، 2 بخش در كناره‌ها، یك بخش بالای سر و یك بخش پشت گردن. حال خیلی آرام و با دقت اتو بزنید، حواس‌تان باشد كه اگر با عجله موها را در چند قسمت بزرگ اتو كنید، در نهایت موهای‌تان خشن و ناصاف به‌نظر خواهد رسید.

 

استفاده از سشوار

زاویه سشوار کشیدن و نحوه در دست گرفتن شانه نقش مهمی در حالت گرفتن موها دارند

 

موهای خود را فر کنید
آرایشگرها برای این‌كه بتوانند فرهای زیبایی روی سر ایجاد كنند گاهی از مواد شیمیایی استفاده می‌كنند، مثلا یكی از كارهایی كه آرایشگرهای معروف می‌كنند یك چهارم فنجان كاندیشنر(نرم‌كننده) در 1/5 فنجان آب حل كرده و به موها اسپری می‌كنند. البته باید این مخلوط را خوب تكان داد تا كاملا مخلوط شود و سپس به موهای خشك اسپری كرد تا مرطوب شوند و سپس به آنها حالت فر داد. این كار نه تنها موها را نرم كرده بلكه آن‌ها را براق نیز می‌كند. اگر وقت دارید بعد از این كار كمی موها را با سشوار خشك كنید و با یك فر‌كننده مخروطی شكل به آن‌ها بهتر حالت دهید، اگر هم وقت ندارید اجازه دهید موها با جریان هوا خشك شوند و خودشان حالت بگیرند.

وز وزی نباشید
سریع‌ترین راهی كه بتوانید از شر وزها خلاص شوید استفاده از سشوار است اما اگر بخواهید این وزها را از بین ببرید بعد از حمام باید اول موها را با حوله تا حد ممكن خشك كرده و كمی صبر كنید كه موها تا حدی با هوا خشك شوند، وقتی بیشتر موها خشك شده‌ بودند قسمت‌های كوچكی از موهای روی سر را دور یك برس بزرگ گرد بپیچید و با حرارت بالا موها را سشوار كنید، بهتر است نازل سر سشوار بگذارید تا حرارت به‌طور مستقیم به موها بخورد و وز آن‌ها را از بین ببرد. اگر بعد از این كار همچنان وز موها از بین نرفته ‌بود، مقداری از یك سرم ضد وز كه حاوی سیلیكون باشد را كف دست‌ها بریزید و آن را به موهای رویی كه بیشترین وز را دارند بمالید و سپس موها را اتو كنید تا كاملا وزها از بین بروند.

به داد موهای آسیب دیده برسید
خیلی از خانم‌ها هستند كه به خاطر استفاده از رنگ و وسایل حالت‌دهنده داغ موهای‌شان شدیدا آسیب دیده‌ است و همین آسیب‌دیدگی‌ها حالت دادن موها را سخت می‌كند. به همین خاطر اگر بخواهید موهای‌تان خوب حالت بگیرد باید به نوعی این آسیب‌دیدگی‌ها را پنهان كنید، كرم‌هایی وجود دارد كه مخصوص موهای آسیب‌دیده است و توصیه می‌كنیم از آن‌ها به‌خصوص درنوك موها استفاده كنید چون این كرم‌ها آسیب‌دیدگی‌ها را می‌پوشانند و در نتیجه موها هم راحت‌تر حالت می‌گیرند و هم دیگر نوك موها وز كرده به‌نظر نخواهد رسید. اگر هم موهای‌تان خیلی ظریف و نازك است و كرم روی آن سنگینی می‌كند می‌توانید به نوك موها اسپری‌های مو بزنید و بعد موها را اتو كنید. این كار خیلی سریع‌تر از سشواركشیدن كل موهاست و همه آسیب‌دیدگی‌ها را نیز می‌پوشاند.

از آب استفاده کنید
همیشه روی میز آرایش‌تان یك اسپری آب بگذارید، آرایشگرها برای این‌كه اثر مواد حالت‌دهنده مو را بیشتر كنند، معمولا روی موها آب اسپری می‌كنند، همچنین وقتی تمام موها را با آب مرطوب كنید دیگر كمتر روی موها احساس ناراحتی می‌كنید، اسپری‌كردن مقدار كمی آب روی موها حالت‌دهی آن‌ها را خیلی راحت‌تر می‌كند. البته می‌توانید دور موها را با یك حوله مرطوب بپوشانید تا همان اثر را داشته باشد.

چه برسی استفاده کنید؟
موقع سشوار كشیدن، استفاده از برس برای خشك كردن و حالت دادن به موها وقت كمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهای‌‌تان بهتر مرتب می‌‌شوند و فرم می‌گیرند. اگر نخواستید از برس برای خشك كردن موهای‌‌تان استفاده كنید، انتخاب دیگر این است كه فقط با استفاده از دست‌‌تان موهای‌‌تان را جابه‌جا كنید و جلوی سشوار آن‌ها را خشك كنید. بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار كشیدن بهترین حجم و حالت را به موهای‌ شما خواهد بخشید.

برس‌های فلزی برای سشوار كشیدن مناسب‌ترین هستند و بهترین شكل را به موهای‌‌تان خواهند داد. شما می‌توانید از برس‌های كم ‌قطرتر برای مرتب‌كردن و سشوار كشیدن موهای چتری‌‌تان استفاده كنید. برس‌های پارویی برای پرداخت نهایی موهای بلند، پس از سشوار كشیدن مناسب‌ هستند. موهای برس‌‌های چوبی، تركیبی از موهای طبیعی و مصنوعی است، بنابراین به‌گرفتن بهتر موها درون‌‌شان كمك می‌كنند.

موها را دیسپانسر كنید
اگر موهای‌تان كم پشت و صاف، است می‌توانید آن‌ها را فر دهید تا هم زیباتر شود و هم پرپشت‌تر به‌نظر برسد، برای این كار نم موها باید به صورتی باشد كه نه خیلی خیس باشد كه از آن آب بچكد و نه این‌كه خیلی خشك باشد.  از بالای گوش راست تا گوش چپ، موها را به حالت نیم دایره جدا كنید و در بالای سر ببندید، تا بتوانید با موهای پائینی راحت‌تر كار كنید و همه موها فر شوند، به موها موس زده، (ژل هم می‌توان استفاده كرد ولی ژل موها را سفت می‌كند) و آن را در لابه لای موها پخش كنید.

سشوار را روشن كنید، اول روی حرارت زیاد بگذارید تا سشوار زودتر گرم شود ، بعد حرارت را كم كنید و با صبر وحوصله موها را خشك كنید. سرتان را كاملا به سمت پایین خم كرده؛ موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی قسمت به قسمت سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این كار را تكرار كنید. می‌توان برای تثبیت كردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده كرد.

 

منبع: مجله سیب سبز