سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!


هرگاه شرایطی را به وجود بیاوریم که حواس پنج‌گانه ما فقط با محرک‌های محیطی یکنواخت و بدون هر شکل ساختاری خاص، مواجه یابند، مغز شلوغی یا نویز اندک محیطی را به صورت خودکار تقویت می‌کند و حس‌ها یا توهم‌های کاذبی در این شرایط توسط ما ادراک می‌شود.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: در این پست می‌خواهم برای شما در مورد پدیده گنزفلد بنویسم. هرگاه شرایطی را به وجود بیاوریم که حواس پنج‌گانه ما فقط با محرک‌های محیطی یکنواخت و بدون هر شکل ساختاری خاص، مواجه یابند، مغز شلوغی یا نویز اندک محیطی را به صورت خودکار تقویت می‌کند و حس‌ها یا توهم‌های کاذبی در این شرایط توسط ما ادراک می‌شود.

حقیقت این است که مغز ما نمی‌تواند بیکار بماند، به همین خاطر قسمتی از قشر بینایی مغز ما مشغول می‌شود و نویز محیطی را به صورت توهم به ما قالب می‌کند!

چگونه بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!

بنابراین ما اگر به سیاهی مطلق بنگریم، لزوما حس و حالی شبیه یک آدم نابینا نخواهیم داشت و اشکال و رنگ‌های خاصی، ادراک بینایی ما را از سیاهی مطلق به درمی‌آورند.

جالب است بدانید که بر همین اساس، دستگاه‌هایی مثل ماشین ذهن و ماشین رؤیا ساخته شده‌اند.

ماشین ذهن که به آن واکمن روانی هم گفته می‌شود، وسیله‌ای است که به صورت ریتمیک و متناوب صدا و نور از خود بیرون می‌دهد و موجب تغییر امواج مغزی شخص می‌شود. گفته می‌شود که این وسیله می‌تواند باعث آرامش، افزایش تمرکز و حتی تغییر وضعیت هوشیاری استفاده‌کننده شود و اثرش قابل مقایسه با مدیتیشن است.

چگونه بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!

ماشین‌های رؤیا، استوانه‌هایی هستند که سطوح جانبی آنها دارای سوراخ‌هایی است. یک منبع روشنایی در زیر آن قرار داده می‌شود و نور می‌تواند از سطوح جانبی به بیرون هدایت شود.

چگونه بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!

چگونه بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!

برای استفاده یک شخص باید چشمانش را ببنند تا این نورها از ورای پلک، وارد چشم شوند و سیگنال‌های عصبی را روانه مغز کنند. به طوری که گفتیم فقدان یک طرح مشخص باعث می‌شود که مغز کم کم دست به شکل‌سازی بزند و از سیگنال‌های نامنظمی که دریافت می‌کند، اشکال پیچیده و روشنی خلق کند.

اما شما در خانه هم می‌توانید به وسایل بسیار ساده‌ای، پدیده گنزفلد را تجربه کنید.

۱- در اولین گام نیاز دارید که صداهای محیطی را حذف کنید. برای همین باید صدای سفید را پخش کنید!

حالا حتما می‌پرسید صدای سفید دیگر چیست!

صدای سفید یا نویز سفید، صدایی است که دارای طیف وسیعی از فرکانس‌های صوتی است. از آنجا که مغز در آن واحد فقط چند فرکانس صوتی مجزا را درک کند، وقتی با انبوهی از صداها با فرکانس‌های مختلف مواجه می‌شود، دیگر نمی‌تواند صدایی را تفکیک کند و بنابراین پخش صدای سفید مساوی است با حالتی شبیه به سکوت مطلق.

صدای موج دریا، ریزش باران، کولر، تقریبا صدای سفید هستند.

شما می‌توانید به دو شیوه در منزل صدای سفید برای خودتان پخش کنید:

- با یک رادیوی ترانزیستوری به ایستگاه‌هایی بروید که صدای سفید پخش می‌کنند.

- از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که صدای سفید پخش می‌کنند. (اپلیکیشن اندروید (دانلود از بازار) - اپلیکیشن iOS)

۲- یک توپ پینگ پونگ را هم از وسط نصف کنید و هر تکه را روی یک چشمتان چسب بزنید.

۳- یک منبع نور سرخ، پیدا کنید و طوری تنظیم کنید که به نورش از واری نصفه‌های توپ پینگ پونگ به چشمهایتان برسد.

۴- نیم ساعتی دراز بکشید.

۵- کم کم توهمات بینایی را در همین نیم ساعت تجربه خواهید کرد.

چگونه بدون استفاده از دارو، ذهنتان را وادار به پذیرش توهم کنید‍!

اما پیدیده گنزفلد که یک پدیده فیزیولوژیک و روان‌شناختی است را می‌توان در سطحی بالاتر به جامعه هم تعمیم داد.

یعنی نبود شور و هیجان مثبت در جامعه، برخورد همیشگی با اخبار و تفاسیر یکنواخت و محرومیت‌های فرهنگی خودخواسته یا اجباری، در طول زمان می‌توانند، شمار قابل توجهی از اعضای یک جامعه را دچار باورها و هذیان‌هایی سخت پذیرفتنی کنند.

مثل حالت ریلکسیشن و توهات دیده شده در پدیده گنزفلد، مشغولیات ذهنی ایجاد شده در این سطح هم ممکن است جنبه‌های خوشایند و تخدیرکننده‌ای داشته باشند. طوری که اشخاص به تدریج دلبسته آنها شوند و دشوار است که در چنین شرایطی بتوان چشم‌بند از چشم افراد به درآورد و دنیای واقعی را که مملو از تجربیات تلخ و شیرین با کیفیتی دیگرگون است را به خوردشان داد.


ویدیو مرتبط :
5 : عدم استفاده از دارو دلیل نا كار آمدی دارو نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه: ایران اسد را وادار به استفاده از سلاح شیمیایی کرده است!



ترکیه: ایران اسد را وادار به استفاده از سلاح شیمیایی کرده است!

ادعای یک مقام ترکیه ای درباره ارتباط ایران با سلاح های شیمیایی در سوریه، افزایش مجدد مبادله گاز طبیعی ایران با طلای ترکیه، سخنان رامین مهمانپرست درباره روابط ایران و ترکیه، برنامه ریزی برای برگزاری نشست چهارجانبه حل بحران سوریه و تردید شرکت های بیمه ای هند درباره موفقیت طرح بیمه نفتکش های ایرانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار جالب توجه امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به ادعای جدید ترکیه درباره نقش ایران در وقایع سوریه مربوط می شود. به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، یک مقام ترکیه ای مدعی شده ایران برای استفاده از تسلیحات شمیایی به دولت اسد فشار وارد کرده است.

به نوشته این روزنامه، یک منبع در حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) ترکیه مدعی شده سپاه پاسداران ایران مسئول نظارت بر سلاح های شیمیایی سوریه و نحوه استفاده از آن هاست. این مقام ترکیه ای بدون اشاره به مخالفت های شدید ایران با استفاده از سلاح شمیایی در سوریه ادعا کرده بشار اسد در ابتدا مخالف استفاده از سلاح شمیایی بوده اما پس از اعمال فشارهای شدید از سوی ایران، دست به این کار زده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در خبر دیگری مرتبط با ترکیه، روزنامه «حریت» از افزایش مجدد صادرات طلای ترکیه به ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، در ماه مارس و در شرایطی که مجموع صادرات طلای ترکیه رو به کاهش بوده، میزان صادارت این کشور به ایران حدود دو برابر شده است و این نشان می دهد مبادله گاز طبیعی در برابر طلای دو کشور، پس از یک دوره توقف یک ماهه در ژانویه، از سر گرفته شده است.

به نوشته این روزنامه، گزارش موسسه آمار ترکیه حاکی از آن است که در ماه مارس، این کشور حدود 381 میلیون دلار طلا به ایران صادر کرده، در شرایطی که مجموع صادرات طلای ترکیه در این ماه 15 درصد کاهش داشته است. بر این اساس، صادرات طلای ترکیه به ایران و امارات متحده عربی، 92 درصد مجموع صادرات این کالا را تشکیل داده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در همین حال، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز گذشته درباره اهمیت روابط ایران و ترکیه سخن گفته است. به نوشته خبرگزاری «ترند»، مهمانپرست گفته ایران و ترکیه از روابطی راهبردی برخوردارند. وی افزوده: «تداوم پیوندهای دوجانبه، امنیت و همکاری را در منطقه تضمین خواهد کرد».

وی همچنین به حجم کنونی تجارت دوجانبه میان دو کشور اشاره کرده و آن را مهم خوانده و افزوده یک موافقتنامه تجارت ترجیحی نیز در سال جاری میان دو کشور به امضا خواهد رسید. ترند اشاره می کند که مهمانپرست در سخنان خود به تحولات منطقه ای، از جمله سوریه و بحرین نیز اشاره کرده و گفته مردم سوریه باید خودشان درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران از انتخاب مردم حمایت می کند.  

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر اخبار، روزنامه «دیلی نیوز مصر» از برگزاری نشستی منطقه ای درباره سوریه با مشارکت ایران و مصر در آینده ای نزدیک خبر داده است. به نوشته این روزنامه، «اسام الحداد»، دستیار رئیس جمهور مصر در امور خارجه و بین الملل، گفته هماهنگی ها برای برگزاری نشستی در سطح وزرا میان کشورهای ایران، مصر، عربستان سعودی و ترکیه درباره بحران سوریه در جریان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برگزاری چنین نشستی با مشارکت سران این چهار کشور، اظهار داشته آنچه در حال حاضر در حال آماده سازی است، ملاقاتی در سطح وزرای خارجه است.

دیلی نیوز اشاره می کند ایده برگزاری نشست چهارجانبه برای حل بحران سوریه، اولین بار از سوی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر در جریان اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه در ماه اوت 2012 مطرح شد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، در خبری راجع به صادرات نفت ایران، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند از ناکافی بودن صندوق سرمایه گذاری تشکیل شده در این کشور به منظور بیمه نفتکش های حامل نفت ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، شرکت بیمه ای «بیمه هند جدید» اعلام کرده صندوق سرمایه گذاری پیشنهادی از سوی دولت این کشور به منظور تحت پوشش درآوردن شرکت های طرف قرارداد نفت ایران، احتمالاً برای پوشش دادن مخاطرات کافی نیست. پیش از این دولت هند پیشنهاد داده بود با ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری، هزینه لازم برای بیمه نفتکش های حامل نفت ایران فراهم شود./تابناک