سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با 5 نکته زیر در هر کاری بهترین باشید



اهداف بلندمدت,فکر کردن به بهتر شدن, برای رسیدن به اهداف

 

وقتی در چالشی گرفتار می آیید بجای خودخوری و حرص و جوش خوردن تنها به این فکر کنید که وضعیت را بهتر کنید. هیچ چیز را مطلق نبینید.

 

زندگی بالا و پایین زیاد دارد و آنچه به آن فراز و نشیب در زندگی می گوییم، برای همه کمابیش وجود دارد و هر کسی به نحوی با مشکلات زندگی درگیر است.

 

برآمدن از پس مشکلات زندگی نیاز به تدبیر دارد و کسی که با تدبیر و اندیشیدن میانه خوبی نداشته باشد، چندان نباید امیدوار بود که بتواند با مشکلات کنار بیاید.

 

البته کنار آمدن با مشکلات و تدبیر چندان هم کار سختی نیست و تنها با دانستن نکاتی چند می تو ان به آن رسید.

 

1 - سختکوشی مقدم بر هوش ذاتی است

همه ما از اهمیت هوش، دکاوت و خلاقیت باخبریم. اما چنین استعدادها و توانایی های ذاتی ای تا چه حد می تواند در خدمت رشد و پیشرفت ما قرار گیرد؟!

قدر مسلم است که تا وقتی از آنها درست استفاده نکنیم و نخواهیم آنها را در مسیر صحیح به کار گیریم، هیچ گره ای از زندگی ما باز نمی کنند.

ثابت شده است که در 95% موارد هوش و خلاقیت بدون سختکوشی و پشتکار هیچ کاره اند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که خیلی وقت ها وجود چنین استعدادهای ذاتی ای باعث مغرور شدن فرد می شود.

 

2 - 10 هزار ساعت کار خوب است، به شرطی که سنجیده باشد

در کتابی خواندم که 10 هزار ساعت کار لازم است تا به سطح و مرتبه کارشناسی در کاری دست پیدا کنیم. ظاهر امر منطقی و درست به نظر می رسد، اما واقعیت این است که اگر 100 هزار ساعت هم کار کنیم، اما سنجیده نباشد، خبری از کارشناس شدن و به حد تخصص رسیدن نیست.

 

به عنوان نمونه یک فرد ممکن است در طول زندگی خود 10 هزار ساعت رانندگی کرده باشد، اما چون این کار را سنجیده انجام نداده است، بعد از 10 هزار ساعت در همان سطحی است که قبل از آن بوده است و به واقع پیشرفت قابل ملاحظه ای ایجاد نشده است.

 

3 - بزرگی با شما بدنیا نمی آید، اما می تواند در شما رشد می کند

خودتان را گول نزنید. منتظر نزول بزرگی و بزرگ شدن از آسمان هم نباشید. این خود شما و کار و تلاشتان است که منش و صفت بزرگی را به شما می دهد. شما را در نظر دیگران بهترین جلوه می دهد و می توانید با استفاده از این بزرگی به اهداف بزرگترتان برسید.

 

4 - بلند مدت فکر کنید

این یعنی اینکه صبر داشته باشید و برای رسیدن به اهدافتان عجله نکنید. برای خود اهداف بلندمدت تعریف کنید و آهسته و پیوسته به دنبالشان بروید و پیگیرشان باشید.

راستی به 100 فکر کنید تا به 60 برسید!

 

5 - به بهتر شدن فکر کنید

وقتی در چالشی گرفتار می آیید بجای خودخوری و حرص و جوش خوردن تنها به این فکر کنید که وضعیت را بهتر کنید. هیچ چیز را مطلق نبینید.

اگر اینطور نشد، پس دیگر هیچ چیز امکان ندارد و افکاری از این دست تنها شما را از هدف دورتر می کند. در صدد "بهتر کردن" اوضاع بربیایید که کمترین ضربه و آسیب را از چالش ها متحمل شوید. 

منبع : banki.ir

 


ویدیو مرتبط :
کاری با کرگردن نداشته باشید درد داره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی را زمین بزنید اما به استقلال کاری نداشته باشید/ مطمئنم ۹۰ صحنه‌های ما را نشان نمی‌دهد



مصاحبه جدید قلعه‌نویی,وضعیت استقلال,شکایت ازفغانی


سرمربی استقلال:
قلعه‌نویی را زمین بزنید اما به استقلال کاری نداشته باشید/ مطمئنم ۹۰ صحنه‌های ما را نشان نمی‌دهد

سرمربی استقلال گفت: اگر می‌خواهید من را زمین بزنید، بزنید اما با استقلال کاری نداشته باشید چون این تیم برای مردم است.

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی شب گذشته و پس از پایان تمرینات استقلال برای تماشای دیدارهای جام ستارگان به مجموعه سبز ولنجک آمده بود.
بر همین اساس فرصتی دست داد تا با سرمربی استقلال که دیگر مانند گذشته خیلی به مسائل مختلف اعتراض نمی‌کند، گفت و گویی اختصاصی را انجام دهیم که مشروح آن در زیر می‌آید:

حضور سرمربی استقلال برای تماشای دیدار پیشکسوتان پرسپولیس در جام ستاره‌ها کمی تعجب‌برانگیز است؟
جا دارد از پژمان جمشیدی تشکر کنم که سنت قشنگی را پایه‌گذاری کرده است. اینجا بحث فنی مطرح نیست و موضوع سنتی است که جمشیدی و دوستانش به وجود آورده و در مجموع کار قشنگی است.

من هم برای بازی خاصی نیامدم و چون هر ساله برای تماشای فینال این رقابت‌ها می‌آمدم و فینال امسال متقارن شد با دیدار استقلال و فجرسپاسی، برای تماشای دیدارهای نیمه‌نهایی آمدم.

از شرایط استقلال صحبت می‌کنید؟
شرایط استقلال هم خوب است و جا دارد از فتح‌الله‌زاده تشکر کنم که در این چند ساله و به خصوص امسال زحمات زیادی را برای مجموعه تیم کشیده است. امسال هم حرف و حدیث‌هایی به وجود آمد که من از این تریبون استفاده کرده و مجددا از زحمات مدیرعامل استقلال تشکر می‌کنم. وی امسال تحت فشار بیشتری بود و معتقدم که واقعا همه جوره برای استقلال زحمت می‌کشد.

در مورد بازی سپاهان صحبت ناگفته‌ای باقی مانده است؟ به نظر می‌رسید در این دیدار بسیار بدشانس بودید.
هم بدشانس بودیم و هم کم‌شانس! بدشانسی به خاطر موقعیت‌های زیادی بود که برای استقلال از دست رفت و کم شانسی هم به این دلیل بود که دیدید که چگونه گل اول را خوردید و گل دوم هم اصلا پنالتی نبود.

در مورد داوری و پنالتی‌هایی که گرفته نشد چه صحبتی دارید؟
فیلم را یک بار دیگر بازبینی کردم. در دقیقه 22 یک پنالتی روی قاضی گرفته نشد و در نیمه دوم هم یک پنالتی روی پژمان نوری. البته فغانی از داوران خوب ایران است اما واقعیت این است که روز آقای فغانی نبود.

مصاحبه جدید قلعه‌نویی,وضعیت استقلال,شکایت ازفغانی


در سال‌های اخیر میزان اعتراض‌هایتان به داوری و مسائل مختلف نسبت به سال‌های گذشته کمتر نشده است؟
واقعیت این است که بحث داوری را برعهده کارشناسان گذاشته‌ام و خودشان به این موضوع رسیدگی می‌کنند. اگر بحث پنالتی‌ها را کنار بگذاریم، ما هم یک مقدار فنی بلدیم. فغانی حتی یک سوت‌‌هایی را زد که شاید در جریان بازی تأثیرگذار نبود اما روح و روان تیم را برهم زد. به طور مثال در دقیقه 13 خطایی را روی مجیدی که دو به تک بود اعلام کرد که اصلا خطا نبود و بی‌خودی خطا اعلام کرد.

 

منظورم این است که برخی سوت‌‌ها هم روح و روان تیم را به هم می‌زند. فکر می‌کنم فغانی روز خوبش نبود و من هم سن و سالم طوری است که دیگر نمی‌توانم مانند گذشته باشم. البته یقیناً برنامه 90 دقایقی که به سود استقلال خواهد بود را نشان نخواهد داد و من از این موضوع مطمئن هستم.

 از فغانی به فدراسیون فوتبال شکایت نمی‌کنید؟
خیر.


همین عدم اعتراض‌ها از سوی استقلالی‌ها باعث شد تا در برنامه جدید فدراسیون فوتبال 3 دیدار پرسپولیس به صورت پیاپی در روز جمعه برگزار شود.
به هر حال در این خصوص باید با سازمان لیگ صحبت کنیم.

 در خصوص برنامه‌های کی‌روش و تداخل احتمالی آن با برنامه‌های استقلال چه نظری دارید؟
هنوز برنامه‌های وی را ندیدم اما تا زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا هستیم باید بازیکنانمان در اختیار خودمان باشد و این را همه می‌دانند چون استقلال دیگر استقلال ایران است و باید نگاه ملی به این تیم داشت.

این تداخل برنامه‌ها و حضور پرشمار استقلالی‌ها در تیم ملی به ضرر استقلال تمام نمی‌شود؟
لیگ حرفه‌ای شده است و فکر نمی‌کنم این مسائل هم تأثیرگذار باشد. ما هم تیمی جمع کرده‌ایم که به مشکل نخواهیم خورد.

تکلیف گوران لاوره و جاسم کرار به کجا رسید؟
کرار که بعید می‌دانم دیگر بتواند به استقلال بیاید، گوران هم که به تمرینات اضافه شده است، البته زود است در خصوص وی اظهار نظر کنیم. او بازیکن بزرگی است و رزومه خیلی خوبی دارد اما اینکه چطور با شرایط ایران و استقلال چطور بتواند توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد این مهم است.

در خصوص لیگ قهرمانان آسیا به نظر کار استقلال در یک چهارم نهایی راحت‌تر از سایر تیم‌ها باشد؟
خیر من نظر شما را قبول ندارم. کسانی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند، حرفشان درست نیست. ما از گروه مرگ به عنوان صدرنشین صعود کردیم و یکی از همین آقایان در این خصوص صحبتی را مطرح نکرد. تیم تایلندی هم تیم بسیار قدرتمندی است. تیمی که بتواند بنیادکار را حذف کند تیم خوبی است.

 از این تیم شناخت دارید؟
بوریرام چهار پنج بازیکن خارجی خیلی خوب دارد که می‌توانند کار ما را سخت کند. ما هم توقع حمایت داریم چون در لیگ قهرمانان آسیا پای منافع ایران در میان است و دیگر منافع باشگاه استقلال به تنهایی نیست.


صحبت پایانی؟
چند روز پیش یکی از دوستان در محفلی بود که مسئولانی که هنوز سمت هم دارند هم در آنجا بودند. این مسئولان در این محفل اذعان کرده‌ بودند که می‌خواهند امسال، امیر قلعه‌نویی را فوتبالی زمین بزنند. من از همین جا به آنها اعلام می‌کنم که اگر می‌خواهید من را زمین بزنید، بزنید اما با استقلال کاری نداشته باشید چون این تیم برای مردم است.

فارس