سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با پرسیدن 5 سوال ساده از خودتان،زندگیتان را بهتر کنید



زندگی بهتر و موفق‌تر

 

سعی کنید این سوالات را در انتهای هر روز از خودتان بپرسید. اینکار به شما کمک می‌کند فردی بهتر و موفق‌تر شوید.

 

1 - بهترین اتفاقی که امروز برایم افتاد چه بود؟

چه اتفاقی باعث شد احساس غرور، شادی، یا قدرشناسی کنید؟ آیا امروز حتی برای لحظه‌ای احساس لذت و موفقیت کردید؟

برای لحظه‌ای دوباره آن احساس را در خودتان زنده کنید. ما به لحظات این چنینی بیشتری در زندگیمان نیاز داریم، به همین خاطر بهتر است که به چیزهای مثبت فکر کنیم. خیلی وقت‌ها اتفاقات خوب را نادیده می‌گیریم. اما نباید اینطور باشد، باید از آنها نهایت لذت را برده و قدردانشان باشیم. این سوال کمک می‌کند، مثبت، شاد و قدرشناس باشیم.

 

2 - چه کاری را می‌توانستم بهتر انجام دهم؟

از تجربیات امروزتان چه درسی می‌توانید بگیرید؟ چه اشتباهی مرتکب شدید که باید در آینده از آن جلوگیری کنید؟ چطور می‌توانستید یک موقعیت گفتگو را بهتر انجام دهید؟ به راه‌هایی فکر کنید که این مسئله را در آینده بهبود بخشید.

 

3 - مهمترین کاری که فردا باید انجام دهم چیست؟

کدام کار است که به تنهایی اهمیت زیادی دارد و تفاوت زیادی در روز من ایجاد خواهد کرد؟ اگر برنامه روزانه دارید، مطمئناً این کار باید در آن نوشته شده باشد و احتمالاً در راس آن لیست. به این فکر کنید که چطور اول صبح آن کار را به اتمام برسانید. این سوال کمکتان می‌کند روی کارهای مهم روزانه خود متمرکز شوید.

 

4 - چه کار جدیدی را فردا می‌توانم امتحان کنم؟

زندگی سفری اکتشافی است. در هر سنی هم که باشیم، باید هر روز یک کار جدید را امتحان کنیم. فردا چه تجربه جدیدی می‌توانید داشته باشید؟

 

5 - مهمترین فردی که در زندگی من وجود دارد کیست و چه کاری برای او انجام می‌دهم؟

روی کسی که دوست دارید ، همسرتان، فرزندتان، والدین یا هر کس دیگر متمرکز شوید. آیا به آنها گفته‌اید یا نشان داده‌اید که چقدر برایتان اهمیت دارند؟ فردا چه کاری می‌توانید برای کمک کردن، شاد کردن و یا غافلگیر کردن آنها انجام دهید؟ ما خیلی وقت‌ها آنقدر مشغول می‌شویم که عزیزانمان را فراموش می‌کنیم. این سوال باعث می‌شود دوباره به آنها بپردازید.

 

همین. 5 سوال ساده اما مهم که می‌تواند کمکتان کند زندگیتان را بهتر کنید. سعی کنید هر شب قبل از خواب این سوالات را از خودتان بپرسید.

منبع : mardoman.bet


ویدیو مرتبط :
پرسیدن سوال زمان گذشته ساده Simple past question

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک سوال ساده از محضر آیت الله!



آیت الله مصباح یزدی,باقر لنکرانی,سعید جلیلی,جبهه پایداری,انتخابات ریاست جمهوری

یک سوال ساده از محضر آیت الله!

آیت الله مصباح یزدی روز گذشته اصلح دیگری را معرفی کرد. بعد از روزها کشمکش داخلی جبهه پایداری، حضرت علامه بالاخره کار را یکسره کرد. آیت الله مصباح این روزها بجز علاقه مندان همیشگی خود، طرفداران سیاسی زیادی هم پیدا کردند. اخیراً در برخی محافل شهر قم وقتی نام ایشان برده می شود، عده ای صلوات می فرستند. حضور آیت الله مصباح در راس جبهه پایداری هم برکت است و هم نعمت. ایشان هم مشوق سیاسی هستند و هم سیاستگذار راهبردی و هم باعث می شوند این جریان که اخیراً اختلافات داخلی آنها بیشتر شده است با محوریت ایشان روی پای خود بایستند. 

اما آیت الله مصباح این روزها به اصلح دیگری رسیدند و سعید جلیلی را معرفی کردند. ایشان تاکید کردند که چون خیلی وی را نمی شناختند لنکرانی را اصلح خواندند. آیت الله مصباح پیش از رد صلاحیت و انصراف لنکرانی گفته بودند که ۷ سال است روی این موضوع فکر می کنم. بینی و بین الله بین آسمان و زمین اصلح مثل لنکرانی نیافتم. 

اما اصلح آیت الله را شورای نگهبان برنتافت. ردصلاحیت شد. بعد هم بنام جلیلی انصراف داد. اما باقی پایداری همراهی نکردند و تصمیم لنکرانی را خودجوش و مستقل دانستند. همین امر باعث شد عده ای در پایداری دودل باشند. آیت الله راه را باز کرد.

آیت الله می فرمانید ۷ سال است به لنکرانی فکر می کنند و بین آسمان و زمین او را اصلح یافتند. یعنی یک سال بعد از اینکه فرمودند وجود مقدس امام عصر برای پیروزی احمدی نژاد دعا می کنند و آن تعابیر آسمانی را بکار بردند، به گزینه اصلح دیگری فکر می کردند. امروز کمتر از یک هفته از قسم شان درباره «لنکرانی اصلح» می گذرد که می فرمایند از جلیلی شناخت نداشتم.

آیت الله هنوز با جلیلی دیدار نداشته و این مهم را در مشورت با دوستان یافته است. سوال این است که جسارتا بهتر نبود طی این هفت سال، کاری که در این چند روز انجام شد را صورت می دادند؟ چرا بدون شناخت از جلیلی، لنکرانی را اصلح دانستند. چرا بدون تحقیق از اهل سیاست و تدبیر، اصلح انتخاب می کنند. هیچ بعید نیست اگر الان نسبت به غرضی هم تحقیق کنند بین آسمان و زمین وی را اصلح معرفی کنند. اول باید همه را شناخت بعد اصلح معرفی کرد. 

وقتی در کمتر از یک هفته می شود بین آسمان و زمین اصلح دیگری یافت چرا باید به اسم یک پروژه هفت ساله امر بر تکلیف نمود؟ 

البته همان زمان که جلیلی آمد، جوانان پر شور و  اهل تحلیل پایداری ها بودند که اعتقاد داشتند سیاست به فتوا نیست و راه خود جدا کردند و اصلح را زودتر از آیت الله شناختند.

با این حال مشورت کردن درباره هر موضوعی باید با اهلش صورت گیرد. هنوز دیر نشده است. جبهه پایداری می تواند باز هم تحقیق کند!/الف