سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با ماساژدرمانی جوان بمانید


بسیاری از درمانگران و متخصصان ماساژ درمانی در سراسر جهان بر این باورند كه دریافت ماساژ روزانه، 6 خاصیت اعجاب‌انگیز و باورنكردنی دارند و به همین دلیل است كه ماساژ در مكاتب مختلف بارها و بارها از سوی درمانگران توصیه شده است.

مجله سیب سبز: بسیاری از درمانگران و متخصصان ماساژ درمانی در سراسر جهان بر این باورند كه دریافت ماساژ روزانه، 6 خاصیت اعجاب‌انگیز و باورنكردنی دارند و به همین دلیل است كه ماساژ در مكاتب مختلف بارها و بارها از سوی درمانگران و متخصصان به بیماران و حتی افراد سالم توصیه شده است.  یكی از مهم‌ترین فواید این نوع ماساژ برطرف‌كردن خستگی عضلات صورت است. 

شاید بسیاری از ما تصور كنیم عضلات صورت در طول روز و برنامه‌های كاری ما كمترین حركت و فعالیت را دارند و آن‌طور كه باید و شاید در فعالیت‌های روزانه به كار واداشته نمی‌شوند درحالی‌كه این ماهیچه‌ها نیز همانند تمامی عضلات و ماهیچه‌های بدن در طول روز نسبت به استرس‌ها و تنش‌های كار یا فشارهای زندگی روزمره تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و دچار خستگی و انقباض و اسپاسم می‌شوند. 

ماساژ صورت در حقیقت یكی از بهترین راه‌حل‌ها برای از بین بردن این خستگی است؛ خستگی‌ای كه به مرور زمان موجب از بین رفتن شادابی، نشاط و جوانی پوست شده و با خود پیری زودرس به همراه دارد. دفع مواد زائد و سموم نیز یكی دیگر از فواید ماساژ درمانی است. علاوه‌بر این، تخیله سموم و مواد زائد در ماهیچه‌ها و بافت‌های صورت، برطرف‌كردن چین‌و‌چروك پوست، از بین بردن افتادگی عضلات صورت و بازگرداندن نشاط پوست از دیگر فواید ماساژ درمانی صورت است.  برای یادگیری این شیوه آموزشی در 7 مرحله با ما همراه باشید.

مرحله اول

با ماساژدرمانی جوان بمانید

همیشه به یاد داشته باشید كه برای ارائه ماساژ، فرد ماساژ‌دهنده و فردی كه ماساژ را دریافت می‌كند باید در محیطی آرام، ساكت و به دور از هیجان و استرس قرار بگیرند تا به این ترتیب استرس و تنش‌ها را به یكدیگر منتقل نكنند.  بنابراین برای ارائه ماساژ بهتر است در اتاقی آرام و ساكت و به دور از هیاهو و سروصدا كار كنید.  برای شروع كار به یك تشك و بالش راحت احتیاج دارید. علاوه‌بر‌این، پیش از شروع كار یك تا 2 قاشق غذاخوری اسانس یا روغن بادام شیرین را درون ظرفی ریخته و آماده كنید.

پیش از شروع ماساژ لازم است پوست صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاك كنید. دراین حالت توصیه می‌شود از یك شیرپاكن با منشا گیاهی استفاده كنید و تمامی پوست خود را از مواد اضافی پاكیزه كنید. سپس مطابق با شكل روبه‌رو در وضعیت مشابه قرار بگیرید و آماده ارائه و دریافت ماساژ صورت شوید.) توجه داشته باشید كه فرد ماساژ‌دهنده باید در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرد تا بتواند ماساژ صورت را به بهترین شكل به دریافت‌كننده ماساژ ارائه دهد.


 
مرحله دوم

پس از آن‌كه در وضعیت ذكر شده قرار گرفتید، سرانگشتان‌تان را به روغن آغشته كرده و به آرامی با حركت‌های نرم و نوازش‌گونه از محلی كه در شكل 1 نشان داده شده به سمت پیشانی حركت كنید.  به این ترتیب سرانگشتان شما از پایین صورت به سمت بالای صورت دریافت‌كننده ماساژ (پیشانی) حركت می‌كند. 

با ماساژدرمانی جوان بمانید

لازم است این حركت را چند‌بار تكرار كنید و هربار سعی كنید میزان فشار سرانگشتان‌تان دست را به روی ماهیچه‌های صورت اندكی افزایش دهید.  دقت كنید این ماساژ باید خیلی نرم و آهسته روی صورت انجام شود و افزایش میزان فشار نیز به آرامی و با ملایمت صورت گیرد. علاوه‌بر‌این، باید مراقب بود كه حین ماساژ فشاری به چشم‌ها وارد نشود.


 
مرحله سوم

در این مرحله باید سرانگشتان خود را به‌صورت افقی مطابق شكل در وسط پیشانی دریافت‌كننده ماساژ قرار دهید. اگر احساس می‌كنید در این حالت احتیاج به روغن بیشتری دارید می‌توانید سرانگشتان خود را اندكی به روغن بادام شیرین آغشته كنید.  سپس سرانگشتان خود را از وسط پیشانی به سمت طرفین پیشانی حركت دهید. 

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این حالت فشار سرانگشتان به پیشانی باید به‌گونه‌ای باشد كه شما بتوانید استخوان سر را با انگشتان خود احساس كنید.  این كار را چند‌بار تكرار كرده و سعی كنید به این ترتیب عضلات پیشانی را به‌خوبی ماساژ دهید.


 
مرحله چهارم

در این مرحله دو انگشت اشاره خود را مطابق شكل، در طرفین بینی قرار دهید و با حركت‌های نرم انگشت‌ها را از نقطه مورد نظر به سمت پیشانی هدایت كنید. در این حالت بهتر است میزان فشار سرانگشتان دست در موضع پیشانی نسبت به زمانی كه سرانگشتان از روی بینی عبور می‌كنند بیشتر باشد.  این حركت را چند‌بار تكرار كنید به این ترتیب، عضلات بینی و پیشانی را ماساژ داده و انرژی آن را تنظیم می‌كنید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این مرحله علاوه بر این می‌توانید با قرار دادن انگشتان در موضع معین شده با حركت‌های دورانی روی عضلات بینی نیز كار كنید.  در این حالت باید دقت كنید كه كانال‌های ورودی هوا به بینی را به‌طور كامل نبندید تا امكان تنفس برای فرد وجود داشته باشد. پس از این مرحله حركت‌های دورانی سرانگشتان دست را در موضع گونه‌ها و اطراف دهان نیز تكرار كنید. این حركت‌های دورانی به تخلیه انرژی، ریلكس شدن ماهیچه‌ها و سموم موجود در بافت‌های صورت كمك می‌كند. 



 مرحله پنجم

در این حالت از دو انگشت سبابه و شست هر دو دست باید استفاده كنیم.  این دو انگشت را با مقدار بسیار اندكی از روغن بادام شیرین آغشته كرده و دوسوی ابروها را در محل استخوانی بالای پلك با فشارهای ملایم و آرام ماساژ دهید.  در این حالت هر بار كه قسمت ابرو و ماهیچه آن، میان دو انگشت قرار می‌گیرند آن را به‌مدت 2 ثانیه نگاه داشته و بعد آن را رها كنید.

با ماساژدرمانی جوان بمانید

این فشار باید ملایم و در حدی باشد كه دریافت‌كننده ماساژ احساس بدی نداشته باشد. این حركت را می‌توانید برای ماهیچه‌های داخل حلقه چشم كه زیر ابرو نیز قرار دارند، تكرار كنید.  باید دقت كنید كه این ماساژها به آرامی و با ملایمت انجام شود.


 
مرحله ششم

در آخرین مرحله از ماساژ صورت لازم است با هر دو انگشت سبابه پلك‌ها را به آرامی و ملایمت ماساژ دهیم. در این حالت انگشت سبابه را روی پلك گذاشته و به آرامی و به‌صورت دایره‌وار پلك را ماساژ دهید. در مرحله بعدی با كمك انگشتان سبابه حلقه‌ای به دور چشم بكشید و با حركت‌های آرام و نرم ماهیچه‌های حلقوی اطراف چشم را ماساژ دهید. 

با ماساژدرمانی جوان بمانید

در این حالت انگشت‌ها را مطابق شكل در زاویه بیرونی چشم‌ها قرار داده و با حركت دایره‌وار به سمت ماهیچه‌های پایینی و بعد ماهیچه‌های بالایی چشم حركت كنید.  این ماساژ دایره‌وار را چند‌بار تكرار كنید تا ماهیچه‌های این ناحیه به‌خوبی ریلكس شوند. 



مرحله هفتم

در این مرحله ماساژ صورت به پایان رسیده است.  در این حالت همانند لحظه نخست(مرحله اول) بهتر است با حركت‌های آرام سرانگشتان خود را از عضلات پایینی صورت به سمت عضلات بالایی صورت حركت دهید. به این ترتیب اجازه دهید دریافت‌كننده ماساژ ریلكس و آرام شده و برای دقایقی در آرامش و سكوت به استراحت بپردازد یا بخوابد. 


ویدیو مرتبط :
جوان بمانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با درمان دراکولایی جوان بمانید!



 

 

 

با درمان دراکولایی جوان بمانید!

 

محققان با استفاده از علم "دراکولا تراپی"به مبارزه با پیری پرداخته اند. این عنوان از نام دراکولا شخصیت رمانی که ویژگی خون آشامی داشته گرفته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این درمان که نیازمند به خون خود فرد است، ۱۵-۲۰ میلیلیتر از خون فرد استخراج و پس از پردازش با هورمونهای رشد در لابراتوار، به صورت فرد تزرریق می شود.

در واقع در این روش درمانی، پلاسمای بسیار غنی پلاکتی، از خون استخراج می شود و بعد از پردازش با هورمون رشد، به داخل صورت فرد که توسط پزشک بیهوش شده، تزریق می شود.

طبق درمان دراکولایی، پزشکان با استفاده از خون خودتان به انضمام هورمون رشد کمک به تحریک رشدسلولهای جدید و تعمیر دی ان ای، بهبود جای زخمها و رفع چین و چروکهای صورت می کنند.

در این درمان به دلیل استفاده از خون خود فرد، کمترین واکنشهای آلرژیک مشاهد شده است.../عصرایران