سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با طب سنتی از بوی بد دهان خلاص شوید


بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. بنابراین در وهله اول باید علت را بررسی كرده و سپس درصدد درمان برآیید. در این مطلب متخصص طب سنتی به شما كمك می گوید چگونه از بوی بد دهان خلاص شوید.

مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: همه ما می‌دانیم كه مراقبت از دهان و دندان جزء بهداشت فردی محسوب می‌شود اما گاهی پیش می‌آید كه با وجود مراقبت‌ها باز هم دچار بوی بد دهان می‌شوید. این موضوع حضور شما را در جامعه، محل كار، دانشگاه و حتی در میان دوستان‌تان با مشكلاتی روبه‌رو می‌كند. پس اگر از جمله كسانی هستید كه بوی بد دهان آزارشان می‌دهد،حتما به فكر درمان باشید. دكتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی می‌گوید؛ بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. بنابراین در وهله اول باید علت را بررسی كرده و سپس درصدد درمان برآیید. گاهی حتما باید از یك دندانپزشك كمك بگیرید، چراكه از بین بردن بوی بد دهان با غذاها و قرص‌های معطر، درمانی موقتی است.

سكنجبین عسلی بخورید

زمانی كه بوی بد دهان با غذا خوردن از بین نمی‌رود، غذا سر دل‌تان می‌ماند و نمی‌توانید آن را خوب هضم كنید. به عنوان نكته اول باید بدانید خواب روز برای شما بسیار بد است و بوی بد دهان‌تان را تشدید می‌كند. بهترین درمان برای این افراد خوردن شربت سكنجبین عسلی است. یعنی سكنجبین را كه اصولا با سركه و شكر درست می‌كنید، این بار با سركه و عسل آماده و میل كنید.

با طب سنتی از بوی بد دهان خلاص شوید!

استفاده از خوشبوكننده‌ها راه‌حل درمانی نیست

فردی كه حرارت معده‌اش بالاست، هر خوراكی مثل هل، دارچین، بهارنارنج، گلاب و هر چیزی را كه عطر ایجاد می‌كند بخورد سرپوشی می‌شود بر بوی بد دهانش. در واقع مصرف هر خوراكی معطری به صورت موقت مفید خواهد بود اما به یاد داشته باشید كه خوردن این مواد معطر درمان محسوب نمی‌شود. می‌توانید از قرص‌ها، آدامس و تركیباتی كه اسانس لیمو، نعنا، دارچین و اسطوخودوس دارند هم به عنوان خوشبو كننده دهان استفاده كنید. خلال كردن دندان‌ها را فراموش نكنید چون گاهی لثه فرد عفونی نیست و دندان‌هایش هم خراب و پوسیده نیستند اما مواد غذایی لای دندان باقی می‌ماند و دهانش بوی بدی می‌گیرد.

از تركیب كف دریا و نمك دریایی كمك بگیرید

نوعی از بوی بد دهان هم به دلیل خراب شدن دندان‌ها ایجاد می‌شود. این افراد باید به دندانپزشك مراجعه كنند تا مشكل دندان‌های‌شان را رفع كنند اما راهنمای طب سنتی به این افراد این است كه تركیب كف دریا، نمك دریایی و خاكستر صدف را (اگر پیدا كردند) با هم مخلوط و روی دندان‌ها بگذارند. اگر هم خاكستر صدف پیدا نكردند، تركیب نمك دریایی و كف دریا كفایت می‌كند. این كار كمك می‌كند مشكلات دندان‌ها كمتر و بوی بد دهان هم كاهش پیدا كند.

سركه غرغره كنید

نوع دیگری از بوی بد دهان هم مربوط به لثه‌هاست؛ لثه‌هایی كه شل و محل تجمع مواد عفونی می‌شوند. این افراد وقتی مسواك می‌زنند،سریع دندان‌های‌شان شروع به خونریزی می‌كند. درمان مناسب برای این افراد حجامت یا فصد است كه خونگیری از یكسری رگ‌های خاص انجام می‌شود. به غیر از این قرقره كردن سركه از هر نوعی برای این افراد مفید است. اگر بوی بد دهان زیاد است،می‌توانید از تركیب گیاه مورد و سركه برای قرقره كردن استفاده كنید. اگر پودر مورد اذیت‌تان می‌كند، این گیاه را در سركه بجوشانید، صاف کرده  و از آن برای قرقره كردن استفاده كنید.

با طب سنتی از بوی بد دهان خلاص شوید!

برگه زردآلو را امتحان کنید

بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. در طب سنتی هم در رابطه با آن علت‌های مختلفی بیان شده است. برخی از افراد به دلیل مشكلات معده، دهان‌شان در اكثر مواقع بد بو است كه حرارت معده‌شان یا زیاد است یا كم. در مواردی هم مواد زائدی كه در معده باقی می‌ماند،باعث ایجاد بویی ناخوشایند در دهان می‌شود. در حالتی كه حرارت معده زیاد است، بوی بد دهان با خوردن غذا بهتر می‌شود.

برای درمان هم خوردن خیسانده زردآلو یا آرد جو توصیه می‌شود. به همین منظور باید آرد جو را با كمی شكر بخورید یا آن را تفت دهید. اگر هم می‌خواهید با زردآلو بوی بد دهان‌تان را كاهش دهید، 7،8 عدد زردآلو را در آب خیس و صبح آب و خود آن را میل كنید. در مواقعی هم كه زردآلو در دسترس نیست، برگه خشك زردآلو را داخل آب بریزید و آن را مصرف كنید. اگر فردی دندان‌های پوسیده، تیره یا كرم خورده دارد یا از شفافیت دندان‌هایش كم شده، برای درمان بوی بد دهانش رعایت همین موارد توصیه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بوی بد دهان از صفر تا صد (انجمن علمی طب سنتی ایران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این راه حل ها از شر بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید!



حتما این جریان برای شما هم بارها اتفاق افتاده که کل آشپزخانه ی خود را تمیز کرده اید و آلودگی ها را از هر گوشه و کنار آن زدوده اید، اما باز هم وقتی از کنار سینک رد می شوید، بوی ناخوشایندی به مشام تان می رسد. این بو احتمالا از بقایای مواد غذایی ناشی می شود که در سیستم لوله و فاضلاب سینک تان گیر کرده و فاسد شده است. در این مطلب می خواهیم با سه راه حل ساده و کارساز شما را از شر این بوهای نامطبوع و لجوج خلاص کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

بوی بد فاضلاب,خلاصی از بوی بد فاضلاب

قطعات باقی مانده از غذا می توانند در سیستم دفع فاضلاب شما گیر کنند و بوی زننده ای تولید کنند


فرقی نمی کند چقدر آشپزخانه تان تمیز باشد، قطعات فاسد شده ی باقی مانده از غذا می توانند در سیستم دفع فاضلاب شما گیر کنند و بوی زننده ای تولید کنند. به شما هشدار می دهیم که هرگز خودتان برای بیرون آوردن این زباله ها دست در زه کش نکنید.

 

از بین بردن بوی بد فاضلاب,راه حلی برای بوهای فاضلاب

آبلیمو و جوش شیرین دو عنصر برای رفع بوی بد، و آوردن عطر و بوی مرکبات به آشپزخانه


یکی از راه حل های آسان و غیر سمی برای رفع بو، استفاده از این دو عنصری است که مطمئنم در اطراف تان زیاد است. این عناصر علاوه بر رفع بوی بد، عطر و بوی مرکبات را به آشپزخانه ی شما می آورند. بر اساس نوشته های قبلی ما فکر می کنم تا حدودی حدس زده باشید منظورم کدام عناصر است؛ بله درست حدس زدید، آبلیمو و جوش شیرین.

دستورالعمل استفاده :

۴/۱ پیمانه آبلیمو
۴/۱ پیمانه جوش شیرین

آبلیمو و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا یک مایع خمیری به دست آید.
مایع گازدار را درون سیستم فاضلاب بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.
یک دقیقه آب سرد را بر روی آن باز بگذارید.

از بین بردن بوی فاضلاب, روش های از بین بردن بوی فاضلاب

از مواد شیمیایی قوی برای باز کردن لوله ها اجتناب کنید و از مواد طبیعی استفاده کنید


از به کار بردن مواد شیمیایی قوی (لوله باز کن های شیمیایی) بدین منظور اجتناب کنید و در عوض از مواد طبیعی و در دسترس تان استفاده کنید. مواد شیمیایی قوی به لوله ها آسیب می زنند و محیط را آلوده می کنند. یکی از راه حل های طبیعی دیگر استفاده از سرکه و جوش شیرین است.

دستورالعمل استفاده:

۲/۱ پیمانه جوش شیرین
۲/۱ پیمانه سرکه

جوش شیرین را درون سیستم زه کش بپاشید.
سرکه را روی آن بریزید (با این کار واکنش بین سطح و اسید شروع می شود).
فرصت دهید تا این مخلوط حدود ۵ دقیقه واکنش دهند و سپس آب گرم را ۳۰ ثانیه باز بگذارید.
اگر همچنان بوی بد به مشام می رسد، این کار را تکرار کنید.

 

راه حلی برای بوهای فاضلاب,رفع بوی فاضلاب

قالب های مکعبی یخ با مقدار کمی سرکه و لیمو، برای دفع بوی بد فاضلاب بسیار موثر است


یکی از راه های جالب برای دفع بوی بد سیستم فاضلاب سینک و حفظ بوی خوش در آن، قالب های مکعبی یخ با مقدار کمی سرکه و لیمو است. با این کار سینک شما هم تمیز و خوشبو می ماند و هم از گرفتگی زه کش آن جلوگیری می شود.

دستور العمل استفاده:

سرکه
لیمو
قالب مکعبی یخ

یک لیمو را ببرید و تکه ای از آن را در هر قالب یخ قرار دهید.
قالب های یخ را با سرکه پر کنید.
بگذارید کاملا یخ بزنند و آنها در یک کیسه در فریزر نگهداری کنید.
هر چند روز یک بار چند عدد از آنها را در سیستم فاضلاب بریزید و آب سرد را روی آن ها باز بگذارید تا خرد شوند.

از بین بردن بوی فاضلاب, روش های از بین بردن بوی فاضلاب

نریختن زباله به درون چاه سینک از بو گرفتن فاضلاب جلوگیری می کند


در نهایت باید بگویم ترویج عادت های خوب می تواند بدون نیاز به هیچ راه حلی از این مشکلات پیش گیری کند. عادت هایی مثل:

نریختن اضافه های پوست سیب زمینی و میوه جات در سینک
نریختن پوسته ها و بقایای ذرت و حبوبات در سینک
استفاده از درپوش های سوراخ دار زه کش برای جلوگیری از ورود قطعات زباله به لوله ها
پاک کردن بشقاب های غذا از مواد باقی مانده در آن قبل از شستشو

 

راهکارهای تمیزکردن راه فاضلاب,دفع بوی بد فاضلاب

زیبایی دکوراسیون منزل شما با حفظ تمیزی و تازگی آن دوچندان می شود


می بینید که چقدر ساده و راحت می توان چیزهایی که باعث آزارمان هستند را از خود دور نگه داریم. زیبایی دکوراسیون منزل شما با حفظ تمیزی و تازگی آن دوچندان می شود.

 

منبع : chidaneh.com