سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با رژگونه روح تازه ای به چهره‌تان ببخشید!


آیا می‌خواهید خستگی در صورتتان مشخص نباشد؟ دوست دارید سرحال‌تر و سلامت‌تر به نظر برسید؟ پس رژ گونه دوست جدید شماست.

وب سایت نیکو: آیا می‌خواهید خستگی در صورتتان مشخص نباشد؟ دوست دارید سرحال‌تر و سلامت‌تر به نظر برسید؟ پس رژ گونه دوست جدید شماست.

ریمل را فراموش کنید یعنی فراموش نکنید اما کمتر به آن توجه نشان دهید چون رژ گونه یک قهرمان جدید چندکاره برای شماست. یک سلاح جدید برای داشتن پوست درخشان، روشن کردن پوست و باز و درخشان کردن چشم‌ها. جالب است بدانید که بعضی آرایشگرها کمی رژ گونه روی پلک مدل‌ها هم می‌زنند تا آن‌ها را از بی‌رنگی دربیاورند و چهره آن‌ها را شاداب‌تر نشان بدهند. اما کلید اصلی کار این است که به شکلی رژ گونه بزنید که انگار آرایش اضافی روی صورتتان نکرده‌اید. در اینجا با اندرو گلیمور همراه می‌شویم تا قوانین طبیعی زدن رژ گونه را به ما بیاموزد. اندرو از آرایشگران حرفه‌ای و مخصوص مدل‌های نارس است و حالا رمز و رازهای کارش را برای ما بیان می‌کند.

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه

از کم شروع کنید

اندرو می‌گوید: جایی که روی صورتتان برای زدن رژ گونه انتخاب می‌کنید بسیار مهم‌تر از رنگ آن است.بعضی خانم‌ها زیر چشمشان رژ گونه می‌زنند که باعث می‌شود صورتشان مصنوعی باشد. اندرو پیشنهاد می‌کند که اول از رژ گونه روی گردی گونه‌هایتان بزنید و سپس برای داشتن یک درخشندگی طبیعی، آن را کم‌کم به سمت اطراف و پایین گونه پخش‌کنید.

یک خانم واقعی

رژ گونه باید چهره شما را سالم و پرانرژی نشان بدهد پس وقتی‌که ورزش می‌کنید به خاطر بسپارید که کجای صورتتان قرمز می‌شود و بعد همان‌جا را رژ گونه بزنید که صورتتان حالت طبیعی خود را داشته باشد.

دو بار گونه‌ها را آرایش کنید

رژ گونه‌تان را با یک روشن‌کننده که به بالای استخوان گونه می‌زنید، همراه کنید تا وقتی نور به صورتتان می‌خورد، بدرخشید. یک تناژ صورتی روشن با رنگ طلایی روشن ترکیب خوبی می‌شود. البته برای پوست‌هایی که رنگ گرمی دارند، می‌توان از یک طلایی کمی زردتر هم استفاده کرد.

صورتی باشید

صورتی تنها رنگی نیست که می‌توانیم استفاده کنیم، مثلاً برای پوست‌های برنزه تابستان رنگ هلویی بسیار زیبا می‌شود، اما چون اغلب ما وقتی می‌خواهیم رژ گونه بزنیم ناخودآگاه به سراغ صورتی می‌رویم باید بگوییم که واقعاً برای شاداب نشان دادن صورت رنگ بدی نیست و می‌تواند کمک کند. نمی‌دانید چه رنگ صورتی را انتخاب کنید؟ اگر بلوند و چشم آبی هستید، یک صورتی انتخاب کنید که ته رنگ آبی داشته باشد. پوست‌هایی با رنگ متوسط باید از صورتی‌هایی به رنگ گل رز استفاده کنند و پوست‌های تیره‌تر از رنگی بین قرمز و صورتی.

اول نوبت رژ گونه است

برای اینکه یک درخشندگی طبیعی داشته باشید، رژ گونه را زیر کرم پودر بزنید. این رازی است که آرایشگران حرفه‌ای برای آرایش مدل‌ها به کار می‌برند تا نشان بدهند صورت آن‌ها طبیعی و بدون آرایش زیباست. می‌توانید از رژ گونه‌های کرمی به‌جای پودری استفاده کنید اما به این شرط که پوستتان مثل کیک لایه‌لایه نشود.

در زیر فهرستی از بهترین رژ گونه‌های پیشنهادی ما را می‌توانید ببینید.

رژ گونه دورنگ نارس

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه

رنگ صورت بکا بیچ

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه

رژ گونه مایع بورژوا

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه

رژ گونه کرمی برمینرالز

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه

رژ گونه کرمی لانکوم

آموزش اصول استفاده از رژ‌گونه


ویدیو مرتبط :
چهره ی ماندگار-نثار روح پاکش صلوات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابیانه روستایی کهنسال با چهره ای زیبا



ابیانه روستایی کهنسال با چهره ای گلگون و سبک معماری اصیل به فرم مکعب در ترکیب احجام ، کوچه های تودر توی بی انتها ، خانه های چند طبقه با مصالح سنتی ، پنجره های مشبک چوبی نفیس ، درب های منبت کاری شده و ایوان های زیبا  ، مساجد ، زیارت ، آتشکده ، قلعه ها و معبد در  دل کوه و مردمانی به اصالت تاریخ این سرزمین با گویش پهلوی و لباسهای محلی و ... . این ها همه بی اختیار انگشت تحیّر بر لبانت می نشاند ، تو هم با دیگران هم عقیده می شوی و ابیانه را موزه ایران باستان می نامی .

 

 

 

 

 

ابیانه

 

وجه تسمیه

 

عده ای از اهالی اظهار کردند که ابیانه در واقع آب یانه بوده است و عده ای که قصد داشتند در محل فعلی ابیانه مسکن گزینند، از طرف غرب آمده اند و از پشت کوه ها افرادی را به آن طرف فرستادند تا ببینند آب هست یا نه؛ به همین دلیل این منطقه را ابیانه نامیده اند.در زبان محلی به ابیانه " ویونا " می گویند. " وی " به معنای بید و " ویانه " به معنای بیدستان است ( ابیانه در گذشته بیدستان بوده است ). به اظهار برخی " ویانه " در طول زمان به "اویانه " و " ابیانه " تحریف شده است. ابیانه ای وقتی بخواهد بگوید "ابیانه ای هستم " می گوید " ویون جی ما : ما ویون جی هستیم ".

مذهب و زبان مردم ابیانه مسلمان و پیرو مذهب تشیع هستند.

قدمت این روستا و وجود برخی آداب و رسوم کهن در بین مردمان آن باعث شده که برخی عنوان کنند اهالی این روستا هنوز به برخی آداب و رسوم و اعتقادات قبل از اسلام و دین زرتشت پای بند هستند.گویش محلی ابیانه را پهلوی اشکانی عنوان می کنند

 

مشخصات اقتصادیه  ابیانه عمدتاٌ مبتنی بر کشاورزی، باغداری و دامداری بوده است. و در حال حاضر نیز اکثریت افراد آن در این سه بخش فعالیت دارند. کشاورزی ابیانه از نوع کشت آبی است و آب مورد نیاز از قناب و چشمه تأمین می شود.در گذشته تجارت نیز بین ابیانه ای ها رونق داشته است. اهالی عنوان می کنند که پدر بزرگ ها و نیاکانشان حتی با شهرهایی چون دزفول، اندیمشک، شوش واراک روابط تجاری و بازرگانی داشته اند و برای معامله سیب به این شهرها برده و گندم می آوردند. در زمان سلجوقیان و صفویان ارتباط تجاری ابیانه بیشتر با اصفهان بوده است

 

 

ابیانه

 

موقعیت جغرافیایی

 

روستای ابیانه در دره ای معتدل و خشک در 40 کلیومتری شمال غرب نطنز، و 20 کیلومتری غرب جاده آسفالته نطنز و کاشان و 80 کیلومتری جنوب غرب کاشان قرار دارد. رودخانه برز رود از جنوب آبادی می گذرد. منطقه ای که دره ابیانه در مرکز آن قرار دارد حوضه آبریز را در بر می گیرد که بین′27،30 درجه الی ′37، 30 درجه عرض شمالی و ′30، 51 درجه تا ′37، 51 درجه طول شرقی واقع شده است.

 

 

از نظر تقسیمات کشوری، ابیانه دهی از دهستان برز رود، بخش حومه، شهرستان نطنز، استان اصفهان است، که در طول جغرافیایی ′36 ،33 درجه، با ارتفاع 2220 متر از سطح دریا قرار دارد. در 20 کیلومتری جاده آسفالته کاشان به نطنز، جاده ای فرعی به طرف غرب کشیده شده است، که این جاده فرعی در مسیر دره ابیانه به طرف غرب است. در این مسیر ابتدا باید از روستاهای هنجن، یارند، کمجان، برز و طره گذشت و در انتهای دره، در بی بست به روستای ابیانه رسید.

 

 

اقلیم دره ابیانه، ترکیبی از آب و هوای مدیترانه ای است. در این منطقه اساساً بارندگی در فصل زمستان انجام می گیرد و اغلب به صورت ریزش برف است. بر روی دامنه کوه های مرتفع، برف تا فصل بهار نیز دوام می آورد ولی در تابستان هیچ بارشی صورت نمی گیردک منطقه ای که روستای ابیانه در مرکز آن قرار دارد حوضه آبریز برز رود را در بر می گیرد و شرایط آب و هوایی آن خشک و نیمه خشک است.

 

 

ابیانه به موازات خط الرأس کوه قلعه در شیب نسبتاً تندی قرار گرفته است، جعت خط الرأس ها ، با جهت دره موازی است و در نهایت بر مسیر کاشان و نطنز عمود می شود. در روبروی همین کوه در دامه کوه دو میلون، قلعه " پله هامانه " قرار دارد و بین این دو، سطحی نسبتاً هموار شامل منطقه " پبا " ، رودخانه خشک، باغزارها ومحله مسکونی " یوسمان" قرار گرفته است.

 

 

در حد واسط قله های مرتفع و کوه های سر به فلک کشیده، دره ابیانه قرار دارد که در این دره روستاهای ابیانه، طره، برز، کمجان و هنجن جای گرفته اند.

روستای ابیانه در دامنه شاخه هایی از کوه کرکس، از رشته کوه های مرکزی ایران قرار گرفته است. از نظر شکل و ساختمان، دره ابیانه منطقه ای چین خورده با رشته کوه های متعدد است، که عموماً از جنوب غرب به شمال غرب کشیده شده. ابیانه روستایی کوهستانی و ییلاقی است که چهار جهت آن را کو ه ها فرا گرفته اند.

 

 

 

 

ابیانه