سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با دوست ناباب چه کنیم؟



 

 با دوست ناباب چه کنیم؟

 

یکی از چیزهایی که برای پدر و مادر خوب لازم است این که سعی کنند کودکی خودشان را به یاد بیاورند. البته این کار اصلا  ساده نیست ولی آن قدر در تربیت کودکان مفید است که ارزشش را دارد! البته یک نکته جالب هم در این میان وجود دارد و آن این که ما بخش بزرگی از کودکی مان را «نمی توانیم» به یاد بیاوریم، زیرا در آن زمان اصلا دنیا را به این شکلی که حالا می بینیم، نمی دیدیم! موضوع کمی پیچیده شد! اگر مطلب این شماره را درباره بینایی نوزادان بخوانید منظور ما را بهتر می فهمید. نوزادان از بدو تولد، دنیا را طور دیگری می بینند. جالب است بدانید آن ها از زمان جنینی خودشان خاطره دارند. ولی آیا ما می توانیم حالا آن خاطرات را به یاد بیاوریم؟ هرگز!

 

اگر تازه صاحب فرزند شده اید، بعد از تبریک قدم نورسیده باید به شما بگوییم خودتان را برای شب های بی خوابی آماده کنید! چه تصمیم داشته باشید شیر خودتان را به نوزاد بدهید و چه شیر خشک، حتما می دانید که معده نی نی کوچولوی تازه متولد شده آن قدر کوچک است که هر ۲ ساعت یک بار در طول شب بیدار می شود و شما را هم با گریه هایش بیدار می کند تا گرسنه نماند. اما خوشبختانه حتی مادر یک نوزاد تازه متولد شده می تواند این شانس را داشته باشد که ۴ ساعت پیاپی در طول شب در خواب ناز سر کند. می پرسید چطوری؟ مطلب این شماره به شما ۱۴ نکته یاد می دهد که با آن ها می توانید خواب شب را برای خودتان و کوچولوی نازنین تان بهتر کنید.

 

راستی! برای شما که پدر یا مادر یک بچه دبستانی هستید، هیچ چیز مهم تر از این نباشد که بدانید فرزندتان با چه کسانی دوستی و معاشرت می کند. حتی شاید از بعضی از دوست های فرزندتان هم خوش تان نیاید. در چنین وضعیتی چه کار باید انجام دهید؟ آیا درست است که مستقیما این موضوع را به فرزندتان بگویید؟ یا ممکن است این کار بدتر باعث شود فرزند شما به طرف آن دوست «ناباب!» کشیده شود؟ راهش این است که توصیه مشاوران خانواده و روان شناسان کودک را که در همین چند صفحه ذکر شده، مطالعه کنید تا بدانید بهترین برخورد در این مواقع چیست!

 

مجله سیب سبز

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دوست ناباب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با دوست ناباب چه كنیم؟


یكی از چیزهایی كه برای پدر و مادر خوب لازم است این كه سعی كنند كودكی خودشان را به یاد بیاورند.



یكی از چیزهایی كه برای پدر و مادر خوب لازم است این كه سعی كنند كودكی خودشان را به یاد بیاورند. البته این كار اصلا ساده نیست ولی آن قدر در تربیت كودكان مفید است كه ارزشش را دارد! البته یك نكته جالب هم در این میان وجود دارد و آن این‌كه ما بخش بزرگی از كودكی‌مان را «نمی‌توانیم» به یاد بیاوریم، زیرا در آن زمان اصلا دنیا را به این شكلی كه حالا می‌بینیم، نمی‌دیدیم! موضوع كمی پیچیده شد! اگر مطلب این شماره را درباره بینایی نوزادان بخوانید منظور ما را بهتر می‌فهمید. نوزادان از بدو تولد، دنیا را طور دیگری می‌بینند. جالب است بدانید آن‌ها از زمان جنینی خودشان خاطره دارند. ولی آیا ما می‌توانیم حالا آن خاطرات را به یاد بیاوریم؟ هرگز!

اگر تازه صاحب فرزند شده‌اید، بعد از تبریك قدم نورسیده باید به شما بگوییم خودتان را برای شب‌های بی‌خوابی آماده كنید! چه تصمیم داشته باشید شیر خودتان را به نوزاد بدهید و چه شیر خشك، حتما می‌دانید كه معده نی‌نی كوچولوی تازه‌ متولد شده آن‌قدر كوچك است كه هر 2 ساعت یك‌بار در طول شب بیدار می‌شود و شما را هم با گریه‌هایش بیدار می‌كند تا گرسنه نماند. اما خوشبختانه حتی مادر یك نوزاد تازه متولد شده می‌تواند این شانس را داشته باشد كه 4 ساعت پیاپی در طول شب در خواب ناز سر كند. می‌پرسید چطوری؟ مطلب این شماره به شما 14 نكته یاد می‌دهد كه با آن‌ها می‌توانید خواب شب را برای خودتان و كوچولوی نازنین‌تان بهتر كنید.

راستی! برای شما كه پدر یا مادر یك بچه دبستانی هستید، هیچ‌چیز مهم‌تر از این نباشد كه بدانید فرزندتان با چه كسانی دوستی و معاشرت می‌كند. حتی شاید از بعضی از دوست‌های فرزندتان هم خوش‌تان نیاید. در چنین وضعیتی چه‌كار باید انجام دهید؟ آیا درست است كه مستقیما این موضوع را به فرزندتان بگویید؟ یا ممكن است این كار بدتر باعث شود فرزند شما به طرف آن دوست «ناباب!» كشیده شود؟ راهش این است كه توصیه مشاوران خانواده و روان‌شناسان كودك را كه در همین چند صفحه ذكر شده، مطالعه كنید تا بدانید بهترین برخورد در این مواقع چیست!