سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با دندان‌درد در ایام تعطیل چه کنیم؟



 

درمان دندان‌درد, شکستگی دندان

با دندان‌درد در ایام تعطیل چه کنیم؟

می‌خواهم بدانم در صورت ابتلا به دندان‌درد یا شکستگی دندان در تعطیلات نوروز یا در مسافرت باید چه اقدامات اورژانسی تا رسیدن به مرکزی که دندان‌پزشک داشته باشد، انجام دهیم؟...

یکی از مشکلاتی که گاهی در ایام تعطیل برای برخی از افراد به وجود می‌آید، ابتلا به دندان‌درد و در دسترس نبودن دندان‌پزشک یا مرکز درمانی است. در چنین مواردی ما فقط می‌توانیم به شما توصیه کنیم برای پیشگیری از درد کشیدن و کنار آمدن با دندان‌درد تا رسیدن به یک مرکز درمانی، از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن، مفنامیک‌اسید یا ایبوپروفن استفاده کنید.

البته امکان دارد شما به عفونت حاد یا التهاب دندان‌ها هم مبتلا شده و نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک داشته باشید اما خوردن آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز به تجویز پزشک دارد و نمی‌توان مصرف خودسرانه آنها را توصیه کرد. به همین دلیل تنها توصیه تا پیش از مراجعه به دندان‌پزشک، فقط آرام کردن درد دندان با خوردن قرص‌های مسکن است.

گاهی ممکن است در طول تعطیلات به علت زمین خوردن یا مصرف خوراکی‌های سخت، دچار شکستگی دندان هم بشوید. در این مورد توصیه می‌شود که در صورت امکان تکه شکسته دندان یا دندانی که به‌طو کامل از جایش جدا شده است را پیدا کنید، آن را بلافاصله درون شیر یا سرم فیزیولوژی قرار دهید و هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین دندان‌پزشک مراجعه کنید تا تکه شکسته یا دندان کامل را سرجایش قرار دهد و کارهای درمانی لازم برای ترمیم و حفظ دندان اصلی و طبیعی را انجام دهد.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
دندان درد و دل درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دندان در گوش مردی که ۳۳ سال گوش درد داشت!



 

 

کشف دندان در گوش مرد

 

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش مردی که به مدت ۳۳ سال از گوش درد عجیبی رنج می برد یک دندانشیری را کشف کردند.

 

استفان هیرست یک معدنچی سابق انگلیسی به مدت ۳۳ سال از عفونت و دردهای گوش راست رنج می برد تا اینکه پزشکان مورد بسیار عجیبی را در گوش این مرد ۴۷ ساله تشخیص دادند.

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش راست این مرد یک دندان شیری را یافتند که به بخشی از این کانال آسیب رسانده بود.

 

استفان هیرست در این خصوص گفت: "من از زمانی که ۱۴ سال داشتم از گوش درد وحشتناکی رنج می بردم.

 

درد متوقف نمی شد و به همین دلیل نمی توانستم بر روی کارم تمرکز کنم.

 

هیچکس نتوانست دلایل درد من را بفهمد تا اینکه یکروز تصمیم گرفتم آخرین تلاشم را بکنم. به همین دلیل یک وقت ویزیت در بیمارستان هالامشایر در شفیلد گرفتم.

 

به این ترتیب پس از سالها پزشکان یک دندان شیری کوچک را در گوش من پیدا کردند اما نمی توانستم بفهمم که این ماجرا چگونه پایان می یابد." هریست که دو فرزند دارد ۱۵ سال قبل کار معدن را به دلیل وضعیت سلامتی اش ترک کرد.

 

به گفته پزشکان، این دندان می تواند در زمان کودکی داخل گوش این مرد شده و در کانال شنوایی گیر کرده باشد.

 

وی در این خصوص گفت: "وقتی بچه بودم یکبار در مدرسه بین دو نیمکت سر خوردم و بخش راست صورتم محکم به زمین خورد.

 

از آن پس این درد سراغ من آمد و دیگر اجازه نداد که تمرکز کنم و یک زندگی عادی داشته باشم.

 

دیگر حساب دکترهایی را که برای درمان پیش آنها رفته ام از دست داده ام. نمی دانم چرا، اما هیچکس هرگز حضور این دندان شیری را در گوش من کشف نکرد.

 

به هر حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است."

منبع:  خبرگزارى مهر