سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با تصویر بدنی خود درگیر نشوید


تفكر وسواسی خانم‌ها در مورد تصویر بدنی‌شان، نه تنها به دختران جوان به ارث رسیده بلكه مردان را هم گرفتار كرده است. مطالعات نشان داده این مشکل از دهه 60 ، سال به سال بیشتر شده و حالا به یك اپیدمی تبدیل شده است






مطالعات نشان داده تفكر وسواسی خانم‌ها در مورد تصویر بدنی‌شان از دهه 60 ، سال به سال بیشتر شده و حالا به یك اپیدمی تبدیل شده است كه دختران جوان را نیز گرفتار خود كرده؛ در حقیقت دختران نوجوان از مادرهای‌شان الگو می‌گیرند؛ مادرانی كه دائما نگران اندازه و شكل اندامشان هستند و همین باعث می‌شود كه امروز شاهد دختران 13-14 ساله‌ای باشیم كه با وجود بلوغ و تكامل بدنشان، با رژیم‌های سخت غذایی سروكله می‌زنند. اما در این مطلب متوجه می‌شوید كه این تفكر فقط دخترانه نیست!





    وسوسه لاغری در میانسالی هم بروز می‌كند

قبلا همه فكر می‌كردند كه« آنوركسیا» از آن بیماری‌هایی‌است كه فقط دختران نوجوان را درگیر می‌كند اما اخیرا مشخص شده كه «آنوركسیا»، «بولیمیا» و سایر بیماری‌های وسواسی گوارشی می‌توانند در هر دوره‌ای از زندگی افراد رخ دهند و هیچ ربطی به سن و سال ندارند.  تحقیقات جدیدی كه در ماه‌های اخیر انجام شده، نشان داده است كه خانم‌ها در سنین 20، 30، 40 و حتی بیشتر به همان اندازه دختران جوان و نوجوان، خود را برای لاغر شدن و لاغر ماندن تحت فشار قرار می‌دهند. بدتر از همه این است كه خانم‌های بزرگسالی كه دچار این نوع بیماری‌های گوارشی می‌شوند، كمتر به بیماری خود اقرار كرده یا به پزشك مراجعه می‌كنند؛ چراكه این بیماری‌ها معمولا دختران نوجوان را درگیر می‌كنند!

تحقیقات نشان داده كه میانسالی در خانم‌ها به‌علت همراه بودن با طلاق احتمالی، ترك منزل فرزندان، ازدواج مجدد، بحث و جدل‌های معمول كه باعث ایجاد حس ناامنی می‌شود، سن حساسی در آن‌ها محسوب شده كه با احساس‌هایی مانند تنفر از خویش، بی‌ارزش بودن یا اعتماد به نفس پایین و تلاش برای لاغر شدن و زیبا ماندن فشار زیادی به آنها وارد می‌كند.



 براساس مطالعات، پا با 87 درصد آرا نفرت‌انگیزترین عضو بدن به حساب آمده و دور كمر با 79 درصد در رتبه بعدی قرار دارد! در این میان، قوزك پایی كه لاغر به‌نظر می‌آید، با كسب نیمی از آرا به‌عنوان تنها عضو دوست داشتنی بدن بین این شركت‌كنندگان مشخص شده!



   ورزش، تصویر بدنی را بهتر می‌كند

محققان می‌گویند ورزش كردن باعث بهبود تصویر بدنی می‌شود؛ حتی اگر یك گرم هم از وزن بدن كم نشود! انجام دادن ساده‌ترین ورزش‌ها باعث می‌شود آدم‌ها احساس بهتری در مورد ظاهر خودشان داشته باشند، حتی اگر هیچ تغییری نكرده باشند.

محققان كشف كرده‌اند كه ما بعد از ورزش كردن احساس سلامت بیشتری داریم كه در واقع ممكن است این احساس زمانی به سراغمان بیاید كه نسبت به قبل هیكلمان هیچ تغییری نكرده باشد.البته عكس این قضیه هم صادق است؛ روانكاوان می‌گویند این امر مبنی بر آن نیست كه فرد وقتی بیشتر ورزش می‌كند و اندامش متناسب‌تر می‌شود، احساس بهتری نسبت به‌خود پیدا می‌كند.از آنجایی كه انجام مقدار كمی ورزش هم می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد، عمل ورزش كردن صرفا می‌تواند بدون تغییر شكل فیزیكی بدن باعث تغییر و بهبود تصویر بدنی شود.






   كنار چاق‌ها بایستید، چاق می شوید!

تحقیقات نشان داده وقتی فردی كنار یك آدم چاق بایستد، به‌نظر می‌آید كه او فردی ضعیف، ناموفق و حتی چاق است اما وقتی همان فرد در كنار یك آدم خوش اندام بایستد، فردی مصمم، خوش‌تیپ، شاد، قوی و آرام به‌نظر می‌آید!محققان از طریق انجام یك آزمایش متوجه تمام این ماجراها شدند: آنها عكس آقایی را كه در كنار یك خانم چاق ایستاده به حدود 150 داوطلب نشان دادند و از آنها خواستند با یك نگاه، آقای مورد نظر را با 50 صفت مشخص شده توصیف كنند و بعد، عكس همان آقا را در كنار خانمی لاغر، به همان شركت‌كننده‌ها نشان دادند و باز از آنها خواستند تا بعد از یك نگاه كوتاه، او را با همان 50 صفت مشخص شده، توصیف كنند؛ نتیجه همان شد كه ابتدا گفتیم!به عقیده محققان، انجام این پروژه نشان‌دهنده سیاه بودن برچسبی است كه بر پیشانی افراد چاق خورده كه حتی افرادی كه دور و اطراف آنها دیده می‌شوند نیز از عواقب آن در امان نیستند. در واقع، تمام قضاوت‌هایی كه در مورد شخصیت این مرد شد، تحت‌تأثیر شمایل ظاهری خانمی است كه كنارش ایستاده بود .



 تاثیر «سیب سبز» بر تصویر بدنی!

می‌گویند مطالعه خوب است و روح آدم را می‌سازد و دوست خوبی برای همه آدم‌هاست و... اما یك پروژه علمی نشان داده مردانی كه مرتب مجله‌های مد جوانان را مطالعه می‌كنند، در مورد تصویر بدنی‌شان به طرز فزاینده‌ای دچار وسواس می‌شوند.در این تحقیق كه 166 مرد 18 تا 36 ساله را مورد مطالعه قرار داده، مشخص شده كه این دسته از خوانندگان مجلات مد، به‌صورتی افراطی به ورزش روی می‌آورند تا صاحب هیكلی عضلانی شوند و به گفته پژوهشگران به نوعی دچار بیماری «ورزشكاری عصبی» (در مقابل بیماری گوارشی بی‌اشتهایی عصبی!) می‌شوند.در واقع بیشتر مجلات مد بر روش‌های زیباتر شدن تكیه دارند و همین امر باعث می‌شود كه بعضی از آقایان محترم بیشتر به فكر بیفتند و برای بازگرداندن زیبایی خود به هر دری بزنند. قسمت فاجعه بار این ماجرا آن است كه خوانندگانی كه بیشتر از دیگران مشتری مجلات مد هستند، بیش از دیگران هم به فكر استفاده از استروئیدهای آنابولیك (مواد شیمیایی قابل حل در چربی)، پروتئین یا مكمل‌های انرژی‌زا به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی‌شان می‌افتند و بیشتر برای ورزش وقت می‌گذارند تا به اندام دلخواهشان دست یابند.


ویدیو مرتبط :
هیچ وقت با دست وپنجه کسی درگیر نشوید!( نابودی وهابی ها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این وسیله زمانی که خواب هستید مشکلات بدنی تان را برطرف می کند+تصویر



اخبار علمی  - این وسیله زمانی که خواب هستید مشکلات بدنی تان را برطرف می کند+تصویر

مطالعات جدید نشان می دهند برخورداری از خواب کافی شبانه برای عملکرد بهتر در روز بعد ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بررسی ها نشان می دهند که حتی چرت کوتاه بعدازظهر به خصوص بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین برای افراد اعجازی به بار می آورد که همیشه دچار ضعف و خستگی هستند.

گفتنی است، این صندلی باعث می شود ستون فقرات وضعیت مناسبی داشته باشند و سلامت فیزیکی بدن حفظ شود و هنگامی که در حال استراحت هستید تمام مشکلات ستون فقرات تان را از بین می برد

جنس ویژه این صندلی به راحتی وضعیت مهره گردن و شانه ها کمک می کند و ذهن و فکر را آرام کرده و استرس را دفع کند.

نتایج مطالعات نشان می دهند این صندلی باعث کاهش افسردگی و تنش های افسردگی می شود و مهره ها و ستون فقرات را به حالت اولیه خودش باز می گرداند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,مشکلات بدنی

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران