سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با این 6 روش خانگی، بدون هیچ ماده شیمیایی پوست‌تان را نو كنید


اگر بخواهید لك‌های صورت‌تان را از بین ببرید، لازم نیست پول زیادی خرج كنید و سراغ لیزر و درمان‌های گران بروید، می‌توانید از مواد طبیعی اطراف‌تان استفاده كنید



صبح بخیر:  لك‌های صورت از آن مشكلاتی است كه افراد زیادی با آن درگیرند اما همه برای از بین بردن آن‌ها به پزشك مراجعه نمی‌كنند. خیلی‌ها دیگر به لك‌های صورت‌شان عادت كرده‌اند اما از بین رفتن لك‌ها می‌تواند تغییر زیادی را در پوست ایجاد كند و جلوه‌ای تازه به پوست دهد اما چگونه؟ آیا تنها باید سراغ لیزر و كرم‌های گران‌قیمت رفت؟ نه خیال‌تان راحت باشد. می‌توانید با استفاده از خواص مواد طبیعی این لك‌ها را تا حد زیادی كم‌رنگ كنید یا حتی از بین ببرید.



لك‌‌های كوچك را از بین ببرید
 مواد لازم:
  • لیمو ترش: یك عدد
  • شیر:  2 قاشق غذاخوری
  •  پالپ‌ آلوورا
 روش تهیه:

آب لیموترش را بگیرید و با شیر مخلوط كنید و بعد روی مناطق لكه‌دار پوست بمالید. وقتی این ماده روی پوست خشك شد، روی آن پالپ آلوورا بگذارید و بعد روی آن را با چسب یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند.



ماسكی ضد‌لك بسازید
 مواد لازم:
  • شیرخشك: 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 4 قاشق غذاخوری
 روش تهیه:

همه این مواد را با هم مخلوط كنید تا ماده حالت خمیری پیدا كند. آن را به‌صورت بمالید و اجازه دهید حدود 20‌دقیقه روی پوست باقی بماند، بعد صورت را بشویید و سپس روی صورت مقداری ماست ساده بمالید. حالا حدود 10 دقیقه صبر كنید و بعد صورت‌تان را بشویید.





ماسك سیب برای از بین بردن لك‌ها

 مواد لازم:
  • سیب: یك عدد
  • شیر: به‌مقدار لازم
  • لیمو ترش: 2 عدد
  • شكر: 3 قاشق غذاخوری
 روش تهیه:

یك سیب كوچك را با مقدار كمی شیر در مخلوط‌كن بریزید و بعد به آن آب 2عدد لیموترش را اضافه كنید و در نهایت 3 قاشق شكر در آن بریزید. حالا مایه را خوب مخلوط كنید بعد كمی آن را بجوشانید.

اجازه دهید تا خنك شود. بعد از آن حدود 45 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسك را هفته‌ای 3 بار استفاده كنید، بهتر است شب‌ها روی صورت بگذارید كه دیگر بیرون نروید.



لك‌های ناشی از آفتاب را از بین ببرید

یك مخلوط خمیری شكل از آب‌لیمو و شكر(یا نمك) درست كنید و بعد این خمیر را حدود 20 دقیقه روی لك‌ها بگذارید و بعد بشویید. بهتر است این كار را شب‌ها انجام دهید.



ماسك خیار و جعفری بسازید

یك خیار له كنید و 5 قاشق غذاخوری از آن را با 5 قاشق غذاخوری جعفری له‌شده مخلوط كنید و 5 قاشق روغن كنجد به آن بیفزایید. این مخلوط را در شیشه درداری بریزید و در آن را محكم ببندید و بعد این شیشه را چند روز در محلی تاریك نگهداری كنید و بعد از آن روی جوش‌ها بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد بشویید.





هم لایه‌بردار، هم مرطوب‌كننده و هم تونر

مواد لازم:
  • گوجه‌فرنگی: 2عدد
  • لیمو ترش: یك عدد
  • آرد جو دوسر: 2قاشق غذاخوری
  • جوش‌شیرین: 2 قاشق چای خوری
  • عسل:‌ یك قاشق غذاخوری
 روش تهیه:

آب 2عدد گوجه‌فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف كنید، البته پالپ‌های آن را نگه دارید. بعد آب یك لیمو تازه را نیز با آب گوجه‌فرنگی مخلوط كنید. مقداری آردجو دوسر با آب مخلوط كنید تا حالت خمیری شكل پیدا كند و به مواد اضافه كنید تا ماده لایه‌بردار درست شود، حالا صورت‌تان را با این ماده خمیری بشویید. روی قسمت‌های لك یا دانه‌های سرسیاه بیشتر تمركز كنید، بعد صورت‌تان را كاملا با آب بشویید و بعد با یك حوله تمیز خشك كنید. یك گوش‌پاك‌كن یا یك پنبه گلوله‌ای را در آبلیمو و گوجه قرار دهید و از آن به‌عنوان یك تونر استفاده كنید. بعد روی صورت‌تان پالپ‌های گوجه بمالید تا همانند ماسك شود. اجازه دهید این ماسك حدود 15 دقیقه روی پوست‌تان بماند تا اسید اجازه یابد آلودگی‌ها را بیرون بكشد. پالپ‌های گوجه‌فرنگی نیز دانه‌های سرسیاه را از بین می‌برند. در نهایت نیز 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید و به‌صورت نقطه‌ای روی جوش‌ها بگذارید. جوش‌شیرین جوش‌ها را خشك می‌كند و عسل نیز به‌عنوان یك مرطوب‌كننده طبیعی است.


ویدیو مرتبط :
بانوان در معرض 167 ماده شیمیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوست‌تان را نو كنید


برای درمان جوش‌های شدید پوستی و آن دسته از جوشگاه‌هایی كه در برابر راهكارهای معمولی، واكنش خوبی از خود نشان نداده‌اند، راه‌حل‌ دیگری وجود دارد و آن مراجعه به متخصص پوست است. متخصص پوستی كه شما برای درمان لكه‌ها به او مراجعه می‌كنید، براساس نوع و شدت لكه‌ها و ارزیابی شیوه‌های درمانی كه شما تا‌كنون در پیش گرفته‌اید، یكی از راه‌های زیر را به شما پیشنهاد خواهد كرد:




لیزر درمانی:جراحی بدون جراحی


معمولا از لیزر برای درمان جوشگاه‌های بسیار جدی كه وضعیت وخیمی پیدا كرده‌اند استفاده می‌شود. دوره درمان توسط لیزر همانند یك عمل جراحی بسیار ساده است كه توسط پزشك شما انجام خواهد شد. در این مورد شیوه درمانی به این شكل است كه پزشك توسط لیزر، لایه نازكی از پوست‌تان را (لایه آسیب دیده) برمی‌دارد و به این ترتیب به پوست شما لطافت از دست رفته را باز می‌گرداند. مدت زمان انجام لیزر غالبا بین چند دقیقه تا یك ساعت است و مدت زمان برای بهبود كامل جوش‌ها نیز حدودیك هفته تا 10 روز خواهد بود.



الكترولیز:پوست تراشی!

این روشی است كه طبق آن، پزشك به وسیله ابزارهای الكتریكی كه به شكل چرخشی روی پوست حركت می‌كنند، سطح پوست را تمیز می‌كند. در این شیوه درمانی، یك لایه جدید از پوست جایگزین لایه آسیب دیده می‌شود. طول دوره درمان حدود10 روز تا 3 هفته است. الكترولیز خفیف هم نوعی از الكترولیز است كه نسبت به نوع قبلی شدت كمتری دارد و می‌تواند به بهبود ظاهری جوشگاه‌ها كمك فراوانی كند. از این روش درمانی معمولا برای درمان جوشگاه‌هایی كه وخامت چندانی ندارند استفاده می‌شود.



پیوند پوست:گوش به جای صورت

یكی دیگر از راه‌های درمانی موثر برای از بین بردن لكه‌های پوستی، پیوند پوست است. در این روش درمانی، لایه نازكی پوست از قسمتی از بدن (مانند لاله گوش) برداشته شده و به محل آسیب دیده پیوند زده می‌شود. به این ترتیب پس از تكمیل دوره درمان، به‌تدریج چاله‌های روی پوست پر خواهند شد.



اگر حس می‌كنید جوش‌های پوستی شما بسیار وخیم هستند، ابتدا با یك دكتر مشورت كنید و از او بخواهید یك راهكار درمانی مفید و اثر بخش به شما معرفی كند. اگر هم جوشگاه‌های شما وخامت چندانی ندارند سعی كنید ابتدا با درمان‌های طبیعی سپس با درمان‌های دارویی آن‌ها را بهبود بخشید





تزریق كلاژن: پر كردن جای خالی

تزریق كلاژن و استروژن به زیر پوست هم می‌تواند راه درمانی موثری برای پر كردن حفره‌های پوستی باشد. توجه داشته باشید بهترین زمان برای درمان لكه‌های پوستی، درست زمانی است كه جوش‌ها به چاله‌هایی روی پوست تبدیل می‌شوند. در ضمن فراموش نكنید برای این‌كه طول دوره درمان با موفقیت به پایان برسد، باید همواره تحت نظر پزشك باشید تا به‌طور مرتب شرایط پوست‌تان را ارزیابی كرده و بهترین راه درمان را پیش روی‌تان قرار دهد. قطعا نمی‌توان گفت یك روش ثابت و قطعی برای درمان تمام جوشگاه‌ها وجود دارد و همواره مراحل و طول دوره‌های درمان به شرایط هر فرد بستگی دارد. ممكن است پوست بعضی از افراد عكس‌العمل بسیار خوبی در برابر درمان‌های طبیعی از خود نشان دهد و در مقابل، پوست افرادی دیگر، به راه‌های درمانی دیگر مثل استفاده از داروها و كرم‌های موضعی، لیزر درمانی و لایه برداری نیاز داشته باشد.

منبع : مجله زندگی ایده آل