سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با این نکات عمر زندگی زناشویی تان را بیشتر کنید



زندگی زناشویی,زندگی مشترک, انتخاب همسر

برای اینکه زندگی طولانی و باکیفیتی کنار همسرتان داشته باشید، باید چند نکته را مدنظر قرار بدهید و یاد بگیرید:

1 - انعطاف‌پذیری مناسب زوج در رابطه
یکی از شاخصه‌های هوش اجتماعی است که تطابق فرد با زندگی اجتماعی را بیشتر می‌کند و انعطاف‌ناپذیری باعث کوتاه شدن عمر زندگی مشترک می‌شود.

2 - صداقت که باید دوطرفه باشد
یعنی هر یک از طرفین باید زمینه صداقت را فراهم کند و بعد انتظار رفتار صادقانه از طرف مقابل داشته باشد. صداقت و رفتار صادقانه یک «باید» است اما بی‌صداقتی معمولا ناشی از ترس و گاهی برای حفظ منافع است و در بحث ما، نداشتن صداقت ناشی از ترس است که دردسرساز می‌شود. خیلی از زوج‌ها یکدیگر را محدود یا تهدید می‌کنند و وقتی همسرشان آن رفتار را دور از چشمشان انجام داد، او را به نداشتن صداقت متهم می‌کنند.

3 - جراتمند بودن زوج
مساله بعدی است که بسیار برای زوج‌ها ضرورت دارد؛ آنها باید یاد بگیرند احساسشان را به نحوی سالم مطرح، دیدگاهشان را بیان و نظر مخالف یا موافقشان را به شیوه‌ای صحیح اعلام کنند.
معمولا زوج‌ها قبل از ازدواج برای جلب رضایت طرف مقابل، هر کاری انجام می‌دهند اما به محض ازدواج، همه آنها را کنار می‌گذارند!

زندگی مشترک در ابتدا، با تمام سختی‌هایی که برای انتخاب همسر دارد، بسیار آسان است اما اگر از یک زندگی مراقبت نشود، قطعا آسیب خواهد دید. این مراقبت باید به صورت دوطرفه باشد؛ هر دو طرف باید مراقب رفتار خودشان و احساس طرف مقابل باشند و بدانند هر دو مسئول حفاظت از زندگی مشترکشان هستند.
منبع : tebyan


ویدیو مرتبط :
بردن اختلاف زناشویی = باختن زندگی زناشویی ـ هلاکویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در زندگی زناشویی این نکات را فراموش نکنید



حفظ زندگی زناشویی

یکدلی، توانایی شناخت و درک احساسات طرف مقابل، مهم ترین بخش از رابطه دو نفره است

 

یکدلی، توانایی شناخت و درک احساسات طرف مقابل، مهم ترین بخش از رابطه دو نفره است، شما با به کاربردن احساساتی ساده و بدور از هر نوع شوخی و طعنه زدن می توانید گرمای زندگی زناشویی تان را حفظ کنید.

زندگی فراز و نشیب هایش زیاد است و ممکن است جر و بحث های کوچک به مشکلات بزرگ تبدیل شود. از همین امروز تصمیم بگیرید با جملات ساده و کاربردی زندگی تان را در لحظه اول فروپاشی نجات دهید. یادتان باشد این جملات به نظر غیر منطقی می آید اما در واقع بسیار موثر است و باعث می شود سراغ شوخی،طعنه و کنایه نروید.


به نظر من عالی هستی
این بهترین جواب به سوالاتی از این قبیل است که آیا این شلوار من را چاق نشان می دهد؟ اگرجوابی غیر از جواب بالا را بدهید می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود. برن استین می گوید به زبان آوردن افکارتان یا گفتن هر چیز کوچیکی که به ذهنتان می رسد، می تواند به روابطتان آسیب جدی برساند.


من تو رو بیشتر از هر چیز و هر کس دیگه ای دوس دارم
طبق یک مطالعه اخیر، محققان این نمونه از صحبت کردن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که افراد مورد بررسی، این نوع محبت ظاهری را هفته ای سه بار امتحان کردند. همانطور که احساسات واقعی به عنوان پایه زندگی محسوب می شود، محبت ظاهری هم می تواند به ادامه دوام رابطه کمک کند.


برای حفظ رابطه این را بگویید«من حالم خوبه»
طبق نظر "الیزابت برن استین ٝ مواقعی وجود دارد که همسرتان می خواهد بداند چه چیزی شما را ناراحت کرده اما بعضی مواقع فقط برای اطمینان مجدد از حال شما دائم جویای حالتان می شود. کارشناسان این دروغ مصلحتی را پوشش محافظتی می نامند که در واقع مانند یک سپر یا حفاظ، همسرتان را از استرس و نگرانی حفظ می کند.


من درک می کنم
حتی اگر تمام جزئیات حرف همسرتان رو متوجه نمی شوید اما باز هم مهم است که وانمود کنید تمام گرفتاری های او رو درک می کنید. یکدلی توانایی شناخت و درک احساسات طرف مقابل- مهم ترین بخش از هر رابطه ی دو نفره هست.

 

مسائل زناشویی

از همین امروز تصمیم بگیرید با جملات ساده و کاربردی زندگی تان را در لحظه اول فروپاشی نجات دهید

 

این شوخی ها را با همسرتان نکنید
شما با به کاربردن جمله های ما روزهای خوشی را در زندگی مشترک تان خواهید داشت پس سعی کنید این روزهای خوب را با شوخی های نامربوط با همسرتان خراب نکنید. بعضی از موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنیم ، رابطه ما با همسرمان را به تدریج خراب می کنند ، پس بیایید با هم این رفتارها را بخوانیم و کنار بگذاریم !


طلاقت می دهم
 مثلا همسر شما می گوید "اگه یکماه آشپزی نکنم چیکار می کنی؟" بدترین جواب این است :"خب طلاقت میدم!" بعد هم غش غش میخندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید :"بابا شوخی کردم" همسر شما هم ناراحت می شود و شما او را "بی جنبه" خطاب می کنید و یک شوخی ساده می شود بهانه ای برای جنجال ! خب حالا فرضا اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می آورید، اما یک اتفاق خیلی بد افتاده ، همسر شما نگران و مضطرب می شود، به فکر می رود ، ناراحت می شود ، در رابطه زناشویی اش کمی سرد می شود و ... البته منظورم این نیست که گاهی با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می شود ، منظور این است که وقتی از این شوخی ها کردید کم کم عادت تان می شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می زنید.


زن دوم می گیرم
شب دیر به خانه می آیید ، همسرتان می گوید :"کجا بودی تا این وقت شب؟" شما هم می گویید:"خونه دومی !!!" خیلی شوخی جالبی بود نه ؟ یا مثلا بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می کنید ! مثلا به بچه هایتان می گویید:" آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!" البته تجربه ی من ثابت کرده مردانی که از این شوخی ها می کنند ، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی کنند ! ولی باز هم می گویم این شوخی ها تیشه به ریشه زندگی می زند.


وصیت نامه منو بیارید
آقا یک سرماخوردگی کوچک گرفته ، به همسرش می گوید :" خانم اون قلم و کاغذ رو بردار بیار آخرین وصیت هام رو بکنم." یا مثلا زیاد دیدم آقایانی که تا مشکلی در کارشان پیش می آید می گویند :" خانم اون وسایل ما رو جمع کن امروز فرداست که با مامور بیان دنبالم." یا "سعی کن ماهی یه بار بیای ملاقاتم و کمپوت آناناس هم بیاری!"


شوخی های فیزیکی
یک سری شوخی هایی هست که ما در فضای دوستانه خودمان انجام می دهیم ، مثلا با بیل می زنیم توی سر رفیقمان و به مدت نیم ساعت با هم می خندیم ! یا دوستمان با لگد ما را سه متر جلوتر پرتاب می کند ! خب اینها در فضای مردانه همه نشانه محبت و دوست داشتن است ! ولی هرگز از این شوخی ها با همسرتان نکنید ، خانم ها احساسات بسیار قوی ای دارند..


شوخی توهینی
باز هم این یک نوع دیگر از خوشمزگی های به جا مانده از دوران مجردی است ! البته منظورم از فحش ، حرفی است که توهین تلقی شود ، همسر شما ممکن است چیزی نگوید و یا عادت کرده باشد ، ولی باور کنید شروع با این واژه های ساده زندگی خیلی ها را به مرز طلاق کشانده است. خواهش می کنم از این الفاظ استفاده نکنید.


شوخی در مورد خانواده همسر
مثلا خانمی به همسرش می گوید :" اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه" شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید :" بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا !" این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصا بزرگترها یعنی فرضا با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای کنید که دور از شان آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.


مسخره کردن
مسخره کردن همیشه بد است ، مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن ! این مسخره کردن می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد ، همسرتان کاری را درست انجام نداده شما با این کلمات او را صدا می کنید " نابغه ! آی کیو ! دانشمند ! "یا مسخره کردن قد ، هیکل یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است ، مسخره کردن غذا را هم زیاد دیده ام.


منابع : تبیان