سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!


متخصصان ناخن اغلب فراموش می کنند که اصطلاحات ساده کارشان، برای مردم عادی شبیه به زبان مریخی است. آشنایی نداشتن مشتریان با این اصطلاحات تکنیکی ممکن است سوءتفاهم یا توقعات نادرست ایجاد کند.

مجله زیبایی سالم: متخصصان ناخن اغلب فراموش می کنند که اصطلاحات ساده کارشان، برای مردم عادی شبیه به زبان مریخی است. آشنایی نداشتن مشتریان با این اصطلاحات تکنیکی ممکن است سوءتفاهم یا توقعات نادرست ایجاد کند. به نوشته سایت تخصصی ناخن در این مطلب تصمیم داریم شما با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید! اگر آماده اید یک زبان جدید یاد بگیرید با ما همراه باشید:

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

انواع لاک های ناخن:

لاک پایه یا بیس Base Coat

نوعی محلی یا لاک که به عنوان پایه و زیرساخت محافظ روی ناخن تمیز زده می شود و باعث چسبندگی بهتر لاک به ناخن طبیعی می شود. یکی از کاربردهای آن می تواند پیشگیری از لک شدن و رنگ گرفتن ناخن طبیعی توسط لاک های تیره و پررنگ باشید.

لاک ناخن Nail Polish/ Lacquer

لایه رنگی که روی ناخن های دست یا پا زده می شود و به آن ها رنگ و درخشندگی می بخشد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

لاک تری فری

لاکی در ترکیب شیمیای آن سه ماده مضر فرمالدئید (Formaldehyde)، تولوئن (Toluene) و دیبوتیل فتالات (Dibutyl Phthalate/ DBP) به کار نرفته است.

لاک فایوفری

لاکی که در ترکیب آن تولوئن (Toluene)، دیبوتیل فتالات (Dibutyl Phthalate)، فرمالدئید (Formaldehyde)، صمغ فرمالدئید (Formaldehyde resin) و کافور (Camphor) به کار نرفته باشد.

لاک هفت روزه

این یک نوع ژل لاک نیست، بلکه لاک ناخنی است که حدود 7 روز دوام می آورد بدون اینکه پریدگی های مشهودی در ظاهرش رخ بدهد. در مقایسه با لاک های سنتی که دوام شان بسته به میزان کاری که از ناخن های تان می کشید بین 3 ساعت تا یک هفته است، این لاک ها حداقل تا یک هفته سالم می ماند.

لایه نهایی یا برق ناخن Top Coat

این لاک اغلب بی رنگ و براق است اما اخیرا نمونه مات آن هم به بازار آمده است. این لاک از لاک رنگی شما محافظت می کند و به مانیکور شما دوام می بخشد. یکی از کاربردهای آن چسباندن تزیینات و نگین ها روی ناخن است.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

انواع ژل های ناخن UV/ LED Gels

ماده شیمیایی بر پایه رزین صمغ است که روی ناخن دست یا پا قرار می گیرد و تنها با قرار گرفتن در معرض نور UV یا LED به مدت مشخص خشک و ثابت می شود.

ژل لاک Gel Polish

لایه نازک تری از ژل نرم و انحلال پذیر که مثل یک لاک معمولی روی ناخن زده می شود اما بسیار قوی تر از لاک معمولی است که حداقل دو هفته دوام دارد. برای استفاده از ژل لاک نیازی نیست که ناخن های طبیعی ابتدا سوهان خورده و سطح شان زبر شود

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

ژل نرم یا انحلال پذیر Soak off Gel/ Soft Gel

نوعی از رزین های ژلی است که استون می تواند در آن ها نفوذ کرده و رزین موجود در ترکیب شان را از بین ببرد که در نتیجه آن، می توان ژل تثبیت شده را بدون آسیب دیدن ناخن طبیعی، از روی آن جدا کرد. ژل های نرم اغلب استحکام لازم جهت اکستنشن (تیپ) یا اضافه کردن طول ناخن ها را ندارد.

ژل سخت Hard Gel

گونه نفوذناپذیری از رزین های ژلی است که با قرار گرفتن در استون از سطح ناخن جدا نمی شود و تنها راه برداشتن آن ها، سوهان زدن یا رشد طبیعی ناخن است. معمولا از این نوع ژل ها به دلیل استحکام شان، برای اکستنشن ها و اضافه کردن به طول ناخن یا به عنوان لایه ای محافظ روی ناخن طبیعی استفاده می شود. رزین ژلی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به رزین آکریلیک دارد.

ناخن های آکریلیک Acrylic Nails

آکریلیک نوعی رزین سخت است که از ترکیب پودر و مایع حاصل می شود. تثبیت این نوع رزین از طریق واکنش شیمیایی پودر و مایع (مونومر) و سپس تبخیر آن، صورت می گیرد. رزین آکریلیک انعطاف پذیری کمتری نسبت به رزین ژلی دارد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

کاشت ناخن Full Set

زمانی است که هیچ کاری روی ناخن های شما انجام نشده و ماده ای (ژل یا آکریلیک) روی ناخن طبیعی تان قرار ندارد و تصمیم گرفته اید توسط اکستنشن یا اوورلی به ناخن های تان شکل بدهید. برای این کار زمان و مواد زیادی مصرف می شود.

ترمیم کاشت ناخن Fill

زمانی انجام می شود که از کاشت ناخن شما 2 تا 3 هفته گذشته است و می خواهید فاصله میان لایه کار شده قبلی و ریشه ناخن تان مجددا توسط مواد پر شود. ترمیم مخصوص ناخن های کاشته شده با ژل سخت یا آکریلیک است. ژل لاک ها یا ژل های نرم باید هر 2 تا 3 هفته توسط استون از روی ناخن برداشته شود و مجددا روی ناخن های طبیعی شما کار شود.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

اوورلی Overlay

زمانی است که ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن طبیعی دقیقا به همان اندازه خود آن و صرفا به منظور افزایش استحکام نه به منظور افزایش طول ناخن آن قرار می گیرد. این کار اغلب زمانی انجام می شود که ناخن های طبیعی شما بسیار شکننده اند یا از ناخن های تان برای انجام کارهای سخت استفاده می کنید و احتمال آسیب دیدن شان زیاد است.

اکستنشن ناخن Extensions

این دسته از خدمات اغلب روی ناخن های دست جهت افزایش طول و استحکام آن ها انجاممی شوند که در مورد ناخن های پا نیز قابل اجرا است. برای این منظور سه راه وجود دارد: اول اینکه: از رزین های ژلی نفوذناپذیر (ژل سخت) یا رزین آکریلیک استفاده می شود. در این حالت از یک قالب پلاستیکی یا مقوایی استفاده می شود تا ژل یا آکریلیک روی ناخن قرار گیرد و مقداری هم تا روی قالب امتداد یابد، پس از تثبیت ژل یا آکریلیک قالب برداشته می شود.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

در روش دوم: برای اکستنشن از تیپ یا سر ناخن های مصنوعی آماده استفاده می شود که ممکن است از جنس پلاستیک، فایبرگلس یا غیره باشد. پس از قرار دادن این سر ناخن ها روی ناخن طبیعی، ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن قرار می گیرد و به صورت دلخواه شکل داده می شود.

روش سوم هم چسباندن ناخن مصنوعی با طرح های متنوع یا تیپ های فرنچ شده آماده توسط چسب مخصوص روی ناخن است.

مانیکور پیشرفته یا اسپا مانیکور Spa Manicure

اسپا مانیکور شامل خیساندن ناخن های دست، شکل دادن به آن ها، کنار زدن کوتیکل، لایه برداری از دست تا آرنج، استفاده از کرم به همراه ماساژ دست و لاک زدن است. ارائه این خدمات معمولا 60 دقیقه زمان می برد. به طور معمول اسپا مانیکور شامل مراقبت های اضافه ای همچون استفاده از پارافین نمی شود.

پدیکور ساده Basic Pedicure

یک پدیکور ساده شامل خیساندن پا، شکل دادن به ناخن ها، کنار زدن کوتیکل، استفاده از کرم و لاک زدن است. این خدمت حدودا 30 تا 45 دقیقه زمان می برد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!

پدیکور پیشرفته یا اسپا پدیکور Spa Pedicure

اسپا پدیکور شامل خیساندن پا، شکل دادن یا چیدن ناخن ها، کنار زدن کوتیکل، لایه برداری از پا تا سر زانو، نرم کردن پینه ها، استفاده از کرم به همراه ماساژ پا و نهایتا لاک زدن است. ارائه این خدمات معمولا 45 تا 60 دقیقه زمان می برد. به طور معمول اسپا پدیکورها شامل مراقبت های اضافه ای همچون استفاده از پارافین نمی شود.

در این لیست قصد داشتیم توضیح مختصری در مورد خدمات پایه ناخن ارائه دهیم. چرا که معتقدیم اگر بر اصطلاحات این کار تسلط داشته باشید، بهتر می توانید خدمات ناخن مورد نیازتان را درخواست کنید و از نتیجه نهایی نیز رضایت بیشتری خواهیدداشت. اگر تعریفی ناقص است یا اصطلاحات ضروری دیگری به نظرتان می رسد که اضافه شدنش به فهرست می تواند مفید باشد، خوشحال می شویم پیشنهادات تان را با ما در میان بگذارید.


ویدیو مرتبط :
با مهرآفرین آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با اصطلاحات سینمایی آشنا شوید


اگر خودتان این کاره اید، این واژه ها مثل یاد دادن الفبا به یک دکتر است و تا اینجا هم که خوانده اید وقتتان را هدر داده اید. اما اگر خیلی تازه کارید شاید اینها به کارتان آمد.

همشهری جوان: وقتی درباره فیلمی با دیگران حرف می زنید، ممکن است با اصطلاحاتی مواجه شوید که معنای دقیق آنها را نفهمید. البته استفاده کردن از این واژگان به خودی خود ارزشی ندارد چون می شود همان مفهوم را به شکلی دیگر بیان  کرد. اما از آنجایی که نمی توانید هی از طرف بپرسید، معنی این اصطلاح چیست، بد نیست که با آنها آشنا باشید.

البته اگر خودتان این کاره اید، این واژه ها مثل یاد دادن الفبا به یک دکتر است و تا اینجا هم که خوانده اید وقتتان را هدر داده اید. اما اگر خیلی تازه کارید شاید اینها به کارتان آمد.



میزانسن:

معمولا به عناصر موجود در یک صحنه که رویداد دراماتیک را احاطه کرده اند (دکور و نور و...) گفته می شود. درواقع آنچه که شما در یک نما مشاهده می کنید، شامل حرکت بازیگران، حرکت دوربین، دکور و... میزانسن است که کارگردان ترتیب آن را داده.

نریشن:

اطلاعاتی که توسط یک نریتور روی فیلم درباره فیلم گفته می شود. صدایی خارج از قاب تصویر است.

پروتاگونیست:

قهرمان اصلی فیلم است که در یک بحران درگیر می شود و تماشاگر را تحت تاثیر  قرار می دهد. به کسی که مقابل قهرمان یا پروتاگونیست قرار می گیرد و سعی می کند او را از هدفش باز بدارد آنتاگونیست گفته می شود.



اسلوموشن:

یک افکت سینمایی است که در آن تصاویر با سرعتی آهسته تر از سرعت طبیعی حرکت می کنند. برعکس آن فست موشن است که رویداد با سرعتی بیشتر از حالت طبیعی نمایش داده می شود. این افکت (فست موشن) بیشتر در فیلم های کمدی دیده می شود.

سکانس:

واحدی از فیلم است که متشکل از نماها یا صحنه های مرتبط با هم که یک قطعه کامل از داستان فیلم را دربر دارد.

کلوزآپ:

نمایی که چهره شخصیت را در قاب دارد یا یک شی را.

اینسرت:

نمایی درشت از یک بخش از یک شی. مثلا نمای دستگیره یا دکمه های تلفن.

دیزالو:

نوعی انتقال تدریجی است که در آن یک صحنه به تدریج محو و صحنه دیگر به تدریج آشکار می شود. هم پایان نمای در حال رفت و هم غاز نمای در حال ورود مختصرا روی پرده همزمان دیده می شود.



فید:

یک وسیله انتقالی دیگر است برای حرکت از یک صحنه یا فصل فیلم به صحنه یا فصل دیگر. تصویر به تدریج رو به سیاهی می رود.

ضدقهرمان:

شخصیتی در فیلم که در عین حال که دوست داشتنی و سمپاتیک است ولی تنها، خونسرد، عصبانی و اغلب نسبت به مسایل اجتماعی و سیاسی لاقید است و به همه آنها پشت پا می زند.