سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

باورهای اشتباه در مورد واکسن آنفولانزا


افزایش شیوع آنفولانزادر جامعه، ترس از ابتلاء به انواع خطرناک آن مثل آنفولانزای پرندگان و یا نوع خوکی آن، گرفتاری های ناشی از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا مثل تب، سرفه، و... گاهی سبب می شود نتوانیم از این دو فصل زیبا لذت ببریم.

وب سایت گجت نیوز - آیدا صالحی: شاید برای برخی از ما فصل پاییز و زمستان تداعی کننده تجربیات ناخوشایند ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا باشد.

افزایش شیوع آنفولانزادر جامعه، ترس از ابتلاء به انواع خطرناک آن مثل آنفولانزای پرندگان و یا نوع خوکی آن، گرفتاری های ناشی از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا مثل تب، سرفه، ناخوشی، گرفتگی و آب ریزش بینی، گاهی سبب می شود نتوانیم از این دو فصل زیبا لذت ببریم.

 هر سال تعداد قابل‌توجهی از افراد حتی در کشورهای پیشرفته جان خود را در اثر آنفولانزا از دست می‌دهند. جالب است بدانید این عفونت را نمی‌توان به سادگی رفع کرد.

اما در مورد این بیماری باورهای اشتباهی در میان مردم شکل گرفته که گاهی از خود بیماری نیز مشکل ساز تر خواهد بود.در این مطلب به برخی از این باور های غلط در مورد بیماری آنفولانزا و واکسن آن اشاره خواهیم کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

باورهای اشتباه مردم در مورد بیماری آنفولانزا و واکسن آن

آنفولانزا را دست کم نگیرید

باور اشتباه: آنفولانزا یک عفونت ویروسی خفیف است که خطرناک محسوب نمی‌شود.

واقعیت این است که اگرچه آنفولانزا خطرناک‌ترین بیماری جهان محسوب نمی‌شود؛ اما مطمئناً بیماری ساده‌ای نیست. از آنجا که هر سال ۲۵۰ الی ۵۰۰ هزار نفر فرد بالغ در سراسر جهان در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، اهمیت و جدیت این بیماری مشخص است.

آنفولانزای فصلی برای افراد مسن و کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، خطر بیشتری دارد. این در حالی است که آنفولانزای فراگیر H1N1 بیشتر برای جوانان خطرناک است.

بدن هیچکس در مقابل آنفولانزا مصون نیست

باور اشتباه: بیشتر افراد فکر می‌کنند از آنجا که تاکنون دچار آنفولانزا نشده‌اند، به طور طبیعی نسبت به این عفونت مصون هستند.

واقعیت این است که گونه‌های مختلف ویروس آنفولانزا هر سال تغییر می‌یابند یا جهش می‌کنند. در نتیجه نمی‌توان گفت مصونیت گذشته شما باعث می‌شود در برابر انواع جدید این ویروس در آینده در امان باشید.باورهای اشتباه زیادی در مورد واکسن آنفولانزا وجود دارد؛ واکسنی که بهترین حافظت ممکن در مقابل آنفولانزا محسوب می‌شود.

واکسن منجر به بروز آنفولانزا نمی‌شود


باور اشتباه: یکی از باورهای اشتباه رایج که نه علمی و نه مورد تأیید است، این است که خود واکسن منجر به بروز آنفولانزا می‌شود. این باور اشتباه از روزنامه‌های کم‌ارزش و نوشتارهای بی‌مسئولیت نشئت می‌گیرد که باعث ایجاد وحشت شده و جامعه را تهدید می‌کنند.

واقعیت این است که اگرچه در مواردی واکسن منجر به بروز عفونت می‌شود؛ اما این موضوع تنها در مورد واکسن‌های زنده صادق است. واکسن آنفولانزا تنها حاوی نمونه‌های مرده این ویروس است که نمی‌تواند باعث بروز عفونت شود.

واکسن آنفولانزا عوارض جانبی شدید ندارد

باور اشتباه: یک باور اشتباه دیگر این است که واکسن عوارض جانبی شدیدی دارد.

واکسن آنفولانزا در واقع بسیار ایمن است و در بیشتر افراد هیچ عکس‌العملی جز تورم و سرخی در محل تزریق سرنگ ایجاد نمی‌کند.

 افرادی که برای اولین بار واکسن آنفولانزا می‌زنند، ممکن است دچار درد ماهیچه‌ها و خستگی شوند. اگرچه این علائم ممکن است با آنفولانزا اشتباه گرفته شوند، اما شک نکنید که علائم آنفولانزا مدت بیشتری دوام می‌آورند و بسیار شدیدتر هستند.
باورهای اشتباه مردم در مورد بیماری آنفولانزا و واکسن آن

موفقیت واکسن آنفولانزا بالاست


باور اشتباه: اگر واکسن هم بزنید، دچار آنفولانزا می‌شوید.

اگرچه تأثیر واکسن آنفولانزا ۱۰۰ درصد نیست؛ اما درصد موفقیت بالایی دارد. این واکسن بیشتر برای افراد زیر ۶۵ سال که زندگی سالمی دارند، مؤثر است. در نتیجه تأثیر واکسن عمدتاً به سن و سلامت شخص و گونه ویروس موجود در واکسن بستگی دارد.

واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی کند

باور اشتباه: واکسن آنفولانزا باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

کاملاً برعکس. واکس آنفولانزا در واقع سیستم ایمنی شما را در مقابل ویروس آنفولانزا تقویت می‌کند و بهبود می‌بخشد.

واکسن آنفولانزا نه سرماخوردگی !

باور اشتباه: واکسن آنفولانزا شما را نسبت به تمام سرماخوردگی‌ها مقاوم می‌کند.

سرماخوردگی و سرفه یا ناراحتی معده و اسهالی که توسط باکتری یا ویروس ایجاد شده، ربطی به آنفولانزا ندارد و واکسن نمی‌تواند شما را در مقابل آن‌ها محافظت کند.

از جمله موضوعات دیگری که در مورد واکس آنفولانزا مطرح می‌شوند و بایستی آن‌ها را جدی بگیرید، کاربرد واکسن در زنان باردار و افرادی است که دچار حساسیت خاصی هستند.

به هر حال بایستی این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و از او بپرسید تزریق واکسن آنفولانزا برای شما مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر.


ویدیو مرتبط :
واکسن آنفولانزا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکسن جهانی آنفولانزا به بازار می آید



 

 

 

آنفولانزا

 

 

دانشمندان اعلام کردند که در چند سال دیگر واکسن جهانی آنفولانزا که مقابل همه انواع آنفولانزا مؤثر است به بازار می آید.

به نقل از فاکس نیوز، پزشکان مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی مریلند، واکسن دو مرحله ای آنفولانزا را برای مبارزه با انواع ویروس های آنفولانزا تولید کردند.

محققان این واکسن را با استفاده از DNA گرفته شده از ویروس آنفولانزا ساختند و برای نخستین بار آن را روی موش ها، راسوها و میمون ها آزمایش کردند.

دانشمندان دریافتند که پس از تزریق ترکیبی روی حیوانات، بدن آن ها آنتی بادی هایی را ساختند که قادرند طی چند سال انواع ویروس های آنفولانزا را خنثی کنند.

ساخت این واکسن اولیه می تواند گام مهمی باشد برای تولید وکسن های طولانی مدت تر که بتواند بدن ار سال ها در مقابل این ویروس حفظ نماید.

آنفولانزا به طور تقریبی سالانه حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را مبتلا می کند.

محققان آزمایش های بالینی خود را روی حیوانات آغاز کرده اند و امیدوارند که بتوانند اولین تست انسانی را در سال ۲۰۱۳ انجام دهند...../تحلیل:ایسکانیوز