سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد



 

 

بادرنجبویه

 

بادَرَنجبویه یا بادَرَنگْبویه یا وارَنگ‌بو گیاهی است معطر و علفی چندساله، خاستگاه اصلی آن شرق مدیترانه‌استو در بعضی از نقاط آذربایجان نیز یافت می‌شود.

 

این گیاه از راسته لب‌گلی‌ها (Lamiales) و تیره نعنائیان (Lamiaceae) است.

 

خواص درمانی:


آرام بخش اعصاب. ضد بیماریهای قلب. معده و روده و مفرح و نشاط آور می‌باشد.

 


این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود.

 

اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغهای دوران بارداری، کم خونی دختران جوان، درد عصبی دندان و رفع تندخویی در دختران جوان و زنان مؤثرست.


 


ویدیو مرتبط :
‫لاغری با خوردن غذا های سالم - تفاوت درد معده و درد در هنگام سکته قلبی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی موثر در کاهش درد قاعدگی



 

 

 

به خانمهایی که دچار دردهای قاعدگی بسیار شدید هستند ، توصیه می کنیم از این گیاه بخورند.


زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره (قاعدگی دردناک) مانند اسید فولیک و ایبوپروفن عمل می کند.


میزان اثر بخشی كپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان دیسمنوره، مفنامیك اسید و ایبوپروفن توسط پژوهشگر دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و جمعی از همکارانش انجام شده است.


یافته ها حاکی از آن بود که بهبود شدت دیسمنوره اولیه در سه گروه زنجبیل (64 درصد)، ایبوپروفن (66 درصد) و مفنامیك اسید (58 درصد) تفاوت آماری معنی داری نداشت.


به عبارتی كپسول زنجبیل همانند دو داروی شیمیایی مرسوم دردرمان دیسمنوره اولیه موثر بود. نتایج نشان می دهد: كپسول زنجبیل در بهبود شدت دیسمنوره اولیه مانند داروهای رایج در تسکین درد قاعدگی موثر است. بررسی تاثیرات زنجبیل بر دیگر علایم همراه با دیسمنوره اولیه توصیه می شود.