سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این گونه به رختخواب نروید



 

 

این گونه به رختخواب نروید

 

اگر چه در ماجرای خواب، شاهد تفاوتهای فردی چشم گیری هستیم ولی چرخه خواب- بیداری با افزایش سن، خیلی تغییر می كند به این شکل که طول دوره های خواب رفته رفته بیشتر و بیشتر می شود ولی مقدار کل خواب...

 

خواب!!!! ما در طول زندگی خود همواره با این بازسازی سر و کار داریم، در آن دخل و تصرف می کنیم، از آن استقبال می کنیم و آن را جز ضروری زندگی خود می دانیم. اگر چه در ماجرای خواب، شاهد تفاوتهای فردی چشم گیری هستیم ولی چرخه خواب- بیداری با افزایش سن، بسیار تغییر می كند به این شکل که طول دوره های خواب رفته رفته بیشتر و بیشتر می شود ولی مقدار کل خواب کم می شود برای مثال کل مدت خواب از 16 ساعت در شبانه روز برای نوزادان(که در آن طولانی ترین دوره خواب 2-4 ساعت است) به تقریبا 10 ساعت خواب در طول روز در 10 سالگی و 8 ساعت خواب در طول شبانه روز در 18 سالگی تقلیل می یابد. در هر حال طول دوره خواب هر قدر هم که باشد همه افراد احتمالا حداقل در یک دوره کوتاه زندگی خود دچار مشکلات خواب می شوند که رایج ترین آنها مشکل بی خوابی است. بی خوابی همانند هر مشکل دیگری دلیل دارد. بنابراین اگر علت را پیدا کرده و درمان کنیم، مشکل ساده تر حل خواهد شد. گاهی فقط کافی است تغییرات کوچکی در روش و عادات شبانه افراد داده شود و این به خودی خود بی خوابی را برطرف خواهد کرد.

 

اگر بخواهیم تقسیم‌بندی کلی بکنیم، یک علت خیلی بزرگ بی خوابی فشار عصبی است که می‌تواند، حتی بی‌خوابی حاد ایجاد کند. مثلا، فردی که خبر ناخوشایندی شنیده ‌یا اتفاق خیلی بدی برایش افتاده، ممکن است بعد از یک هفته دچار بی‌خوابی شود و در اینجا استرس عامل اصلی است.

اگر چه در ماجرای خواب، شاهد تفاوتهای فردی چشم گیری هستیم ولی چرخه خواب- بیداری با افزایش سن، بسیار تغییر می كند

 

یکی از نصیحت های قدیمی و معروف به افراد این بوده و هست که " هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید!." بسیاری از افراد دوست دارند بفهمند چرا این مطلب این قدر مهم است و چرا چاره کردن این مشکل بسیار بهتر از خوابیدن با عصبانیت است. در ادامه به بررسی برخی دلایل آن می پردازیم:

 

* به خوبی قادر به خوابیدن نخواهید بود. واقعیت این است که علاوه بر اثراتی که عصبانیت می تواند بر روابط افراد داشته باشد اثرات منفی فراوانی روی بدن شما خواهد گذاشت. عصبانیت می تواند باعث کاهش سلامتی شما گردد بویژه اگر شما کمبود خواب و یا خواب ناقص داشته باشید. یکی از بدترین اثرات عصبانی به رختخواب رفتن اثرات فیزیکی است که می تواند بر روی بدن افراد داشته باشد. با نداشتن خواب کامل سیستم ایمنی بدن دچار مشکل می شود. اگر استرس داشته باشید، که در اغلب مشاجره ها این طور است، سیستم ایمنی دچار خلل می شود بنابراین احتمال بیمار شدن شما افزایش خواهد یافت و توانایی ذهنی و قدرت تمرکزتان کاهش خواهد یافت به عبارت دیگر با عصبانیت خوابیدن نه تنها برای زندگی زناشویی تان مضر است بلکه سلامتی جسمی و روحی شما، شغلتان و دیگر جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این گونه به رختخواب نروید!!!!!

 

* گاهی اوقات عصبانی به رختخواب رفتن باعث می شود در فکر فرو روید و در مشکل تان متوقف شوید. وقتی با عصبانیت به رختخواب بروید شرایط و وضعیت را طوری برای خود مهیا خواهید کرد که تا آخر هفته دچار بد خلقی باشید. زیرا بجای آنکه مشکل را حل کنید آن را درون خود نگه داشته اید که مرتبا شما را بیشتر و بیشتر نگران خواهد کرد، به فکر فرو خواهد برد و در درون شما جنبه دائمی و همیشگی خواهد یافت.

 

گاهی اوقات تمرکز بر روی یک مشکل باعث بد تر شدن اوضاع می شود. هر چه در آن فرو می روید چیزهای جزیی و بی ارزش بیشتری به نظرتان مهم و با اهمیت خواهد شد. چون روی این مشکل متوقف شده اید، موضوعات دیگر جنبه حیاتی پیدا می کنند. به عنوان مثال اگر شما بخاطر این که شوهرتان برای شما به اندازه کافی وقت ندارد از دست او عصبانی هستید و شما قادر به حل این مشکل نیستید بعد یک دفعه جوراب های کثیف شوهرتان را کف اتاق می بینید. این موضوع جزیی به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود و در ذهن شما به شکل " او هرگز به من کمک نمی کند"، "او بیش از حد بی نظم است"، "انتظار دارد هر کاری حتی جمع کردن جورابش را من انجام دهم" و ... تداعی خواهد کرد.

 

* عصبانیت در هنگام خواب، بدن تان را مملو از تنش می کند. وقتی عصبانی می خوابید معمولا بدن تان پر از تنش خواهد بود که این خود می تواند علت بسیاری از بیماری ها باشد و اثرات منفی ان هم جنبه جسمی و هم روحی خواهد داشت.

وقتی عصبانی می خوابید معمولا بدن تان پر از تنش خواهد بود که این خود می تواند علت بسیاری از بیماری ها باشد و اثرات منفی ان هم جنبه جسمی و هم روحی خواهد داشت

حال سوال این است که چطور می توانید مشکلات تان را قبل از خوابیدن حل کنید؟

 

فقط گوش دهید: منظور از گوش دادن یکجا نشستن و وانمود به گوش دادن و یا مترصد گفتن جمله مد نظر خود در مخالفت با طرف مقابل و یا توضیح عقاید و نظرات خود نیست بلکه به مفهوم آمادگی و داشتن ذهنی باز برای شنیدن نظرات دیگران است که ممکن است کاملا مخالف نظر شما باشد.

 

صحبت کنید: وقتی گوش می دهید قادر به مشارکت نیز خواهید بود. برای شما مهم است که بتوانید هر دو جنبه موضوع را بحث کنید. اگر نیاز دارید که صحبت نمایید این کار را انجام دهید اما به خاطر داشته باشید که افراد به شما احترام گذاشته و شما را در نظرات شان سهیم کرده اند پس شما هم این گونه باشید.

 

اهل سازش و گذشت باشید: به دنبال راهی باشید که برای هر دو نفر شما مناسب باشد. از گفتن آنچه در ذهن دارید نترسید اما فقط شنونده حرف های خود نباشید بلکه به دنبال یافتن نکات مشترک در حرف های خود و طرف مقابل تان باشید تا مشکل زودتر حل شود.

منبع:بخش خانواده ایرانی تبیان


ویدیو مرتبط :
به جستجو من و پاره های من نروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری كیف قاپ سابقه دار در رختخواب



دستگیری كیف قاپ سابقه دار در رختخواب

 

كیف قاپ سابقه دار كه با همدستی دوستش اقدام به كیف قاپی از خودروهایی كه پشت چراغ قرمز متوقف بودند، می كردند، توسط كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

در آخرین روز مهر ماه امسال، زنی با حضور در كلانتری ۱۲۷ نارمك اظهار داشت: گردنبندم توسط یك جوان حدودا ۲۵ ساله به سرقت رفت و زمانی كه می خواستم او را تعقیب كنم، در سوی دیگر خیابان سوار یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ شد و به همراه جوان دیگری از محل متواری شد.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالبخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در خصوص نحوه سرقت گردنبند طلای خود به كارآگاهان گفت: پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان دماوند و ۳۰ متری نیروی هوایی بودم كه ناگهان پسر جوان حدودا ۲۵ ساله ای درب ماشینم را باز كرد و در یك لحظه زنجیر گردنم را كنده و پای به فرار گذاشت و چند متر آن طرف تر و در سوی دیگر خیابان سوار یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ از نوع «ویو» شد و به همراه جوان دیگری از محل متواری شد.

این زن مالباخته در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: قادر به تشخیص چهره سارق اصلی هستم و اگر او و یا تصویرش را ببینم قطعا قادر به تشخیص او خواهم بود.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص شناسایی سارق، بلافاصله تصاویر متهمان و مجرمان سابقه دار به ویژه در جرایم كیف قاپی و گردنبند قاپی در مقابل او قرار گرفت؛ در بررسی های انجام شده در این خصوص، مالباخته با قاطعیت انگشت اتهام خود را بر روی یكی از مجرمان سابقه دار به هویت «مهرداد.ش» گذاشت.

مهرداد.ش كیست؟

«مهرداد.ش» از مجرمان سابقه دار پلیس به ویژه پلیس آگاهی است كه پیش از این بارها به اتهام ارتكاب جرایم مختلف، دستگیر و روانه زندان شده است.

وی پیش از این نیز به اتهام كیف قاپی از سوی كارآگاهان پایگاه های سوم و یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده است. در یك نوبت از دستگیری ها نیز وی به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده است.

این متهم علیرغم سوابق ارتكاب جرایم مختلف در زمینه سرقت و خرید و فروش مواد مخدر، در یك نوبت نیز به اتهام سلب آسایش شهروندان و بر هم زدن نظم عمومی و به عنوان اراذل و اوباش دستگیر و روانه زندان شده است.

با مراجعه تعدادی دیگر از مالباختگانی كه توسط سرنشینان یك دستگاه موتورسیكلت آبی رنگ مورد كیف قاپی از داخل خودرو یا گردنبندقاپی قرار گرفته بودند، این افراد به اتفاق، مهرداد را به عنوان سارق اموال خود معرفی كردند.

كارآگاهان با اطمینان از آغاز و تكرار اقدامات مجرمانه از سوی مهرداد، شناسایی و دستگیری او و همدستش را در دستور كار خود قرار داده و در تحقیقات پلیسی خود، علیرغم آنكه مهرداد پس از آزادی از زندان در تاریخ ۲۴ شهریور امسال نسبت به جا به جایی مخفیگاه خود در شرق تهران اقدام كرده بود، موفق به شناسایی مخفیگاه جدید وی در خیابان ۱۹۶ تهرانپارس شده و در تاریخ ۹ آبان، در یك عملیات غافلگیرانه و قبل از هرگونه اقدام متهم برای فرار، خود را به بالای سر او رسانده و مهرداد را در حالی كه همچنان خواب بوده و متوجه حضور كارآگاهان در مخفیگاهش نشده بود، دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل كردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی صراحتا به ارتكاب جرایم خود در خصوص كیف قاپی و گردنبندقاپی از سرنشینان خودروهای سطح شهر تهران به ویژه در مناطق شرق و شمال تهران اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: پس از آزادی از زندان، به همراه یكی از بچه محل های قدیمی به نام «محمد.ش» كه یك دستگاه موتورسیكلت «ویو» آبی رنگ داشت، شروع به كیف قاپی و گردنبند قاپی در مناطق مختلف شرق و شمال تهران كردیم.

وی در ادامه اعترافاتش گفت: در زمان سرقت، ابتدا با موتور شروع به پرسه زنی در سطح خیابان كرده و با شناسایی سرنشینان خودروهایی كه كیف آنها در صندلی پشت خودرو قرار داشت و یا زنجیر طلایشان كاملا مشخص بود، در یك لحظه با باز كردن درب خودرو اقدام به سرقت و یا گردنبندقاپی كرده و به سرعت از محل متواری می شدیم.

مهرداد در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: غالبا سعی می كردیم كه خودروهای مورد نظر خود را پشت چراغ های قرمز انتخاب كنیم تا امكان تعقیب ما از سوی مالباختگان وجود نداشته باشد.

با اعترافات صریح مهرداد به ده ها فقره سرقت در مناطق شرق و شمال تهران و شناسایی همدست وی به هویت «محمد.ش»، مخفیگاه این متهم نیز در محدوده تهرانپارس مورد شناسایی قرار گرفت و روز گذشته دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ كارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگانی كه بدین شیوه مورد كیف قاپی و گردنبدقاپی قرار گرفته اند، در دستور كار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از كلیه مالباختگانی كه توسط سرنشینان یك دستگاه موتورسیكلت «ویو» آبی رنگ مورد سرقت و كیف قاپی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسای متهمان و طرح شكایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.... / گزارش : خبرگزارى فارس

)