سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این ماسک‌های طبیعی را خودتان بسازید


استفاده از ماسك‌های طبیعی یكی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از پوست شماست



هفت صبح: استفاده از ماسك‌های طبیعی یكی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از پوست شماست

 چه كسی است که از داشتن پوستی زیبا،نرم و صاف لذت نبرد‍؟! پزشكان راهكارهایی مانند حضور كمتر در مقابل نور خورشید یا حرص نخوردن و زندگی آرام را به این منظور توصیه می‌كنند اما بسیاری از ما برای رسیدن به این هدف از ماسک‌های پوست صورت استفاده می‌کنیم.

در این میان، متخصصان پوست، مو و زیبایی بر این باورند که انجام بخور آب به مدت پنج تا هفت دقیقه، تاثیر ماسك‌های پوست را بهتر می‌کند. این روزها دستگاه‌هایی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که برای انجام بخور صورت بسیار مناسبند اما این کار روش ساده‌تری هم دارد. بعد از اینکه آب یك قابلمه به درجه جوش رسید، یک ملحفه روی سرتان بیندازید و صورت‌تان را روی بخار آب بگیرید.

بعد از اینكه پوست صورت از سلول‌های مرده، چربی‌ها و مواد آلوده پاك شد هم بهتر است ماسك‌های میوه‌ای و خانگی را به جای ماسک‌های مصنوعی انتخاب كنید.  برای جذب مناسب میوه در پوست از ورقه‌های نازك یا از میوه رنده شده به طور یكدست روی تمام قسمت‌های پوست صورت استفاده کنید. میوه را همراه با پوست آن استفاده كنید اما هسته‌ و دانه‌های آن را از میوه جدا كنید.

سعی کنید با اعصابی آرام دراز بكشید زیرا زمان فراغت از كار بهترین وقت ماسک‌گذاری است. حدود 50 دقیقه بعد مواد را از روی صورت بردارید و صورت را با آب نیمه‌گرم، خیلی آرام بشویید. این چند پیشنهاد به شما بیشتر كمك می‌كند.

وقتی پوست‌مان هوس میوه می‌كند

 افرادی که پوست چرب دارند، می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند. در روش اول می‌توانید از یک گلابی حلقه حلقه شده به عنوان ماسک استفاده کنید. در روش دوم می‌توانید یک عدد خیار با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط‌کن بریزید و میكس كنید. این ماسک باید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند.

 برای غلبه بر جوش‌های غرور و چربی زیر پوستی، یك چهارم از یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط‌کن بریزید تا به صورت یک مخلوط غلیظ شود. سه قاشق غذاخوری الکل طبی و سه قاشق روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. این مخلوط را به صورت ماسک هر روز به مدت۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

 برای رفع خشکی پوست و پیشگیری از افزایش چروک صورت، سه هلوی تازه را با پوست له کنید.یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با آن مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

 برای التیام پوست‌های خشک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید، ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را بشویید.

  این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است اما افرادی که پوست خشک دارند نباید از آن استفاده کنند. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های یک پرتقال را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید. ماسک را بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

 برای پاکسازی پوست می‌توانید نصف یک سیب را رنده کنید و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید. این ماسک را هفته‌ای یک بار به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان بمالید.

  این ماسک معروف برای پوست‌های خشك، معمولی و چرب مناسب است. دو عدد خیار را در آب بپزید. بعد از اینكه خیارها كاملا سرد شدند، آنها را له کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید.
 برای برطرف كردن لك صورت از خمیر موز (موز له شده) به همراه ماست استفاده کنید. برای از بین بردن لكه‌های دست هم می‌توانید یك تكه موز كال روی لک‌ها بمالید. اگر چند قطره روغن نارگیل، زیتون یا عسل روی خمیر موز رسیده بریزید یک كرم مناسب دست و صورت تهیه كرده‌اید.

 شاید ساده‌ترین ماسک باشد. یك گوجه فرنگی را از وسط نصف كنید و نیمه‌ها را با حركتی دایره‌وار روی صورت بمالید. اجازه بدهید این ترکیب۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. اگر پوست‌تان چرب است می‌توانید نیم ساعت قبل از حمام رفتن این ماسک را روی پوست صورت‌تان بمالید؛ مخلوط یك قاشق غذاخوری آب لیمو، دو قاشق غذاخوری خامه و سه قاشق آب گوجه فرنگی.


ویدیو مرتبط :
قاب موبایل خودتان را با طرح خودتان بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودتان لوازم آرایش طبیعی بسازید



لوازم آرایش طبیعی ,لوازم آرایش

لازم نیست برای خرید کرم، لوسیون، لوازم آرایش و تونرهای گران قیمت هزینه زیادی متقبل شوید. به راحتی می توانید با خوراکی های ساده ای همچون قهوه، ماست و چغندر پوست خود را شفاف، زیبا و آرایش کنید.

 

مزیت این خوراکی ها این است که دیگر انواع مواد شیمیایی را روی پوست خود نمی خوابانید.

 

1.   به منظور گل انداختن گونه و قرمز کردن لب ها ...

 

این ماده را امتحان کنید: چغندر

به جای رژلب و رژگونه می توانید از چغندر استفاده کنید. یک قاچ از چغندر تازه را برش دهید و آرام روی لب و گونه خود بمالید. یا می توانید روی یک تکه پنبه کمی روغن نارگیل بریزید و چعندر را به آن بمالید و سپس روی گونه یا لب بزنید.

 

2.   برای لکه های آزاردهنده و نازیبا ...

 

این ماده را امتحان کنید: ماست

با استفاده از ماست پرچرب می توانید قرمزی های ناخواسته پوست را از بین ببرید. در ضمن، باعث تنظیم باکتری ها و بسته شدن منافذ باز پوست نیز می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول های مرده و غیرفعال پوست می شود. بسیار مهم است برای این منظور حتما از ماست پرچرب استفاده کنید.

 

3.   برای چربی های زیر پوست ...

 

این ماده را امتحان کنید: دانه های کافئین دار قهوه

در اسکراب بدن خود مقداری دانه کافئین دار قهوه اضافه کنید تا هنگام استفاده موضعی، باعث انقباض رگ های خونی و افزایش جریان خون در سطح پوست شما شود. کرم های ضد پف چشم نیز همین خاصیت را دارند و باعث کاهش میزان چربی پوست می شوند.

 

کدو حلوایی نیز سرشار از ویتامین A است و مالیدن آن به پوست خاصیت ضدپیری و جوان سازی دارد.

 

4.   اگر پوست حساس دارید ...

 

این ماده را امتحان کنید: لایه بردار جودوسر

جودوسر بخرید و در غذاساز خرد کنید. اجازه دهید کمی درشت بماند تا خاصیت لایه برداری بهتری داشته باشد. جو خرد شده را به پاک کننده آرایشی خود اضافه کنید و سریع روی پوست بمالید. خیلی نرم و آرام این لوسیون را روی پوست صورت ماساژ دهید. البته مراقب باشید اطراف چشم نخورد. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این اسکراب برای پوست های حساس بسیار عالی است.

 

5.   به عنوان پاک کننده آرایش ...

 

این ماده را امتحان کنید: روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. این روغن حتی مواد آرایشی ضدآب را نیز به خوبی از اطراف چشم پاک و آن منطقه را مرطوب می کند. خیلی آرام با انگشت خود کمی روغن را به چشم ها بمالید. سپس با کمک پنبه، مواد آرایشی را پاک کنید.

 

نکته: پس از پاک شدن آرایش، مقداری روغن نارگیل روی چشم ها بمالید و از مزیت آن در طول شب بهره مند شوید.

منبع: سلامت نیوز