سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


جوش یا آکنه، طیف متنوعی از ضایعات پوستی است که به صورت لکه‌های قرمزرنگ یا دانه‌های پُررنگ در پوست و یا دانه‌های زیر پوست شدیدتر و همراه با ضایعات چرکی در تنه و اندام‌ها و صورت مشاهده می‌شود.

وب سایت بدونیم: جوش یا آکنه، طیف متنوعی از ضایعات پوستی است که به صورت لکه‌های قرمزرنگ یا دانه‌های پُررنگ در پوست و یا دانه‌های زیر پوست شدیدتر و همراه با ضایعات چرکی در تنه و اندام‌ها و صورت مشاهده می‌شود. معمولاْ غذا باعث ایجاد جوش نمیشود. گرچه غذاهای چرب و شیرین در بعضی افراد جوشها را بدتر می کنند ولی این عمومی نیست و بقیه افراد نیاز به رژیم غذائی ندارند. از جمله غذا و خوراکیهایی که باعث این علت میشوند شامل:

شیر بدون چربی

کسانی که شیر می خورند جوش های بیشتری نسبت به کسانی که شیر مصرف نمی کنند دارند. (هورمون های لبنیات پوست را از کنترل خارج می کنند) جالب است که شیر کم چرب بدتر از شیرهای کامل و حتی شیر کم چرب است. دلیل آن هنوز مشخص نشده است اما شاید به دلیل پروتئین های مختلفی باشد که در این نوع شیر یافت می شود.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند

بستنی

دلیل جوش های زیاد روی صورتتان می تواند مصرف بستنی باشد. شکر در پوست ایجاد التهاب می کند. بستنی علاوه بر شکر شامل لبنیات نیز می شود. پس اگر می خواهید از جوش های صورت خلاص شوید دیگر بستنی را کنار بگذارید.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند



چیپس سیب زمینی

کربوهیدرات ها به خصوص کربوهیدرات های شاخص قندخون بالا باعث التهاب می شوند که در نهایت جوش هایی روی پوست ایجاد می کنند. در مورد غذاهایی که باعث آکنه می شوند غذاهای شاخص قند خون بالا بیشترین تاثیر را دارند. این بار که دلتان چیپس سیب زمینی خواست به جای آن بادام زمینی بخورید که غذایی است با شاخص قند خون پایین.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند



شکلات

شکر و لبنیات مقصرین اصلی آکنه های پوستی هستند. پس اگر ترکیب این دو را با هم مصرف کنید چند روز بیشتر طول نمی کشد که شاهد آکنه هایی روی پوست خود خواهید بود.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند



پیتزا

یک اسلایس پیتزا سرشار از کربوهیدرات های شاخص قندخون بالا می باشد و تمام پنیر روی آن یعنی همان لبنیات. پیشنهاد می کنم از این به بعد پیتزای سبزیجات بخورید.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند



نان سفید

هر وقت خواستید ساندیچ سفارش دهید با نان گندم سفارش بدهید. کربوهیدرات بالای نان سفید باعث می شود آکنه های پوست بدتر شوند.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند



کلوچه

بیشتر کلوچه ها به دلیل دارا بودن شکر، کربوهیدرات های تصفیه شده و لبنیات خبر بدی برای پوست شما هستند. با کلوچه ها خداحافظی کنید. به شما قول می دهم که جوش ها خیلی زود از بین می روند.

این غذاها باعث ایجاد آکنه می شوند


ویدیو مرتبط :
آیا شیعه باعث ایجاد تفرقه دردین شده ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا ورزش هم باعث ایجاد آرتروز می شود



آیا ورزش هم باعث ایجاد آرتروز می شود

تعریف خیلی ساده آرتروز از بین رفتن سطح طبیعی غضروف مفصلی است به گزارش واحد مرکزی خبر در فاصله میان یک استخوان تا استخوان بعدی مفصل قرار گرفته است مفصلها مثل لولا عمل می کنند و استخوانها روی مفصلها می چرخند تا حرکت در یک عضو میسر شود.

ورزش,آرتروز

سطح مفصل که با استخوان در ارتباط است با لایه لغزنده ای از جنس غضروف پوشیده شده است لغزندگی سطح غضروف چرخش استخوان روی مفصل را ممکن می سازد.

باگذشت زمان و سپری شدن عمر در اثر تصادفات یا به دلیل اختلالات مادرزادی بیماریهای سیستمیک مثل روماتیسم اسید اوریک یا چربی خون بالا و یا زانوهای پرانتزی که مخصوصا در فوتبالیستها مشکل ایجاد می کند سطح مفاصل یا همان غضروف دچار سائیدگی و از بین رفتگی می شود در این حالت با کم شدن لغزندگی حرکت یا چرخش استخوانها روی مفاصل با درد همراه شده و بیماری آرتروز به وجود می آید در این موارد درد با شروع حرکت آغاز می شود و با استراحت بهبود می یابد.

● آیا ورزش هم باعث ایجاد آرتروز می شود

بله به خصوص در ایران که پیش از شروع ورزش اصولی مثل گرم کردن بدن رعایت نمی شود و حتی درباره ورزشکاران حرفه ای هم مواردی مثل تغذیه خوب مربی بدنسازی و زمینهای مناسب بازی اهمیت چندانی ندارد همه این موارد در ایجاد آرتروز تاثیرگذارند.

جالب است بدانید که ورزش یکی از بهترین روشهای جلوگیری از آرتروز است و امروزه در تمام کشورهای دنیا از بچه تا پیرمرد ۹۰ ساله همه نرمش و پیاده روی را در برنامه هر روزه زندگی شان قرار داده اند چرا که غضروف سطح مفصلی بر خلاف سایر بافتهای دیگر مثل پوست عضله یا چربی فاقد هرگونه سرخرگ سیاهرگ و عصب است و فقط راه تغذیه این بافت مایع سطح مفصلی است که حاوی تمام موادغذایی و اکسیژن لازم برای زنده ماندن غضروف است وفقط راه جذب این مایع توسط غضروف هم حرکت مفصل است پس ورزش هم می تواند آرتروز ایجاد کند و هم آن را درمان کند. اگر ورزش در حد معمول و به طور اصولی صورت گیرد از مفصل محافظت می کند اما آسیبهای ورزشی که در ورزشکاران حرفه ای دیده می شود خودش عامل ایجاد آرتروز است .

هیچ چیز در زندگی به اندازه حرکت و ورزش در زنده نگه داشتن و سلامت مفاصل موثر نیست و هر کسی که در روز حداقل یک ساعت خوب حرکت کند می تواند به طول عمر مفاصل خود بیفزاید.

مثال این مورد هم این است که شما اگر مفصل مچ دست یا زانو را گچ بگیرید بعد از باز کردن گچها می بینید که باید سه ماه صبر کنید تا مفاصل فعالیت اولیه شان را از سر بگیرند اما ورزش غیر اصولی مثلا استفاده نکردن از وسایل مناسب برای ورزش ضرر می زند.

گاهی افرادی را می بینید که با کفشهای نامناسب از چکمه گرفته تا کفشهای بدون کفی یا دمپایی و کفشهای پاشنه بلند اقدام به کوهنوردی می کنند خوب این کار بعد از یکی دو سال موجب سائیدگی زانو و ایجاد آرتروز می شود.

منبع:ویستا