سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این دردها را سوزن کنید!


سازمان بهداشت جهانی who بارها از طب سوزنی چین به عنوان یك شیوه درمانی كمكی و اثربخش برای درمان دردها و بیماری‌های مفصلی نام برده است.


مجله سیب سبز: با جست‌وجویی كوتاه در فضای مجازی و مرور مقالات علمی منتشر شده درباره كاربرد درمانی و تسكین‌بخشی طب سوزنی چین برای درمان و كنترل پیشروی بیماری‌های مفصلی-استخوانی خواهید دید كه این شیوه طبیعی درمان نه تنها در كشور چین و كشورهای شرقی رایج است  بلكه به عنوان یك شیوه درمانی بی‌عارضه و اثربخش در میان جامعه پزشكی بسیاری از كشورهای اروپایی و آمریكایی نیز شناخته می‌شود. سازمان بهداشت جهانی who بارها از طب سوزنی چین به عنوان یك شیوه درمانی كمكی و اثربخش برای درمان دردها و بیماری‌های مفصلی نام برده است. اگر شما هم از آرتریت، روماتیسم، التهاب مفاصل، ساییدگی و خشكی مفاصل رنج می‌برید یا می‌خواهید با روشی طبیعی عملكرد مفاصل و دامنه حركتی آنها را بهتر كنید، این مطلب را از دست ندهید. این شیوه را زیر نظر متخصص طب سنتی تجربه کنید.



می‌خواهید نتیجه درمان‌تان قطعی شود

سه دوره درمان سوزنی را تجربه كنید

اگر تصمیم دارید از طب سوزنی برای درمان و تسكین دردهای‌تان استفاده كنید باید این نكته را آویزه گوش كنید كه در طب سوزنی و شیوه‌های درمانی طبیعی مشابه، روند درمان و تسریع آن به پیگیری بیمار و دیدارهای منظم او با درمانگر ارتباط تنگاتنگ دارد. بیمارانی که برای درمان دردها و بیماری‌های مفصلی و استخوانی خود به متخصصان طب سوزنی مراجعه می‌کنند پیش از هر چیز توسط درمانگر معاینه می‌شوند. در این مرحله متخصص باتوجه به اصول معاینه به روش چینی، تکنیک درمانی خاصی را برای بیمار درنظر می‌گیرد. متخصص طب سوزنی به طور معمول برای درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های مفصلی به بیمار توصیه می‌کند که دست کم 3 روز در هفته از تکنیک‌های طب سوزنی برای درمان بهره ببرد. البته در مواردی هم مشاهده شده که بیمار در موارد خاص و ضروری هر روز به کلینیک مراجعه کرده و درمان دریافت کرده است. بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوانی و مفصلی برای دریافت درمان قطعی بیماری‌های استخوانی و مفصلی خود بهتر است سه دوره 10 روزه به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند. این افراد بهتر است پس از اتمام دوره درمانی خود به طور کامل دوره درمانی خود را قطع نکنند و این کار را به‌تدریج و با مشاوره پزشک خود به مرور انجام دهند.

می‌خواهید مصرف كورتون را به حداقل برسانید

خودسرانه سوزن‌درمانی نکنید

بیشتر بیماری‌های مفصلی مانند روماتیسم، آرتریت و التهاب مفاصل با درد شدیدی همراه است به گونه‌ای كه بیمار را وادار به مصرف انواع مسكن‌ها و داروهای حاوی كورتون می‌كند؛ داروهایی كه در درازمدت عوارض جانبی گسترده‌ای برای بیمار به همراه دارد. خوشبختانه در شیوه طب سوزنی ما روشی ساده برای كنترل درد و پیشروی بیماری داریم. در این شیوه با كمك سوزن‌های یكبار مصرف و بسیار نازك نقاط خاصی از بدن را تحریك می‌كنیم. به این ترتیب با تحریك این نقاط ترشح برخی از هورمون‌ها مانند آندورفین كه تاثیر زیادی بر عملكرد مغز و اعصاب دارد را بیشتر می‌كنیم. با ترشح این هورمون كنترل درد بیمار راحت‌تر می‌شود. به این ترتیب علاوه بر آنكه بیمار را از درد و فشارهای عصبی ناشی از آن راحت می‌كنیم به او كمك می‌كنیم بر حالات روحی خود نیز تسلط داشته باشد و به مرور با درد كشیدن دچار افسردگی و حالات روحی مخرب نشود. امروزه بسیاری از كشورهای اروپایی از طب سوزنی برای تنظیم هورمون‌های درونی بدن استفاده می‌كنند و به این ترتیب نیاز بیمار را به كورتون‌درمانی به حداقل می‌رسانند. البته نباید فراموش كرد این روش با همكاری تیم پزشك معالج بیمار و متخصص طب سوزنی انجام می‌شود و بیمار خودسرانه اجازه كاهش دوز مصرفی داروهایش را ندارد.

اگر روماتیسم زانوهای‌تان را رنجور كرده

طب سوزنی را تجربه كنید

یكی از شایع‌ترین دلایلی كه موجب ابتلا به روماتیسم مفصلی می‌شود ابتلا به آنژین‌های عفونی است. اما بسیاری از افراد مبتلا به روماتیسم حتی به یاد ندارند كه چه زمانی مبتلا به آنژین شده‌اند. این بیماری ممكن است در دوران كودكی یا نوجوانی آنها سراغ‌شان آمده باشد و زمینه را برای ابتلا به روماتیسم و دردهای مفصلی فراهم كرده باشد. روماتیسم مفصل زانو این روزها یكی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است كه بسیاری از افراد میانسال و كهنسال به آن مبتلا هستند. در این بیماری بیمار درد و تورم زیادی در ناحیه زانو دارد و حتی گاهی با سرخی پوست ناحیه زانو مواجه می‌شود. درمانگران طب سوزنی برای كنترل پیشرفت روماتیسم مفصلی زانو تكنیك‌های ویژه‌ای دارند، شیوه آنها می‌تواند در طول جلسات و دوره‌های درمانی بعد از 10 جلسه تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در كاهش درد بیمار داشته باشد و درمانگران با ادامه جلسات برای پیشگیری از پیشرفت بیماری و حتی بهبود آن اقدام كنند. این درمانگران با كمك سوزن‌های طب سوزنی درد و التهاب موجود در مفاصل را از بین می‌برند و کمک می‌کنند تا مفاصل به ویژه مفصل زانو حرکت و بهبود لازم را به دست آورد.

آرتریت مفصل‌های‌تان را دردناك كرده

به روش چینی‌ها درد را بكشید

افرادی كه تجربه آرتریت دارند، می‌دانند كه این بیماری به مرور مفاصل بدن را با مشكل روبه‌رو می‌كند. آرتریت می‌تواند یك یا چند مفصل مثل مفصل بازو، مهره‌های كمر، مفصل زانو یا سایر مفاصل بدن را درگیر كند. این بیماری با درد و خشكی مفاصل همراه است و در بیشتر موارد مانع عملكرد درست و صحیح مفاصل می‌شود. در حقیقت این بیماری نخستین تاثیر خود را در عملكرد صحیح مفاصل نشان می‌دهد. آرتریت ازجمله بیماری‌هایی است كه بیشتر به همراه بیماری‌های عفونی یا بیماری‌های سیستم ایمنی بدن در افراد بروز می‌كند. گاهی یك حادثه، ضربه یا تصادف می‌تواند به تشدید آن و التهاب بیشتر مفاصل منجر شود. در طب سوزنی چین شیوه‌های درمانی خاصی وجود دارد که به کمک آن می‌توان از میزان التهاب مفاصل کاست و به مرور مفصل بیمار را تسكین داد و درد آن را درمان کرد. برای این منظور متخصص پس از بررسی و معاینه و گرفتن شرح حالی از بیمار به نقاط خاصی از بدن وی سوزن‌هایی می‌زند که موجب کاهش و تسکین درد و درمان تدریجی مفصل ملتهب می‌شود.

اگر دوست دارید سریع درمان شوید

رژیم غذایی چینی‌ها را فراموش نكنید

اصلاح رژیم غذایی در كنار استفاده از تكنیك‌های طب سوزنی یكی دیگر از شیوه‌هایی است كه درمانگران طب سوزنی از آن برای بهبود و تسریع روند درمان استفاده می‌كنند. بیماران مبتلا به بیماری‌های مفصلی به‌ویژه آنها كه با التهاب مفاصل نیز روبه‌رو هستند، می‌توانند با اصلاح رژیم غذایی و موادغذایی كه در سبدغذای هفتگی آنها وجود دارد به درمان‌شان كمك كنند. به گفته درمانگران طب سنتی چین این گروه بهتر است مصرف موادی مانند گوشت قرمز، شیر، قند و شكر فرآوری‌شده، چاشنی‌ها و ادویه‌ها را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانند و به جای آن رژیم غذایی گیاهی را در برنامه غذایی‌شان تقویت كنند. پروتئین‌های گیاهی را جایگزین پروتئین‌های حیوانی كنند و بیشتر از انواع گیاهی آن برای تهیه مواد غذایی‌ بهره ببرند. رعایت این برنامه غذایی و دیگر دستوراتی كه درمانگران طب سنتی چین می‌تواند روند درمان بیمار را تسریع کند.

نكات طلایی چینی‌ها فرار از دردهای مفصلی

  • درمانگران طب چینی به ویژه آنها كه از طب سوزنی برای درمان بیماری‌ها و دردهای مفصلی بهره می‌گیرند بر این باورند كه رعایت این نكات می‌تواند علاوه بر بهبود روند درمان بیمار به پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌های مفصلی كمك كند.
  •  استفاده از ترکیبات کلسیم و ویتامین D در ترکیب رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در استحکام نسج استخوانی و مفاصل بدن دارد. این امر تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های استخوانی و مفصلی دارد.
  •  پیاده‌روی روی سطح صاف و تمرینات ورزشی ملایم نیز تاثیر زیادی در افزایش میزان آندورفین در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های استخوانی دارد و به رفع التهاب و درد کمک می‌کند.
  •  برای دریافت نتیجه بهتر و درمان ناراحتی‌های استخوانی و مفصلی پرداختن به ورزشی مثل شنا و آب درمانی بسیار موثر است. متخصصان توصیه می‌کنند بیماران مبتلا به بیماری‌های استخوانی دست‌کم هفته‌ای سه بار به استخر رفته و شنا کنند.
  •  استفاده از آب گرم به وقت شنا یا آب درمانی در آب‌های معدنی گرم کمک زیادی به بهبود حرکات عضلات بدن کرده و از فرسودگی مفاصل و ساییدگی آنها پیشگیری می‌کند.
  •  دریافت میزان کافی ویتامین E نیز به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های التهابی استخوانی کمک می‌کند.
  •   یادتان باشد که طب سوزنی برای درمان شکستگی‌ها و دررفتگی استخوان درمانی ندارد.
  • پرهیز از مصرف غذاهای چرب و آماده و انواع و اقسام فست‌فودها که پروتئین و مواد مغذی لازم را در خود ندارند یکی از مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مفصلی و استخوانی است.


ویدیو مرتبط :
سوزن زدن و اتصال دستگاه طب سوزنی جامع به سوزن. استاد محمّدرضا یحیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها



 

بازی های ویدئویی مسکنی برای دردها

 

 

محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در نشست سالانه علمی انجمن درد امریکا اعلام کردند کودکان و افراد بزرگسالی ‌که دارای دردهای مزمن و حاد هستند، با بازی کردن و غرق شدن عالم بازی های ویدئویی دردشان تسکین می‌یابد.


به نقل از medicalnewstoday، طبق گفته محققان واقعیت مجازی در کاهش اضطراب و دردهای مزمنی که ناشی از فرآیندهای پزشکی است مؤثر بوده و در درمان دردهای مزمن مفید است.


این واقعیت مجازی اثر مغناطیسی ایجاد می کند که به درون نفوذ می کند بنابراین تأثیر تسکین دهندگی آن تنها بر اثر حواس پرتی هنگام بازی ایجاد نمی‌ شود بلکه بر نحوه اثر واکنش های مغزی نسبت به محرک های درد هم تأثیر می‌گذارد.


چگونگی اثر این واقعیت مجازی‌همچنان ناشناخته است ولی محققان دریافتند که این تأثیر از غرق شدن در واقعیت مجازی، تمرکز بیش از حد و استفاده از چندین حس در انجام این گونه بازی هاست.


این جنبه از واقعیت مجازی اثر مغناطیسی درونی را ایجاد می‌کند که شبکه بالاتری از قشرهای‌ مغزی را که مسئول تمرکز، حواس پرتی و احساسات است را درگیر می‌کند.


محققان با به کار بردن این روش قادرند توانایی و تمحل کودکان را نسبت به درد بالاتر ببرند. و این در حالی است که در افراد بزرگسال بیشتر در زمینه کاهش دردهای مزمن و حاد مورد استفادده قرار می‌گیرد.... /  خبرگزاری ایسکانیوز