سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

این خوردنی‌ها شگفت انگیز هستند


چاره خیلی از مشکلات در بشقاب‌هایتان است.برخی مواد غذایی چنان خواصی دارند که باعث شگفتی می‌شوند مثلا اینکه فلفل با استرس و یا بادام با بی‌خوابی مقابله می‌کند. با ما باشید تا بیشتر با این خواص اعجازانگیز آشنا شوید.





روزنامه آرمان - فاطمه مهدی پور: چاره خیلی از مشکلات در بشقاب‌هایتان است.برخی مواد غذایی چنان خواصی دارند که باعث شگفتی می‌شوند مثلا اینکه فلفل با استرس و یا بادام با بی‌خوابی مقابله می‌کند. با ما باشید تا بیشتر با این خواص اعجازانگیز آشنا شوید.

خوردن سیب بدون اثر منفی روی خواب می‌تواند خستگی را از جان تان به در کند و آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. سیب به دو دلیل باعث رفع خستگی و ایجاد آرامش می‌شود و تاثیری مشابه کافئین به جا می‌گذارد. اول اینکه عمل جویدن باعث فعال شدن مغز می‌شود (مانند جویدن آدامس) و دوم اینکه میزان فسفر و فروکتوز موجود در سیب باعث فعال شدن و تقویت سیستم عصبی می‌شود. خواص سیب بی شمار است؛ از کاهش کلسترول گرفته تا ایجاد احساس طولانی مدت. از این به بعد می‌توانید از این میوه برای رفع خستگی و آرامش روحی نیز استفاده کنید.

مواد غذایی شگفت انگیز

فلفل برای مقابله با استرس مفید است. اگر از سوزش معده رنج نمی‌برید می‌توانید با جویدن فلفل بر استرس‌هایتان غلبه کنید. به خاطر اینکه مغز در واکنش به تندی فلفل، با سرعت بیشتری آندورفین تولید می‌کند. بهتر است بدانید که آندورفین یکی از هورمون‌های آرامش‌بخش است. علاوه بر این اگر دچار کرامپ‌های عضلانی ناشی از استرس می‌شوید بهتر است بدانید که جویدن فلفل خاصیت مسکنی دارد و برای تسکین دردهای عضلانی موثر است.
 
مواد غذایی شگفت انگیز


بادام سرشار از منیزیم است. به نظر می‌رسد که مصرف روزانه یک مشت بادام بویژه نزدیک خواب باعث آرامش عضلات و عصب‌ها شده، میزان ترشح هورمون خواب یعنی ملاتونین را افزایش و در عین حال میزان کورتیزول یا همان هورمون استرس را کاهش می‌دهد. بهتر است بدانید که با مصرف بادام همچنین می‌توانید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین چاقی مفرط را نیز کاهش دهید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بادام یک میان وعده مغذی و حاوی خواص شگفت انگیز است.

گردو خواص فوق العاده ای دارد و نه تنها خوشمزه بوده و برای معده نیز مفید است می‌تواند کیفیت اسپرم را نیز افزایش دهد. گردو باعث بهبود جنبندنگی، حرکت و مورفولوژی منی‌دانه‌ها می‌شود و در نتیجه شانس پدر شدن افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم روزانه 75 گرم معادل ده عدد گردو متوسط میل کنید. البته بهتر است این میزان را در طول روز میل کنید نه یکجا! اگر از اضافه وزن رنج می‌برید بهتر است کالری دریافتی از طریق مواد غذایی دیگر را کاهش دهید تا میزان کالری دریافتی تان زیاد نشود.

مواد غذایی شگفت انگیز
 
مدت زمان طولانی تصویر بسیار منفی از تخم مرغ درست شده بود. تخم مرغ مسئول افزایش کلسترول و مضر تلقی می‌شد اما بررسی‌ها و مطالعات جدید خط بطلانی به این تصورات کشیده و خوشبختانه روز به روز خواص تخم مرغ آشکارتر می‌شود.این ماده غذایی سرشار از یک ماده مغذی مفید به نام «کولین» است که برای بهبود عملکردهای سلول‌های مغز موثر است. در نتیجه اگر می‌خواهید سلامت مغزتان را ارتقا دهید بهتر است هر هفته چند مرتبه تخم مرغ میل کنید.
 
یک عدد هویج 157 درصد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می‌کند و شهرت زیادی در تقویت قدرت بینایی دارد. اما باید بدانید که خواص هویج به اینجا ختم نمی‌شود. بتاکاروتن موجود در این سبزی باعث تقویت حافظه شده و قدرت حفظ و انتقال مطالب را در ذهن افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم بخصوص در  فصل امتحانات هویج بیشتری میل کنید.
 
برخی از ترکیبات مفید موجود در بادام هندی که با نام اسید آناکاردیک معروف هستند شهرت زیادی در مقابله باکتری‌های مسئول پوسیدگی دندان دارند. به خاطر اینکه این ترکیبات خواص آنتی‌باکتریایی دارند. اگر نمی‌خواهید به این زودی‌ها دندان‌هایتان را کرم بخورد روزانه چند دانه بادام هندی میل کنید.
 
اگر به فکر سلامتی خود افتاده اید و به دنبال راهی برای ترک سیگار هستید بهتر است بدن تان را قلیایی کنید. اگر pH خون تان قلیایی تر باشد، نیکوتین  جریان پیدا می‌کند. در نتیجه احساس کمبود زیادی نمی‌کنید و به این ترتیب راحت تر سیگار را کنار می‌گذارید. برای قلیایی شدن خون تان لازم است که اسفناج و سبزیجات سبز رنگ، سیر، بادام و چای سبز بیشتری میل کنید و در عین حال مصرف گوشت قرمز، قهوه و قند را کاهش دهید و نیازی به گفتن نیست که الکل هم باید حذف شود.
 
نتایج پژوهش جدید که در British Journal of Health Psychology  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند احساس رضایت و خوشبختی بیشتری دارند. به طور دقیق تر اینکه محققان مشاهده کردند افرادی که موز و همچنین بروکلی بیشتری مصرف می‌کنند احساس خوشبختی بیشتری نیز دارند؛ در نتیجه اگر مدتی است احساس پوچی می‌کنید بهتر است موز و بروکلی بیشتری مصرف کنید.


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه های شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک صورت



کاهش چین و چروک صورت

راه های شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک صورت
گر چه در بسیاری از موارد برای درمان چین و چروک های صورت به جراحی یا لیزر یا روش های دیگری مثل تزریق بوتاکس یا ژل یا چربی متوسل می شویم،شما می توانید با رعایت نکته های زیر روند ایجاد چین و چروک را کند نمایید:

۱- به پشت بخوابید:
خواب مداوم در وضعیت های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب (sleep lines) میشود.این خطوط، چین هایی هستند که روی سطح پوست حک می شوند و وقتی که از خواب برمی خیزید، از بین نمی روند. خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، در حالیکه خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک ابرو می شود. برای کاهش ایجاد چین و چروک، به پشت بخوابید.

 2- بیشتر ماهی مصرف کنید، بخصوص سالمون:
سالمون(مثل دیگر ماهی های آبهای سرد) یک منبع غنی پروتئین است که یکی از ملزومات پوست خوب می باشد.این ماهی همچنین یک منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا 3 می باشد. اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را پُر و جوان نگاه داشته و به کاهش چین و چروک کمک میکنند.
 
3- اخم نکنید- از عینک مطالعه استفاده کنید:
آکادمی پوست امریکا می گوید حرکات مکرر صورت- مثل اخم کردن – باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست میشود. این شیار نهایتا" تبدیل به چین و چروک خواهد شد. بنابراین اگر به عینک مطالعه نیاز دارید از آن استفاده کنید تامجبور به در هم کشیدن ابروها نداشته باشید.مخصوصا" ارزش عینک آفتابی را در نظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می کند.

4- هر چه می توانید آلفا- هیدروکسی اسید استفاده کنید:
این اسیدها که در میوه هایی مثل سیب و پرتقال و حتی در شیر وجود دارند، لایه فوقانی سلول های مرده پوست را برمیدارند و بنابراین موجب کاهش ظهور خطوط ظریف و چروک ها بخصوص در اطراف چشم می شوند. شواهد جدید نشان می دهند که در مقادیر بالاتر، آلفاهیدروکسی اسیدها ممکن است به تحریک تولید کلاژن کمک کنند.

5- به جای قهوه، کاکائو مصرف کنید:
در یک مطالعه که در سال 2006 در ژورنال تغذیه منتشر شد، محققین دریافتند که کاکائو حاوی مقادیر بالایی از دو فلاوونول تغذیه ای است(Catachin- Epicatchin)  که از پوست در مقابل صدمه نور خورشید جلوگیری می کنند، موجب بهبودی گردش خون سلول های پوستی میشوند، آبرسانی پوست را بهتر می کنند، و باعث می شوند پوست صاف تر به نظر برسد.

6-  بیش از حد صورت خود را نشویید:
طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند میشود. در ضمن، اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده های محافظ پوست نیست، به جای صابون از پاک کننده های صورت(facial cleanser) استفاده کنید.

7- از ویتامین C موضعی استفاده کنید:
مطالعات نشان داده اند که ویتامین C میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد، از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش A  و B جلوگیری کند، اشکالات رنگدانه ای را تصحیح نماید، و مشکلات التهابی پوست را بهبود بخشد. نکته اساسی اما، ممکن است نوع ویتامین C استفاده شده باشد. تا امروز، اکثر تحقیقات قویترین ویتامین C برای رفع چین و چروک را L-ascorbic acid می دانند.

8- سویای بیشتری میل نمایید:
تحقیقات نشان می دهند که سویا ممکن است به محافظت علیه آسیب پیر شدن پوست ناشی از نور خورشید کمک کرده یا آن را بهبود ببخشد. یک مطالعه که در ژورنال اروپایی تغذیه منتشر شده، گزارش کرده که یک مکمل غذایی دارای سویا ( که علاوه بر سویا حاوی ویتامین، پروتئین ماهی، و عصاره چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی هم بوده ) ، بعد از فقط 6 ماه باعث بهبودی ساختمان پوست و سفتی آن شده است.

9- نکات اساسی مراقبت از پوست را رعایت کنید:
اگر می خواهید ظاهر جوان پوست و زیبایی صورت خود را حفظ کنید، توصیه های اساسی مراقبت از پوست را به کار گیرید. اصول اساسی مراقبت از پوست عبارتند از:

• اجتناب از نور خورشید

• استفاده از ضد آفتاب ها

• عدم مصرف دخانیات

• استفاده از مرطوب کننده ها

توجه داشته باشید که نکاتی که ذکر شدند، راه های پیشگیری کننده می باشند و در صورتی که چین و چروک ها ایجاد شده اند، برای درمان می توانیم از روشهای تزریق ژل و چربی یا جراحی و یا لیزر استفاده کنیم. تزریق بوتاکس از راه های پیشگیری از بدتر شدن چین و چروک ها(به خصوص در اطراف چشم ها و پیشانی و خط اخم) می باشد.
منبع: وب سایت دکتر طرزی

 drtarzi.com