سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، اول خودتان را عوض کنید



تغییر دادن دنیا, قدرت تغییر دادن دنیا,افکار مثبت

نگاهی به اطرافتان بیندازید. هر جا که باشید، هر کاری که می‌کنید، بایستید و کمی اطرافتان را بررسی کنید. هر چیزی که می‌بینید: مبلتان، صندلی‌تان، میز کارتان، یخچالتان، غذایی که می‌خورید، اتوبوسی که برای رسیدن به محل‌کار سوار می‌شوید، … همه اینها یک زمان وجود نداشتند.


اگر کمی به عقب برگردیم، آدمها هم وجود نداشتند. زمین ۴.۵ میلیارد سال است که وجود دارد و آدمهای مدرن حدود ۲۰۰ هزار سال. رشد و پیشرفت شگرف انسان فقط طی ۲۰۰ هزار سال است که اتفاق افتاده است یعنی ۰.۰۰۴ ٪ از وجود زمین.

اینهمه چطور از هیچ ساخته شده است؟ همه اینها مدیون ذهن و قدرت تخیل انسان است. وقتی عقل انسانی روی این سیاره به وجود آمد، همه چیز به سرعت شروع به تغییر کرد و از آن به بعد هر روز رشد کرده و جدیدتر شد.

قدرت ذهن انسان فوق‌العاده است. بااینکه تا به امروز انسان بسیار جلو آمده و چیزهای زیادی یاد گرفته است اما هنوز نتوانسته همه رمز و رموز مغز انسان را دریابد. واقعیت تلخ این است که انسان‌های زیادی به خودشان زحمت نمی‌دهند که به مسائل از این دید نگاه کنند؛ بیشتر آدمها قدرتی که در دست دارند را نمی‌شناسند - قدرت تغییر دادن دنیا.

بااینکه اگر ذهنتان را به آن معطوف کنید، واقعاً می‌توانید دنیا را تغییر دهید اما اول باید کوچک شروع کنید -- اول باید چیزهایی که در اطرافتان است را تغییر دهید. بعد می‌توانید از آن بیرون بیایید. بهترین جایی که می‌توانید از آن شروع کنید، خودتان هستید. اول زندگی که دوست دارید داشته باشید را با همه زیبایی‌اش تجسم کنید.

از پایه شروع کنید: دوست دارید خانه‌تان چه شکلی باشد؟ آیا آن را تمیز، مرتب و منظم تصویر می‌کنید؟ یا مثل الان ریخته و پاشیده؟ روزتان را چطور تجسم می‌کنید؟ خوب، در دنیای ایدآلتان ممکن است جایی برای کار نباشد، اما یک برنامه عالی روزانه در محدوده‌ای که الان می‌توانید داشته باشید، برای شما چگونه است؟

آیا زود از خواب بیدار می‌شوید، کمی ورزش می‌کنید و یک شروع پرانرژی برای روزتان دارید؟ یا اینکه شب به موقع نخوابیده‌اید و به همین دلیل در آخرین لحظه با هزار بدبختی از خواب بیدار می‌شوید؟

برنامه روزانه‌ای که با آن مشکل دارید را عوض کنید، عادت‌های بدتان را تغییر دهید، و زندگی‌تان را تغییر دهید. همه آنها با قدرت ذهن شما امکان‌پذیر است. رمز کار تمرکز است. دنیا به طریقی نسبتاً ساده کار می‌کند. به طور کلی چیزی اتفاق می‌افتد و بر رخ دادن چیزی دیگر تاثیر می‌گذارد.

تنها راه پیش رفتن این است که تمرکزتان را روی کاری که در دست دارید معطوف کنید چون به همین ترتیب زندگی که می‌خواهید داشته باشید را خواهید ساخت.

تمام افکارتان باید روی یک جنبه از زندگی‌تان که می‌خواهید تغییر دهید متمرکز باشد. روی نحوه تغییر چیزها تمرکز کنید. اگر می‌خواهید اندامتان را درست کنید، باید تمرکزتان را روی غذاهای سالم، ورزش و زندگی سالم معطوف کنید. تصور کنید اندامی که همیشه دوست داشتید را دارید، بدنی که سلول‌های آن با غذاهای سالم و مغذی تشکیل شده‌اند، بدنی قوی و متناسب.

اگر می‌خواهید موسیقی‌دانی عالی شوید، باید خودتان، ذهنتان و لزوماً زندگی‌تان را در موسیقی غرق کنید. می‌خواهید یک نقاش یا مجسمه‌ساز شوید؟ باید همانطور زندگی کنید. هر چیزی یک نقطه شروع دارد - نیازی نیست همه چیز را کند پیش ببرید یا قدم‌های کوچک بردارید.

اگر تمرکز کنید می‌توانید زندگی یک هنرمند، آرشیتکت، موسیقی‌دان، سرمایه‌دار یا آشپز را داشته باشید. فقط باید آن زندگی را در ذهنتان ایجاد کنید. زندگی که آرزو دارید داشته باشید را با نوع موفق زندگی که دوست دارید داشته باشید اشتباه نگیرید. اینکه بخواهید آن کسی شوید که می‌خواهید ساده است اما اضافه کردن بقیه جزئیات به یک عمر نیاز دارد.

مثلاً یک رقصنده موفق شدن به سال‌ها یا حتی ده‌ها سال تمرین و پشتکار نیاز دارد اما فقط یک رقصنده شدن چیز زیادی طول نمی‌کشد. فقط کافی است که انتخاب کنید یک رقصنده باشید، سبک زندگی یک رقصنده را انتخاب کرده و همه خوبی‌ها و بدی‌های آن زندگی را بپذیرید. بعد باید به بهترین شکل ممکن سعی کنید داخل آن قالب زندگی کنید.

اینکه همیشه و هر لحظه متمرکز زندگی کنید کار سختی است - اما به مرور زمان ساده‌تر می‌شود و پیشرفت را در خودتان خواهید دید. اگر روی بهتر کردن خودتان و موقعیتتان تمرکز کنید، مطمئناً پیشرفت خواهید کرد. اما یادتان باشد: هیچ راه میان‌بری وجود ندارد.

ممکن است ناگهان بخت با شما یار شده و خیلی زود خودتان را در قطار سریع‌السیر پیشرفت ببینید اما ممکن است این اتفاق هم نیفتد. مدتی زمان می‌برد تا احساس کنید که پیشرفت کرده‌اید.

اما هر پیشرفتی که دارید، حتی کوچکترین آنها، باز هم پیشرفت به حساب می‌آید. پس مثبت باشید و تمرکزتان را از دست ندهید. اسیر دامی نشوید که ذهن بسیاری را در مسیر موفقیت، در مسیر زندگی که احساس می‌کنند برای کامل شدن باید داشته باشند، درگیر کرده است.

منفی‌گرایی خیلی بیشتر از کمونیسم آرزو بر باد داده است. برای پیشرفت لازم است که مثبت باشید. اگر مثبت باشید و باور داشته باشید که می‌توانید به هدفتان برسید، مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد. اگر به ذهنتان اجازه دهید که با منفی‌گرایی مسموم شود، هر کاری هم که بکنید، ناگزیر از شکست خواهید بود.

«چه فکر کنید که می‌توانید، چه فکر کنید که نمی‌توانید، در هر دو حالت حق با شماست.»
-- هنری فورد

دنیا از هیچ ساخته شده است. شما هم می‌توانید دنیای خودتان را از هیچ بسازید - فقط با استفاده از ذهنی که با آن متولد شده‌اید. از غوطه خوردن در افکار منفی که شما را عقب می‌کشند خودداری کنید.

اگر به دنبال پیشرفت هستید، پس نیاز به تغییر دارید - خودتان باید این تغییر باشید. بقیه چیزهای غیرضروری که زندگی‌تان را با آنها پر کرده‌اید را دور بریزید. همه چیز را ساده کنید. قالبی برای خودتان درست کنید و شروع به پر کردن آن کنید. به خودتان فرصت دهید که روی افکار مثبت تمرکز کنید - روی راهی که دوست دارید اوضاع پیش برود، روی تاثیری که دوست دارید بر جای بگذارید.

این کار را بارها و بارها تکرار کنید و همه افکار منفی را از خودتان دور کنید تا زمانی برسد که به آن افکار مثبت رسیده و آنها را به واقعیت تبدیل کنید. وقتی همه چیز روی غلطک افتاد، نیرویی که با خودتان می‌آورید راه را برایتان آسان‌تر خواهد کرد. شما قدرت تغییر دادن دنیا را دارید؛ هیچ بهانه‌ای ندارید که بگویید نمی‌توانید خودتان را تغییر دهید.

منبع:مردمان

 


ویدیو مرتبط :
چهره خودتان را تغییر دهید !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟


چه نوع مبلی مناسب چه نوع خانه‌ای است؟ با مبلمان كهنه‌ام چه كار كنم؟ و ... این سوال‌ها ممكن است برای شما هم پیش آمده باشد. ما برای سوال های شما جواب‌های كارشناسانه داده‌ایم.

مجله منزل: چه رنگ‌هایی كنار هم خانه‌ام را زیباتر می‌كند؟ چطور پرده‌ها، مبل‌ها و كابینت‌هایم را با هم ست كنم؟ چه نوع مبلی مناسب چه نوع خانه‌ای است؟ با مبلمان كهنه‌ام چه كار كنم؟ این سوال‌ها ممكن است در وقتی كه خانه‌تان را برانداز می‌كنید برای شما هم پیش آمده باشد. این بار هم به چند سوال از بین چندین سوالی كه برای ما فرستاده بودید، جواب‌های كارشناسانه داده‌ایم.

برای فضای هال یك آپارتمان 50 متری با پرده و كابینت آشپزخانه كرم قهوه‌ای چه رنگ مبلمانی بهتر است؟

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

چون فضای شما خیلی كوچك است هرقدر تعداد رنگ‌هایی كه در خانه‌تان به كار می‌برید كمتر باشد، خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. پس بهتر است رنگ مبلمان شما با رنگ كابینت‌تان هماهنگ باشد بنابراین بهترین انتخاب می‌تواند یكی از رنگ‌های تونالیته قهوه‌ای مثل كرم، نسكافه‌ای، قهوه‌ای خاكی یا شكلاتی باشد.



چیدمان منزلم به سبك كلاسیك است؛ مبلمان پذیرایی‌ام طلایی نسبتا پركار و كاغذدیواری‌ام نقره‌ای بسیار روشن. می‌خواهم یك جفت ویترین تك در بلند تهیه كنم. نمی‌دانم چه رنگی بخرم. آیا صدفی روشن مناسب است؟

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

با رنگ صدفی روشن به دلیل زیاد شدن رنگ‌ها موافق نیستم. با تكراری از طلایی مبل‌ها یا نقره‌ای دیوارها منزل‌تان خیلی شكیل‌تر خواهد شد.



برای پرده از چه رنگی استفاده كنم كه با فرش مشكی و دیوار طوسی و همچنین مبلمان با چوب كرم و پارچه صورتی هماهنگ باشد. درضمن تعداد پنجره‌های پذیرایی‌ام چهار تا و سالن آن ال‌شکل است.

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

برای رنگ پرده بهتر است از همان رنگ پارچه مبلمان استفاده كنید؛ رنگی كه با مبلمان هارمونی داشته باشد. پیشنهاد می‌كنم رنگ دیگری را به مجموعه رنگ‌های خانه‌تان اضافه نكنید.



سالن پذیرایی منزلم مستطیل شکل است با پرده توری به رنگ كره‌ای و والان بنفش. دیوار خانه هم استخوانی و مبل استیلم نقره‌ای با پارچه گلدار زمینه سفید و گل‌های بنفش است. همچنین مبل راحتی‌ام بنفش با گل‌های نقره‌ای است و فرشم با تركیب رنگی بنفش تیره، روشن و سفید. می‌خواستم در كنار مبل استیل میز ناهارخوری بخرم. لطفا راهنمایی بفرمایید چه طرح و رنگی تهیه كنم كه ست شود.

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

 با توصیفات شما معلوم است رنگ قالب خانه‌تان بنفش است كه در كنار رنگ‌های روشنی مثل سفید و كرم خودنمایی می‌كند. خب، همین روند را ادامه دهید و رنگ پارچه صندلی‌های میز ناهارخوری‌تان را بنفش ساده شبیه رنگ بنفش مبلمان‌تان انتخاب كنید. بهتر است رنگ میز ناهارخوری و دسته‌های صندلی آن استخوانی باشد.



راهرویی دارم که در سرویس‌های بهداشتی، دو اتاق خواب و ورودی خانه به آن باز می‌شود. برای روشنایی دو لوستر چوبی و یك آینه با قاب چوبی به ارتفاع یک متر در آن نصب شده. برای تزیین آن كمك می‌خواهم.

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

جواب: با توجه به راهروی طولانی كه دارید برای اینكه طولانی بودن آن به چشم نیاید، بهتر است در قسمتی كه در ورودی در آنجا قرار دارد، از پوشش كاذبی استفاده کنید كه از سقف شروع شود و تا دیوار‌ها هم پایین بیاید و پشت آن نور مخفی كار شود. راهرو را به این شکل از یكنواختی درآورید. آینه‌تان را عوض کرده و از آینه‌های شكسته با فرم‌های مختلف مطابق سلیقه‌تان استفاده کنید.



خانه‌ام 97 متری است. اصلا هیچ فكری برای چیدمان درست و انتخاب راحتی و رنگ مبل و... طوری كه فضای دلنشینی داشته باشم و كوچك به نظر نرسد، ندارم. لطفا كمكم كنید. در حال حاضر فقط یك فرش فیلی‌رنگ 12 متری توی هال هست. قرار است برای خرید وسایل اقدام كنم ولی هیچ ایده‌ای ندارم.

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

جواب: با توجه به سرد بودن رنگ فیلی بهتر است برای رنگ مبلمان راحتی و پرده از رنگ‌های گرم مثل بادنجانی و. . . استفاده كنید؛ مثلا برای رنگ مبل از همان تونالیته رنگی اما روشن با چوب روشن نزدیك به سفید استفاده كنید. چون متراژ خانه زیاد است، قدرت مانور شما برای تفكیك فضاها بیشتر است.



پذیرایی خونه ما مربع شكله و مبلمان من راحتی كرم قهوه‌ای است. كل پذیرایی خونه 50 متری می‌شود. می‌خواهم اپن رو بردارم و جایش میز ناهارخوری شش نفره بگذارم. شما موافقید؟

می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

جواب: بله این حركت در چیدمان خوب است به شرطی كه میز ناهارخوری را زیاد به آشپزخانه نزدیك نكنید.



منزل ما مستطیل‌شکل است و دراز. واقعا در چیدمان دچار مشكل شده‌ام. چه پیشنهادی برای این نوع منازل دارید.


می‌خواهید دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید؟ما شما را راهنمایی می‌کنیم

جواب: با توجه به فرم منزل شما بهترین حالت چیدمان، استفاده از مبلمان ال‌شكل (مبلمانی كه كمترین فضا را اشغال كند) است. در صورت وجود فضای اضافی در پشت مبلمان می‌توانید از میز ناهارخوری كوچكی نیز استفاده کرده و از این طریق فضا را حیطه‌بندی كنید.