سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اگر عینكی هستید، اینطوری آرایش كنید!


شاید شما هم مثل خیلی از خانم‌ها مجبورید چشم‌های‌تان را پشت ویترین عینك بگذارید و موقع آرایش كردن چشم كه می‌رسد، گیج می‌شوید. فقط كافی است نكات آرایشی و میزان آرایشی را كه باید بكنید تا با عینك‌تان هماهنگ شود، بدانید.

مجله زندگی ایده آل: شاید شما هم مثل خیلی از خانم‌ها مجبورید چشم‌های‌تان را پشت ویترین عینك بگذارید و موقع آرایش كردن چشم كه می‌رسد، گیج می‌شوید. بعضی وقت‌ها هم از خیر آرایش چشم می‌گذرید و فكر می‌كنید آرایش چشم برای یك عینكی وقت تلف كردن است ولی این را بدانید كه با یك آرایش جزئی چشم شما از پشت عینك بیشتر جلوه می‌دهد. فقط كافی است نكات آرایشی و میزان آرایشی را كه باید بكنید تا با عینك‌تان هماهنگ شود، بدانید. در این مطلب سارا امینیان، كارشناس آرایشگری تكنیك‌های آرایش‌ برای خانم‌های عینكی را به شما آموزش می‌دهد تا با عینك هم زیبا  باشند.

اگر عینكی هستید، چگونه باید آرایش كنید؟

 اگر چشم‌های‌تان پف دارد...

اگر زیر چشم‌های‌تان پف دارد یا هاله سیاهرنگی ایجاد شده از كانسیلر برای محو كردن آنها استفاده كنید. در پایان هم با یك لایه پودر صورت آن را تثبیت كنید. كانسیلر در افراد عینكی كاربرد بیشتری دارد چون استفاده مداوم از عینك در زیر چشم سایه ایجاد می‌كند و محوكننده‌های روشن كه نور اضافی را منعكس می‌كنند، در ‌از بین بردن این سایه موثر خواهند بود.

 نگاه‌ها را از عینك‌تان دور كنید

اگر جزو آن‌دسته از افرادی هستید كه از عینك زدن خجالت می‌كشند یا احساس می‌كنید اگر عینك بزنید زشت می‌شوید، سعی كنید با آرایش كردن درست، نگاه‌های اطرافیان را از روی عینك خود دور كنید و توجه‌شان را به زیبایی صورت‌تان جلب كنید. برای این كار آرایش لب‌ها بهترین گزینه است. برای آرایش لب‌های‌تان استفاده از رژهای صورتی، قرمز و بنفش می‌تواند به شما در این زمینه كمك كند تا نگاه‌ها به سمت رنگ لب‌ برود.

 فرم ابروهای‌تان را درست كنید

ابروهای خوش‌حالت و خوش‌فرم راز بزرگی در ایجاد تناسب و زیبایی در چهره است. اگر استفاده همیشگی از عینك طبی این ذهنیت را در شما ایجاد نكرده كه نیازی به تمیز كردن مداوم ابروها و خوش‌فرم نگه داشتن آنها ندارید، در اشتباهید. با وجود عینكی بودن باید به فرم و زیبایی ابروهای‌تان اهمیت بدهید و بدانید به همان اندازه در زیبایی چهره شما نقش دارد.

 رژگونه بزنید

تا به حال دقت كرده‌اید كه وقتی عینك می‌زنید و می‌خندید، عینك در جایی به صورت‌تان برخورد می‌كند. از همان نقطه خط رژگونه را شروع كنید تا صورت‌تان طبیعی به نظربرسد و پوست گونه‌تان درخشنده و شفاف شود.

اگر عینكی هستید، چگونه باید آرایش كنید؟

 دوربین یا نزدیك بین!

اگر چشمان‌تان دوربین است و شماره چشم‌تان بالاست، باید بدانید كه چشم‌ها پشت عدسی‌های این عینك‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسند. پس بهتر است برای آرایش كردن چشم از سایه‌های تیره‌تر در اطراف چشم‌ها استفاده كنید تا آنها را كوچك‌تر نشان دهند. هرگز گوشه داخلی چشم را روشن نكنید چون آنها را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. از یك رنگ سایه در پشت چشم استفاده كنید و خط چشم تیره بكشید. رعایت كردن اینها باعث می‌شود تاثیر عینك بر چهره‌تان كم شود.

اگر شماره چشم‌های‌تان پایین است و از عینك نزدیك‌بین استفاده می‌كنید، چشم‌های‌تان پشت عینك كوچك‌تر نشان داده می‌شود. برای اینكه بتوانید  آنها را درشت‌تر نشان دهید، بهتر است كه در بالای چشم از خط چشم استفاده كرده و پشت پلك را با سایه‌های سبك‌تر و روشن‌تر بپوشانید تا چشم‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید گوشه داخلی چشم را روشن‌تر كنید.

 روی چشم‌ها تمركز كنید

آرایش چشم، كلیدی برای ایجاد هر سبك آرایشی است. ما بر خلاف تصور همه كه می‌گویند آرایش پشت عینك دیده نمی‌شود، به شما می‌گوییم كه شما می‌توانید با استفاده از خط چشم پهن، فرمژه و ریمل حجم‌دهنده به چشمان‌تان جلوه بیشتری بدهید كه حتی از پشت شیشه عینك هم مشخص باشد. البته كشیدن خط چشم بستگی به اندازه فریم عینك‌تان دارد كه خط چشم را نازك یا پهن بكشید.

 فریم عینك‌تان چه شكلی است؟

وقتی می‌خواهید آرایش كنید، حتما به فریم عینك‌تان توجه كنید. اگر عینك‌تان فریم ندارد یا فریم سبكی دارد، سعی كنید ظاهرتان طبیعی‌تر باشد تا چهره‌تان جذاب‌تر شود و رنگ‌هایی را برای آرایش‌تان انتخاب كنید كه بر زیبایی چشم و رنگ پوست‌تان اضافه كند. برای این كار لازم نیست كاری كنید كه آرایش‌تان با عینك سازگاری داشته باشد! آرایش‌تان را با رنگ‌های خوب در زیر عینك به نمایش بگذارید.

اگر عینكی هستید، چگونه باید آرایش كنید؟

 مژه‌ها را نمایان‌تر كنید

از ریمل‌های چندكاره جهت فر دادن و صاف كردن مژه‌ها استفاده كرده و آنها را به سمت بالا حالت دهید. اگر مژه‌های‌تان بلند است، از یك ریمل ضدآب استفاده كنید. قبل از حالت دادن به مژه، اندكی از ریمل را در قسمت بالایی مژه‌تان قرار دهید و سپس از پایین به بالا و از نزدیكی ریشه ریمل زدن را آغاز كنید.

همچنین می‌توانید از خط چشم مایع در نزدیكی قسمت انتهایی مژه استفاده كنید. برای افراد عینكی ریمل‌های مشكی، انتخاب بهتری از ریمل‌های قهوه‌ای است. چند مرتبه مژه‌های‌تان را فر دهید تا حالت فر به خود بگیرند. با تركیب ریمل و فرمژه زمانی كه عینك می‌زنید، مژه‌های‌تان خیلی زیبا‌تر جلوه خواهند كرد.

 سایه را فراموش كنید

شما خانم‌های عینكی بهتر از هر كسی می‌دانید كه عینك تقریبا تمام پلك شما را می‌پوشاند؛ پس برای آرایش چشم‌تان نیازی به سایه نیست و باید بی‌خیال آرایش پلك شوید ولی اگر دوست دارید پلك‌های‌تان رنگ داشته باشد، از یك رنگ خنثی و ملایم استفاده كنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش آرایش برای عینكی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در ایام عید اینطوری آرایش کنید!



تکنیک های آرایشی

تعطیلات نوروز فرصت خوبی است تا با کمی رسیدگی آراسته‌تر باشیم

 

در تعطیلات نوروز که بیشتر همراه خانواده‌ها هستیم، فرصت خوبی است تا با کمی رسیدگی آراسته‌تر باشیم. آراستگی هم اصول خودش را دارد.


به اندازه کرم‌پودر بزنید
استفاده غیرصحیح از این نوع پوشاننده‌ها به جای این‌كه چنین اشكالاتی را بپوشاند آن‌ها را بیشتر برجسته كرده و توجه‌ها را بیشتر جلب می‌كند. استفاده بیش‌ازحد از كرم‌پودرها و پوشاننده‌ها هیچ‌ كجا خوب نیست به‌خصوص برای پوشاندن چروك‌ها چون قراردادن یك لایه ضخیم روی آن‌ها،‌ پوست صورت را مصنوعی می‌كند و چهره را پیرتر نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید ظاهر پوست‌تان را صاف و یكدست كنید به جای پودر از یك كرم‌پودر مایع سبك استفاده كنید، بهتر است از كرم‌پودرهایی استفاده كنید كه به سرعت جذب پوست می‌شوند.  نكته دیگر این‌كه كرم‌پودرهای حاوی مرطوب‌كننده نسبت به انواع دیگر و پودرها بهتر روی پوست می‌خوابند؛ به اندازه یك سكه كوچك كرم‌پودر در كف دست‌تان بگذارید، بعد همانند مرطوب‌كننده با نوك انگشتان به‌صورت بمالید.

رنگ‌های تیره كوچك‌كننده‌اند
با بالارفتن سن لب‌ها به‌طور طبیعی حجم خود را از دست می‌دهند و مسلما هیچ خانمی هم دوست ندارد لب‌هایش كوچك‌تر بشود، علاوه بر این رنگ‌های تیره، سفیدی دندان‌ها را نیز كمتر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید چهره‌تان شاداب‌تر به‌نظر برسد برای لب‌ها به‌دنبال رنگ‌های زنده باشید.

بدون برس کانسیلر نزنید
كانسیلرها بهترین دوست برای پوشاندن لك‌ها و تیرگی‌های پوستی هستند اما زمانی مشكل ایجاد می‌شود كه از كانسیلرهای مخصوص پوشاندن لك‌ها برای كاربردهای دیگر استفاده كنید مثلا حلقه‌های سیاه دور چشم را با آن‌ها بپوشانید چون معمولا كانسیلرهای مخصوص پوشاندن لك‌ها بسیار غلیظ هستند چون در غیر این صورت لك‌ها و جوش‌ها به‌خوبی پنهان نمی‌شوند اما این ماده برای پوست نازك زیر چشم بیش‌از‌اندازه غلیظ است؛ با برس كانسیلر زیر چشم نقطه‌هایی بگذارید و بعد با انگشت آن را پخش كنید تا صورت حالتی طبیعی بگیرد و اثر خستگی از روی صورت‌تان پاك شود.

هر ریملی را انتخاب نکنید
استفاده از ریمل‌های ضدآب برای خیلی‌ها وسوسه كننده ‌است چون كمتر می‌ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی‌شود ولی باید بدانید این ریمل‌ها به‌دلیل این‌كه فرمول قوی‌تری دارند می‌توانند مژه‌ها را خشك كنند و به‌دلیل همین خشك شدن وقتی سن بالا می‌رود مژه‌‌ها نازك و شكننده می‌شوند. اما چاره چیست؟ اگر می‌خواهید مژ‌ه‌های‌تان پرتر و زیباتر به‌نظر برسد، اول از همه روی محل رویش مژه‌ها را مدادی قهوه‌ای بكشید تا مژه‌های‌تان ضخیم‌تر و پرتر جلوه كنند در قدم بعدی با یك ریمل سبك و ملایم و نه ضدآب مژ‌ه‌های‌تان را حالت دهید.

اگر پلك‌افتاده دارید چه كنید؟
پیشنهاد می‌كنیم استفاده از سایه‌های براق با رنگ سرد را كنار بگذارید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود و به 40 سالگی نزدیك می‌شود هرچقدر پلك‌ها مات‌تر باشند، چهره زیبایی بیشتری دارد، چون وقتی از سایه‌ای براق استفاده كنید چروك‌های ریز خودشان را بیشتر نشان می‌دهند.

بیشتر رنگ‌هایی چون بنفش،  رنگ هلویی ملایم، خاكستری و... برای بیشتر افراد مناسب است اما اگر به خاطر مناسبت خاصی دوست دارید به‌صورت و چشم‌های‌تان جلوه بیشتری دهید، می‌توانید از یك خط‌چشم براق استفاده كنید. اگر دچار افتادگی پلك شده‌اید و دوست دارید چشم‌های‌تان بازتر و زیباتر به‌نظر برسد به هیچ‌وجه زیر مژه‌ها خط چشم پررنگ نكشید و تنها به خط باریكی بالای چشم و به سمت گوشه بیرونی چشم‌ها بكشید.

درخشندگی صورت را نگیرید
باید بدانید تفاوت ناچیزی بین یك صورت درخشان و یك صورت چرب وجود دارد اما بسیاری مرز بین این 2 را به‌خوبی نمی‌شناسند. بزرگ‌ترین اشتباه بسیاری از خانم‌ها این است كه آنقدر كه حواس‌شان هست كه صورت‌شان برق نیفتد فراموش می‌كنند كه به‌صورت كمی درخشش طبیعی هم بدهند و در نتیجه پوست‌شان را كدر می‌كند؛ وقتی از پودر زیادی استفاده كنید، پودر تمام حجم صورت را از بین می‌برد اما اگر كمی به‌صورت درخشندگی بدهید، چهره بسیار با طراوت‌تر به‌نظر خواهد رسید.

برای این‌كه چربی پوست را كم كنید ولی درخشندگی آن را حفظ كنید از یك پودر بسیار سبك و دارای جاذب‌های چربی چون میكا یا سیلیكا استفاده كنید. برای پودر بهتر است به جای برس بزرگ از برسی كوچك استفاده كنید تا بتوان پودر را بهتر روی صورت پخش كرد.

روی ناخن ناسالم، ناخن نكارید
این روزها خانم‌های زیادی سراغ كاشت ناخن می‌روند اما نگهداری ناخن‌های كاشته‌شده خود، اصولی دارد كه در صورت رعایت نكردن، ناخن‌ها دچار قارچ می‌شوند اما دلایلی كه ممكن است موجب قارچ ناخن‌ها شوند: ناخن از قبل از كاشت سالم نبوده و دچار جراحتی است، وقتی روی چنین ناخن ناسالمی كاشت انجام شود، احتمال مبتلاشدن به قارچ افزایش می‌یابد.

هنگام كاشت یا ترمیم از مواد ضدقارچ استفاده نشده‌ است.  ناخن كاشته‌شده دچار شكستگی، ترك یا ضربه سختی‌شده ولی فرد دیر برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه می‌كند و در نتیجه آب زیر ناخن شكسته شده نفوذ می‌كند و ناخن دچار قارچ می‌شود.  آرایشگر وسایل خود را استریل نكرده‌ است.

مژه‌های كاشته‌شده را خودتان نكنید
این روزها خانم‌هایی هستند كه سراغ كاشت و اكستنشن مژه‌ها می‌روند، اگر شما هم جزو این دسته هستید به نكاتی باید توجه كنید: اول این‌كه هنگام كاشت از یك‌بار مصرف بودن مژه‌ها اطمینان پیدا كنید و دوم این‌كه حواس‌تان باشد چسب كاشت با پوست یا انتهای مژه تماس پیدا نكند چون بسیار قوی است و می‌تواند چشم را دچار التهاب و حساسیت پوستی ‌كند. سوم این‌كه به هیچ‌وجه خودتان اقدام به كندن مژه‌ها نكنید، زیرا به همراه آن‌ها مژه‌های خودتان هم كنده خواهند شد، باید حتما به آرایشگاه مراجعه كرده تا برای كندن آن‌ها از مواد ریموور مخصوص همان چسب استفاده كند.

نسبت به موهای سفید بی‌تفاوت نباشید
اگر موهای‌تان خیلی سفید است رنگ را با كمی اكسیدان آغشته كرده و به مدت تقریبا 10 دقیقه صبر كنید تا موهای‌تان تحریك شده و بتوانند بهتر رنگ مو را به خود جذب كنند اما اگر سفیدی موهای‌تان كم است نیازی به این‌كار نیست.  بهترین رنگ برای شما مخلوط 2 رنگ شماره 4 و 5 از گروه N یا مخلوط 3 و 4 از گروه M است كه هر دوی این رنگ‌ها بهتر است با اكسیدان 9درصد مخلوط شود. همچنین توصیه می‌شود برای موهای طبیعی از رنگ مشكی استفاده نشود. در این صورت در انتخاب رنگ بعدی و مش و لایت دچار محدودیت شدید می‌شوید. از تكرار رنگ‌هایی كه تناژ قرمز و شرابی دارند پرهیز كنید تكرار این رنگ‌ها از بین‌بردن آن‌ها را مشكل می‌كند.

برای اکستنشن سراغ طبیعی‌ها بروید
اگر می‌خواهید موهای‌تان را برای عید اكستنشن كنید از آرایشگرتان بخواهید برای‌تان از موهای طبیعی استفاده كند نه موهای مصنوعی چون موهای طبیعی علاوه بر این‌كه قابلیت رنگ، فر یا صاف‌شدن دارند، ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارند. برای قراردادن اكستنشن روی موها 3 روش وجود دارد؛ دوخت، رینگ و چسب(كراتین) اما شما از آرایشگرتان بخواهید از روش رینگ استفاده كند، روش دوخت به موها فشار زیادی وارد می‌كند و در دراز مدت باعث سردرد می‌شود و روش چسب به دلیل این‌كه باید هر 2 یا 3 ماه ترمیم شود ریزش موها را زیاد می‌كند.

از برس‌های بزرگ استفاده کنید
در براشینگ با استفاده از برس‌های گرد می‌توان مدل‌های متنوعی در موها ایجاد كرد. معمولا 3روش پایه برای براشینگ وجود دارد:

الف) براشینگ با برس بزرگ برای لخت‌كردن مو
ب) براشینگ با برس متوسط برای حالت دادن به مو (به سمت داخل یا خارج)
ج) براشینگ با برس كوچك برای برس پیچ‌كردن مو

اما طرز كار: قبل از براشینگ با توجه به جنس مو از ژل یا حالت‌دهنده مناسب استفاده كنید، بعد موها را با توجه به فرم دلخواه تقسیم‌بندی كنید و از موهای ردیف پایین قسمت پشت سر، سشوار كشیدن را شروع كنید و پس از تمام‌شدن كار از اسپری‌های ثابت‌كننده استفاده كنید.

هنگام آب‌كشیدن موها، آب را سرد كنید
همیشه شامپو را قبل از مصرف با مقداری آب مخلوط كنید چون شامپوی غلیظ پس از خشك‌شدن در مو حالت الكتریسیته ایجاد می‌كند. همچنین از آن‌جا كه بیشتر شامپوهای تجاری حالت قلیایی(PH بالا) دارند، حواس‌تان باشد موها را به دقت آبكشی كنید، چون باقی‌مانده شامپو می‌تواند درنهایت باعث موخوره شود، هنگام آب‌كشیدن هم به تدریج آب را سرد كنید تا منافذ پوست‌سر، بسته شوند و بعد از آن موها را با حوله كاملا خشك كنید، با رعایت این نكات می‌توانید مطمئن باشید موهای‌تان سالم می‌ماند در نتیجه به خوبی حالت خواهد گرفت.

جوش‌های سرسیاه
وكس نوعی برداشتن مو از صورت است كه درد كمتری نسبت به اصلاح با بند دارد و علاوه بر این‌ها دانه‌های سرسیاه روی بینی را نیز از بین می‌برد و با این روش موها دیرتر از بند شروع به رویش می‌كند و تا حدی هم نرم‌تر و كركی مانند می‌شوند. بهتر است در خانه صورت‌تان را وكس نكنید چون ممكن است پوست را بسوزانید و روی پوست تاول ایجاد كنید، همچنین اگر وكس را بد از روی پوست بلند كنید كبودی ایجاد می‌شود. بعد از وكس نیز بهتر است از لوسیون ضد التهاب و ضدجوش استفاده كنید.

مراقب جوش‌های زیرپوستی باشید
شاید بتوان گفت خانمی نیست كه قبل از عید صورتش را اصلاح نكند اما خیلی از آن‌ها مدام نگران جوش‌های بعد از بند هستند و غالبا هم گرفتارش می‌شوند. توصیه می‌كنیم هنگام اصلاح صورت از پاكیزه‌بودن نخ اصلاح و پیش‌بند مطمئن شوید و همچنین برای پیشگیری از جوش صورت از آرایشگر بخواهید نخ را آغشته به الكل كند و بعد از آن استفاده كند و بعد از اصلاح هم برای جلوگیری از التهاب و جوش از پماد بتامتازون یا ژل‌های ضدجوش استفاده كنید، البته افرادی‌كه پوست‌های چرب دارند، می‌توانند از آب‌خیار هم استفاده كنند تا حرارت و التهاب از پوست‌شان گرفته شود.

ابروهای خالی را دریابید
پیشنهاد می‌كنیم از برداشتن بیش‌ازاندازه ابروها جدا خودداری كنید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود. زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث كم‌شدن و حتی از بین رفتن كامل ابروها می‌شود تا جایی كه هیچ‌وقت دوباره رشد نخواهند كرد. در این مواقع تنها راه، استفاده از مداد یا سایه ابروست تا بتوانید خالی بودن ابروها را بپوشانید. برای این كار كافی است از قسمت داخلی ابروها شروع كرده، بعد به سمت بیرون ابروها حركت كنید. بهتر است برای این كار از یك مداد نوك‌تیز یا برسی زاویه‌دار استفاده كنید؛ باید اول روی ابرو با مداد به‌صورت نقطه‌نقطه بگذارید و بعد رنگ را پخش كنید.

 

روش صحیح آرایش

كانسیلرها بهترین دوست برای پوشاندن لك‌ها و تیرگی‌های پوستی هستند

 

قبل از آرایش این نکات را خوب یاد بگیرید

قبل از کرم‌پودر، مرطوب کننده بزنید
اگر می‌خواهید كرم‌پودر بزنید، اول صورت‌تان را مرطوب كنید و كمی صبر كنید تا كرم‌تان جذب شود این‌كار باعث می‌شود كه كرم پودر در سطح پوست بماند. بعد پنكك را با حركات دایره‌ای روی صورت بمالید  تا رنگ‌ پوست یكنواخت شود، پس از اتمام كار با یك‌دستمال نمناك روی صورت‌تان بزنید تا اضافه‌های پنكك برداشته شود، بهتر است هنگام كرم پودر زدن، دهان‌تان را باز كنید تا قسمت گردن بهتر آرایش شود و خطی باقی نماند.

از رنگ‌های مات استفاده کنید
چگونگی سایه زدن می‌تواند چشم‌ها را درشت‌تر، ریز‌تر و حتی فاصله دو چشم را زیادتر یا كمتر نشان دهد، مثلا سایه‌ای با رنگ روشن چشم‌ها را درشت‌تر نشان خواهد داد یا رنگ‌های مات پف چشم‌ها را می‌پوشاند. البته حواس‌تان باشد باید طوری این‌كار را انجام دهید كه نگاه جلب توجه كند نه سایه چشمان‌تان.

رژلب را با رنگ پو ست هماهنگ کنید
اگر موهایی بلوند، سفید یا خاكستری دارید، می‌توانید از رژ لب‌های صورتی روشن و نارنجی كمرنگ استفاده كنید و اگر موهای‌تان قرمز است رژ لب‌ هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می‌‌شود. خانم‌هایی كه موهای مسی و شرابی دارند، می‌توانند رنگ‌های فوق را به صورت تیره استفاده كنند. برای موهای قهوه‌ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز و قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه‌ای روشن و... موهای قهوه‌ای تیره و مشكی نیز بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده كنند.

با پنکیک آرایش را ثابت کنید
پنكك خشك است و می‌تواند به پایداری آرایش شما كمك می‌كند مثلا اگر زیر سایه چشم پنكك بزنید اصلا سایه‌ تكان نمی‌خورد و همان طرح اولیه خود را حفظ می‌كند، البته پودرهایی هم به ‌‌نام پودرهای فیكس در بازار وجود دارد كه مسلما بیشتر از پنكك می‌تواند آرایش شما را پایدار كند، اگر به هر دلیل ابروهای‌تان خالی شده و آنها را با مداد كشیده‌اید می‌توانید روی آن پودر فیكس بزنید تا ماندگارتر شود.

 

اصولی ریمل بزنید
برای ریمل‌زدن به مژه‌های پلك بالا، قبل از كشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی ریشه و پایه مژه‌های‌‌تان بمالید تا به اندازه كافی، رنگ روی مژه‌ها بنشیند سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل از پایین تا بالای مژه به خوبی بكشید. هنگام ریمل‌زدن به مژه‌های پایین میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حركت دهید فقط مراقب باشید كه زیر چشمان‌تان را لك نكنید.

 

منبع: مجله سیب سبز