سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اگر خسته و کوفته هستید حتما بخوانید


می شنوید که عزیزی، دوستی به شما می گوید که خسته و کوفته است و همه بدنش درد می کند؛ نه اشتها دارم و نه آرامش؛ عصبانی ام و شبها هم خواب ندارم؛ ایرانی ها که در توصیف کردن ها نیز عبارات بسیاری دارند، ممکن است بگویند در روز انگار که بدنم زیر کامیون انداخته شده.




روزنامه ستاره صبح: می شنوید که عزیزی، دوستی به شما می گوید که خسته و کوفته است و همه بدنش درد می کند؛ نه اشتها دارم و نه آرامش؛ عصبانی ام و شبها هم خواب ندارم؛ ایرانی ها که در توصیف کردن ها نیز عبارات بسیاری دارند، ممکن است بگویند در روز انگار که بدنم زیر کامیون انداخته شده و شب هم آرام و قرار و خواب ندارم.

اگر این دردها کم نباشد، بسیاری از کسانی که از این دردها ناله می کنند، دچار افسردگی هم هستند و افزون بر آن، اضطراب هم دارند.

این دردها ممکن است یک دوره طولانی ماه ها و حتی تا سال ها را دربر بگیرد. ابتلای به آن ممکن است فرد را چنان درگیر کند که پایداری طویل المدت این بیماری کوفتگی را در بدن او در پی داشته باشید. وقتی که فرد نتواند به درستی و روشنی نیز دردهای خود را توضیح دهد، گرفتاری ها بیشتر می شود.

اگر خسته و کوفته هستید حتما بخوانید

یک بیماری به نام «فیبرومیالژی»

این احساسات توهم نیست. واقعی است و یک بیماری است که نام دارد. این بیماری «فیبرومیالژی» است که با وجود نام طولانی اش، باید آن را آموخت و به نشانه های آن توجه کرد.
«فیبرومیالژی» Fibromyalgia بیماری درد عضلانی است که در همه بدن منتشر می شود. پزشکان از نشانه هایی که ما به آنها بدهیم به عنوان «سندروم فیبرومیالژی» نام می برند.

این بیماری عضلانی ممکن است از ورم مفاصل شروع شده باشد و چون ماهیچه ها را درگیر می کند و خستگی و افسردگی می آورد، فرد را در نهایت منزوی و فراری از جمع و انسان ها هم می کند.

گفته می شود که زنان 7 تا 9 برابر مردان مبتلا می گردند. در گزارشی که در نشریه پزشکی «هیومن هلس» منتشر شد، آمده است که دو تا هشت درصد جمعیت از این نشانه ها رنج می برند.

در آمریکا زنان ده برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند چرا که این بیماری در موارد حاد ممکن است به اخراج از کار و کاهش درآمد هم در جامعه ای مانند آمریکا که شغل ها بسیار موقتی است، منجر شود چون خستگی فلج کننده ای دارد و فرد نمی تواند در یک شغل کوتاه که به او داده شده است، خود را به خوبی نشان دهد و مانند یک تنبل بیمار در زند صاحب کار به تصویر کشیده می شود.

تشخیص نهایی و قطعی وجود ندارد

در گزارش پزشکی محققان کانادایی آمده است که راه های دقیقی برای تشخیص نهایی و قطعی این بیماری وجود ندارد. رنتگن و سی تی اسکن کردن و ام آر آی چندان موثر نیست.

فشار بر 18 نقطه در بدن اگر درد ایجاد کند، امکان ابتلا به درد عضلانی را بیشتر می کند.این 18 نقطه در بدن را بیشتر شناخته اند. تنها نکته مثبت در بیماری «فیبرومیالژی» این است که خود عضله و ماهیچه از فرم و حالت درست و اولیه خود خارج نمی شود و تنها احساس درد در آن وجود دارد.

اگر خسته و کوفته هستید حتما بخوانید

یکی از دلایل این بیماری از آنجا ناشی می شود که هورمون سروتونین که در بدن و مغز جاری می شود و به ما قرار و آرامش در روز می دهد و شب ها ما را در یک خواب هدایت می کند، فراری شده است. درمانی که برای این بیماری تجویز می شود، از یک ترکیب شیمیایی برای مهار جذب سروتونین برخوردار است.

استفاده از مواد تخدیرکننده یا شل کننده ماهیچه ها و درمان های ضدافسردگی و ضدتشنج هرچند ممکن است تا حدی موثر باشد اما چون فرد فر می کند که استفاده بیشتر از دارو یا تخدیرکننده ها حال بهتری به او می دهد، به کاربرد دوز بالاتر آن روی می آورد و بدین ترتیب خطر عوارض جانبی را بیشتر می کند.

در طب چینی از طب سوزنی برای کمک به این بیماران استفاده می کنند. اما ورزش و هیپنوتیزم توسط افراد حرفه ای و کایروپراکتیک (ماساژ و جا انداختن مفاصل و استخوان ها توسط افراد متخصص) موثر شناخته شده است.

جلوگیری از یک دوره مزمن و طولانی

قبل از هر چیز باید تلاش کرد که خواب منظم و کافی باشد. زیرا همانگونه که از دیرباز گفته اند خواب درمان بسیاری از دردهاست. بیماری «فیبرومیالژی» را باید جدی کرد تا از مبدل کردن یک دوره کوتاه ابتلا به آن به یک دوره مزمن و طولانی جلوگیری کرد.

آب درمانی، نه به مفهوم نوشیدن زیاده از حد مایعات و آب، بلکه به مفهوم فیزیوتراپی در آب گرم، و به ویژه آب های اماکنی مانند دریای نمک در اسرائیل و در ایران مانند چشمه های سرعین اردبیل در رفع این بیماری اثرات مثبت دارد.

تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن، یوگا، آرام کردن عضلات یا شیوه موسوم به «بیوفیدبک» و «تخیل هدایت شونده» اثرات مثبتی دارد.


ویدیو مرتبط :
اگر عاشق چیزای ترش هستید بخوانید...خواص درمانی شگفت انگیز آبغوره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگرواسطه ازدواج هستید بخوانید!



 

 

ازدواج

 

اگر میخواهید به عنوان واسطه دوستانتان را برای ازدواج معرفی کنید بخوانید!برخی از افراد واسطه های خوبی برای ازدواج نیستند . تنها روشی که می شناسند معرفی دخترها و پسرها است .

 

 

چگونه دوستی های پایدار داشته باشید؟

 

برخی از افراد واسطه های خوبی برای ازدواج نیستند . تنها روشی که می شناسند " معرفی دخترها و پسرها است " . اما اینکار مثل جشن تکلیف کاری است پسندیده و خیر. این روشها را دنبال کنید تا به اجر اخروی برسید .

 

 

با نظر خودتان دیگران به هم وصل نکنید :

 

یکی از کلیدهای موفقیت در دوستی افراد این است که آنچه را می خواهند در اختیارشان قرار دهیم نه آن چیزی که ما فکر می کنیم آنها می خواهند.

 

 

اگر دوست شما پسر است با این سؤال شروع کنید :

 

اگر می خواستی با یکی از ستاره های سینما ازدواج کنی ،‌ کدامشان را انتخاب می کردی؟ این مربوط به مسائل فیزیکی او می شود اما متأسفم چون این همان چیزی است که مردها همیشه قبل از هرچیز می خواهند بدانند . اگر موهای بور و مجعد با چشمان آبی دوست دارند سعی نکنید با او در مورد یک فرد سبزه و مو مشکی صحبت کنید . چون در این صورت هر دوی آنها هر کاری بکنند فقط برای تفریح است .

دو مطلب برای من کافی است : اینکه اگر آنها هر دو در یک مسیر حرکت می کنند شما کارتان را درست انجام داده اید . این علایق مشترک است که مانند چسب روابط بین انسانها را برا ی مدتی طولانی حفظ می کند و نه جنسیت آنها .

 

ازدواج


ارتباط را ایجاد کنید :

 

اگر در نظر دارید که خانم و آقایی را به یک میهمانی به منظور آشنایی آنها دعوت کنید ، درباره ی آن بیشتر فکر کنید . اگر آن مرد تمام شب را صرف صحبت کردن با میزبانی که متأهل است بکند و دختر مجردی که برای او در نظر گرفته اید را نادیده بگیرید ،‌چه ؟ آنها نیاز به یک فضایی دارند که خودشان بتوانند با یکدیگر دوست بشوند البته اگر فرصتی برای آنها به وجود بیاید و بهترین فرصت به نظر من موقعیت شام است . نوشیدنی شروع توجه آنها به یکدیگر است که قهوه می تواند مورد خوب و کم هزینه ای برای شما باشد و ناهار می تواند موقعیت مصاحبه را برای آنها فراهم کند و شام فضایی عاشقانه . مهم نیست که او پول داشته باشد یا نه و باید او را به باغ زیتون ببرد . فقط مراقب باشید که حتماً او را بیرون ببرد .



همه را باهم جمع کنید :

 

یکی از استثنائی ترین روشهایی که من به آن معتقدم ، برگزاری یک مهمانی مختلط است . تمام کسانی که دعوت می کنید در یک جمع دوستانه باشند . هر کدام از آنها بهترین رفتار و منش را از خودشان نشان می دهند.

 


از نظر آنها دور شوید :

 

اگر دوستان شما همدیگر را برای دوستی انتخاب کردند ،‌ مزاحم آنها نشوید . شما فقط یک بار می توانید با آنها تماس بگیرید و واسطه ای برای آنها باشید اما بعد از آن کاری با آنها نداشته باشید .

 


هندی ها یک ضرب المثل معروف دارند که می گوید :

 

اجازه بدهید خودشان همدیگر را بشناسند . اطلاعات زیاد باعث می شود که آنها در ایجاد ارتباط خوب با یکدیگر بلنگند . او خودش بالاخره می فهمد که پدر و مادر آن دختر از هم جدا شده اند یا اینکه رنگ بور موهایش مال خودش نیست اما بگذارید این اطلاعات از طرف شما به آنها داده نشود . ‌

منبع:www.findfa.com