سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

امبدینگ؛ معجزه جدید سلامتی!


حتما تا امروز درباره شیوه درمانی امبدینگ یکی دیگر از تکنیک‌های درمانی طب سوزنی چین چیزهایی شنیده‌اید. امروزه تبلیغات متنوع و گسترده‌ای درباره فواید درمانی امبدینگ و کاربردهای آن در کاهش وزن، جوانسازی پوست، درمان بیماری‌ها در سطح شهر دیده می‌شود.

مجله زندگی ایده آل: حتما تا امروز درباره شیوه درمانی امبدینگ یکی دیگر از تکنیک‌های درمانی طب سوزنی چین چیزهایی شنیده‌اید. امروزه تبلیغات متنوع و گسترده‌ای درباره فواید درمانی امبدینگ و کاربردهای آن در کاهش وزن، جوانسازی پوست، درمان بیماری‌ها و کنترل دردها در سطح شهر دیده می‌شود که البته بسیاری از آنها واقعی و برخی از آنها غلوآمیز است. در شیوه درمانی امبدینگ که یک روش تقریبا جدید محسوب می‌شود درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن از نخ‌های قابل جذبی استفاده می‌کند که به جای سوزن به مدت 3 هفته در بدن باقی می‌ماند و نقاط مربوط به طب سوزنی را به طور پیوسته، تحریک می‌کند. هزینه این شیوه درمانی اگرچه همانند طب سوزنی است اما بیشتر مردم به این دلیل که در طول 3 هفته تنها یک بار درد خفیف دریافت سوزن یا نخ را تجربه می‌کنند آن را نسبت به طب سوزنی که در هفته 2 تا 3 جلسه تکرار می‌شود، ترجیح می‌دهند.



افراد شاغلی که به دلیل شغل‌شان امکان گرفتن مرخصی یا تنظیم ساعت کاری برای مراجعه به پزشک را ندارند و به هیچ طریقی نمی‌توانند ساعت کاری خود را تنظیم کنند هم می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.

این شیوه برای كاهش وزن معجزه می‌كند

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان طب سوزنی و امبدینگ آن است که تکنیک طب سوزنی به این دلیل که نقاط مختلفی از بدن را درگیر می‌کند به برطرف کردن علت و عامل به وجود آورنده بیماری می‌پردازد، در حالی که در شیوه امبدینگ تنها به برطرف کردن علائم بیماری بسنده می‌شود. به این ترتیب که نفخ را در بیمار بهتر می‌کند یا دردهای ناشی از آن را کنترل می‌کند اما در طب سوزنی علت بیماری به طور ریشه‌ای درمان می‌شود و عملکرد نامناسب دستگاه گوارش اصلاح می‌شود. برای همین منظور است که درمانگران امبدینگ را در شرایط خاص به بیماران و مراجعه‌کنندگان خود که برای درمان بیماری یا کاهش وزن مراجعه می‌کنند، توصیه می‌کنند.

نخ‌هایی كه جایگزین سوزن می‌شوند

در روش امبدینگ متخصص از دستگاهی خاص استفاده می‌کند که به کمک آن نخی قابل جذب به نام catgut را جایگزین سوزن کرده و مانند روش طب سوزنی، با کمک این نخ نقاط موردنظر در بدن بیمار را تحریک می‌کند. برای اجرای این کار که به نوعی یک میکرو جراحی محسوب می‌شود، متخصص در شرایط کاملا استریل با کمک دستگاه یا سوزن امبدینگ که مانند 2 سوزن تو در تو می‌ماند، نخ قابل جذب catgut را به جای سوزن به نقاط طب سوزنی می‌زند. عمق این نخ‌ها غالبا یك سانتی‌متر است و شیوه استفاده از آن مانند زمانی است که درمانگر از سوزن‌های طب سوزنی برای درمان بیمارش استفاده می‌کند.



از امبدینگ چه می‌دانید


امبدینگ 30 سال پیش برای اولین بار توسط پزشکان و متخصصان فرانسوی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی و افرادی که مجبور به استفاده از روش‌های درمانی رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بودند، مورد استفاده قرار گرفت. در حقیقت درمانگران برای کاهش حالت تهوع، استفراغ و بی‌اشتهایی بیماران‌شان از متدهای طب سوزنی و تحریک نقاط طب سوزنی استفاده کردند. اما از آنجا که این بیماران به دلیل شرایط خاص جسمانی‌شان امکان حضور یافتن در مطب پزشک، سه‌بار در هفته را نداشتند، درمانگران برای درمان‌ آنها از روش امبدینگ استفاده می‌کردند تا با کمک این شیوه ضرورت حضور بیمار سرطانی در مطب از بین برود و بیمار هر سه‌هفته یک بار به مطب پزشک مراجعه کند. در این روش با تحریک نقاط طب سوزنی در بدن بیماران سرطانی بدون آنکه به بیمار آسیب و فشار وارد شود برای کنترل عوارض ناشی از شیمی‌درمانی یا پرتونگاری اقدام می‌شود.

چاقی موضعی شكم و جادوی امبدینگ

تکنیک امبدینگ غالبا روی شکم انجام می‌شود و اجرای این شیوه به جز مواردی خاص روی دست و پا و صورت توصیه نمی‌شود و علت آن احتمال بروز عفونت در موضعی است که امبدینگ انجام شده چراکه در این مناطق به دلیل نزدیک بودن بافت استخوانی به سطح پوست احتمال بروز عفونت‌های استخوانی که با عوارض متعدد همراه است، زیاد است. به همین دلیل متخصصان اجرای تکنیک‌های امبدینگ را در ناحیه شکم و برای تسکین و درمان بیماری‌های گوارشی توصیه می‌کنند و تنها در مواردی خاص که تشخیص آن با متخصص است از این شیوه در بخش‌های بالای زانو یا آرنج که میزان گوشت و چربی بیشتر است، استفاده می‌کنند.



درمان چاقی با کدام روش بهتر است

برای افرادی که تصمیم دارند میان طب سوزنی و امبدینگ یکی را به عنوان روش درمان چاقی انتخاب کنند، توصیه ما این است که طب سوزنی را به عنوان روش موثرتر انتخاب کنند و تنها در صورتی که برای حضور در مطب پزشک سه‌بار در هفته معذوریت دارند از شیوه امبدینگ استفاده کنند، چرا که اثرگذاری طب سوزنی بیشتر است. در امبدینگ امکان تکرار تکنیک زیاد وجود ندارد چرا که وقتی بیش از حد نواحی مشابه را در بدن تحریک کنیم موجب آسیب‌پذیری بافت بدن و افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌ و تشکیل آبسه در بدن می‌شویم، بنابراین بهتر است در صورت نداشتن محدودیت از شیوه طب سوزنی که شیوه‌ای موثر و کارآمد در کاهش وزن است، استفاده کنیم.

هشداری كه نباید فراموش كنید

انتخاب درمانگر مناسب و متبحر یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای شروع درمان است. از این رو افرادی که تصمیم دارند از شیوه امبدینگ برای درمان بیماری‌های‌شان استفاده کنند باید نزد متخصص طب سوزنی که تسلط کافی به نقاط طب سوزنی و امبدینگ دارد بروند تا بتوانند از این شیوه درمانی نتیجه درمانی مناسب را دریافت کنند. متاسفانه گاهی دیده می‌شود افرادی که تبحر چندانی در طب سوزنی ندارند خدمات امبدینگ نیز به بیماران‌شان ارائه می‌کنند، در حالی که مهارت و تبحر در تکنیک‌های طب سوزنی و آشنایی دقیق با نقاط طب سوزنی مهم‌ترین شرط اجرای دقیق تکنیک‌های امبدینگ و دریافت نتیجه درمانی است.



این هشدار را جدی بگیرید

به اعتقاد بسیاری از محققان استفاده از امبدینگ به منظور تسکین درد، درمان بیماری یا کاهش وزن بهتر است برای  افرادی انجام شود که امکان مراجعه به مطب پزشک دو تا سه بار در هفته را ندارند و نمی‌توانند برای دریافت سوزن در مطب پزشک حاضر شوند.

  •  افرادی که دچار محدودیت‌های حرکتی هستند و حضور در مطب برای آنها دشوار است، می‌توانند از شیوه امبدینگ استفاده کنند.
  •  افرادی که در شهرشان امکان دسترسی به متخصص ندارند و برای درمان باید مسافت زیادی را در هفته دو تا سه‌بار طی کنند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.
  •  افراد شاغلی که به دلیل شغل‌شان امکان گرفتن مرخصی یا تنظیم ساعت کاری برای مراجعه به پزشک را ندارند و به هیچ طریقی نمی‌توانند ساعت کاری خود را تنظیم کنند هم می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.
  •  افراد کهنسالی که به دلیل دردهای استخوانی و مفصلی دردهای زیادی دارند و داروهای مسکن و مورفین درد آنها را تسکین نمی‌دهد هم می‌توانند از شیوه امبدینگ برای کنترل دردهای‌شان استفاده کنند.
  •  بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و سخت مانند بیماران سرطانی که توان مراجعه به مطب سه‌بار در هفته را ندارند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معجزه گوجه های مشکی پوش برای سلامتی +عکس



اخبار گوناگون - معجزه گوجه های مشکی پوش برای سلامتی +عکس

"ایندیاگو رز" یکی از نمونه های بسیار جالب و شاخه های گوجه فرنگی است که رنگی مشکی دارد و جلب توجه می کند.


گوجه یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی هایی است که خداوند روی زمین قرار داده است. گوجه ها به خاطر داشتن لیکوپن به رنگی قرمز در می آیند و بسیاری از خاصیت آن ها نیز در این ماده خاص قرار دارد.

"ایندیاگو رز" یکی از نمونه های بسیار جالب و شاخه های گوجه فرنگی است که رنگی مشکی دارد و جلب توجه می کند. درون این میوه خاص به رنگ قرمز و بنفش است. برخلاف آنچه چهره این سبزی خاص نشان می دهد بسیار مفید است.

"اخبار,اخبار


این گوجه عجیب سرشار از آنتی اکسیدان است و مزه بسیار خوبی هم دارد. این میوه همچنین برای مبارزه با دیابت و چاقی بسیار مفید است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیوند زدن گوجه های بنفش به قرمز باعث به وجود آمدن این گوجه می شود.

تحقیقات "جیم میرس" از دانشگاه اورگان به این نتیجه رسیده است که تولید گوجه های مشکی پوش بسیار به صرفه و البته مفیدتر از گوجه های قرمز است. این دانشمند به عنوان کسی شناخته می شود که این گوجه های جالب را ابداع کرده است. این گوجه اولین نمونه و شاخه از گوجه قرمز رنگ در دنیاست.

"اخبار,اخبار

 

"اخبار,اخبار

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران