سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز



 

 

اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز



اگر به هر دلیلی با ویروس ایدز مواجه شدید چه اقداماتی را باید انجام داد؟

1- هر چه سریعتر با آب و صابون محل را شستشو بدهید.

2- اگر مخاط آلوده شده بود با آب فراوان شستشو بدهید.

3- زمان وساعت تماس را یادداشت واطلاع دهید.

4- بلا فاصله درمان به مدت حداقل 4 هفته علیه HIV شروع میگردد(حداکثر تا72 ساعت پس از آلودگی اثر بخش است)

5- آزمایش HIV در سه نوبت( هفته ششم وماه سوم وماه ششم )

6- انجام آزمایشات(Lft,CBC,BUN,CR , BS, در خانمهاBHCG) قبل از شروع درمان

7- از اهداء خون واعضاء خوداری نمایند همچنین در خانمها علاوه بر موارد مذکور توصیه میگردد تا از بارداری وشیردهی پرهیز نمایند.

8- اگر جواب آزمایش مثبت بود 12 ماه درمان انجام میگردد.

9- " اگر آلودگی از طریق سوزن باشد توصیه میگردد تا تدابیر لازم جهت آلودگی به ویروس هپاتیت هم انجام پذیرد مانند تزریق بلا فاصله ایمونوگلوبولین و واکسن همزمان در دو نقطه متفاوت و انجام آزمایشات مربوط به ویروس هپاتیت"

منبع:seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
اقدامات لازم در مواجه با برق گرفتگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱ - HTLV با ویروس ایدز متفاوت است







اخبار سیاسی

 

اولین کنگره بین المللی ۱ - HTLV و بیماریهای وابسته در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

دکتر رضایی دبیر اجرایی این کنگره با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: متأسفانه ویروس درمان پذیر ۱ - HTLV در کشور ما به ایدز مشهور شده در صورتی که این ویروس از نظر علمی به هیچ وجه قابل مقایسه با Hiv نمی باشد و امکان درمان آن بسیار زیاد است.

وی درباره برنامه های این همایش که ۲۹ بهمن تا یکم اسفندماه در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی برگزار می شود خاطر نشان کرد: ۲۰۰ شرکت کننده متخصص و فوق تخصص در رشته های ایمونولوژی، سرولوژی و ویروس شناسی با ارائه مقاله در قالب سخنرانی و پوستر برای اعضای همایش و جامعه پزشکی تولید علم خواهند داشت.

دکتر محمد مهدی اعتمادی رئیس همایش ۱ - HTLV نیز با اشاره به تاریخچه پیدایش این بیماری در کشور ما متذکر شد: این ویروس از بیست سال گذشته تا کنون در ایران منتشر شده و تلفاتی را در میان اعضای جامعه هدف بر جای گذاشته است.

وی افزود: مناطق آلوده در کشور ما شامل مشهد مقدس، نیشابور و سبزوار در استان خراسان رضوی است اما با توجه به تردد و مهاجرت افراد امکان انتقال ۱ - HTLV به دیگر شهرها نیز وجود دارد به همین دلیل از سازمان انتقال خون درخواست شده تا در بررسی های نمونه خون افراد اهداکننده این موضوع را مدنظر داشته باشند که به دلیل بار مالی هنوز اجرا نشده است.

این مقام مسؤول در نظام سلامت ابتلای افراد به ۱ - HTLV در سه شهر خراسان را بین ۱/۵ تا ۳ درصد اعلام کرد و افزود: متأسفانه از سال ۷۲ تاکنون جمعیت مبتلا هیچ گونه کاهش نداشته اند به همین دلیل در این همایش برای رفع مشکل با نظر مسؤولان وزارت بهداشت چاره جویی صورت خواهد گرفت.

دکتر اعتمادی نشانه های ۱ - HTLV را درد شدید استخوانی در ناحیه تحتانی (پاها) عنوان کرد و گفت لازم است افراد مشکوک در صورت مشاهده ناتوانی و درد پاها و لگن به مراکز بیمارستانی و بهداشتی مراجعه و از پزشک محقق در زمینه ۱ - HTLV تقاضای درمان نمایند.