سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

افزایش عمر با یک سیب خوشمزه


مطالب زیر نكات كوچك اما مهمی را به شما یادآوری می‌كنند كه شاید بسیار عادی و پیش‌پاافتاده به نظر برسند اما تاثیر زیادی بر وضعیت سلامت‌تان می‌گذارند. شما می‌توانید با رعایت این نكات مهم در هر سنی كه هستید احساس طراوت و شادابی كنید





پله‌نوردی كنید

سعی كنید به‌جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله‌ها استفاده كنید. تحقیقاتی كه در دانشگاه ژنوا انجام شده نشان می‌دهد، استفاده از پله می‌تواند خطر مرگ انسان را به هر دلیلی تا 15 درصد كاهش دهد. عملكرد ریه، میزان فشارخون و كلسترول شركت‌كنندگان در این تحقیق تنها در طی 12 هفته به وضعیت بسیار مناسبی رسید و احتمال بروز مشكلات در آن‌ها كاهش یافت.



   ذهن‌تان را آزاد كنید

سعی كنید هرروز به مدت 15 دقیقه به ذهن‌تان استراحت دهید. یكی از تحقیقاتی كه در مجله علمی نیوساینس منتشر شده نشان می‌دهد، مردمی كه در مجموع مدت 5 سال در طول شبانه‌روز به ذهن‌شان استراحت می‌دهند از لحاظ سن بیولوژیكی 12 سال جوان‌تر از سن واقعی‌شان هستند. مطالعات دیگر در مورد عوامل ضدپیری توسط دكتر وینسنت گلام پاپا نشان داد، آزادسازی ذهن به‌طور منظم میزان روند افزایش سن (هورمون كورتیزول) را تا میانگین 47درصد كاهش می‌دهد. به‌علاوه راحت گذاشتن ذهن از هرگونه مشغله و استرس باعث پیشرفت هورمون DHEA می‌شود. این هورمون مقاومت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد و روی خواب و خلق و خوی انسان تاثیر مثبت می‌گذارد و توانایی باروری و سیستم ایمنی بدن را تا 98درصد افزایش می‌دهد پس سعی كنید آرام و راحت زندگی كنید، سخت نگیرید، خوشحال باشید تا بهتر و بیشتر زندگی كنید.



  حس همكاری، حس زندگی

تا جایی كه می‌توانید در جامعه و محیط كار اطراف‌تان فعالیت داشته باشید. در تحقیقاتی كه گروه پزشكی لانگویتی انجام داد، محققان زندگی بیش از 1500 نفر كه در سال 1921، 10 ساله بودند را زیر نظر داشتند و دانشمندان كالیفرنیا اطلاعات مربوط به زندگی این افراد را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه دست پیدا كردند كه لزوما این‌كه مورد توجه دیگران باشید یا در معرض دید مردم قرار بگیرید به شما كمك نمی‌كند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید اما این حس همكاری و كمك به دیگران احساس خوبی را در شما به وجود می‌آورد كه می‌تواند به بهبود وضعیت روحی و روانی شما كمك كند و در واقع به سن شما بیفزاید.



 سیب درمانی

تا جایی كه می‌توانید سیب بخورید. طبق مطالعاتی كه در دانشگاه هنگ‌‌كنگ چین صورت گرفت، ماده آنتی‌اكسیدانتی به نام پلی‌فنل در سیب وجود دارد كه تا 10 درصد این میوه را تازه‌تر نگه می‌دارد و از خراب شدن آن جلوگیری می‌كند بنابراین وقتی سیب می‌خورید این ژن را از این میوه دریافت می‌كنید.  محققان می‌گویند، این آنتی‌اكسیدانت ریشه پیری زودرس و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد و در سلامت بدن انسان تاثیر بسیاری می‌گذارد. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد، زنانی كه مرتبا سیب می‌خورند 13 تا 22 درصد كمتر از دیگر زنان به خطر ابتلا به ناراحتی عروق و حملات قلبی دچار می‌شوند.



  شادابی با خوابی مناسب

تحقیقات اخیر در مجله سلامت خواب نشان می‌دهد، اگر می‌خواهید سالم باشید شب‌ها حدود 6 تا 5/6 ساعت خواب كافی داشته باشید. یادتان باشد كه كمتر از 5 ساعت خوابیدن برای شما كافی نیست و بیشتر از 8 ساعت هم زمان زیادی برای خواب مناسب است. در طی آزمایش‌های طولانی كه روی 459 زن در سان‌دیگو انجام گرفت بهترین میزان سلامت در طول 14 سال با زنانی بود كه میانگین 5 تا 5/6 ساعت در شب می‌خوابیدند البته زنانی كه كمتر از 5 ساعت یا بیشتر از 6 ساعت می‌خوابیدند از شادابی كمتری برخوردار بودند. پس اگر كمتر از 8 ساعت می‌خوابید نیازی نیست خودتان را نگران كنید چون شاید كمتر خوابیدن به نفع‌تان باشد.


ویدیو مرتبط :
‫سیب زمینی تنوری فرانسوی ترد و خوشمزه . خیلی سالم و بدون روغن، بجای سیب زمینی سرخ کرده .‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش های افزایش عمر شارژ باتری در Galaxy S5


در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 11 روش برای افزایش عمر باتری دستگاه گلکسی S5 آشنا کنیم.