سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

افزایش خطر مرگ و میر سالمندان با کمبود مصرف ویتامین D



افزایش خطر مرگ و میر سالمندان

 

سطوح پایین ویتامین D، احتمال بروز مرگ و میر در بزرگسالان مسن را افزایش می‌دهد.

محققان با انجام بررسی‌های خود روی 2‌هزار و 538 سفیدپوست و سیاهپوست آمریکایی در سنین 79-70 سالگی و جمع‌آوری نمونه خون آنها برای تعیین سطوح ویتامین D و مطالعه وضعیت پزشکی آنها در هر شش ماه دریافتند که سطوح پایین ویتامین D و سطوح بالای هورمون پاراتیروئید با افزایش میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه است.

 

محققان افزودند غلظت پایین ویتامین D کمتر از 20 نانوگرام بر میلی‌لیتر در یک سوم از افراد مورد مطالعه در این آزمایش، نزدیک به 50 درصد میزان مرگ و میر را افزایش داده است که در این میان مقادیر پایین ویتامین D به صورت کمتر از 30 نانوگرم بر میلی لیتر نیز با افزایش خطر قابل توجهی برای بروز مرگ و میر همراه بوده است.

 

داشتن تغذیه صحیح برای سلامت کلی و عمومی بدن مهم است و این مطالعه با تأکید بر اهمیت ویتامین D در تغذیه به ویژه در زمان رشد بدن، بیان می‌کند که دریافت ویتامین D آسان بوده و از طریق قرار دادن پوست در معرض نور آفتاب و یا از طریق دریافت رژیم غذایی و مکمل‌های غذایی قابل تأمین است.

 

تحقیقات گذشته نیز مزایای قابل توجه نقش ویتامین D در بهبود سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها را نشان داده است و کمبود آن را به طور مستقیم با بروز اشکال مختلفی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط دانسته است.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
.Vitamin D Deficiency.کمبود ویتامین دی 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ضربان قلب با مصرف بیش از حد ویتامین D



 

 

ویتامین‌ D, عوارض ویتامین‌ D

 

 

یافته های یك پژوهش جدید نشان می دهد: افزایش بیش از حد ویتامین D موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه مرکزی، هنگامی که صحبت از قلب می شود، ویتامین D می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.

دانشمندان آمریکایی تاثیر میزان کم این ویتامین را بر روی قلب شناخته بودند، اما پژوهش جدید نشان می دهد میزان بیش از حد نرمال این ویتامین موجب سریع تر شدن ضربان قلب و اختلال در ریتم آن می شود که «فیبریلاسیون دهلیزی» (atrial fibrillation) نامیده می شود.

این پژوهش كه بر روی ۱۳۲ هزار بیمار در ایالت «یوتا» در آمریکا انجام شده نشان داد: خطر پیشرفت این بیماری در افرادی که میزان ویتامین D در خون آنها بالاست، تا سه برابر افزایش می یابد.

یکی از پژوهشگران در این باره گفت: افزایش سطح ویتامین D در بدن به علت مصرف مکمل های این ویتامین روی می دهد. با این حال چون میزان جذب این ویتامین در افراد مختلف متفاوت است، برای اندازه گیری میزان دقیق آن در خون افراد، باید آزمایش هایی انجام شود..... /  خبرگزارى ایسنا