سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!


می‌خواهید تصمیم مهمی برای زندگی‌تان بگیرید؟ به جای اینكه اجازه دهید فكر و خیال شما را در شب قبل بی‌خواب كند، با كمك یك دمنوش آرامش بخش و مدیریت ذهن‌تان، به خود برای 6 تا 9 ساعت خوابیدن كمك كنید.
مجله سیب سبز:


قبل از خواستگاری خوب بخوابید!

می‌خواهید تصمیم مهمی برای زندگی‌تان بگیرید؟ به جای اینكه اجازه دهید فكر و خیال شما را در شب قبل بی‌خواب كند، با كمك یك دمنوش آرامش بخش و مدیریت ذهن‌تان، به خود برای 6 تا 9 ساعت خوابیدن كمك كنید. محققان می‌گویند شما نمی‌توانید فردای شبی كه بی‌خواب بوده‌اید، در مورد موضوعات مهم و بحرانی درست تصمیم بگیرید و ممكن است اشتباهی كنید كه یك عمر زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. به نوشته ساینس‌دیلی، محققان بر این باورند كه بی‌خوابی نه‌تنها نمی‌گذارد درست و به‌موقع تصمیم بگیرید، بلكه توانایی شما برای مقابله با حوادث غیرمترقبه را هم كمتر می‌كند.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

خطرات ازدواج با قد بلندها

كمتر زنی است كه قد بلند را به عنوان یكی از معیارهایی كه همیشه برای انتخاب همسر در ذهن داشته مطرح نكند. حتی خانم‌هایی كه شریك زندگی‌شان قد كوتاه است، انكار نمی‌كنند كه بلند بودن قد می‌تواند مردها را خوش‌تیپ‌تر و آراسته‌تر نشان دهد. با این وجود محققان می‌گویند مردان قدبلند همیشه نمی‌توانند زندگی مشترك موفقی را برای همسرشان رقم بزنند و گاهی می‌توان گفت قد بلند آفت رابطه زناشویی است. محققان می‌گویند مردان كوتاه‌قد رابطه زناشویی موفق‌تری دارند و گرچه عمرشان از بلندقد‌ها كمتر است، اما می‌توانند در این زمینه بهتر عمل كنند. با این وجود پژوهشگران مزیت‌هایی را كه قد بلند برای سلامت خود فرد دارد رد نمی‌كنند و تاكید می‌كنند قدبلندها كمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند و از آدم‌های دیگر شادتر هستند.

آب‌پرتقال به جای کلاس کنکور!

نوشیدن یك لیوان آب‌پرتقال در روز می‌تواند عملكرد حافظه را بهتر كند. این ادعایی است كه دیلی میل آن را نوشته است. محققان بر این باورند كه اگر 500 میلی‌لیتر آب پرتقال در روز بنوشید، حافظه‌تان بهتر عمل می‌كند و بعد از گذشت دو ماه، توانایی حافظه‌تان هشت درصد بیشتر می‌شود. به عقیده پژوهشگران، سالمندانی كه نگران پاك شدن حافظه‌شان هستند هم می‌توانند از این داروی طبیعی كمك بگیرند اما به شرط آنكه پزشك‌شان به‌خاطر قند بالای این نوشیدنی آنها را از مصرفش منع نكرده باشد.

استامینوفن قاتل رابطه زناشویی

نگاهی به داروهایی كه همیشه روی پیشخوان آشپزخانه‌تان قرار دارند بیندازید؟ شما چه داروهایی را در طول هفته مصرف می‌كنید؟ محققان می‌گویند قرص‌هایی كه خودسرانه و در اغلب روزها می‌خورید، می‌توانند رابطه زناشویی شما را به آخر خط برسانند و احساس لذتی را كه می‌توانید تجربه كنید كمتر كنند. به نوشته بی‌بی‌سی، استامینوفن یكی از داروهایی است كه به‌خاطر خاصیت ضددردش در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. اما از نظر محققان مصرف این دارو عوارضی را هم به دنبال دارد.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

به گفته محققان استامینوفن علاوه بر درد جسمانی بر واكنش‌های عاطفی هم تاثیر می‌گذارد، و با مصرف آن، هم عواطف و احساسات منفی كمتر درك می‌شوند و هم عواطف و احساسات مثبت. البته استامینوفن همان‌طور كه گفته شد تنها لذت‌های شما را از بین نمی‌برد؛ بلكه علاوه بر درد جسمانی، باعث می‌شود تجربیات آزاردهنده اجتماعی یا احساسات تلخ ناشی از روابط خود را هم با شدت كمتری درك كنید و شاید بتوانید آن را به عنوان دارویی برای تسكین درد‌های ناشی از شكست عشقی معرفی كنید. البته پژوهشگران هنوز قطعیت این موضوع را ثابت نكرده‌اند و تنها می‌دانند كه استامینوفن می‌تواند در ترشح برخی هورمون‌های لذت‌آور و تحریك برخی از بخش‌های مغز كه در لحظه‌های دردآور و سخت زندگی فعال می‌شوند تاثیر بگذارد.

اسكناس به جای برچسب نیكوتین

اگر می‌خواهید همسرتان سیگار كشیدن یا اعتیادش را به دیگر مواد مخدر ترك كند، به ازای هر روزی كه سراغ‌شان نمی‌رود، بخشی از پس‌اندازتان را به او بدهید. محققان می‌گویند برای ترك دادن چنین اعتیادی، جایزه تعیین كردن می‌تواند بهترین روش باشد. به نوشته دیلی میل، محققان می‌گویند درحالی كه تنها شش درصد مصرف‌كنندگان به‌خاطر اطلاعاتی كه در مورد مضرات مواد مخدر دارند حاضر به ترك آنها شده‌اند، 16 درصد افراد به‌خاطر جایزه‌های فردی یا گروهی كه تعیین شده ، در طول شش ماه اعتیادشان را كنار گذاشته‌اند و 10 درصد وابستگان هم به‌خاطر پول حاضر شده‌اند اعتیادشان را ترك كنند.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

اگر از آمپول می‌ترسید . . .

نه پنبه الكل‌دار و نه دلداری‌های دیگران، هیچ كدام نمی‌توانند درد تزریق آمپول را كم كنند و ترس شما را از بین ببرند. به گفته محققان این خود شما هستید كه تنها با حبس كردن نفس‌تان می‌توانید این درد را كم كنید. به نوشته ساینس دیلی، محققان می‌گویند وقتی نفس‌تان را حبس می‌كنید، مغزتان به عصب‌های بدن‌تان پیام می‌دهد كه كمتر نسبت به درد حساسیت نشان دهند. از نظر پژوهشگران به خاطر همین افرادی كه فشارخون‌شان بالاست، كمتر درد را احساس می‌كنند. البته اگر قبل از شروع شدن درد نفس‌تان را حبس كنید، این روش مبارزه با درد كارساز می‌شود؛ نه زمانی كه پرستار سرنگ را در رگ شما فرو كرده و درد آغاز شده است.

روز یك‌بار لباس زیرتان را بشویید

برای حفظ سلامت سینه‌ها، لباس زیرتان را روی ضعیف‌ترین برنامه ماشین لباسشویی و با كمترین میزان شوینده بشویید.

سحری میوه نخورید

درست است كه خوردن میوه در وعده سحری می‌تواند عطش‌تان در طول روز را كم كند، اما محققان می‌گویند با این كار باعث می‌شوید گرسنگی بیشتر سراغ‌تان بیاید. به نوشته هلث، بررسی‌ها نشان می‌دهد قند میوه اشتها را تحریك می‌كند و باعث می‌شود كه بیشتر احساس گرسنگی كنید. به گفته پژوهشگران قند موجود در میوه، عسل و نوشابه‌های گازدار میل انسان را برای مصرف غذاهای خوشمزه تحریك می‌كند و آنها را گرسنه‌تر می‌كند. پس لااقل در وعده‌های سحری و افطار ، سراغ این خوراكی‌ها نروید.

استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

رمزگشایی با استاتوس فیس‌بوك

همیشه گفته شده فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید، می‌تواند حرف‌هایی را در مورد سبک زندگی، آرزو‌ها، کمبود‌ها و حتی ویژگی‌های شخصیتی شما بزند. بررسی‌های محققان در مورد تاثیر این شبکه‌ها بر شما همچنان ادامه دارد و این بار پژوهشگران ادعا كرده‌اند كه استاتوس فیس‌بوك شما می‌تواند رازهایی را در مورد شخصیت‌تان فاش كند. به نوشته دیلی میل، در بررسی‌های انجام شده روی كاربران این شبكه اجتماعی ویژگی‌هایی مثل برون‌گرایی، باز بودن، توافق پذیری، روان‌رنجوری، وظیفه‌شناسی و همچنین اعتماد به نفس یا خودشیفتگی را مورد توجه قرار داده اند که نتایج آن را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

خودشیفته‌اید؟

 اگر شما در صفحه فیس‌بوك‌تان مدام در مورد دستاوردها و موفقیت‌های‌تان می‌نویسید یا اینكه از رژیم غذایی و ورزش كردن‌های‌تان صحبت می‌كنید؛ از نظر محققان فردی خودشیفته‌اید، اما در صورتی‌كه مدام در مورد همسر یا نامزدتان استاتوس بزنید، روان‌رنجوریا به قول خود محققان «نوروتیك» هستید.

مرد خانواده‌اید؟

وظیفه‌شناس‌ها به ندرت در فیس‌بوك پست می‌نویسند و اگر هم بنویسند، محتوای استاتوس‌های‌شان بیشتر در مورد فرزندان‌شان است.

اعتماد به نفس ندارید؟

محققان بر این باورند كه استاتوس‌های عاشقانه نه‌تنها رازهای زندگی خصوصی شما را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، بلكه در مورد عزت نفس شما هم حرف‌هایی می‌زنند. به باور پژوهشگران، كسانی كه مدام استاتوس عاشقانه می‌گذارند، عزت نفس پایینی دارند. از سوی دیگر، برون‌گراها از این شبكه به عنوان ابزاری برای گسترس روابط اجتماعی و تعامل برقرار كردن با دیگران استفاده می‌كنند و برخلاف آنها، درون‌گراها ترجیح می‌دهند به جای كامنت گذاشتن و وارد ارتباط نوشتاری شدن با دیگران، تنها از لایك استفاده كنند.

رژلب از توالت آلوده‌تر است!

شاید اگر این خبر را بخوانید، برای همیشه قید آرایش كردن را بزنید. محققان دریافته‌اند رژلبی كه هر روز سراغش می‌روید، از كاسه توالت خانه شما هم آلوده‌تر است. آنها می‌گویند مسواك، رژلب و پول از كاسه توالت آلوده‌ترند و آلودگی كلید چراغ‌ها هم 40 بار از توالت بیشتر است. كیف دستی و گوشی تلفن همراه شما بیشتر از 10 بار و منوی رستوران‌ها بیشتر از 100 بار از توالتی كه فكر می‌كنید كثیف‌ترین گوشه خانه شماست آلوده‌ترند. ماشین لباسشویی، كیبورد رایانه، اسفنج و حوله آشپزخانه، تخته گوشت، فرمان اتومبیل، شیرآلات و چرخ خرید هم از دیگر وسایلی هستند كه از دستشویی‌ها آلوده‌ترند.

 استامینوفن، قاتل رابطه زناشویی!

TM بازها بخوانند

شاید باور نكنید اما یك كتاب تازه ادعا كرده است كه 60 درصد از كسانی كه سراغ مدیتیشن می‌روند، لااقل به یكی از عوارض آن دچار می‌شوند. محققان می‌گویند ابتلا به شیدایی، افسردگی و روان‌پریشی می‌تواند از عواقب رو آوردن به مدیتیشن و تكنیك‌های هوشیاری باشد. البته به نوشته دیلی میل، همه افرادی كه به این تكنیك‌ها پناه می‌آورند، قرار نیست دچار این مشكلات شوند.

ویتامین D  به‌جای سمعك

اگر نمی‌خواهید تا چند سال دیگر قدرت شنوایی‌تان را از دست بدهید و كارتان به استفاده از سمعك بیفتد، از همین امروز برای دریافت بیشتر ویتامین D و تقویت استخوان‌های‌تان تلاش كنید. محققان می‌گویند پوكی استخوان می‌تواند بر قدرت شنوایی شما تاثیر بگذارد و گوش‌های‌تان را ناتوان كند. ساینس‌دیلی نوشته است كه بیماری‌های قلبی-  عروقی، فشار خون بالا، بیماری‌های كلیه و دیابت از جمله بیماری‌هایی هستند كه می‌توانند سلامت گوش‌های‌تان را تحت تاثیر قرار دهند و پوكی استخوان هم از‌جمله مشكلاتی است كه قدرت شنوایی را هر روز كمتر می‌كند. پس اگر نمی‌خواهید شنوایی‌تان مختل شود، نمكدان‌ها را بشكنید، نوشابه نخورید وكمتر قهوه بنوشید.


ویدیو مرتبط :
رابطه رضامندی زناشویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط لازم یک رابطه زناشویی رضایت‌بخش



 

 

شرط لازم یک رابطه زناشویی رضایت بخش

 

مطلب زیر توصیه های خانم لورا بلتران (Laura Beltran)، روان درمانگر مسا‍‌یل جنسی است.زوجهای جوان توصیه های ایشان را حتما مطالعه نمایند.

 

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است .

 

رابطه جنسی گاهی از اوقات می‌تواند نامطلوب و یا حتی دردناک باشد. با این حال اغلب به جای اینکه در مورد آن صحبت کنیم، سکوت می‌کنیم و چیزی نمی‌گوییم، چرا که نمی‌دانیم چگونه در مورد روابط جنسی‌مان باب گفتگو را باز کنیم.

 

ولی افرادی هستند که راه های برقراری گفتگو را در این رابطه با استفاده از کلمات مناسب پیدا کرده‌اند.

 

از مهمترین توصیه‌های خانم بلتران برای داشتن یک رابطه جنسی رضایت‌بخش، گفتگو در باره این رابطه است. به نظر او اگر افراد در مورد رابطه جنسی‌شان اصلاً صحبت نکنند و یا کم صحبت کنند، از داشتن یک رابطه خوب محروم می‌مانند.

 

به اعتقاد لورا بلتران حتماً باید به طرف مقابل گفت که ازچه چیزی خوشمان می‌آید و چه چیزهایی برای ما نامطلوب هستند.

 

مشکل اینجاست که در اغلب موارد جرات گفتگو در مورد رابطه جنسی را نداریم، چون قبل از هر چیز نمی‌خواهیم طرف مقابل را برنجانیم و از سوی دیگر اغلب خجالت می‌کشیم و به خودمان می‌گوییم که این چیزها قابل بیان نیستند.

 

گاهی هم چیزی نمی‌گوییم چون دوست داریم همه چیز خود بخود و بدون درخواست، آنطور که می‌خواهیم پیش برود.

 

به عقیده خانم بلتران، صرف دوستن داشتن و عاشق یکدیگر بودن لزوماً موجب سازگاری جنسی نمی‌شود. او همچنین تاکید می‌کند که سازگاری جنسی بین دو فرد، از پیش وجود ندارد و با هم به لذت جنسی رسیدن را می‌توان آموخت.

 

او می‌گوید، باوجود اینکه انقلاب جنسی موجب شد مسایل جنسی وارد عرصه جامعه شوند ولی در حوزه خصوصی صحبت در مورد این مسایل هنوز به راحتی امکان‌پذیر نیست.

 

خانم بلتران فکر می‌کند که با طرح بیش از حد مسایل جنسی در رسانه‌ها، الگوهای جنسی جدیدی به افراد تحمیل شده است. مثلاً تعیین تعداد روابط جنسی در هفته یا مدت زمانی که برای هر رابطه باید صرف شود و مواردی از این دست.

 

مشکل اینجاست که این الگوها افراد را نسبت به بی‌عیب و ایراد بودن خود نگران می‌کند. همین نگرانی ممکن است مانع گفتگوی آزاد بین دو نفر شده، رابطه را از حالت طبیعی آن خارج کند و به آن جنبه تصنعی و ساختگی بدهد.

 

به نظر لورا بلتران نباید فراموش کرد که گذشت زمان نقش بسیار مهمی در ایجاد سازگاری جنسی بین دو نفر ایفا می‌کند و باید طرفین به هم فرصت شناخت لازم برای رسیدن به همخوانی جنسی را بدهند. از سوی دیگر نباید این زمان را نامحدود تلقی کرد و تنها بعد از گذشت ماه‌ها، مسائل نامطلوب را یادآور شد. این امر می‌تواند بیش از اینکه به رابطه کمک کند، مساله‌ساز شود. به عنوان مثال شخص می‌تواند نتیجه‌گیری کند که طرف مقابل تظاهر می‌کرده و در واقع لذتی از رابطه جنسی نمی‌برده است.

 

خانم بلتران معتقد است که قانونمندی‌های جهانی و راه‌حل های معجزه‌آسا برای برخورداری از یک رابطه جنسی رضایت‌بخش وجود ندارد و هر زوج باید راه و روش خاص خود را برای رسیدن به لذت جنسی پیدا کند.

 

برای این متخصص روابط جنسی، مهمترین اصل برای داشتن یک رابطه رضایت بخش، گفتگو است، ولی نه هر گفتگویی. باید کلمات را سنجید و به دقت انتخاب کرد. او توصیه می‌کند که وقتی در مورد رابطه جنسی صحبت می‌کنیم به روشنی خواسته‌هایمان را بگوییم و از کنایه زدن و در لفافه صحبت کردن پرهیز کنیم.

 

چگونگی بیان کردن مسائل می‌توانند نقش مهمی در حل آنها داشته باشند. انتقاد باید سازنده باشد. به عنوان مثال به جای اینکه بگویید تو خشنی و من این کاری که می‌کنی را دوست ندارم، می‌توان گفت، وقتی با لطافت برخورد می‌کنی لذت می برم. باید به طرف مقابل راه‌های جدید نشان داد و او را راهنمایی کرد. به این ترتیب در دفعات بعدی او بهتر می‌تواند خود را با خواسته‌های شما تطبیق دهد.

 

خانم بلتران توصیه می‌کند که برای گفتگو در مورد مسائل جنسی، باید زمان مناسبی را نیز انتخاب کرد. برای مثال ایرادهای طرف مقابل را درست بعد از اتمام رابطه جنسی بر شمردن، ممکن است بیش از هر چیز موجب برانگیختن خشم او شده و یا او را بیازارد و رابطه بعدی را دشوارتر کند.

 

صحبت کردن در مورد مسائل جنسی به نظر خانم بلتران برای مردها به مراتب دشوارتر از خانم‌هاست چرا که اغلب مردها حرف زدن در مورد اینگونه مسائل را یا نیاموخته‌اند و یا تنها در قالب شوخی و فخر فروشی در جمع دوستانشان به اینگونه مسائل اشاره کرده‌اند.

 

او فکر می‌کند که مراجعه به مجلات امروزی هم هیچ کمکی در این زمینه نمی‌کند، چرا که استناد به مطالب آنها بیش از هر چیز، مردان را در مقابل فهرست بلندبالایی از کارهایی که باید تنها و تنها به یک شیوه انجام داد قرار می‌دهد. شرایطی که در آن دیگر به هیچ وجه نمی‌توان از میل و لذت شخصی صحبت کرد.

 

به نظر خانم بلتران افراد قبل از هر چیز باید بدانند چه چیزی موجب لذتشان می‌شود و دریابند چگونه می‌توانند لذت ببرند.اغلب، مشکل زمانی ایجاد می‌شود که فرد، لذت خود را فراموش می‌کند و تمام وقت خود را در طی رابطه، وقف لذت طرف مقابل می‌کند. به نظر این متخصص، در روابط جنسی کمی خودخواهی بد نیست و از طرف دیگر کلیشه‌ها را نیز باید کنار گذاشت.

 

به عنوان نمونه بسیاری از زن‌ها فکر می‌کنند که مرد به تنهایی تعیین کننده کیفیت رابطه جنسی است و بهتر است، نقش فعال را در این رابطه دونفری به او محول کرد. از طرف دیگر آنها دوست دارند با مردی طرف باشند که افکار مردسالارانه نداشته باشد. برخوردی دوگانه که موجب سردرگمی مردها می‌شود. برای پرهیز از این مشکل، خانم بلتران معتقد است، زنان نیز باید در رابطه جنسی و برای رسیدن به لذت، نقش فعالی ایفا کنند.

منبع: javoony.com