سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از یکنواختی ابروهایتان خسته شده اید؟


اگر قبلا تاتوی ابرو کرده اید ولی از یکنواختی آن خسته شده اید، مطالب زیر را از دست ندهید. صبح بخیر: اگر قبلا تاتوی ابرو کرده اید ولی از یکنواختی آن خسته شده اید، مطالب زیر را از دست ندهید.


اگر از کشیدن هر روزه مداد روی تاتوی خود خسته شده اید، می توانید از کاشت ابرو   با موهای طبیعی زنده خودتان لذت ببرید

قضاوت كردن در مورد این سؤال كه تاتوی ابروها با رنگ بهتر است یا كاشت ابروها با موهای طبیعی و قابل رشد،كار سختی نیست. چه كسی می پذیرد ابروهایی با موهای طبیعی و قابل رشد كه قابل اصلاح كردن، تغییر فرم دادن و رنگ كردن است را با یك ابروی نقاشی شده با رنگ های تاتو و هاشوری كه خیلی زود در شخص ایجاد خستگی و یكنواختی می كند، عوض كند. حتی برای كسانی كه قبلا تاتوی ابرو كرده اند خبری خوشحال كننده داریم و آن هم این كه می توانند روی این تاتوی قدیمی، كاشت ابروی طبیعی انجام دهند، یعنی به جای تحمل كردن این تاتوی یك فرم و بیروح یا چند بار تاتو كردن روی تاتوی قبلی، امروزه با استفاده از تكنیك ها و متدهای مدرن و جدید و حرفه ای توسط بهترین و با تجربه ترین متخصصان كاشت ابرو كه تعداد بسیار زیادی كاشت ابرو انجام داده اند، می توانند روی تاتویشان موهای طبیعی بكارند و صاحب ابرویی طبیعی و قابل رشد شوند. در ادامه دكتر داوود مقامی، عضو انجمن جراحان ایران از روش كاشت ابروها با استفاده از موهای زنده و قابل رشد و طبیعی خود افراد سخن می گوید.

از یکنواختی ابروهایتان خسته شده اید؟

آیا وقت خداحافظی با تاتوی  ابروها فرا نرسیده است؟

کسانی که قبلا تاتوی ابرو کرده اند و از رنگ یا مدل تکراری آن خسته شده اند بهتر است به جای اقدام به پاک کردن تاتوی خود که گاهی باعث آسیب رساندن به پوست ناحیه ابروها می شود ابتدا با پزشک متبحر و کار آزموده مشورت کنند چون در اکثر موارد بدون نیاز به پاک کردن تاتو و با طراحی صحیح و حرفه ای می توانند کاشت ابرو با موهای طبیعی انجام دهند.

کاشت ابرو با موهای طبیعی

چه كسانی میتوانند كاشت ابرو انجام دهند؟

- كسانی كه ابروهایی كمپشت دارند برای پرپشت كردن ابروهایشان
- كسانی كه شكل و فرم ابروهایشان زیبا نیست (دائم با مداد ابرو مجبور به تصحیح شكل آن هستند) برای تغییر فرم ابروهایشان میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.
- كسانی كه اثر سوختگی یا جای بخیه در ابروهایشان دارند برای ترمیم جای آنها بهترین گزینه کاشت ابروست.
- كسانی كه قبلا  تاتوی ابرو كردهاند ولی از فرم آن خسته شدهاند نیز میتوانند با استفاده از تكنیك های خاص و حرفه ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند.
- كسانی كه به دلیل بیماری های خاص یا موارد دیگری قسمتی از ابروی خود را از دست دادهاند برای پر كردن داخل آن ناحیه از ابروهایشان می توانند کاشت ابرو انجام دهند.

روش كاشت ابرو چگونه است؟

ابتدا شما مدل ابروی دلخواه خود را به وسیله مداد ابرو می کشید و سپس  تیم مجرب و متخصصان مربوطه آن را بررسی می کنند تا اگر نیاز به تغییراتی در مدل مربوطه باشد (با مشورت خودتان) آن را اعمال کنند تا بهترین مدل ابرو كه كاملا به صورت شما می آید انتخاب شود، سپس روی همین مدل با موهای طبیعی خودتان ابرو كاشته می شود.

كاشت ابرو در كلینیك تخصصی پوست و مو و به صورت سرپایی و با بیحسی موضعی و بدون درد در یك جلسه حدودا یك ساعته انجام می شود، یعنی تعدادی از موهای سر شما از ناحیه پشت گوش برداشته می شود، به ناحیه ابرویتان منتقل می شود. متاسفانه در گذشته شاهد مواردی از کاشت غلط ابرو بوده ایم که به علت تکنیک اشتباه در کاشت و به علت عدم رعایت درست زاویه خواباندن تارهای موها در قسمت های مختلف ابرو منجر به رشد سیخ سیخ (مسواکی) موهای ابرو و ظاهر زشت می شدهاست. البته می توان گفت انتخاب در نوع مو (با قطر مناسب) برای ابرو که ظاهری زمخت به همراه نداشته باشد هم یک امر مهم و بدیهی است. روش حرفه ای اینجاست كه باید از این مقدار موهای برداشته شده از سر فقط تعداد خاصی از این موها كه ضخامتی متناسب با موهای ابروهای شما دارد انتخاب شود (نه از همه موها با هر ضخامتی) به عبارت ساده تر باید موهایی با ضخامت نازك و هم قطر با موهای ابروهایتان انتخاب شود چرا كه اگر موها ضخیم باشد ابروها به صورت زمخت و زشت ایجاد می شوند. انتخاب این قطر مو نیاز به تبحر و تجربه متخصصان دارد.


کاشت ابرو با موهای طبیعی


نكات مهم و ظرافت های كاشت حرفه ای ابرو:

ابتدا ابرو را به 3 قسمت تقسیم می كنیم:
1-  تاج ابرو(head)  
2-  بدنه ابرو(body)
3-  دم ابرو (tail)

در كاشت تاج ابرو باید موها با زاویه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودی پیدا نکنند).  در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو به طرف دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاسته شود به طوری که در دم ابرو با زاویه 10 درجه و به صورت مماس با پوست کاشته شود تا موهای ابرو درآینده حالت سیخ سیخ ( مسواکی ) رشد نکنند. حتی باید نوع  موهایی كه برای كاشت ابرو استفاده می شود قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد (یعنی نباید از موهای ضخیم برای ابرو استفاده كرد). باید به طور دقیق و حرفه ای بتوان منافذی با کوچکترین قطر و کمترین فاصله با هم در پوست ناحیه ابرو ایجاد کرد تا بتوانیم ابروهایی با بیشترین تراکم موها و طبیعی ترین حالت داشته باشیم به طوری که آنقدر موهای ابرو نزدیک به هم رشد کنند که پوست زیر ابرو دیده  نشود.

آدرس: پاسداران، ابتدای بوستان 8، پلاک 146، طبقه 3، واحد 5

تلفن : 22778000


با تشکر از دکتر داود مقامی بابت تهیه و ارسال مطلب فوق


ویدیو مرتبط :
تقویت و پرپشت شدن مژه و ابروهایتان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگراز زندگی ماشینی خسته شده‌اید.



بهترین راه ایجاد انگیزه برای ورزش کردن، آشنایی با اهداف آن است. اگر شما بخواهید ورزش کنید، چه هدفی را دنبال می ‌کنید؟ آیا می‌ خواهید عضلات خود را تقویت کنید یا آنها را تا حد امکان بزرگ کنید، یا می‌ خواهید استقامت قلب و قدرت تنفس خود را افزایش دهید؟ اگر می ‌خواهید انعطاف‌پذیری و چابکی خود را بیشتر کنید، چه ورزش‌هایی را انجام می ‌دهید؟

 

ورزش

 

اجرای برنامه ورزشی

 

برای اینکه به اهداف تندرستی ورزش کردن دست یابید، باید برنامه ورزشی را پیگیری کنید که شامل این اجزا باشد:

 

گرم کردن: این مرحله حدود پنج تا هفت دقیقه طول می ‌کشد و با حرکاتی مانند راه رفتن یا تند راه رفتن در جا(در جا زدن) و بالا و پایین بردن دست‌ها انجام می ‌گیرد. این کار برای آماده‌سازی عضلات برای کار کردن و کشش بدون آسیب‌دیدگی، ضروری است. پدال زدن روی دوچرخه‌ ثابت به صورت تفریحی و شنا کردن بسیار آهسته، راه‌های دیگر گرم کردن است.

 

گرم کردن، تعداد ضربان قلب، تنفس و همچنین جریان خون را زیاد می ‌کند و دمای بدن را افزایش می‌ دهد. حتی اگر فقط مدت کوتاهی ورزش می‌ کنید، باید پنج دقیقه از جلسه ورزش را به گرم کردن اختصاص دهید.

 

فعالیت هوازی و بی‌هوازی: اگر بخواهید استقامت قلب و تنفس خود را افزایش دهید، ورزش‌های هوازی را باید انجام دهید، یعنی تمریناتی با شدت کم تا متوسط و در مدت زمان طولانی یعنی از نیم تا یک ساعت و گاهی در سطح حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای، بیشتر از آن انجام می ‌گیرد.

فعالیت هوازی، تعداد ضربان قلب و ظرفیت اکسیژن و کشش یا انقباض عضلات را افزایش می‌ دهد و به حفظ یا افزایش آمادگی جسمانی کمک می ‌کند. به یاد داشته باشید که هرگز تا حد درماندگی ورزش نکنید و وقتی خسته شدید، ورزش را قطع کنید.

 

راه رفتن، شنا کردن و نرم دویدن یا جاگینگ(joging)، از جمله فعالیت‌های هوازی سالم است.

 

فعالیت‌های بی‌هوازی(با شدت زیاد و زمان کم) به هیچ وجه ورزش‌های مناسبی برای آمادگی جسمانی نیستند، مگر در شروع ورزشی که در نهایت به فعالیت هوازی منجر می ‌شود، چون اسیدلاکتیک زیادی تولید می‌ شود و عضلات خیلی زود به مرز خستگی می ‌رسند و به جز کار حرفه‌ای در زمینه دیگری کاربرد ندارند.

 

دو و شنای 100 متر، شنای 50 متر، شنای 200 متر و دوی 200 متر و وزنه‌برداری از ورزش‌های بی‌هوازی هستند.


ورزش‌های قدرتی (تقویتی): حرکاتی که عضلات شما را نیرومند می‌ کنند، ورزش‌های قدرتی‌اند که در عین حال، بر اساس نوع و روش انجام دادن، به استقامت و انقباض پایه و قدرت عضله کمک می ‌کنند. به عبارتی، در صورتی که تعداد دفعات تمرین قدرت عضلانی بیشتر و وزن بار یا مقاومت یا وزنه کمتر باشد، استقامت و برعکس آن قدرت افزایش می‌ یابد. به‌ طور معمول، پس از انجام حرکات ورزشی که بر اساس نسخه پزشک ورزشی انجام می‌ گیرد، جلسه ورزش را با سرد کردن به پایان می ‌بریم.

 

سرد کردن: سرد کردن تعداد ضربان قلب و تنفس را به حد طبیعی بازگردانده و خون را از عضلات به قسمت‌های مرکزی یعنی دستگاه گوارش و قلب و تنفس برمی ‌گرداند. باید با راه رفتن آهسته و تمرکز بر تنفس عمیق به مدت پنج دقیقه، جلسه ورزش را به پایان برد. گاهی پیشنهاد می‌ شود که از چند حرکت کششی- تفریحی برای سرد کردن استفاده کرد. حرکات کششی را بیشتر از حد طبیعی نگه دارید و بر تنفس‌های عمیق تمرکز کنید.

 

حرکات کششی با کشش عضلات آنها را طویل می‌ کند و انعطاف‌پذیری شما را بهبود می‌ بخشد. این حرکات باید پنج دقیقه ادامه یابد.

 

آرمیدگی: آرمیدگی، روشی است که امروزه پس از هر ورزشی به کار می‌ رود تا تنش عضلانی و ذهنی را کاهش دهد و احساس راحتی و آرامش ایجاد کند. روش‌های گوناگونی برای آرمیدگی یا relaxation وجود دارد که مدیتیشن و یوگا یکی از مشهورترین‌ آنهاست.

 

ورزش


بهار طبیعت، بهار ورزش

 

یادتان باشد که دستگاه عصبی و افزایش توده عضلانی، عوامل اصلی افزایش قدرت به شمار می‌‌آیند. افزایش اولیه قدرت عضلانی در چند هفته اول ممکن است بدون افزایش توده عضله به وجود آید. در حقیقت افزایش قدرت عضله در چند هفته اول، سازگاری عصبی است و هماهنگی سلول‌های عضلانی و فعال شدن آنها بهبود می ‌یابد.

 

نکته مهم این است که بانوان از حجیم شدن عضلات بیم دارند، در حالی که مشخص شده است که پس از 10 هفته تمرین، با وجود افزایش قدرت عضلات، حجم عضله بانوان افزایش چشم‌گیری پیدا نمی‌ کند. این مسئله، موضوع مهمی را نشان می ‌دهد و آن، رسیدن به سطحی از فعالیت عضلانی و قدرت است که می ‌توان با آن انرژی زیادی مصرف کرد، در حالی که ممکن است در حال فعالیت نباشیم و این موضوع به ویژه برای لاغر شدن، ارزش فراوانی دارد، چون در برنامه‌های لاغری تصور ما این است که فقط باید غذای کمتری مصرف کنیم، در حالی که با سخت‌گیری کمتر در نوع غذای مصرفی و البته رعایت جنبه‌های تعادل و تنوع رژیم غذایی و با انجام دادن تمرین‌های قدرتی زیر نظر پزشک ورزشی می ‌توان با سوزاندن انرژی اضافی، وزن خود را کم کرد. البته تمرین قدرتی، انواع و اقسام دارد و آرایش حرکات به گونه‌ای است که تمام گروه‌های عضلانی درگیر می ‌شوند و از طرفی، همیشه ابتدا عضلات بزرگ تر و سپس عضلات کوچک تر تحت فشار قرار می‌ گیرند.

 

برای افزایش استقامت و آمادگی قلبی- تنفسی نیز می‌توان ورزش‌های هوازی مانند شنا و دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را انجام داد که بر اساس وضعیت جسمی و سن و جنس، نوع و شدت و زمان تمرین مشخص می شود. برای مثال، در یک فرد مبتدی، ضربان قلب باید به 60 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب برسد و به مدت 20 دقیقه، مسافت 4 کیلومتر را دوچرخه‌سواری کند.