سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از گریه فرار نکنید،احساسات منفی خود را سرکوب می کنید؟



بعد از گریه كردن,گریه برای سازگاری بدن

 

تحقیقات نشان می دهند که گریه کردن یک واکنش احساسی تطبیقی و مفید در برابر ناملایمات و استرس ها است که فرآیندهای اضطرابی بدن از جمله فشارخون را تعدیل کرده و در تسکین غم و تنش نقش موثری ایفا می کند.

 

طی یك بررسی مشخص شد كه 85 درصد از زنان و 75 درصد از مردان بعد از گریه كردن احساس بهتری داشته و آسان تر بر شرایط مسلط می شوند. معمولا زنان چهار برابر مردان گریه می كنند.

 

در این مطالعات همچنین مشخص شد همان قدر كه گریه برای سازگاری بدن در مقابل تنش ها مفید می باشد، گریه نكردن و سرکوب کردن احساسات منفی می تواند سلامتی انسان را در معرض خطر قرار دهد. بدین معنی که فروخوردن و عدم بروز احساسات با بالا رفتن فشار خون، اختلالات قلبی- عروقی، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ارتباط دارد.

 

نکته حایز اهمیت این است که گریه در بحران ها یک واکنش طبیعی به شمار می رود اما اگر به صورت مداوم و بدون علت تکرار شود نه تنها نقشی در تامین سلامتی بدن ندارد بلکه خود علامت اختلالات روحی از جمله افسردگی و اضطراب است و نیاز به درمان های روانپزشکی دارد.

منبع: سیمرغ


ویدیو مرتبط :
احساسات خود را سرکوب نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار بزرگ فتح‌الله‌زاده به استانبول/گریه فتح‌الله‌زاده در تلویزیون



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرار بزرگ فتح‌الله‌زاده به استانبول/ جلسه هیات مدیره تحت تاثیر سفر وزیر

او در پاسخ به سوال مجری در این‌باره كه آیا اگر او را ابقا كند در پست خودش می‌ماند با گریه گفت:‌« باید از من دلجویی بشود. مدیری مثل من را باید روی چشمشان بگذارند

سایت گل – در حالی كه گفته می‌شد در جلسه فردای اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تكلیف بحث مدیریت و سرمربیگری این باشگاه روشن می‌شود یك اتفاق جدید همه چیز را تغییر خواهد داد. به گزارش سایت گل مدیرعامل باشگاه استقلال فردا به همراه وزیر ورزش به تركیه خواهد رفت تا سایر اعضا در غیاب او تصمیم‌گیری خواهد كرد. البته این سفر یك پیام ویژه هم در خود دارد اینكه فتح‌الله‌زاده با توجه به همنشینی طولانی مدت با وزیر ممكن است به طور كلی نظر هیات مدیره را وتو كند.

فتح‌الله‌زاده با سایت گل می‌گوید:«‌من تا زمانی كه هستم با قدرت هستم شاید در این جلسه حاضر باشم شاید هم نه. اما واقعا از دوستان ناراحت هستم.» اشاره فتح‌الله‌زاده به مصاحبه روز گذشته رسولی‌نژاد با سایت گل است كه او در آن تردیدهایی جدی به مدیریت هزینه باشگاه استقلال وارد كرده است. فتح‌الله‌زاده حالا با سفری كه به تركیه خواهد داشت دست بالا را در اختیار می‌گیرد. موقعیتی كه مدت‌های مدید علاقه داشت در آن باشد و نمی‌توانست.

مدیرعامل باشگاه استقلال حالا با غیبت خود به نوعی این جلسه را از رسمیتی كه گفته می‌شد دارد می‌اندازد و خود لابی را از كمترین فاصله با وزیر انجام خواهد داد. فتح‌الله‌زاده با كنایه گفته است امیدواریم دوستان در آرامش تصمیم بگیرند.

نكته جالب اینكه 4 تن از اعضای هیات مدیره كه به نوعی جناح مخالف فتح‌الله‌زاده هستند امروز در محل سازمان تربیت بدنی گرد هم آمدند. گفته می‌شود آنها از سفر فتح‌الله‌زاده به تركیه ناراضی هستند و تلاش‌شان این بود او را از رفتن به این سفر منع كنند. اما حاجی استقلال كه به خوبی از اهمیت مذاكره آگاه است همراه محمد عباسی خواهد بود.

این سفر برای پرسپولیسی‌ها هم حائز اهمیت است چرا كه محمد رویانیان قصد دارد با مصطفی دنیزلی مذاكره كند.

گریه فتح‌الله‌زاده در تلویزیون

دقایقی پیش علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه ورزش از نگاه دو در حالی كه مشغول پاسخگویی به سوالات مجری بود ناگهان منقلب شد و پشت تلفن گریه كرد. فتح‌الله‌زاده این واكنش را در پاسخ به سوالی انجام داد كه به بقای او در استقلال بازمی‌گشت. او در پاسخ به سوال مجری در این‌باره كه آیا اگر او را ابقا كند در پست خودش می‌ماند با گریه گفت:‌« باید از من دلجویی بشود. مدیری  مثل من را باید روی چشمشان بگذارند ...»/گل