سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

از ماه عسل تا سال انفجار



 

 

ماه عسل,زمان ماه عسل

 

زندگی مشترک در هر دوره اش حال و هوایی متفاوت دارد و شما در هر دوره احساسی متفاوت نسبت به خودتان، همسرتان و خانه ای که ساخته اید پیدا خواهید کرد. این بار ما به شما راه های ساختن یک زندگی همیشه موفق را پیشنهاد نمی کنیم بلکه مراحلی را که احتمالا با آن ها روبه رو شده اید یا در سال های آینده می شوید را شرح می دهیم.

 

  

نگاهی به خودتان که تازه یک سال است ازدواج کرده اید، بیندازید. زندگی شما و خواهر تان که یک دختر دبستانی دارد و مادرتان که با پدر بازنشسته شما زندگی می کند، چقدر فرق دارد؟ شاید فکر کنید تفاوت های زندگی های تان به خاطر تفاوت شخصیت های تان است اما اشتباه می کنید. زمانی که شما به سن و سال آن ها برسید و ازدواج تان به قدمت آن ها برسد، بعید نیست که شرایطی مشابه شرایط آن ها را تجربه کنید. زندگی مشترک در هر دوره اش حال و هوایی متفاوت دارد و شما در هر دوره احساسی متفاوت نسبت به خودتان، همسرتان و خانه ای که ساخته اید پیدا خواهید کرد. این بار ما به شما راه های ساختن یک زندگی همیشه موفق را پیشنهاد نمی کنیم بلکه مراحلی را که احتمالا با آن ها روبه رو شده اید یا در سال های آینده می شوید را شرح می دهیم و پیدا کردن بهترین راه حل برای سالم عبور کردن از آن مرحله را به عهده خودتان می گذاریم.

 

دوره اول: سال های عسل

 

2سال اول ازدواج، هیجان انگیزترین دوره زناشویی است. زمانی که گرچه مشکلات بسیاری در آن وجود دارد، اما علاقه زن و شوهرها به هم و اشتیاق شان برای بهتر کردن زندگی ای که ساخته اند باعث می شود که اغلب مشکلات نادیده گرفته شود و زندگی پر از عشق و لذت پیش برود. این دوره در واقع یک ماه عسل چند ساله است؛ ماه عسلی که در آن زوج ها با گذشت کردن ها و صبوری های مداوم سعی می کنند یکدیگر را حمایت کنند و مسئولیت زندگی تازه شان را به عهده بگیرند.

 

دوره دوم: سال های تفکر

 

در این زمان ماه عسل طولانی شما و همسرتان تمام می شود و تفکر، به شکلی جدی تر پا به رابطه شما می گذارد. رفتارهای یکدیگر را با دقت بیشتری بررسی می کنید و برخلاف گذشته که بسیار آسان گیر بوده اید، در این دوره حتی می توانید ایرادهای یکدیگر را هم ببینید و به خاطرشان برنجید. ممکن است گاهی ناامید شوید و جایگاه خودتان را در زندگی تان بازبینی کنید. موضوعات ساده ای مثل این که چه کسی ظرف ها را در ماشین ظرف شویی بچیند یا این که چه کسی لباس ها را از روی بند رخت جمع کند، گرچه اوایل برای تان اهمیت زیادی نداشته اما در این دوره به شکلی اغراق شده مهم می شوند. اما آیا این تفکرات به معنای ویران شدن زندگی شماست؟ البته که نه! همانطور که در این دوره ذهن تان پر است از فکرهای مایوس کننده، همانطور هم تمایل زیادی برای تغییر، مذاکره و حفظ احترام یکدیگر با تمامی این اوصاف دارید.تنها راه چاره شما صحبت کردن با یکدیگر و آشکار کردن نظرات تان نسبت به زندگی مشترک، همسر و شرایط تان است و البته تنها چیزی که می تواند شما را آرام کند، این است که بدانید همسرتان شما را درک کرده و حرف های تان را می فهمد.

 

مراقب باشید. شاید دعواهای زناشویی اتفاقی اجتناب ناپذیر باشد، اما شما باید راه و رسم درست جنگیدن را یاد بگیرید و بدون آسیب زدن به خود و ازدواج تان به این مرحله هم اجازه عبور بدهید

 

دوره سوم: سال های دلتنگی

 

در این دوره زن دلش برای دوستانش تنگ می شود. مرد برای بیرون رفتن های مردانه مجردی. زن دلش سفر می خواهد و تنهایی. مرد دلش فوتبال می خواهد یا تنیس بازی کردن با دوستانش. بهانه گیری به هر شکلی آغاز می شود و دو طرف تنها به روزهایی که از دست داده اند فکر می کنند و نه لحظاتی که به دست آورده اند. نگاه کردن به جنبه های منفی ازدواج یکی از خصوصیات این دوره است. برای شمایی که بیشتر از هرچیز دل تان هوای روزهای تنهایی تان را می کند، دعواهای زناشویی یکی از پیامدهای این دوره است. فکر می کنید که حق با شماست و در نتیجه او در اشتباه است و البته او هم چنین فکری می کند. مراقب باشید. شاید دعواهای زناشویی اتفاقی اجتناب ناپذیر باشد، اما شما باید راه و رسم درست جنگیدن را یاد بگیرید و بدون آسیب زدن به خود و ازدواج تان به این مرحله هم اجازه عبور بدهید. وقتی شما غرق این دوره می شوید و نمی توانید دعواهایتان را سر و سامان دهید، اولین گزینه ای که به ذهن تان می رسد دور شدن از این زندگی، سفر یا بیرون زدن های طولانی مدت از خانه است. اما نباید فراموش کنید که این دوره بالاخره تمام می شود ولی تاثیر رفتارهایی که انجام داده اید، برای همیشه در زندگی تان می ماند.

 

مرحله چهارم: سال های همکاری

 

زمان طولانی ای که با هم در یک خانه زندگی می کردید و برنامه ریزی هایی که در این دوره داشته اید، باعث شده که به پیشرفت هایی رسیده باشید. در شغل تان رشد کرده اید، خانه بزرگتری خریده اید، احساس تعهد بیشتری به یکدیگر و زندگی مشترک تان می کنید و مهم تر این که بچه هایی دارید که مسئولیت شما را نسبت به این زندگی بیشتر می کنند. در این مرحله، ازدواج بیشتر به نوعی کسب و کار تبدیل می شود. به دلیل هزار و یک مسئولیت که دارید، عشق در حاشیه قرار می گیرد و تنها سعی می کنید که با کمک یکدیگر زندگی خانوادگی تان را پیش ببرید. قبض ها و قسط ها و اجاره خانه را بپردازید و به فکر شهریه مدرسه یا شرایط فرزندتان در مدرسه و اجتماع باشید. سرمایه گذاری برای تان یک وظیفه مهم می شود و فرزندان به اولین و مهم ترین اولویت زندگی شما تبدیل می شوند.

 

دوره پنجم : سال های آرامش یا ویرانی

 

برای زوج هایی که فرزند دارند، مرحله همکاری بین 20 تا 30 سال طول می کشد و بحران های زناشویی تازه از آن به بعد شروع می شوند. وام مسکن را پرداخته اید. با پس اندازی که در این سال ها داشته اید، فرزندان تان را از آب و گل درآورده اید. جایگاه امنی در شغل تان به دست آورده اید و دیگر بچه ها دغدغه زندگی شما نیستند. برای زوج های خوشبخت که هنوز هم دوست داشتن دلیل اصلی با هم بودن شان است، این بهترین زمان برای محکم کردن پایه های زندگی شان است. حالا دیگر می توانند عشق شان و قدردانی شان را نه به عنوان یک پدر و مادر بلکه به عنوان یک زوج به هم ثابت کنند. صلح و شادی و آرامش دارایی آن ها در این روزهاست که البته به راحتی هم قابل دسترس نیست. گرچه این توصیفات هیجان انگیز است اما باید بگوییم که همه زوج ها چنین مرحله ای را تجربه نمی کنند.

 

دوره ششم: سال های انفجار

 

از دست دادن شغل، مشکلات بسیار در زمینه سلامت، تغییر محل زندگی و رفتن به یک شهر جدید، مشکلات مالی، بیماری یا مرگ یکی از والدین ، تحولات ناخوشایندی است که زوج ها در دوره میان سالگی شان آن ها را تجربه می کنند. چه این اتفاقات برای شما بیفتد و چه برای همسرتان، باز هم می تواند زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار بدهد. درحالی که مرحله های دیگر به ترتیب و در دوره خودشان اتفاق می افتادند، مرحله انفجار، در هر دوره ای از ازدواج شما می تواند اتفاق بیفتد، گرچه به احتمال زیاد در دهه 40 یا 50 زندگی مشترک تان رخ می دهد.

 

می توانید باوجود پستی و بلندی های زندگی و تغییرات آن، خود را خوشحال و سالم نگه دارید، لذت های ساده روزمره را تجربه کنید و با کمک راهکار های سلامت روان، استرس ها و ترس های تان را کمتر کنید و نگذارید که به زندگی مشترک شما آسیبی بزنند

 

در این دوره ازدواج می تواند یک اتفاق آرامش بخش در زندگی تان باشد و همسرتان اصلی ترین حامی شما به شمار می رود. برای حفظ این حامی و زندگی آرام تنها چند وظیفه ساده به دوش شماست. می توانید باوجود پستی و بلندی های زندگی و تغییرات آن، خود را خوشحال و سالم نگه دارید، لذت های ساده روزمره را تجربه کنید و با کمک راهکار های سلامت روان، استرس ها و ترس های تان را کمتر کنید و نگذارید که به زندگی مشترک شما آسیبی بزنند.

منبع: مجله زندگی ایده آل

  


ویدیو مرتبط :
ماه عسل سال 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین قسمت برنامه «ماه عسل» سیاسی شد/ آقای رئیس جمهور، 4 سال دیگر نگویید فرصت نشد



مجری برنامه ماه عسل,برنامه ماه عسل 92,احسان علیخانی

اولین قسمت برنامه «ماه عسل» سیاسی شد/ آقای رئیس جمهور، 4 سال دیگر نگویید فرصت نشد

مهمان برنامه ماه عسل که بر اثر بیماری ام‌اس روی ویلچر می‌نشست گفت: تنها رئیس جمهوری که در صحبت‌هایش از معلولان صحبت کرد، آقای روحانی بود که به دلیل کمبود وقت نتوانست توضیح کاملی بدهد. امیدوارم که در این 4 سال بتوانند کارهای لازم را برای این قشر از جامعه انجام دهند و نگویند که فرصت نشد.

 برنامه «ماه عسل» در نخستین روز از ماه رمضان، از مهمانانی که سال 90 در برنامه حضور داشتند، دعوت دوباره کرده بود؛ زوج جوانی که به دلیل بیماری ام‌اس‌ زن خانواده شرایط متفاوتی نسبت به سایرین داشتند یکی از مهمان‌های سال 90 نبودند که در این برنامه حاضر شدند.

 

نکته جالب حضور این زوج، گلایه‌هایی بود که آن‌ها نسبت به شرایط سخت جامعه و فضای شهری داشتند. آن‌ها در این باره گفتند: متاسفانه بیمارستانی که متخصص ام‌اس در آن مستقر است رمپ ندارد و باید از ویلچر را از پله‌ها با کمک دیگران بالا برد. یا آنکه ویلچرهای بیمارستان رسول اکرم(ص) در آسانسور جا نمی‌شود چه برسد به آنکه فرد بیمار بخواهد از ویلچر شخصی‌اش استفاده کند. یا آنکه بیمه تکمیلی به فیزیوتراپی که لازمه درمان بیماران ام‌اس است تعلق نمی‌گیرد.

 

این خانم که پس از گذشت دو سال اکنون روی ویلچر می‌نشیند و بیماری سیر خود را ادامه می‌دهد افزود: تنها رئیس جمهوری که در صحبت‌هایش از معلولان صحبت کرد، آقای روحانی بود که به دلیل کمبود وقت نتوانست توضیح کاملی بدهد. امیدوارم که در این 4 سال بتوانند کارهای لازم را برای این قشر از جامعه انجام دهند و نگویند که فرصت نشد.

 

لازم به ذکر است برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی همانند سال‌های گذشته از شبکه سه سیما پخش می‌شود. اجرای این برنامه سال گذشته بر عهده علی ضیا بود، بنابراین در این برنامه علیخانی مهمانان خود را از برنامه سال 90 انتخاب کرد.

نامه نیوز